Mietinpä tässä (raskaudesta)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja MargeSimpson
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

MargeSimpson

Aktiivinen jäsen
28.03.2007
7 538
1
36
Ihan alkuun että mulla tosiaan taitaa olla liikaa aikaa miettiä :xmas:
Mutta viikkoja siis nyt 30+2. Supistuksia ollut jo viikkoja. Aina kysytään että onko kipeitä. No, kun mun mielestä ne on kipeitä vasta kun synnytys on yli puolen välin. Siihen ei sitten kukaan enää vastaakaan mitään. Juttelin tuossa kaverin kanssa joka on sairaanhoitaja ja sanoin että kipeiksi en niitä osaa sanoa mutta onhan ne tukalia. Lisäsin vielä että en usko että ne mitään saa aikaiseksi. Hän sanoi että usko pois, kuulostaa kipeiltä harjoitussupistuksilta ja kyllä ne vaikuttaa.
Sitten tuli mieleen, että masu tuntuu olevan alempana kun rintsikat ei enää ahdista, eikä mua ole enää närästänytkään. Onkohan vauva sitten laskeutunut... Sunnuntaina jo ihmettelin kun poitsu on yhtäkkiä hiljempaa, liikkuu mutta ei "riehu". Sama eilen ja tänäänkin vielä. Ja viikonloppuna alkoi nippailutkin. Siis jossain tuolla kohdunsuulla (?). Ja nyt tämän illan on "juilinut" menkkatyylisesti ihan alavatsalla.
Mutta. Mä kävin tänään ultrassa ja kaikki ok. Ei kylläkään tehty sisätutkimusta ja lääkäri lähinnä keskittyi laite-esittelijän kanssa uuden ultravehkeen ominaisuuksiin.
Pohdinko mä nyt ihan turhaan vai onkohan sittenkin aiheellista seurata fiiliksiä..?
Ja siis tosiaan mä varmasti kuulostan hätäilijältä, mutta kun kolmesta viime raskaudesta ei vauvaa saatu, niin tällä kertaa en vaan voi olla muuta kuin pilkunviilaaja joka kyttää mitä tuntemuksia on ja mitä ei ole ja mitä pitäis olla :xmas:

Alkuperäinen kirjoittaja hempee:
mua supisti kipeästi yhdessä raskaudessa kanssa tuolta rv 30 asti mutta siellä se lapsi oli loppuun asti, saatat siis huolehtia turhaankin

Juu niin mua supisteli tyttöäkin odottaessa yhtä aikaisin, mutta meni silti 2vkoa yli :D Mutta muistaakseni ei ihan tukalia olleet... Eikä ainakaan ollut mitään menkkamaisia fiiliksiä. Toisaalta sitä tietää enemmän kun useampi raskaus takana, toisaalta menee vaan pahemmin sekaisin kaikesta tiedosta :xmas:

No mulla on vähän samoja ongelmia..
Supistellut jo monta monta viikkoa. Mulla tulee huomenna 31 viikkoa täyteen.
Ne on välillä kipeitä tai sanotaanko napakoita. Mä en osaa oikein kuvailla sen paremmin kun en missään neljässä synnytyksessä ole kokenut kun ehkä kymmenkunta kunnon supistusta.

Maha roikkuu alhaalla, vauva on ollut jo monta viikkoa samassa asennossa, pää on laskeutunut neuvolassakin huomasivat kyllä.
Kohdunsuu ollut rv 25 asti pehmeä ja 2cm auki.

Vähän olen epätietoinen mitä tämä meinaa. Toivon tietysti että pysyis ainakin muutaman viikon vielä matkassa. On tää inhottavaa kun ei tiedä mitä tuleman pitää.

Tää nyt ei tähän kuulu, mutta mä en taas tiedä mikä mulla on kun en tunne supistuksia.
Menin ya-kontrolliin viikolla 42 ja kohdunsuu oli viis senttiä auki ja synnytys käynnissä (ilmeisesti, kun lapsi sitten jokusen tunnin päästä syntyikin) Ja ei mua ollu supistellu mun mielestä! :o

Mua kanssa mietityttää aina, kun kysytään että onko ne kipeitä... siis ne supistukset, kun mulla ne ei oo koskaan vielä olleet mitään "tajunnanvievän" kipeitä.
Viimeksikin ambulanssimies arvioi mun supistukset asteikolla 1-10 (10 kovin kova kipu) kohtaan 3... ja tyttö syntyi siitä 5min päästä. :/
No, nyt mie en kyllä osannut auttaa... mutta ei kai siitä fiilisten seurailusta haittaakaan ole.

Alkuperäinen kirjoittaja jenni87:
Tää nyt ei tähän kuulu, mutta mä en taas tiedä mikä mulla on kun en tunne supistuksia.
Menin ya-kontrolliin viikolla 42 ja kohdunsuu oli viis senttiä auki ja synnytys käynnissä (ilmeisesti, kun lapsi sitten jokusen tunnin päästä syntyikin) Ja ei mua ollu supistellu mun mielestä! :o

Oho..! Aika huimaa. Tunsitko niitä sitten sen jälkeenkään, siinä synnytyksen edetessä? Minkälainen olo sulla sitten oli? Sellainen "mikäs tässä"? :D

Mulla ei ennen synnytystä tullu kertaakaan kipeitä suppareita, mutta saikulla jouduin olemaan odotuksen puolivälistä alkaen....kivuttomia, vaikkakin todella inhottavia, supistuksia tuli kymmenittäin vuorokauden aikana ja lääkärikin totesi aina käynneillä, että ei oteta riskejä. Jossakin vaiheessa paikat lähti pehmenemään ja lyhenemään, mutta silti meni viikon yli. Mut parempi varman päälle!!

Alkuperäinen kirjoittaja MargeSimpson:

Oho..! Aika huimaa. Tunsitko niitä sitten sen jälkeenkään, siinä synnytyksen edetessä? Minkälainen olo sulla sitten oli? Sellainen "mikäs tässä"? :D

No just sellanen... levoton olo oli. Kävelin ympäriinsä kun odotin monta tuntia sinne lääkärin vastaanotolle pääsyä mutta ei mitenkään tukala olo tai kipeetä tehnyt. En mä huomannut että ois mitään supistuksia ollut... Sitten kun puhkasivat kalvot niin alkoi vasta tuntumaan, että jotain tapahtuu. Sillon kohdunsuu oli 6-7cm auki. Ja sitte se loppu menikin ilokaasuhorkassa loppuun, mut ei silti tuntunu oikeen miltään. Yhden kipeän supistuksen muistan... kun kävelin sängyltä synnytysjakkaralle ja pääsin siihen istumaan ja tuli supistus...sillon se sattu jo enempi, mut se oli vaan yks supistus.

Alkuperäinen kirjoittaja MargeSimpson:

No just sellanen... levoton olo oli. Kävelin ympäriinsä kun odotin monta tuntia sinne lääkärin vastaanotolle pääsyä mutta ei mitenkään tukala olo tai kipeetä tehnyt. En mä huomannut että ois mitään supistuksia ollut... Sitten kun puhkasivat kalvot niin alkoi vasta tuntumaan, että jotain tapahtuu. Sillon kohdunsuu oli 6-7cm auki. Ja sitte se loppu menikin ilokaasuhorkassa loppuun, mut ei silti tuntunu oikeen miltään. Yhden kipeän supistuksen muistan... kun kävelin sängyltä synnytysjakkaralle ja pääsin siihen istumaan ja tuli supistus...sillon se sattu jo enempi, mut se oli vaan yks supistus.

Hitsi tää kone on jumissa, ei pääse heti kirjoittamaan |O
Kuulostaa kätevältä :D Ei ainakaan tarvinnut tuntikausia kärvistellä. Tuo ilokaasu on kyllä ihan hirveetä :x

Yhteistyössä