mietin tässä miehen sanomisia..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja harmoo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

harmoo

Vieras
meillä on pieni vauva. keskusteltiin ennen nukkumaan menoa meidän suhteesta ja mies sanoi olevansa hieman onneton. Itse olen ajatellut kaiken olevan ihan hyvin, mutta miehestä on alkanut tuntua että meidän suhde on menossa huonompaan suuntaan. tuntui olevan aika vaikea puhua, niin kysyin sitten että asteikolla 1-10 minkä numeron antaisi, niin kuulema kutosen..
oon nyt miettinyt että mikä tässä sitten on muuttunut. Kai se on kun olen keskittynyt 150 prosenttisesti vain vauvaan ja mies jäänyt ihan vaille hellyyttä ja huomiota. Mies on loistava isä ja mies, en olisi arvannut hänellä olevan paha olla.
Eroamassa ei olla, mutta tahtoisin että oltaisiin kaikki onnellisia. Pitää kai alkaa huomioimaan miestäkin enemmän. Toinen haluaisi vähän yhteistä aikaa, joskus jotain, käydä vaikka saunassa rauhassa. Meillä olisi paljon ihmisiä jotka tahtoisi vauvaa hoitaa, mutta minä en halua hoitoon antaa. Eikä tässä, en tiijä miks edes kirjoitan, kunhan yritän selventää ajatuksia kun oon yön miettinyt.

Hellitä hetkeksi arjen pyörityksestä ja anna vauva vaikka pariksi tunniksi hoitoon jollekin luotettavalle hoitajalle että saatte hetken kahdenkeskistä aikaa. Kyllä vauva pärjää pienen hetken jonkun muunkin hoidossa niin voitte käydä vaikka siellä saunassa kahdestaan. Kannattaa hoitaa parisuhdettakin, koska sehän on se kantava voima pitemmän päälle. Tsemppiä sulle. :hug:

Miksi te naiset ette ymmärrä ajoissa.
Vauva kun saapuu taloon niin unohdetaan se puoliso tyystin. Nyt hyvä ihminen rupea hoitamaan sitä parisuhdetta ennen kuin on liian myöhäistä ja huomaat olevasi yh.

No en tiedä, minä itse kyllä keskityin vauvaan täysin enkä halunnut antaa sitä hoitoon. Minusta niiden miesten pitää kyllä osata väistyä syrjään sen vauva-ajan tieltä. Hän on yhtälailla isä kuin sinä äiti, ja fakta vaan on se, että sitä yhteistä aikaa ei paljon ole kun vauva on pieni. Onhan se iso elämänmuutos, mutta sitä aikaa kyllä tulee kun lapsi kasvaa. Ethän sä voi ottaa kaikkea vastuuta miehen hyvinvoinnista ym. Kyllähän sinuakin varmaan väsyttää ym.

Alkuperäinen kirjoittaja v:
Vauva kun saapuu taloon niin unohdetaan se puoliso tyystin. Nyt hyvä ihminen rupea hoitamaan sitä parisuhdetta ennen kuin on liian myöhäistä ja huomaat olevasi yh.

Ai, noinko se on?

Mikseivät kaikki ihmiset ymmärrä ajoissa, että emon ensisijainen tehtävä on huolehtia pennustaan? Alfauroksen tehtävä on röyhistää rintaansa ja olla ylpeä. :saint:

Alkuperäinen kirjoittaja Jonsered:

Ai, noinko se on?

