Mietinpä vaan..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja miksi?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

miksi?

Vieras
eli kun olin koiran kanssa aamulenkillä ja koira siinä kävi isommalla. Mutta kun rupesin niitä keräämään niin huomasin että se tienpientare oli ihan täynnä kaikkia roskia ja sun muita. Tuli taas semmoinen olo että minkä helvetin takia kerään maatuvaa tavaraa pussii ja laitan roskikseen kun ne kaikki ei maatuvat tavarat ovat siellä maassa sotkemassa luontoa paljon ennemmän eikä varmastikkaan päädy sinne roskikseen.

tottakai roskiakin pitää laittaa roskikseen mutta hei..kakkaa. joku voi astua siihen. et sä varmaan kävisit ite kakalla tien viereen? :whistle: mitä jos kaikki vaan jättäisi paskat sinne? täällä päin on uusi muoti että laittaa ne kakat pussiin mutta jättää sen pussin sinne tien viereen. :kieh:

En siis tämän perusteella aio jättää niitä korjaamatta mutta tulee vaan turhauttava olo tästä. Meilläpäin kanssa täällä näkyy monessa paikassa pussi täynnä tavaraa jätettynä tielle. Mutta tosi asia sekin että ei niitä roskiksiakaan ole joka kulmassa. Eipä ole meidän mettälenkil lähelläkään yhtään roskista vaikka alue on "liikunta-alue" (en nyt sitä oikeaa sanaa siihen löytynyt)

[QUOTE="miksi";23748781]En siis tämän perusteella aio jättää niitä korjaamatta mutta tulee vaan turhauttava olo tästä. Meilläpäin kanssa täällä näkyy monessa paikassa pussi täynnä tavaraa jätettynä tielle. Mutta tosi asia sekin että ei niitä roskiksiakaan ole joka kulmassa. Eipä ole meidän mettälenkil lähelläkään yhtään roskista vaikka alue on "liikunta-alue" (en nyt sitä oikeaa sanaa siihen löytynyt)[/QUOTE]

on se vaan niin raskasta raahata pussi koirankakkaa kotiin. :D

Voin sanoo suoraan etten ite edes tekis tuotta. Kakka tosiaan maatuu ja jos joku idiootti kävelee tien penkassa niin astukoon mun puolesta läjään. Suuremmalla todennäkösyydellä astuu johonkin muuhun roskaan, kenties vaikka oma heittämäänsä bissetölkkiin ja sitten raivotaan että kun "kenkiin tuli paskaa!"
Paska voi pestä pois siitä arvokkaasta kengästä, mut mitäs näille roskille tehdään jotka ei edes maadu?? Mietitään sitä sitten haudassa, eihän se meille kuulu vaikka jälkeläisemme hukkuisivat roskiin :)

Musta on naurettavaa että ihmiset vaahtoaa koiran KAKASTA JOKA MAATUU JA RAVITSEE MAAPERÄÄ! Entäs ne roskat? Ne ei maadu ihan hetkessä. Mä en siivoa koiranpaskaa, se maatuu, mutta en heittele roskia pitkin luontoa.

[QUOTE="miksi";23748823]no pistäppä juoksuksi sitten siinä se koirankakkapussi kädessä. Mä olen aina halunnut juosta parisen kilsaa koiranpaskapussi kädessä.[/QUOTE]

sun koira, sun vastuu ja sun ongelma. meillä on kissat joiden hiekkalaatikkoo siivoo minä itse.

Mä en ainakaan vie yhtään paskakokkaretta kotiini tai kanna sellasta kädessäni kauaa. Koira ulostakoot luontoon, niin ne eläimet tuolla metsissäkin tekee. Ihmisten roskat on ihan eri asia!!

Koirankakan keräämisen toki ymmärrän, tietyissä paikoissa. Esim. lähellä leikkipuistoa, keskellä katua, jostain missä se on häiritsevä.
Mutta mä en ymmärrä sitä, että sitä kerätään joka paikasta... siis jonkun metsäisen tien varrelta, kauempana jalkakäytävää... sitä en ymmärrä, en todellakaan.

