Miesten ulkonäkövaatimukset

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja BellaDonna!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
B

BellaDonna!

Vieras
Miehet vaativat naiselta täydellisyyttä, vaikkeivat itse ole edes lähelläkään sitä ulkonäöllisesti.Hoikan naisen täytyy laihduttaa lisää, kauniilta täytyy näyttää mutta ei saa meikata.Naisen täytyy tarjota miehelle silmänruokaa, mutta tarjoavatko he sitä itsekään? Vaikka olisi miss maailma, niin aina on jotain arvosteltavaa.Mitä miehet oikein haluaa?

Alkuperäinen kirjoittaja Inhorealisti1:
Minusta miesten pitäisi alkaa ulkonäön sijaan vaatimaan, että nainen on miestä älykkäämpi ja varakkaampi.
Siis tämä kirjailija on älykäs ja varmaan omiollaan toimeentuleva nainen.
Voisin yhtyä häneen...

Mielestäni miehillä on vähemmät vaatimukset kuin naisilla. Joku mies täällä tokaisi että "riittää kun nainen on hoikka". Yhdyn tähän mielipiteeseen. Useimmilla komeilla miehillä on nainen joka on hoikka mutta naama ei välttämättä ole kaunis.
Miehet ei myöskään katso minkälaisella autolla nainen ajaa, mitä omistaa ja onko tällä lihaksia. Riittää että nainen on ns. normaaliälyllä varusteltu ja kiltti.

Monet naiset taas kuvittelevat itsestään liikaa. Miehen pitää olla komea ja rikas mutta itsellä ei ole kauheasti tarjottavaa tällä saralla. Miksiköhän on niin paljon sinkkunaisia? Siksi ettei heille kelpaa kukaan? Pitäisikö rimaa alittaa?

Kyllähän naiselle asetetaan jatkuvia ulkonäkökeskeisiä odotuksia. Katsopa vaikka kun kaupungille menet, niin monessako valotaulussa on naismalli markkinoimassa kosmetiikasta jäätelöön.

Minäkin olen häviävä luonnonvara, koko 40-oleva nuori nainen joka ei täytä täysin ulkonäköstandardeja, ei ole bambimaisia isoja silmiä ja isoja tissejä. Toisaalta ei tämä elämä niin kauheaa ole, etteikö sitä yksinkin jaksaisi. Harmittaa vaan kun jää paitsi hellyydestä, läheisyydestä ja erotiikasta. Mutta onneksi kauniita naisia on paljon nykyään, riittää miehille valinnanvaraa.

Mitäs hyötyä meikäläisistä olisi, kun ei miehenkään iloksi taivu?

Kannattaa kyllä katsoa peiliin, jos tuntuu sille että miesten vaatimukset ovat liian kovia. Ei siksi, että katsoisi peilistä kuinka ruma on, vaan siksi, että miettisi millaisia miehiä sitten itse on jahtaamassa. Oman kokemukseni mukaan kun tavallisille miehille riittää ihan tavallinen nainen. Kauniita kuvia toki ihaillaan (niin kuin naisetkin), mutta omaksi kullaksi riittää se, etteivät lapset parahda itkuun naisen nähdessään. Ainakin itse tuntemistani miehistä (kaverit, työkaverit, seurustelukumppanit) vain yhdellä tai kahdella on älyttömät vaatimukset - ja kas kummaa, itsekin ovat ikisinkkuja.

Toki jos itse on vain komeiden, pitkien tummien miesten perään, niin vastassa voi olla vaatimus pitkästä, hoikasta, isotissisestä kauniista blondista...

Kannattaa kyllä katsoa peiliin, jos tuntuu sille että miesten vaatimukset ovat liian kovia. Ei siksi, että katsoisi peilistä kuinka ruma on, vaan siksi, että miettisi millaisia miehiä sitten itse on jahtaamassa. Oman kokemukseni mukaan kun tavallisille miehille riittää ihan tavallinen nainen. Kauniita kuvia toki ihaillaan (niin kuin naisetkin), mutta omaksi kullaksi riittää se, etteivät lapset parahda itkuun naisen nähdessään. Ainakin itse tuntemistani miehistä (kaverit, työkaverit, seurustelukumppanit) vain yhdellä tai kahdella on älyttömät vaatimukset - ja kas kummaa, itsekin ovat ikisinkkuja.

Toki jos itse on vain komeiden, pitkien tummien miesten perään, niin vastassa voi olla vaatimus pitkästä, hoikasta, isotissisestä kauniista blondista...

Alkuperäinen kirjoittaja Höpsistäpöpsistä:
Kannattaa kyllä katsoa peiliin, jos tuntuu sille että miesten vaatimukset ovat liian kovia.

