Mietitään tyhmiä :D

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Januliittus
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Jaska---:
Alkuperäinen kirjoittaja JanuLiitus:
Alkuperäinen kirjoittaja juu:
Ja mä oon aikanani miettinyt oikeesti kuukausi tolkulla sitä, että miten on mahdollista; Kun olet junassa ja hyppäät siellä suoraan ylöspäin ilmaan niin tulet tasan samaan kohtaan takaisin. Siis junan vauhti on kovaa eikä se mene alta karkuun???

Onkohan tässä nyt jollain painovoimalla jotain tekemistä.. Mulla on kyl sanat hukassa, joten tuo painovoima ei taida olla ihan oikea :D Jos se menee niin kovaa että ilmavirta vetää sut perässä samaan kohtaan :snotty: :laugh:

Ulkopuolella junaa ilmavirta painaa sinua taaksepäin tietysti, koska juna liikkuu nopeammin kuin ilmamassa. Junan sisällä taas ilmamassa on ´paikallaan´, normaali toisin sanoen.

Kyllä luulen, niin kuin aikaisemmin sanoin, että koska olet junan kyydissä niin sinun nopeutesi on sama kuin junan, sen vuoksi näyttää siltä että laskeudut samalle kohdalle kun hyppäät ilmaan.

Voit käänteisellä testillä todistaa tämän teorian todeksi, hyppäämällä liikkuvasta junasta tai autosta ulos, huomaat että se ei onnistu ilman komplikaatioita.

Niin no se taitaa olla kyl näin =)

Mä mietin piiitkään yhtä juttua. Selvis vasta kun olin joku 16v. Eli miten lentokoneessa voi käydä paskalla ja vetää vessan, kun ne scheisset kuitenkin ennen pitkään putoaa jonkun niskaan...!

Miks rintamaito ei pilaannu tississä vaikka se on koko ajan n.37 asteessa? Entä miten ihmisen ja eläimen liha ei mätäne vaikka sekin on lämpimässä jonku 80 vuotta..? :D

No mä oon miettinyt vähän samaa et jos bussissa hyppääilmaan, miksei sitä paiskaannu takaseinää?
Tai jos maapallon läpi porattaisiin reikä ja ihminen hyppäisi siihen, pomppisiko se ylösalas suomi-kiina-akselilla?
Entäs ilmapallo joka leijuu autossa, kun tulee kolari, lentääkö se etu- vai taka-ikkunaan?

Ja mä oon aikanani miettinyt oikeesti kuukausi tolkulla sitä, että miten on mahdollista; Kun olet junassa ja hyppäät siellä suoraan ylöspäin ilmaan niin tulet tasan samaan kohtaan takaisin. Siis junan vauhti on kovaa eikä se mene alta karkuun???

Mä oon miettiny samaa niin, että kun on laivan ulkokannella ja hyppää ylöspäin, niin laskeutuu samaan kohtaan. Mutta entäs sitten esim. soutuvene? Joku toinen soutaa kovaa vauhtia, itse hyppäät ylöspäin, laskeudutko samaan kohtaan, vai onko mahdollista, että päädytkin järveen (jos soutaja on kovinkin nopea...)?? :)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Mä oon miettiny samaa niin, että kun on laivan ulkokannella ja hyppää ylöspäin, niin laskeutuu samaan kohtaan. Mutta entäs sitten esim. soutuvene? Joku toinen soutaa kovaa vauhtia, itse hyppäät ylöspäin, laskeudutko samaan kohtaan, vai onko mahdollista, että päädytkin järveen (jos soutaja on kovinkin nopea...)?? :)

sisätiloissa hyppäämällä pysyy samassa kohdassa, mutta ulkona (esim laivassa) sitä siirtyy. siis jos alla oleva kulkuneuvo liikkuu.

näähän on helppo testata esim:paperin palalla, joka ei ole liian painava

Yhteistyössä