K
"Kaisa"
Vieras
Minulla taitaa olla huono itsetunto: mietin usein, etteivät muut pidä minusta ja tarkkailen muiden eleitä ja ilmeitä ja mietin, puhutaanko minusta paskaa selän takana lähinnä töissä. Töissä on juoruavia tyyppejä, jotka haukkuvat muita ja itselle tulee tunne, että haukkuvatko he minuakin toisessa seurassa. Mietin kovasti jälkikäteen millaisen vaikutelman olen itsestäni eri tilanteissa antanut. Tämä on melko raskasta ja kuluttavaa :/ Olen nyt hoitovapaalla ja lähinnä facen kautta näen työkavereiden/kavereiden kuulumisia. Mietin millaisen kuvan annan itsestäni sielläkin ja mietin, mitä viitsin sinne kirjoittaa, kun niin harvat sitten niitä juttuja kommentoivat/tykkäävät. Yritän olla ystävällinen kaikille mammapiireissä ja muissa, mutta harvoin saan vastaukseksi edes hymyä, kaikilla on siellä omat pienet piirinsä ja tuntuu, että sinne on vaikea päästä mukaan. Lisäksi olen jo melkein 40v ja suurin osa siellä on nuorempia ja heillä on aika eri jutut kuitenkin vaikka lapset yhdistääkin. Olisin luullut, että itsetunto paranee iän myötä ja se poistuisi, että koko ajan mietiin mitä mieltä muut ovat itsestä, mutta näin ei ole käynyt. Kadehdin sellaisia tyyppejä, jotka pystyvät ajattelemaan, että muiden mielipiteillä ei ole väliä ja he vain porskuttavat omia polkujaan. Onko muilla samaa ongelmaa?