Ja kaikista tyhmintä mun mielestä siinä keräämisessä on se, että se heitetään normaaliin roskikseen josta se menee kaatopaikalle jossa sen voisi kuvitella maatuvan mutta eihän se siellä hapettomassa kaatopaikan kasassa mihinkään maadu.. Esim. Ämmässuon kaatopaikaltakin on löydetty viiskytluvulta sanomalehtiä jotka ovat ihan lukukelpoisia vielä ja sanomalehdestäkin sanotaan että se maatuu....

Voin sanoo suoraan etten ite edes tekis tuotta. Kakka tosiaan maatuu ja jos joku idiootti kävelee tien penkassa niin astukoon mun puolesta läjään. Suuremmalla todennäkösyydellä astuu johonkin muuhun roskaan, kenties vaikka oma heittämäänsä bissetölkkiin ja sitten raivotaan että kun "kenkiin tuli paskaa!"
Paska voi pestä pois siitä arvokkaasta kengästä, mut mitäs näille roskille tehdään jotka ei edes maadu?? Mietitään sitä sitten haudassa, eihän se meille kuulu vaikka jälkeläisemme hukkuisivat roskiin :)

Mä oon sitä mieltä ne jotka roskaa luontoa ovat samoja jotka antavat koiranläjien jäädä siihen lenkkipolun reunaan. Eli ongelman ydin ei ole se mitä roskaa/paskaa ihminen taakseen jättää. Vaan millainen ihminen roskaa luotoa ja antaa koiransa miinottaa tienposket. Ettei olis homo imbecillius, homo sapiensin vähäjärkinen serkku...

[QUOTE="Horuksen silmä";23748851]Mä oon sitä mieltä ne jotka roskaa luontoa ovat samoja jotka antavat koiranläjien jäädä siihen lenkkipolun reunaan. Eli ongelman ydin ei ole se mitä roskaa/paskaa ihminen taakseen jättää. Vaan millainen ihminen roskaa luotoa ja antaa koiransa miinottaa tienposket. Ettei olis homo imbecillius, homo sapiensin vähäjärkinen serkku...[/QUOTE]
No voi kamala kun eläin paskantaa luontoo. Menetkös nyt kaikkien jänöjussien perään keräämään heidän papanoitaan ja vaikka metsäpolulle hirven läjiä pussittamaan, onhan se nyt perin luonnotonta ja vastuutonta. Kakka on MYRKKY.

tottakai roskiakin pitää laittaa roskikseen mutta hei..kakkaa. joku voi astua siihen. et sä varmaan kävisit ite kakalla tien viereen? :whistle: mitä jos kaikki vaan jättäisi paskat sinne? täällä päin on uusi muoti että laittaa ne kakat pussiin mutta jättää sen pussin sinne tien viereen. :kieh:

Oon kans huomannut noita paskapusseja tuolla tien vieressä ( täytteineen päivineen )
Mulla on koira itellä ja eipä mulla tuota hankaluutta kerätä tien vierestä sen jätöksiä,kun en haluu että mun lapset astuu niihin..tai muidenkaan..
Mä voin alottaa luonnon ja lähiympäristön siistinä pitämisen itsestäni..Jos kaikki aattelisivat että aika turha välittää,kun ei muutkaan välitä,niin paskaanhan me hukuttaisi!

Koirankakan keräämisen toki ymmärrän, tietyissä paikoissa. Esim. lähellä leikkipuistoa, keskellä katua, jostain missä se on häiritsevä.
Mutta mä en ymmärrä sitä, että sitä kerätään joka paikasta... siis jonkun metsäisen tien varrelta, kauempana jalkakäytävää... sitä en ymmärrä, en todellakaan.

Ja kaikista tyhmintä mun mielestä siinä keräämisessä on se, että se heitetään normaaliin roskikseen josta se menee kaatopaikalle jossa sen voisi kuvitella maatuvan mutta eihän se siellä hapettomassa kaatopaikan kasassa mihinkään maadu.. Esim. Ämmässuon kaatopaikaltakin on löydetty viiskytluvulta sanomalehtiä jotka ovat ihan lukukelpoisia vielä ja sanomalehdestäkin sanotaan että se maatuu....

