Miesystävän hoidot pilaa suhteen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Amber_
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Amber_

Uusi jäsen
04.09.2013
2
0
1
Espoo
Hei.

En keksinyt minne muuallekaan kirjoittelisin, josko täältä joku viisas osaisi sanoa neuvoja..

Elikkä olen seurustellut miesystäväni kanssa kohta noin 1,5v ja alussa kaikki oli tottakai hyvin.. Nykyään tuntuu että riitelemme milloin mistäkin, mutta erityisesti yksi aihe on noussut yli muiden.. Eli miehen exät ja panot..

Emme siis asu yhdessä ja olen saanut itse selville eri reittejä että mies on edelleen yhteydessä entisiin panoihinsa.. Ja nämä muijat ovat siis jotain vanhoja kavereita joiden kanssa on sitten näköjään jostain syystä täytynyt harrastaa seksiä. Olen saanut tietää näistä vasta tässä hiljattain, hyvä salapoliisi kun olen.. Miehellä oli kerran jäänyt myös Facebook auki, katsoin ihan vaan huvikseni kenen kanssa sitä on kirjoiteltu, niin siellähän komeili rivissä viestejä kaikilta hoidoilta! Yhtä keskustelua ehdin vilkaista sen verran että mies harmitteli kun ei päässyt jonnekin tapahtumaan missä yksi näistä muijista olisi ollut tms. Yksi naisista oli suhteessa kun mies päissään tämän kanssa paneskeli.. Yksi eksä löytyy miehen työpaikalta..

Mies väittää ettei halua noista mitään, miksi niihin täytyy olla silti yhteydessä?? Väkisinkin vertaan itseäni näihin muijiin ja näiden riitojen takia tuntuu että liityn kohta jonnekin mieheni eksien listalle, josta sitten mieheni uusi muija saa päänvaivaa, minä siellä seassa.. Nämä heilat asuvat edelleen paikkakunnalla mistä mies on kotoisin, ja joskus mies matkustaa sinne, yleensä aina ilman minua.. Siellä päässä miehen tutut kyselee milloin tulen mukaan, nyt koko sinne meno on jäänyt kun minut vissiin täytyy ottaa vasten tahtoa mukaan.. Kovasti kyllä puhuu että haluaisi minut mukaan, mutta minä en tätä usko, kun mitään ei tunnu tapahtuvan.

Välitän miehestäni paljon ja haluaisin suhteen etenevän tästä jo jonnekin! En vaan tiedä enää mitä tehdä, omasta olostani puhuminen ei tunnu auttavan! Mies sanoo vaan mustasukkaiseksi.. Sitten kun kysyn että mitä jos itse tekisin samaa, niin sanoo että olisi mustasukkainen, ero tässä on vaan se että minä en noin tee joten helppohan se on sanoa miltä TUNTUISI! Melkein voisin sanoa että harmi että elämääni ei kuulu mitään minun yhdenyön juttuja, kun näköjään miehen käytös on ihan ok..

Mitä hittoa tekisin? Ahdistaa vaan niin pirusti..

Itse olet ilmeisesti valmis sitoutumaan, mutta mies pitää vielä varmuuden vuoksi "takaovea auki". Kuvauksestasi syntyy sellainen kuva, että pettämistä hän ei todennäköisesti (ainkaan vielä) harrasta, mutta usko suhteeseenne on niin hataralla pohjalla että ikäänkuin varmuuden vuoksi pönkittää omaa itsetuntoaan pitämällä yhteyttä entisiinsä. Mielestäni erittäin tökeröä käytöstä sinua kohtaan.

Mielestäni mustasukkaisuutesi on ihan aiheellista, kyllä minuakin satuttaisi jos mieheni juttelisi entisten kanssa netissä. Toisaalta, yhteydenpidon viattomuuden puolesta puhuu se, että hän jättää keskustelun esille vaikka olet paikalla.
Et kerro miehen ikää. Alle 25-vuotiaalle miehelle tuo on ihan ominaista käytöstä, voi olla että kypsyy jos jaksat odottaa. Jos ikää on enemmän, niin ei se muuksi enää itsestään muutu.
Mitä toivot mieheltä? Usein miehille pitää vääntää rautalangasta eli "mä en tykkää kun pidät entisiisi yhteyttä" ei riitä. Esim. haluatko että hän poistaa kaikki yhteystiedot puhelimesta, facebookista yms. Vai riittäisikö että hän lakkaa itse soittamasta/ottamasta yhteyttä entisiinsä? Jos on pieneltä paikkakunnalta kotoisin, on totaalinen yhteydenpidon välttäminen lähes mahdotonta. Kaventuuko miehesi sosiaalinen piiri muutenkin jos hän lakkaa pitämästä yhteyttä entisiinsä, siis onko heillä jokin yhteinen kaveriporukka tms? Työkaveria nyt on vaikea välttää, sen kanssa sinun on vaan opittava elämään. Vältä pillittämistä, draamaa ja marttyyrimeininkiä tässä asiassa, muuten sinua ei oteta tosissaan. Lopeta myös toisen facebookin ja puhelimen kyttääminen, se on huonoa käytöstä. Lähtökohdan kuitenkin on oltava luottamus. Mieti tekeekö suhde sinulle hyvää, vai murentaako se vain itsetuntoasi.

Mies on 30v.

Sanoo että on nähnyt noita pari vuotta sitten, eli vähän ennenkuin tavattiin.. Enpä sitten tiedä mitä on silloin niiden kanssa puuhannut..

Olen sanonut tuosta miehelle että tuntuu että pitää vanhat hoidot soiton päässä, että akkoja tulee ja menee, mutta hoidot pysyy.. Sanoo ettei asia näin ole, mutta hitostakos minä tiedän, kun on noistakin akoista aluksi valehdellut että ovat vain 'baarituttuja'..

No tuskinpa hänen kaveriporukkansa tuosta pienenisi, kun ei kerta niin paljoa kotiseuduillaan käy ja jos näkee jotain kavereitaan, niin tulevat yleensä tännepäin tai asuvat täällä, mieheni on sanonut että muutti pois kotiseudultaan koska masentui siellä eikä jaksanut vanhoja ympyröitä siellä.

Yhdestä muijasta mies sanoi että on itse kysellyt mitä tälle kuuluu (tämä kenen kanssa pani vaikka nainen seurusteli.. Kännissä molemmat, liekö syyllisyys painaa vai mikä??) ja sitten tämä yksi heittää itse viestiä, vaikuttaa vähän sellaiselta joka paikan höylältä joka mielistelee kaikkia.. Vaikuttavat aika kevytkenkäisiltä nämä tapaukset. Sanoinkin miehelle kerran että ehkä minä oon väärässä seurassa, en oo tarpeeksi jakorasia hänen seuraansa..

Mieheni on tullut itse joskus petetyksi ja joskus on katkeraan sävyyn tästä minulle jutellut ja kysellyt miksi joku käyttäytyy noin ja sanoo ettei ole koskaan pettänyt, on jopa sanonut että pelkää jos minä petän. Voisiko olla jotain epävarmuutta mieheltä ylipäätään seurustelun suhteen? Tämä on pisin suhde missä on ollut ja sanoo arvostavansa sitä.. Hänellä näkyy myös facebookissa että seurustelee minun kanssa ja siellä on meidän yhteiskuvia jne.

Ota tästä nyt selvää.. Huoh. Tänään oli jopa hyvä päivä ja unohdin koko asian kun en jaksanut tätä ajatella, mutta nyt sitten taas..

Yhteistyössä