Miestenne ärsyttäviä tapoja?

Raitalankakäärme IV

Aktiivinen jäsen
21.06.2005
5 190
1
38
Minä täällä siivoilen, ja siksi kiukuttaa... inhoan siivoamista ja sitten pitää vielä tuon miehen sotkuja raivata, ärrinmurrin. Siksi väsyneille vaimoille kyselyä.

1. Onko miehelläsi ärsyttäviä tapoja? Millaisia?

2. Oletko saanut miehen "koulutettua" pois jostain huonosta tavasta?

--
Omat vastaukseni:

1. On! Esim. sellainen että tekee illalla myöhään itselleen iltapalaa, ja jättää maidon, kinkun, juuston ja voin esille pöydälle. Siitä minä sitten aamulla siivoilen roskiin, kun ovat siinä koko yön muhineet ja useamman tunnin jo suorassa auringonpaisteessa. Ärsyttää, kun menee hyvää ruokaa hukkaan, ja aamupalaa pitää lähteä hakemaan kaupasta asti.

Toinen ärsyttävä tapa on se, että mies ei vaivaudu tyhjentämään taskujaan, ennen kuin heittää vaatteet pesukoriin. Minun taas on vaikea olla varma että olen varmasti katsonut kaikki taskut, kun miestenvaatteissa tuntuu olevan aina taskuja vaikka muille jakaa. Pesukoneessa onkin pyöritetty seteleitä ja kolikoita, pankkikorttia, paperinenäliinoja (erityisen inhottavaa!) ja mp3-soitinta. Kalliiksi tulee...

Ja tuo taskujentyhjnnysvamma tuli erityisen hyvin esiin silloin, kun olin unohtanut pestä seuraavana päivänä tarvitsemani housut ja soitin töistä miehelle että voitko pestä, pääsen töistä niin myöhään että en enää sitten voi... Ohjeistin vielä että tyhjennä taskut tarkasti, molemmissa taskuissa on paperinenäliinoja. Tulin kotiin, aloin tyhjentää pesukonetta ja huomasin että koko pyykki oli valkoisen roskan peitossa. Kysyin mieheltä että tyhjensikö hän ihan varmasti housujen molemmat taskut. Mies kirkkain silmin "ne oli tyhjät!" Niinpä niin... housujen molemmissa taskuissa oli edelleen paperinenäliinoja, nyt vaan kivaksi mössöksi muussaantuneena.

2. Yhdestä pahasta tavasta olen saanut miehen luopumaan. Mies ei ikinä jaksanut tyhjentää lautaseltaan perunankuoria, kananluita ja nahan paloja ja kastikkenjämiä, ja mitä nyt lautaselle yleensä jää. Mies laittoi aina lautasen suoraan lavuaariin... JA KASASI MUUITA ASTIOITA SEN PÄÄLLE! Sitten minä kilttinä pikkuvaimona menin tiskaamaan ja laskin veden... ja aloin ihmetellä että mitä ihmeen sattumia täällä joukossa lilluu. Tapa loppui siihen, kun laitoin miehen tiskaamaan nuo sotkutiskit... Pari kertaa riitti.

1. Ei aina vastaa puhelimeen. Jättää vaatteensa vierashuoneen sängylle lojumaan. Jos on ulkona ja käy pikaisesti sisällä, ei ota kenkiä/saappaita pois. Vuoraa wc-pytyn ennen istuntoa (siis myös kotona, ei edes käy vieraissa paikoissa number two:lla) ja kuluttaa kauheesti vessapaperia. Katselee avoimesti naisia kaupungilla ollessamme (no, mäkin teen sitä). Ei herää heti kun herätyskello soi, vaan laittaa snoopyn päälle ja koko perhe saa kärsiä yli puoli tuntia tätä torkkukellon pirinää, joka pärähtää aina viiden minsan välein. Ei osaa käyttää rättiä, vaan kaatuneen maidon tms. pyyhkii talouspaperilla. Ei myöskään osaa siivota leivänmurusiaan pois.

2. Minun mäkätykseni ansiosta se ei enää leikkaa varpaankynsiään olohuoneessa/keittiössä tms, vaan menee kylppäriin. Ja laittaa nykyään astiansa astianpesukoneeseen eikä jätä esim. vesilasia muuten tiskittömälle tiskipöydälle, vaan nostaa sen kuivaushyllylle.

Yhteistyössä