Miesystävän tyttären kommentti rinnoistani

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ninni1978
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Olipa yllättävän pitkä ketju pienen lapsen viattomasta töksäytyksestä. Isot tai pienet, ihan sama - ihailijansa molemmilla. Pääasia, että ihminen itse arvostaa itseään. Silloin osaa ihan pikkuisen huvittuneena sanoa lapselle, että "niinpä, mutta voi olla fiksua vieraammille tällaisia jutustella" :). Oma lapseni - 6v- tykkää niin kovin, kun äidillä on "pehmeä maha" eikä takuulla tarkoita sillä, että äiti on pyöreä tai pullea. Ja imettämisen liittäminen tähän keskusteluun oli kummallista. Äitipuolena pitää selkeästi erottaa omat epävarmuudet tms. suhteessa puolison eksään ja olla heijastamatta niitä lapsiin.

Tämä on kyllä hullua. Mä olisin iloinen, että lapsi huomaisi kauniit, pienet rintani. Itse ei huvittaisi kantaa läskilöllyä leuan alla: ei voi juosta, ei voi jumpata, selinmakuulla "tyynyt" kainaloissa, selkäkivut, 30-vuotiaana viimeistään alkaa roikkua navassa, imetys usein vaikeaa liian rasvakudoksen vuoksi ja niin edelleen. En keksi mitään hyvää puolta asiassa. Valitan.

Ja niin, oma imetysliivikokoni oli 85 D, ja alkuun nekin olivat hiukan liian tiukat. Jakoisn riemuita rinnoistani tasan kaksi päivää, jonka jälkeen aloin etsiä netistä tietoa siitä, kauanko kestää, että niistä pääsee eroon.

Nyt B-C-kuppi liivimallista riippuen, ja vieläkin toivoisin hiukan pienempää kokoa.

Jos joku lapsi kommentoisi minulle, että onpa pienet tissit, olisin otettu ja sanoisin: Eikö ole hienoa, että ei kaikkein tarvitse kantaa ylimääräisiä rasvamöykkyjä:D

Toisaalta en kyllä ehkä sanoisi mitään, vaan tyytyisin säälimään lasten äitiä.

Mulla on D85 ja voin juosta, jumpata,eikä mulla ole selkäkipujakaan.Avainasemassa on oikeankokoiset tukevat rintaliivit.Urheillessa urheiluliivit.Kahta lasta olen imettänyt eivätkä rintani roiku.

Tää on ihan absurdi ketju. Mulla on A-kuppi, enk oo ikinä ajatellut et oisin jotenkin vajaa tai et minä itse tai joku ulkopuolinen taho toivoisi mulla olevan isommat rinnat. Rinnat kun rinnat. Nää on just hyvät. Jeesus sentään.

AP on kyllä tosi lapsellinen.

miksei huonoa itsetuntoa potevat edes yritä ymmärtää, että oma ongelma ei ole ne rinnat eikä edes se ympäristön painostus silikonien suuntaan, vaan se oma haluttomuus viitata kintaalla asialle?

kuitenkin nimenomaan sitä kintaanheiluttajaa nämä lapset tarttisivat mallikseen kasvaakseen täyspäisiksi. mutta täälläkin tosi moni ripustaa itsetuntonsa siihen, että aina joku pienempikin löytyy, tms. väärin, niin väärin.

perusongelma on mun mielestä siinä, että koska toisia ihmisiä saa arvostella niin rumasti, itseäkin saa. Ja sama toisinpäin. Ei omia lapsia saa kohdella kaltoin ja ivallisesti siksi, että ne on vaan omia. Sama koskee omaa itseä.

miehelläni ikävä niitä löllöjä :D. Kuulemma mulla on terhakat :). Kai se sitten täytyy vaan uskoa. Ehkä kun niitä sai puristella tarpeeks kauan niin se uutuudenviehätyskin meni ja ny tällaset kiinteemmät ja terhakammat ovat kivat kun ne löllömmät.

Ehkä se jotenkin vaan satutti se lapsen kommentti, kun on koko ikänsä tuntenut rinnoistaan alemmuudentunnetta jollain tavalla tänä silikonikyllästettynä aikana. Tosin äitinsä tietäen en kommenttia ihmettele. Kyllä lasten puheistakin hieman kuulee, mitä siellä kotona puhutaan ja miten muista puhutaan.

SINÄ loukkaannut kun 7-vuotias lapsi sanoo sinun rintojasi pieniksi.

Nyt SINÄ, AIKUINEN haukut julkisesti toisen ihmisen rintoja löllöiksi.

SINUN pitäisi tietää ja osata käyttäytyä, lapsi ei vielä osaa.

Isommat rinnatkaan eivät välttämättä ole löllöt!