Kyllä, se on ehdottomasti peiliin katsomisen paikka, jos kokee muiden vaatimukset itseensä kohdistuvina liian koviksi.

Useimmat naiset suostuvat itse, näiden 'liian kovien vaatimusten' kohteeksi ja tekevät lähes mitä tahansa sopiakseen tiettyihin muotteihin. Rahakkaimmat ja epävarmimmat käyttävät jopa kirurginpalveluita täyttääkseen nämä ulkonäköodotukset. Ne, joilla ei ole pysyviin fyysisiin muutoksiin mahdollisuutta, ostavat ne vaatteet niiden ihmishenkareitten päältä, jotka täyttävät nämä määreet ulkonäkövaatimuksista kuvitellen tulevansa vain sillä rievulla yllään samalle tasolle.

Oikeasti kaikki lähtee aina ja vain ihmisen omasta sisimmästä. Jos tulee toimeen itsensä kanssa, viihtyy omassa kehossaan ja tuntee itsensä psykofyysisenä kokonaisuutena, eivät muiden odotukset tai 'vaatimukset' tee siihen mitään muutosta. Lähes poikkeuksetta jokainen löytää kumppaninsa omana itsenään, tai sitten on todella riman korkeudessa tarkistamisen varaa...

Kyllä tätä kovaa vaatimuslistaa näkee vähän puolin ja toisin.
hmisten pitäisi oppia hyväksymään itsensä sellaisina kuin ovat, eikä pyrkiä olemaan täydellisiä, kun eivät sitä voi olla kuitenkaan.

Ne eniten vaatii, joilla on vähiten takaisin antaa..

Minä olen vain minä, jossen kelpaa tällaisenani kaikkine vikoineni, en varmasti ole sitten sen henkilön tuntemisen arvoinen.
Minä tiedän mitä haluan ja minulla on myöskin varaa sitä vaatia.

En löytänyt tähän hätään tutkimustulokseen linkkiä, mutta hiljattain julkaistiin suuren australialaistutkimuksen mukaan tulos siitä, millaisen naisen miehet haluavat. Tutkimuksessa kävi ilmi, että NAISET luulevat, että miehet haluavat laihan naisen. Tuon tutkimuksen mukaan miesten mielestä liian laiha nainen ei ole seksikäs. Itse asiassa rumimmaksi naiseksi äänestettiin Victoria "Davidin vaimo" Beckham juuri anorektisen laihuutensa vuoksi. Tämän tutkimuksen mukaan naisihanteen vaatekoko on 40-42, joka siis vastaa normaalin naisen vaatekokoa.

Kuinkakohan moni nainen tunnistaa itsessään sen, että mies kehuu kauniiksi, mutta nainen ei suostu uskomaan sitä, vaan nainen tolkuttaa vuodesta vuosikymmeneen sitä mantraa, että "pitää laihduttaa, pitää laihduttaa...", vaikka vika ei ole painossa, vaan asennoitumisessa. Todella montaa naista kaunistaisi eniten se, että lakkaisivat häpeilemästä vartaloaan, opettelisivat hymyilemään ja kantaisivat itsensä ryhdikkäästi ja iloisena. Kyse ei ole todellakaan ripsenpidennyksistä, rakennekynsistä tms, joilla muututtaisi kauniimmiksi, vaan ihan siitä, että kehtaa tunnustaa pitävänsä itsestään. Jos elää terveellisesti, niin kiloista ei kannata turhaan murehtia.

Yleinen käsitys siitä että naisen pitää olla LAIHA ja isotissinen johtuu enemmänkin siitä että on muutamia miehiä jotka pitävät tätä naisihannetta kauniina, he toitottavat sitä joka paikassa eivätkä suostu uskomaan että suurin osa miehistä tykkää ihan normaaleista naisista, jotkut (aika monikin) jopa hieman pulleammista tytöistä. Näillä miehillä (joita tälläkin palstalla sikiää) on itsellään jokin omaa ulkonäköä koskeva ongelma tms. Tuntuu siltä että näillä persoonallisuushäiriöisillä miehillä on joku pakko todistella kaikille naisille, että he eivät kelpaa kenellekään elleivät ole laihoja ja iso tissisiä. Sitten kun tulee vastaan isompi kokoinen nainen joka sanookin että on tyytyväinen itseensä sellaisena, se on kuin punainen vaate näille miehille.

Otetaan nyt vaan ne faktat käteen ja todetaan että on paljon eri makuja, kukaan ei voi sanoa mikä naisihanne on universaali. On todella paljon miehiä jotka pitävät naisesta juuri sellaisena kuin he ovat. Koska totuus on se että maailmassa ei ole kauhean montaa laihaa naista joilla on myös suuret rinnat. Itselläni ei koskaan ole ollut ongelmia löytää miehiä, enkä todellakaan kuulu tähän "täydelliseen" malliin.