Mikseivät kaikki ihmiset ymmärrä ajoissa, että emon ensisijainen tehtävä on huolehtia pennustaan? Alfauroksen tehtävä on röyhistää rintaansa ja olla ylpeä. :saint:

:laugh:
Mie huolehdin ensisijaisesti minun pennuista mutta siinä sivussa myös vähän tuosta alfauroksesta. :D Olen kyllä itsekin aika hellyydenkipee, mutta meillä onkin onneksi illalla aikaa kun lapsoset nukkuu. Molemmilla pentusilla toistaiseksi hyvät unenlahjat vaikka heräileehän vauva kolmen tunnin välein syömään mutta siihen on jo tottunut. =)

Voittehan te järjestää yhteistä aikaa silloin, kun vauva nukkuu. Meilläkin mies ensimmäisen synnyttyä koki jäävänsä ihan ulkopuolelle mun elämästä. Sit alettiin viettää pieniä hetkiä yhdessä vauvan nukkuessa, ihan vaikka yhteinen suihku tai television katselu vierekkäin on hyvä alku. Kun vauva kasvaa vähän ja nukkuu pidempiä pätkiä, voitte hyvin käydä saunassa yhdessä jne.

Vaikka mua väsytti välillä ihan hirveästi, silti yritin huomioida miestä. Ei siihen tarvitse tuntikausia aikaa. Ja se on totta, että parisuhteesta kannattaa pitää huolta. Mä en ainakaan pärjäisi ilman miestäni.

Eikä yhteinen aika tarkoita hoitoon viemistä. Ei ainakaan meillä. Paitsi että nyt, kun lapsia on kaksi, annamme epäröimättä lapset hoitoon jos joku niitä haluaa vahtia :D esikoisen aikaan olin itsekin juuri tuollainen, etten antanut hoitoon sitten millään.

Meillä kolme lasta ja kaikki menevät nukkumaan n.klo.20. Hyvin jää illalla aikaa toisillemme jos vaan halutaan. Itse rytmin muokannut vauvallekkin tarkoituksella niin että menee isompien poikien kanssa samaan aikaan nukkumaan...Ei siis edes tarvitse hoitoon viedä!

Ihana mies sulla, se selvästi rakastaa sua ja haluaa teillä olevan hyvä olla, arvosta sitä (ja näytä että arvostat) että hän on pystynyt puhumaan tunteistaan sinulle.. Ensimmäiset kerrat varmasti on vaikeita olla erossa vauvasta, mutta ei vauva mihinkään katoa jos annat jollekin muulle hoitoon ja miehesikin varmasti nauttii sitten enmmän perhe-elämästänne.
Haleja sulle.. =)

Ai, noinko se on?

tässä on peesattava molempia.
yleistää ei kannata V ei läheskään kaikki tee noin, mutta yllättävän moni kuitenkin.
mut jos mä nyt päätän että otan miehen huomioon joskus kun meillä on lapsia, miten tää hoituu käytännössä? se on oudolla tavalla hellyyden kipeä ja silloin kun mä sille näytän hellyyttä se sysää mut henkisesti pois... mut silti sanoo haluavansa hellyyttä.... se on tarpeeks vaikeeta osoittaa läheisyyttä nyt jo yritys vaiheessa kun hän luulee että mä oon seksin perään jotta raskautuisin, vaikka en jonkaa siltä seksiä sen enempää kuin ennenkään...

no seksihän on vain osa sitä hellyyttä mitä miehelle voi antaa. toi kosketellaan toisiamme arjen hyörinnässä ja pusutellaan pöydästä noustesta ja ruuasta kiittäessä ja lähtiessä ja tullessa ja öisin ja aamuisin... mut mitä lisää voi tehdä?

Ai, noinko se on?

Just, lapsista olen huolehtinut unohtamatta siltikään parisuhdetta. Ja meillä on neljä lasta ja suhdettakin on takana päälle 20 vuotta joten tiedän kyllä mistä puhun.
Vaikka vauva tuleekin taloon ja on sillä hetkellä se ykkönen niin ei sitä miestä sovi siltikään unohtaa

Tätä peesaan täysin. ei se parisuhde itsestään toimi, kyllä se vaatii työtä. en ihmettele yhtään jos mies onneton, kun et huomaa häntä etkä anna kahdenkeskistä aikaa. kyllä sen lapsen voi välillä hoitoon laittaa, saat itsellesikin aikaa huilata ja olla miehen kanssa.....

Yhteistyössä