Pääasia on, että olet itse rintoihisi tyytyväinen ja jätät muiden ihmisten rintojen arvostelun itse sikseen!

Mulla on pienet rinnat. En yhtään ihmettelis, jos joku 7v sanois noin. Kertoisin, että ihmisiä on monenmuotoisia. Että on isoja ja pieniä rintoja ja molemmat on hyviä.

jos tuo kommentoiminen on kaikkien mielestä ihan tavallista. Mulle ei kukaan lapsi ole ennen noin sanonut missään! Ja omat lapseni eivät ole tuolla tavalla ketään kommentoineet.

Kertoisikohan se siitä, että lapset, jotka tulevat kodeista, joissa on tapana kommentoida ihmisten ulkonäköä, kommentoivat ulkopuolistenkin ulkonäköä eniten?

Ei kerro siitä. Kertoo siitä että lapsi tulee kodista jossa alastomuus on normaalia ja pientä lasta ei ole turhaan opetettu vaikenemaan mieleen juolahtavista asioista.

Ketju kertoo kyllä aloittajan ERITTÄIN huonosta itsetunnosta ja ongelmista suhteessa miehen exään.

hei haloo, on mullekin uimahallissa sanottu että sulla on pienet rinnat. No niinhän ne on, entäs sitten. -Kirjalliset valitukset mun vanhemmille kolmena kappaleena.

toivoo
Nimimerkillä 7v tyttäreni kutsuu minua pitkäksi ja laihaksi ja kertoo isänsä näyttävän lyhyeltä ja pullealta. Ja kyseessä on 191 cm pitkä ,jonkun verran ylipainoa omaava mies.

Menee mun mielestä ihan samaan sarjaan kun naiset valittavat että rinnat roikkuu. Siinähän roikkuvat, en mä ainakaan kävele tissit paljaana kadulla ja se joka mun rinnat näkee niin se on mun kanssa ihan muusta syystä kun rintojen koon, terhakkuuden tai roikkuvuuden takia.

Mulla on tooooosi pienet tissit, siis sellaiset, että A-kupitkin on liian isot ja käytännössä en edes käytä rintsikoita kuin hyvin ohuiden paitojen kanssa nännien peittämiseksi. Kyllä munkin tissittömyyttä on sukulaistyttö ihmetellyt ("miksei sulla oo ollenkaan tissejä?"), mutta ei se mua ihan oikeasti hetkauttanut, koska kysymys esitettiin ihmettelevään, uteliaaseen sävyyn. Kyllä tuollaisia asioita saa kysellä ihan niiin pitkään, kuin ne oikeasti ihmetyttävät, eikä kyse ole kysymykseksi verhotusta ivailusta. :) Teininä ikätovereiden taholta kuullut lauta-vitsit mua luonnollisesti loukkasivat pahasti. :(

Siskontyttöni ihmetteli saunassa, että oho onpa sulla isot tissit ja minä vaan naurahdin, että niinhän ne taitaa olla ja kaikki ei ole samankokoisia. Vieressä istui siskoni, jolla on pienet rinnat, mielessänikään ei käynyt, että hän olisi ottanut lapsen sanomisen arvosteluna itseään kohtaan ja itse en ottanut arvosteluna itseäni kohtaan. Lapselle nyt normi on vain se, mitä itsellä tai omalla äidillä ja isällä on ja kaikkea muuta ihmetellään. Iän karttuessa opitaan, että kaikkea ei tarvitse sanoa ääneen.

miehelläni ikävä niitä löllöjä :D. Kuulemma mulla on terhakat :). Kai se sitten täytyy vaan uskoa. Ehkä kun niitä sai puristella tarpeeks kauan niin se uutuudenviehätyskin meni ja ny tällaset kiinteemmät ja terhakammat ovat kivat kun ne löllömmät.

Ehkä se jotenkin vaan satutti se lapsen kommentti, kun on koko ikänsä tuntenut rinnoistaan alemmuudentunnetta jollain tavalla tänä silikonikyllästettynä aikana. Tosin äitinsä tietäen en kommenttia ihmettele. Kyllä lasten puheistakin hieman kuulee, mitä siellä kotona puhutaan ja miten muista puhutaan.

Ei kyllä uskoisi, että sun ikänen AIKUINEN nainen ja ÄITI arvostelee muiden naisten rintoja koska pieni lapsi sattui nyt vahingossa sanomaan jotain rinnoistasi.

Kuten sanoit, että "Kyllä lasten puheistakin hieman kuulee, mitä siellä kotona puhutaan ja miten muista puhutaan." niin huomaa kyllä mitä sinun kotonasi on puhuttu kun olit lapsi. Jos olisit puhuttu fiksuja niin et päästelisi tuollaista sontaa suustasi.