Miehet jotka vaativat naisilta täydellisyyttä harvoin ovat sitä itse.

Ulkonäköasiat?Kaikki on katsojan korvien välissä.Silmät kertovat paljon.Yleensä sielukkaitten silmien takana,tai edessä, on kauniit kasvot.Se kertoo ihmisestä lähes kaiken.

Alkuperäinen kirjoittaja nunnuka:
.

Otetaan nyt vaan ne faktat käteen ja todetaan että on paljon eri makuja, kukaan ei voi sanoa mikä naisihanne on universaali.

...ihanne ja todellisuus eivät kulje käsi kädessä. Joku saattaa periaatteessa ihailla pitkää, vaaleaa ja hoikkaa naistyyppiä, mutta ottaa puolisokseen lyhyen, tumman ja pyöreän tai ihailla suuria rintoja, mutta naida pienirintaisen jne. Minä jostain syystä kiinnitin yleensä huomiota lyhyisiin punaisiin hiuksiin, siis hyvin leikattuihin ja laitettuihin, mutta vaimolla on pitkät, vaaleat ja kihartuvat hiukset.

Naisen hiusten väri?Se on pelkkää valhetta nykyään.Satavuotiaan kuolinkouristuksissaan,tuskissaan olevan naisen hiukset pitää värjätä nuorekkaaksi ja huuletkin elinvoimaisen punahuuliksi.Kuka ja ketkä valehtelevat eniten,naiset,vai naispolitikot?Värjäyksineen.Eivät ilkeä tulla estraadille luomuna.Surkimuksia.

Yleinen käsitys siitä että naisen pitää olla LAIHA ja isotissinen johtuu enemmänkin siitä että on muutamia miehiä jotka pitävät tätä naisihannetta kauniina, he toitottavat sitä joka paikassa eivätkä suostu uskomaan että suurin osa miehistä tykkää ihan normaaleista naisista, jotkut (aika monikin) jopa hieman pulleammista tytöistä.

Itse asiassa, kysymyksessä on täysin keinotekoisesti aiheutettu 'kauneusihanne', jonka määrittelijänä on toiminut teollisuusmaiden vaateteollisuuden markkinavoimat. Naiset ovat sittemmin vain imeneet asian itseensä ja jotkut miehet yrittävät käyttää tätä 'puutetta mittoihin sopimattomuudesta' samanlaisena lyömäaseena kuin lesbottelua tai huoritteluakin.

Eihän mikään niistä kuitenkaan toimi normaalin kehonkuvan tai itsetunnon omaavalla naisella tai normaalilla tietämyksellä naisesta varustetun miehen kanssa.

Näillä miehillä (joita tälläkin palstalla sikiää) on itsellään jokin omaa ulkonäköä koskeva ongelma tms. Tuntuu siltä että näillä persoonallisuushäiriöisillä miehillä on joku pakko todistella kaikille naisille, että he eivät kelpaa kenellekään elleivät ole laihoja ja iso tissisiä. Sitten kun tulee vastaan isompi kokoinen nainen joka sanookin että on tyytyväinen itseensä sellaisena, se on kuin punainen vaate näille miehille.

Samanlaisia paineita miehet kokevat omasta ulkonäöstään, esimerkiksi useilla naisilla on joku 'alamitta', jonka alle pituudeltaan jäävää miestä he eivät kumppanikseen huoli, vaikka miehen muut ominaisuudet olisivat aivan kohdallaan. Yhtä usein tämä 'alamitta' kohdistuu ikään, omaisuuteen tai ammattiin.

Täydellistä ihmistä tai suhdetta ei ole olemassakaan. Vain täysin asiasta tietämätön tai harhainen edes sellaista tavoitteleekaan.
Kuitenkin jokaisella on kumppanivalintaan jonkinlaiset kriteerit ja pitääkin olla, niin epätoivoinen ei pidä kenenkään olla, että mikä tahansa kelpaa.

Alkuperäinen kirjoittaja been there:

Täydellistä ihmistä tai suhdetta ei ole olemassakaan. Vain täysin asiasta tietämätön tai harhainen edes sellaista tavoitteleekaan.
Kuitenkin jokaisella on kumppanivalintaan jonkinlaiset kriteerit ja pitääkin olla, niin epätoivoinen ei pidä kenenkään olla, että mikä tahansa kelpaa.