Ptäähän se koiranpaska kerätä vaikka kiven alta ettei vaan jonkun kullannuppu astu sen päälle ja likaa kohta pieneksi meneviä kontion kumppoareitaan <3
On se niin hirveää kun lapsi astuu koiranpaskaan. Paskoohan lapsetkin vaippaan ja se ei maadu ikinä!

Se on kiva huudella siellä et paska maatuu, mut tietkö siellä mekin kuletaan jotka ei viskota roskia eikä paskaa sinne tienviereen. Se on tässä kaupungin ulkoilualueilla kiva lähtee lenkkipolulle tuohon metsään kun se on puolillaan paskaa ja erityisen kiva sinne on viedä lapsi tutkiin metsää kun se on täynnä koiranpaskaa kun niitä koiria on pikkasen enemmän tekemässä sinne tarpeitaan (pari sataa koiraa pienessä metsässä, arvaa paljon on paskaa ) kun mitä luonnossa eläimiä sinne olis tekemässä.

Nainen (äiti) kolmen lapsen(sa) kanssa leikkipuistossa. Söivät leikin lomassa välipalaa. Mehupurkit kun tyhjenivät kehoitti nainen heittämään ne lähimpään pusikkoon. Hetken kuluttua sama nainen huusi koiran ulkoiluttajalle: Kerää ne paskat sit kans siitä luontoa pilaamasta.

Koiran ulkoiluttaja keräsi paskat tämä nainen heitti pusikkoon myös omat roskansa.

Mikähän meni pieleen.

Se nyt riippuu aika paljon paikasta mihin se koira paskoo. Nää kaupunkin "virkistysalue" pläntit on äkkiä miinoitettu kun hehtaarin kaitalella käy päivässä satoja jollei jopa tuhat koiranpaskattajaa. Jos jätöksiä ei tolta alueelta kiinnosta kerätä niin voihan siitä tehdä erillisen "paskapuiston" jonne koirattomat ihmiset tuskin tulee virkistäytymään.

Sitten taas jos ollaan taajaman ulkopuolella eikä niin tiheeseen asutulla seudulla niin jääöön jätökset luontoon. Sinnehän ne maatuu. Muutama koirankakka siellä täällä on vähän eri asia kuin parin sadan ulosteet muutaman hassun neliön alueella.

Se että joku imbesilli tahallaan roskaa ympäristöä ei kai tarkoita että kaikkien niin tulisi tehdä. Aina on niitä jotka ei välitä, mutta onneks Suomessa on kuitenkin enemmän niitä jotka oikeasti välittää miltä ympäristö näyttää.

Ei me koskaan kerätty meidän edesmenneen koiran jätöksiä kun se osasi tehdä tarpeensa mettän puolelle ja mä ainakin kävelen ihan kävelytiellä / jalkakäytävällä... Ja se kakka tekee vaan hyvää luonnolle. Parempaa kun tunkea se kakka muovipussiin (onhan niitä biopusseja koirankakallekin, mutta itse en ole kovin monella kerääjällä nähnyt niitä) ja heittää roskiin?!? Eihän siinä oo mitään järkeä.. Ihan oikeat roskat heitän kyllä aina roskiin!

Mutta tuohon pitää kyllä sanoa, että tässä meidän lähellä yhdellä tienpätkällä on kyllä aika usein koirankakkaa ihan jalkakäytävällä !!, siinä kohtaa ei oikein pääse penkan puolelle kun penkka on n. metrin pystysuoraan ylöspäin ja siitä alkaa heti pensaat sitten, en ymmärrä miksi joku paskottaa koiraansa siihen jalkakäytävälle sitten..

Meillä maalla ei keräillä koiranjätöksiä. Mut kyllä täälläki näkyy pyöräteiden reunoilla koiranjätöksiä, ku ihmiset antaa koiran paskoa just siihen minne sattuu pyllistään.
Ite en kerää, kakka on maatuvaa luonnontuotetta! Mut kyllä mä katon minne koira pyllistää. Esim en anna paskoa kenenkään liittymään enkä nurmikolle, vaan vedän koiran pois ja annan paskoa sit lähimpään ojaan.
Ja vaikka annan koiran kakkia luontoon - en heitä missään nimessä roskia luontoon!!! Eli se ei ole sama asia antaako koiran kakata maahan kuin että kantais kaiken törkynsä tuonne lähimpään järveen!