Enpä ole ennen tavannut noin huonoa itsetuntoa potevaa ihmistä kun vetää herneen nenään lapsen puheista. Lapseni sanoi mulle, että äidillä on isot tissit. Sanoin, että niin on. Siihen se jäi. Ei mennyt herne nenään vaikka en pidäkään isoista rinnoistani. Ne nyt ovat sellaiset kuin ovat ja niillä mennään.

Siis, lapsethan lapsenomaisesti ja arvostelematta saattavat huomioida tuollaisia. Ap:lla on varmaan joku ongelma itsensä hyväksymisen kanssa ja sitten taas on jotain palstahyeenoja jotka ottavat tuosta kaiken irti. Mulla on b-kupin rinnat ja en missään tapauksessa haluais isompia, nää on siroon kroppaan ja urheilulliselle ihmiselle juuri sopivat, en ikimaailmassa haluaisi hölkätä d-kuppien kanssa (sen kokoiset ne olivat kun imetin).

Lapseni sanoi 5v:nä kummitädilleen, että kylläpä hällä on pienet tissit. Siihen kummitäti totesi, että kärpäslätkät ne paremminkin on :) Hän on aina haaveillut isommista rinnoista mutta nauraa aina pojan letkautusta koska hänestä oli hienoa miten 5v näkee ihmisten erilaisuuden.

Mulla on nykyään ihan olemattoman pienet rinnat (imetykset vei) ja pieni kompleksi siitä. Ymmärrän kyllä, että tuollainen kommentti voi hieman satuttaa. Voihan tässä olla vielä muutakin, lapsi on mustasukkainen isän tyttöystävälle ja haluaa loukata (jotkut 7-vuotiaat tajuaa että tuo voi loukata) ja selvästi ap:lla on antipatioita lapsen äitiä kohtaan, ja tämä pieni välikohtaus nostattaa kiukkua siihen suuntaan.. No kuitenkin, toisesta korvasta ulos. Sehän on vasta lapsi, ihan oikeasti.

Kuulostaa siltä ettet kuitenkaan ole ihan sinut pienien rintojesi kanssa, kun noin paljon selittelet niiden etuja, ja vähän loukkaannut lapsen kommentista. Olen itsekin pienirintainen ja olisin myös vähän loukkaantunut. Mutta ajattelen, että ongelma on minun päässäni eikä lapsessa. Lapselle sinänsä tekee hyvää huomata että ihmiset ovat erilaisia. Hänelle voisi tietenkin sanoa (ehkä parempi jos isänsä sanoo?) ettei kannata kommentoida toisten ulkonäköä ääneen kun joku voi siitä pahoittaa mielensä.

Lasten kanssa karaistuu. Lapsissa on se hyvä puoli, että ne ei sano mitään ilkeyttään tai taka-ajatuksia hautoen, vaan just sen, mikä on totta.
Totuuksista on ihan turha loukkaantua. Sinulla on pienet tissit. Minulla on ruskeat silmät. Jollain on pitkät hiukset. Lapsi sanoo vain sen minkä näkee, ilman arvolatauksia.
Lasten kanssa kohtaa oman haavoittuvuutensa aika karulla tavalla, mutta jos yhtään itsetuntoa löytyy, niin se tekee vaan hyvää.

minullekin kummityttö totesi saunassa (oli varmaankin kans noin 7v.), että minulla on pienet tissit (äitillään isohkot). Se tuli niin yllättäen, et en oikeen osannut muuta sanoa kuin että minusta ne on ihan sopivan kokoiset minulle. Jos toisen kerran tulis tämä tilanne eteen, niin kiittelisin, että "kylläpä sanoit kauniisti" ja tämän ihan ilman sarkasmia.

totta puhuen! Ilmeisesti tyttö tullut kovasti äitiinsä (sori nyt vaan, mutta äiti on just tuollainen ihmisten arvostelija :/).
Ja itse asiassa voi nää olla A-kupinkin kokoiset. Ei kummosen kokoset TODELLAKAAN.
En mä siitä todellakaan loukkaannu, jos joku sanoo peppua isoksi tai vattaa. Jotenkin rinnat on vaan niin henkilökohtainen alue.
Siksi isorintaiset ei sitä varmasti oikein voi ymmärtää, kun rinnoista puhuttaessahan ISO on aina yleensä positiivinen juttu ja isorintaisillehan sanotaan, että ne on isot. Pienet rinnathan on taas aina joka puolella surkuteltava juttu.
Kuitenkin, tehtäväänsä nääkin on sopineet erinomaisesti.
Oliskohan pitäny sille lapselle sanoa, että on näillä muutamat lapset ruokittu, toisin kuin sun äidin isoilla tisseillä...
Sanoin kyllä sille jotakin, että ihmiset on erilaisia, tjms. toki.