Ei pidäkään tyytyä mihin tahansa. Mutta joillain miehillä on käsitys että jos nainen on ylipainoinen, tai ei HEIDÄN mielestään ole "kaunis" ei kukaan muukaan mies voi heitä haluta. Toisin sanoen lihavalla naisella ei saisi olla kriteereitä, vaan hänen täytyy ottaa ensimmäinen mies joka vastaan tulee. Samoin kuin naisella jolla on lyhyt tukka, taikka pienet rinnat. Minun mielestäni jokaisella pitää olla kriteerejä, se on tervettä. Kukaan ei voi sanoa toiselle mikä tämän kauneusihanne pitäisi olla, tai millaisen kumppanin tämä voi saada ulkonäkönsä perusteella. Makuja on niin monia. Annetaan kaikkien ihmisten olla sellaisia kuin he ovat, sisin on se tärkein, ja se miten itse näkee itsensä.

Ei pidäkään tyytyä mihin tahansa. Mutta joillain miehillä on käsitys että jos nainen on ylipainoinen, tai ei HEIDÄN mielestään ole "kaunis" ei kukaan muukaan mies voi heitä haluta. Toisin sanoen lihavalla naisella ei saisi olla kriteereitä, vaan hänen täytyy ottaa ensimmäinen mies joka vastaan tulee. Samoin kuin naisella jolla on lyhyt tukka, taikka pienet rinnat...

Ei sillä ole niin väliä, jos jostain löytyy tuollaisia ihmisiä. Vähintään yhtä paljon löytyy fiksusti käyttäytyviä ja järkeviä ihmisiä, miehistäkin.

Olen tavannut miehiä, jotka vaatii että naisella ei riitä että on hoikka.Olen itse hoikka, mutta en laiha.Ymmärsin yhden miehen puheista, että ei ole olemassa liian laihaa ihmistä.Anoreksiaa sairastava ilmeisesti vasta kaunis olisikin!Kasvoilta täytyy olla kaunista katseltavaa, tietenkin.Yritin sanoa hänelle, että mielestäni pyöreämmät naisetkin voi olla tosi kauniita, että eise kauneus ole painosta kiinni.Ei vaan hänen mielestään. Ei hän kyllä itse ollut täydellisyyttä lähelläkään!

Alkuperäinen kirjoittaja BellaDonna!:
Miehet vaativat naiselta täydellisyyttä, vaikkeivat itse ole edes lähelläkään sitä ulkonäöllisesti.Hoikan naisen täytyy laihduttaa lisää, kauniilta täytyy näyttää mutta ei saa meikata.Naisen täytyy tarjota miehelle silmänruokaa, mutta tarjoavatko he sitä itsekään? Vaikka olisi miss maailma, niin aina on jotain arvosteltavaa.Mitä miehet oikein haluaa?

Itseasiassa me miehet ei vaadittaisi paljoa muuta kuin, että joku tekisi meille ruokaa edes kerran päivässä ja antaisi sääliseksiä kerran viikossa. Naiset itse kilpailevat ulkonäköasioissa keskenään ja menevät vielä sen suhteen joskus täysin naurettaviin mittasuhteisiin. Ei meitä miehiä loppujen lopuksi kiinnosta lainkaan onko teillä naisilla ne meikit päällä vai ei. Kuten ei myöskään se, onko päällä viimeisin ranskalainen luomus vai kiinalaista halparoinaa. Ei me miehet teitä voida pakottaa laihdutuskursseille vaan jokin teissä naisissa itsessänne sen siihen ajaa ja te syytätte siitäkin meitä miehiä. Kaikesta te syytätte aina meitä. Itse toivoisin joskus olevani nainen, koska silloin aina voisi laittaa kaikki ongelmansa ja neuroosinsa toisen sukupuolen syyksi.

Kuka muka väittää, että naisen tulee tarjota miehelle silmänruokaa ? Voit aina pukeutua verkkareihin, pitkään paitaan ja kruunata komeuden lippalakilla. Lisämausteena et käy pesulla ainakaan kuukauteen, jotta hien aromit pääsevät kunnolla pintaan läheistesi suureksi riemuksi. Lopeta jo niiden naistenlehdiksi kutsuttujen roskalehtien lukeminen. Ne ovat ongelmiesi lähtökohta. Pikkutytöstä asti luetaan niiden fiktiomaailmoista satuja ja sitten ihmetellään kun todellisuus on jotakin muuta. Ei ihme, että olette katkeria.

Sitten ihmettelette parisuhteessa, miksi miehet ei viitsi keskustella teidän kanssa. Ei kukaan jaksa päivästä toiseen kuunnella toisen henkisiä patoutumia ja katkeruutta elämään. Onneksi aina voi lähteä kalaan.

Yhteistyössä