mietin ääneen!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tiftial
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

tiftial

Jäsen
25.10.2004
291
0
16
olen aina omassa perheessäni ollut se väliin putooja mulla on isosisko ja pikkuveli jotka ovat äitillle kaikki kaikessa.(en pode itsesääliä)
mutta mietin vaan että nyt kun minulla on omaperhe mies ja lapsi niin ei mua enää oteta siihen mun "alkuperäiseen"perheeseen jos koskaan on otettu...kyllä ne tekee yhdessä kaikkea ILMAN MUA!!!!
VÄHÄN SE HARMITTAA enkö mää ole enää sitä perhettä???? :ashamed: olenko koskaan ollut....mietin vaan ääneen.......

mä oon meidän perheen vanhin, ja jollain lailla tiedän olleeni isälle se pikkutyttö, mut toisaalta taas se toisiksi vanhin tytär on osannu kietoa meidän isän aina pikkusormensa ympärille. äiti on aina ollu erittäin tasavertainen.
mä oon miettiny samaa, että kuulunko enää siihen perheeseen ollenkaan. toisaalta, se on luonnollista että lapsuuden perhe ei oo enää mulle niin kiinteä, enkä kuulu siihen samalla tavalla ku siskot, koska mä oon tähän mennessä ainoa, joka on muuttanu pois kotoa. en kai siis voi olettaa että kuuluisin siihen perheeseen yhtä kiinteästi, ku ne jotka vieläki asuu siellä, saman katon alla?
mulla on oma perhe, joka käsittää miehen, minut ja lapset. siihen osaltan kuuluu myös lapsuuden perhe, jonka kanssa oon jatkuvasti tekemisissä, mut ennemmin tunnen kuuluvani tähän perheeseen mikä mulla nyt on, enkä siihen missä oon kasvanu. eikä harmita. muutaku ehkä ne jotkut epäoikeudenmukaisuudet mitä on kurinpidossa tapahtunu aikoinaan, mut ne on mennyttä.

Mä tunnen itteni ainakin välillä ulkopuoliseksi vanhempieni luona.. Mun siskot asuu samalla paikkakunnalla ja mä yksin erillä... Tuntuu et niillä on välillä aivan omat jutut ja me istutaan miehen kans hiljaa.. Kuunnellaan niiden kiinnostavia juttuja entisen kotipaikkakuntani "tapahtumista" ja juoruista!! Voin silti puhua äitin kanssa mistä vaan!! Mut silti tää häirittee jotenkin.. Sen takia ei käyä ees kauheen usein siellä, vaikka matkaa ei oo ku 60km.. :/

No viimeisenä saan minäkin kuulla aina kun jollekin on tapahtunut jotakin tai jos vaikka ovat päättäneet muuttaa tai jotain. Ja jos joku on sairaalahoidossa, en välttämättä kuule siitäkään kuin vasta jälkikäteen :/ Välillä se harmittaa enemmän ja välillä ei ollenkaan. En kyllä itsekään ole kauheasti tyrkyllä enkä joka asiaa ole koko ajan infoamassa, että eihän tuo ns. kotiväkikään aina tiedä minun tai meidän asioista, eikä kai sen kuulukaan niin olla.

Mutta kotiini minä aina menen kun vanhempieni luokse menen ja olen siellä kuin kotonani, eli en "anna" vieraannuttaa itseäni =) .

Yhteistyössä