Pötyä. Tytöllä ei varmasti ollut pahaa tarkoitusta, vaan ihmetteli vaan kun oli tottunut näkekemään isompia ollessaan perheen tai suvun kanssa saunassa. Vika ei ole tytössä vaan sinun omissa traumoissasi ja ajattelutavassasi.

miehesi on kehunut terhakoiksi. No niin se on aikanaan kehunut niitä lollojakin ihaniksi :) puhut miten koti vaikuttaa lapsen puheeseen ko tytöllä. Äitinsä sellainen toisten arvostelija.. No entä sä, miten toi Sun asenne vaikuttaa sun lapsiin? Entätoi Sun paska itsetunto? Miten säälittävä kommentti toikin, et miehellä ei niitä lolloja oo ikävä. Mistä tiiät, ethän sä itekään pidä omistas, ehkä tämänvuoksi kukaan muukaan ei pidä..

Kyseessä tosiaan on lapsi. Munkin pikkuveli kertoi mulle saunassa tuon ikäisenä suurella ylpeydellä että "meidän äidillä on kyllä paljon pidemmät tissit kuin sulla", eikä mun äiti siitä loukkaantunut, päin vastoin meinas tippua tuolilta kun nauroi niin paljon mun kertoessa tuosta. Musta tuntuu että ap itse on tehnyt tisseistään liian suuren metelin (kirjotit avauksessasi aika ylimieliseen sävyyn niistä), ja luulee että hänellä on joku kilpailu miehen eksän suhteen tisseihin liittyen. Lohdutuksen sanana, sun miehes tuskin on tissimiehiä kun on kaksi noin tisseiltään erilaista naista valinnut peräkkäin, eli hänelle ei tissien koko näyttäs mitään merkkaavan. Tokihan se on kiva että hän on sun rintoja kehunut, mutta tuskin silti tarkoitti vertailla, tyyliin "sulla on kiinteemmät tissit kuin exällä". Ehkä hän pitää enemmän pepuista? Muutenkin on vähän typerää kilpailla eksän kanssa ulkonäkötasolla, sinuthan se mies on jo valinnut. Myös mua kävi korvaan toi lesoilu että pikkutisseillä imetetään paremmin, kun ei se aina ole todellakaan tissien koosta kiinni, vaan ihan muista fyysisistä ominaisuuksusta. Ja oikeastaan b-kuppihan ei edes ole kovin pieni, keskikokoiset tissit sulla ap on, mutta koita nyt hyvä ihminen keskittyä välillä muuhunkin kuin niihin.

Hulvaton ketju. Minun lapset kyllä töksäyttelee tuollaisia ja sitten niistä puhutaan. Saattavat jopa kysyä kaupungilla vieraasta ihmisestä että miksi näyttää tuolta jne jos on vaikkapa pyörätuolissa oleva tms. Ei lapset osaa olla vielä ihmisiksi, kokoajan kuitenkin oppivat erilaisuudesta ja sen hyväksymisestä.

Ja mun löllötisseillä on imetetty kaikki yli 1-vuotiaaksi. :D

jos tuo kommentoiminen on kaikkien mielestä ihan tavallista. Mulle ei kukaan lapsi ole ennen noin sanonut missään! Ja omat lapseni eivät ole tuolla tavalla ketään kommentoineet.

Kertoisikohan se siitä, että lapset, jotka tulevat kodeista, joissa on tapana kommentoida ihmisten ulkonäköä, kommentoivat ulkopuolistenkin ulkonäköä eniten?

Josko se johtuu taas siitä että omat lapsesi ovat tottuneet sun tisseihin, ja toteavat sitten jolle kulle isorintaiselle että "onpa sulla ISOT tissit" kun he taas varmaan pitävät sun tissejä normaalikokoisina kun ovat niihin tottuneet. En usko että miehesi eksä on erikseen lapselleen jankannut että "kun se ninnikin on niiiiin pienirintainen", miksi sä luulet että kukaan sellaista tekis, varsinkin kun tuon ikäisistä tietää ettei he välttämättä tajua pitää suutansa kiinni sen kyseisen tyypin aikana. Oikeasti, mene laittamaan ne silikonit niin voit jättää miehesi lasten äidin rauhaan, ja tajuta ettei hän ole sulle uhka vaikka onkin isotissinen.

Tiedostan rintojeni kauheuden, eikä sen kuuleminen - vaikkakin käsittämättömän huonoa käytöstä noin idolra lapselta - haittaisi. Mutta vertailu miehen exään saisi minut varmasti repimään hermoni.

7v iso lapsi? Ei sen ikäinen aina ajattele mitä sanoo. Ja repisit hermot jos miehesi lapsi vertaisi sua lapsen äitiin. Epäilenpä, että miehesi lapset tekevät sitä ;) Ei kannata olla naiivi.

Yhteistyössä