Teille on tulossa vauva, ja tuleva isä pelkää sitoutumista? Ja sanoo, että SINULLA on kiire?! sitoutua.
Jo pelkkä vauva on aika iso muutos elämässä. Se on valtava muutos, se sitouttaa ihmisen toiseen, aivan avuttomaan ihmiseen ja miehesi sinuut, lapsen äitiin. Siinä on jo sopeutumista. Siinä ajatuksessa.
Joka sanoo, että vauva ei muuta mun elämää mitenkään, se on vaan positiivinen lisä siihen mukaan ja mä otan vauvan aina mukaan sinne ja tänne jne tai tarvittaessa hankin lastenhoitajan jne jne
ei ihan oikeasti ymmärrä mihin on ryhtymässä tai sitten on välinpitämätön ja rakkaudeton lastaan kohtaan.
En tarkoita että pitää mökkiytyä kotiin, mutta tottakai kaikki muuttuu, vauva vaatii osansa ja omansa, vauva vaatii paljon, eikä enää voi mennäja tulla eikä edes ostella kuten ennen, koska on vastuussa pienestä ihmisestä.
Sitoutuu lapseen seuraavaksi kahdeksikymmeneksi vuodeksi, eikä vanhemmuus pääty siihen että lapsi on täysi-ikäinen. Edelleen ne sanoo äidiksi / isäksi.
No jaa, se että mies ei ole valmis sitoutumaan sinuun tämän tiiviimiin vielä, ei kerromitään loppuelämän suhteen tilasta..
mutta anna miehelle nyt aikaa, anna olla, anna sopeutua vauvan tuloon ja sitten vauvaan. Lakkaa jauhamasta sitoutumista, kihloja jne. Ne ovat ajankohtaisia vaikkapa sitten, kun lapsi on vuoden ikäinen, aikaisintaan, ja voit alkaa sitten kysymään.. jos mies ei itse sitä ennen puhu asiasta.
Mutta voi olla, että mies ei kihoihin ja naimisiin sitten loppujen lopuksi haluakaan.