Mietinpä taas naiseutta ja äitiyttä ja mikä sen muovaa..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Fleur de la Cour
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Wilkins:
Juu, äidiksi haluaminen on itsekästä, mutta äitiyden pitäisi minusta olla ensisijaisesti epäitsekästä. Kyllähän lapsi antaakin paljon, eli saa siinä toki jotain myös itselleenkin. Suhde lapseen ja suhde puolisoon on minusta ihan erityyppinen, toinen on elämänkumppani ja toinen jälkeläinen, eikä niiden tuloksia itseasiassa pitäisikään rinnastaa toisiinsa kovin läheisesti. Ovat keskenään niin vaikeita verrattavia. Mutta toisaalta taas, mihin äitiyttä sitten vertaisi tai onko sitä tarpeen mihinkään verratakaan?

Samaa mieltä, en osannut selittää tätä itse :heart:

Alkuperäinen kirjoittaja fanta:
halu voi olla itsekän, toteuttaminen jo jotain muuta. *toivottaa palstakaverille hyvää mämmeilyä* =)

Näinhän se on =)

Munat ja mämmit hankittuna, joten pääsiäinen voi alkaa ;)
Moikkaa takaisin pääsiäisterkut :wave: :wave:

Sivusta jos saa huikata, minusta halu äitiyteen ei perustu itsekkyyteen. Tai jos perustuu, se on pelottava ajatus minusta.

Halusta äitiyteen kertoo minusta paljon esim. lapsettomuushoidot, se se vasta itsekästä haluamista onkin =) Positiivisella tavalla itsekästä.

Alkuperäinen kirjoittaja evita:
En tiedä myöskään mikä oikeasti voisi olla epäitsekäs syy haluta lapsia?

No, minä ajattelen siten, ettei se ole sen enempää itsekäs kuin epäitsekäskään, se on perussyy =) Perustavaa laatua oleva halu saada jälkeläinen? Oletko muuten käynyt vielä uimassa? Minä eilen 3 vkon tauon jälkeen, kauhea hengensalpaus :ashamed:

Viime kerrasta on muistaakseni viikon verran aikaa ja sitä edellisestä tosi kauan. Olen ollut enemmän ladulla ja kuntosalissa. On vähän sellainen haipakka, että kuntoilu on jäänyt myöhäiseen iltaan, ja silloin en ole enää avantoon viitsinyt mennä, kun saunaa ei ole enää ollut tarjolla. Se on se sauna jotenkin niin ihana asia siihen oheen... =)

Alkuperäinen kirjoittaja Wilkins:
Sivusta jos saa huikata, minusta halu äitiyteen ei perustu itsekkyyteen. Tai jos perustuu, se on pelottava ajatus minusta.

Halusta äitiyteen kertoo minusta paljon esim. lapsettomuushoidot, se se vasta itsekästä haluamista onkin =) Positiivisella tavalla itsekästä.

Entä jos tulee raskaaksi,eikä siis ole suunnitellut tulevansa äidiksi, mutta yks kaks huomaa olevansa äiti. Onko sellainen ihminen vähemmän itsekäs? :wave: