""Miesten reissut""

  • Viestiketjun aloittaja Nuori vaimo
  • Ensimmäinen viesti
Nuori vaimo
Olenkohan ihan sinisilmäinen kun päästän mieheni (kun en hänen holhoojakaan ole!) silloin tällöin halutessaan esim. viikon laskettelureissulle Lappiin (Levi ja Ylläs esim.).

On vaan ollut sellaista asennetta lähipiirissä ympärillä, että miten me nyt näin ja mitäköhän miehesi siellä tekee jne. Eli on joillekin hieman ongelma, kun emme aina matkusta yhdessä...

Itse ajattelen, että siellä hän tosiaan lähinnä lautailee, kuten minulle kertoo. Tietysti välillä pitää vähän syömässä käydä ja vaikka oluella, mutta en nyt jaksa uskoa, että se siellä muita muijia paneskelee. Kotonakin saa.
 
Kunnon mies
Asiaa. Kaikki miehet eivät ole sikoja, kuten ystäväsi arvelevat. Jos keskinäinen luottamus on kunnossa, pitää toimia niin kuin sinä teet. Miehesi arvostaa sitä, eikä haluakaan pettää.
 
Vanhempi rouva
Olet aivan oikeassa kun ette ole kaikin tavoin naimisissa. Miehellä ja vaimolla pitää olla omatkin menonsa ja omat ystävänsä. Jos miehesi haluaa pettää, ei siihen Leviä tarvita. Sen sijaan jos lähdet rajoittamaan ja vahtimaan hänen menemisiään, niin melko pian sitä vahdittavaa tuleekin. Toista ihmistä ei pidä vangita parisuhteeseen pakolla.

Jos kotona saa lämpöä, rakkautta ja luottamusta, ei sitä tarvitse hakea muualta.
 
Mun mies ei harrasta lainkaan tuollaisia miesten reissuja. Jos se jonnekin lähtee, niin se haluaa lähtä mun kans. Enkä oo koskaan kieltänyt menemästä mihinkään, että siitä se ei johdu.

Jos yhtäkkiä alkais haluta poikien kans reissuun, varmaan epäilisin että jotain on meneillään. No, mulla on varmaan poikkeava mies tässä suhteessa.
 
metsästäjän muija
Ihan oikein toimit. Mun ukko käy viikon metsästysreissuilla ja tiedän, että ne on sille tosi tärkeitä, saa olla ukkojen kesken... Sun mies on varmasti tois onnellinen, että sillä on reilu vaimo. Kateellisia on kaverit sun tasapainoisesta suhteesta ja siitä, että teillä on luottamus kunnossa. Hienoa nuori vaimo!
 
Nuori vaimo jatkaa
Niin, olenhan minäkin kyllä joskus mustis, mutta kyllä niinä kertoina on ollut kyse ennemminkin vilkkaasta mielikuvituksestani, kuin että mieheni olisi oikeasti tehnyt jotakin väärää... :)

Se on kylläkin joskus mietityttänyt, että kun jotkut naiset tuntuvat häpeilemättä metsästävän varattuja miehiä. Eli se miesten heikkous kauniiden (tai helppojen) naisten edessä... Mutta en kyllä erehdy pitämään miestäni tyhmänä.
 
elina
Tuota riippuu paljon miehen luonteesta. Jos on naisten perään ja moraali antaa myöten, niin moni pettää. Toiset taas eivät tee sitä sen enempää työpaikan pikkujouluissa kuin Levireissullakaan. Ennen kaikkea tietysti kannattaa miettiä jo seurusteluvaiheessa, onko toinen sellainen että häneen tahtoo luottaa, jos ei, niin sitten ei kannata sitoutua. Kuitenkaan suhteesta ei pidemmän päälle tule mitään jos menoja kytätään ja kovasti rajoitetaan.
 
ei ihan nuori avokki
en kans osaa olla avokistani mustis. reissaa välillä paljonkin, viikkotolkulla ulkomaillakin. ehkä ei oo pettäjätyyppiä, tai sit en välittäis vaikka ois?
 
Nuori mies
Ainakin meidän kaveriporukan (24 - 28v) Lapin reissuilla vedetään viinaa urakalla (ja mahdollisesti muitakin päihteitä), ja iltaisin pyritään narraamaan keinolla millä hyvänsä joku nainen ikäväliltä 15 - 40 v sinne mökkiin. Joskus on onnistunutkin, ja ideana se, että antaa sitten useammalle mökissä. Jos olisin sinä, niin laittaisin eropaperit vireille saman tien, kun mies ei vastaa puhelimeen, vaikka pari kertaa soittaisit. Ja sanon tämän enemmän tosissaan kuin tsoukilla.

(ettei nyt tulisi syytöksiä minua kohtaan, niin kaksi huomioitavaa asiaa:
1. minä en ole sikaillut erityisemmin, olen vain katsonut mitä porukan pahimmat sikailijat tekevät
2. minä en ole varattu (pahimmat sikailijat ovat yleensä varattuja)
 
ehkä ei vielä
Ehkä ei petä vielä, mutta kyllä sekin päivä tuota menoa tulee! Kokemuksesta tiedän, että tuolla touhulla tulee väkisin! Silti sinä itse valitset elämäntapasi! Tilaisuus tekee varkaan, jos ei muu ja aina joskus ne kotijututkin jokaista pännii niin sitten!
 
n-73
No huh huh. Viikon reissu. Mun äijä jos menee niin menkööt, mutta takasi ei tulemista. Tottakai ne naisia käsittelee.. Me on sovittu et ei yksin menemisiä, parempi niin.. tok voihan olla poikkeuksia, jotka on kiltisti.. missä niit on?
 
Vanha rouva
Meinaakos nämä kaikki laittaa sellaisen miehen ulkoruokintaan joka joutuu työnsä puolesta menemään ilman vaimoa niin Lappiin kuin muuallekin työmatkalle. Viikoksi, jopa useammaksi?

Kyllä on yksinkertaista väkeä. Ei parisuhde tarkoita sitä että koko ajan täytyy olla vieressä vahtimassa onko toinen uskollinen. Jos mies pettää, hän jää siitä kiinni ennemmin tai myöhemmin. Jos ei jää kiinni, niin mitä sitten?

Ei kaikkien miesten aivot ja arvot ole siellä jalkojen välissä, vaan kyllä he pystyvät olemaan uskollisia myös miesten reissuilla.
 
reissulasse
Kuule, nuori vaimo... harrastatko itse laskettelua tai hiihtoa? Toivottavasti. Sillä sitten sinäkin voisit lähteä jonkun kaverisi kanssa hiihtokeskukseen viikoksi! Näkisit mikä on meininki paikan päällä ja etenkin mikä on miehes mielipide reissuun lähdöstä...

Eihän siellä edes jaksa lasketella joka päivä! Itselläni on ainakin kolmantena päivänä paikat niin kipeet, ettei pysty kuin rinneravintolaan ;-)

Kaikilla ei ole haluja pettämiseen, kaikilla halukkailla ei käy flaksi, jotkut lipsahtavat vaikka ei ollut tarkoitus. Ite oon vuosien varrella kuulunut jokaiseen noihin ryhmiin. Se on anyway varmaa että halukkaita naisia riittää. Se tavallaan kuuluu asiaan, eikä lapin reissujen naiset huutele perään, kun ovat kanssa vain seikkailua hakemassa.
 
rouva myös
Lapin reissuistahan puhutaan useinmiten että siellä vain ja ainoastaan petetään,sitäkin tehdään ja paljon mutta itse lapinreissuissa ""akkaporukalla"" käydessäni olen kyllä huomannut että eihän ne kaikki sitä tee. Me esim.ei hairahdeta vieraaseen sänkyyn ja miehiäkin on tavattu joilla ei ole pettäminen tarkoituksena.Siellähän voi pitää hauskaa muutenkin ja ei ainakaan ole omantunnontuskia kun tulee kotiin. Mene sinäkin nuori vaimo joskus naisporukan kanssa niin huomaat sen meiningin ja juttele miehesi kanssa asiasta.
Meillä ainakin luotto pelaa molemminpuolin,eli mies käy myös miesporukalla reissuissa. Minä en voi ymmärtää miten jaksetaan olla vuosikymmeniä naimisissa käymättä koskaan yksin missään...aina yhdessä! Pettää voi muuallakin kuin lapissa.
 
ehkä ei vielä
Pystyy, pystyy, joo niin kauan kun sattuu huvittamaan, mutta ei ne pakolliset reissutkaan ole tae siitä pettämättömyydestä! Siis meilläkin petettiin vasta kahdenkymmenen vuoden jälkeen pahemmin eli pitemmällä suhteella, mutta petetiin kuitenkin, aikaisemmin oli jotain pikku flirttejä. Meilläkin oli niitä pakollisia reissuja ja miehen on tapana esittää, että ne reissut mitä työn kautta tulee on pakollisia (monesti se on paska puhetta, mutta menee yksinkertaiselle akalle läpi). Meillä ei miestä laitettu ulkoruokintaan, vaan jätettiin työpaikka kokonaan ja siinä työnantaja hävisi ja paljon, mutta minkäs minä sille voin!

Mulle ainakin on turha puhua parisuhteesta ja sen merkityksestä on kuule varmaaan paremmin tietoinen, kun sinä itse! Nyt mies ei mene, ei minnekään yksin! Sen on erottava ensin, jos meinaa omat menot kiinnostaa, mutta ei pääse eroonkaan, koska....

Sekös on hyväksyttyä pettämistä, jos ei jää kiinni? Suosittelen kuule parisuhdekurssia sulle!
Näin kolmenkymmenen vuoden kokemuksella!
 
voi kamala
Ai että pallo jalkaan vaan, niin hyvä tulee?
Voi taivas...eiköhän parisuhteen pitäisi perustua vapaaehtoisuuteen ja siihen että haluaa olla toisen kanssa, väkisin ei pidetä ketään.
Tottakai annat miehesi mennä, jos on pettääkseen niin kyllä se sitten muuallakin onnistuu kuin Levillä. Ei elämää voi elää koko ajan toista vahtien ja pahinta kuvitellen.
 
yritetään ymmärtää
Sitä on vaikea ulospäin päätellä kuka on ""pettäjätyyppiä"". Edellinen ukkoni paasasi aina kuinka tärkeää on uskollisuus ja miten minnekään ei mennä ""erikseen"". Oli umpimustasukkainen. Pallo jalassa sain elää. Ero siitä tuli. Yllätysyllätys: eron hetkellä ukko paljasti juosseensa vieraissa. Ei nyt ollut tullut laskettua kuinka usein. Eikä sillä niin väliä.
Nykyinen ukko ei näistä asioista pideä meteliä, mutta saattaa illanvietoissa tekeytyä naistenmiesmäiseksi ja esiintyä suurenakin kaatajana. Minusta siinä on jotain vähän säälittävää. Mies on minua 10 vuotta vanhempi, eikä meidän seksi aina pelitä hänen erektio-ongelmiensa vuoksi. Mutta en ole tehnyt niistä numeroa. Kompensoi ilmeisesti huonommuutta sillä saralla...Tasan ei käy onnen lahjat. Mutta onnenkauppaa näyttää parisuhde olevan, paljolti.
 
Milla
Mä en ymmärrä myöskään sitä, että pitäisi kahlita toinen ettei se vaan petä. Suhteessa ollaan siksi että siinä halutaan olla ja siksi ei petetä, että suhde on tärkeä. Itse olen ainakin ollut naisporukalla parin viikon etelänreissuilla ja kukaan ei petä, vaikka munaa tarjotaan jatkuvasti joka suunnasta. Ihan puhdas valintakysymyshän se on haluaako elää uskollisena vai ei.

Ja tosiaan, jos haluaa pettää niin kyllä se onnistuu kotipaikkakunnallakin, vaikka duunimestan vessassa.
 
Miesnäkökulmaa
Mulla ainakin ois tärkeämpää tehdä jotain sellaista mistä pidän sen kanssa jota rakastan, eikä minulle tuli pieneen mieleenikään lähteä koettelemaan sitä suhdetta. Nykyisin tuntuu muutenkin olevan ajatusmaailma hyvin minä keskeistä. Itse en voisi rakastamaani henkilöä ( jos nyt sellainen olisi ;) satuttaa sillä tavoin että menisin pettämään, sillä ne arvet ovat syvät ja kivuliaat jopa niin kivuliaat, etten haluaisi kenenkään joutua niitä kokemaan. Mutta valitettavasti nykyisin taitaa se ruoho olla vihreämpää siellä aidan toisella puolen.
 
jvh
Teet aivan oikein, ei ketään voi eikä kannata kahlita. Toki muuallakin kuin lapissa on mahdollisuus pettää, siellä on tosin tarjontaa enemmän niin miehille kuin naisillekkin. Itse käyn nykyään ""poikaporukassa"" jossain tunturipaikassa kerran vuodessa, aikaisemmin tuli käytyä enemmän, tosin silloin oli lapset mukana. Myös vaimoni käy suunnilleen saman verran jokin naisystävänsä kanssa laskettelemassa tai hiihtämässä.
Kyllä me molemmat luotamme toisiimme, ei ainakaan minulla ole mitään syytä epäillä että vaimoni kävisi vieraissa.
Liikun aika paljon ja käyn työni puolesta myös tunturikeskuksissa ja tietysti siellä tanssimassa, aika usein vaimolleni soitetaan että sinun miehesi oli siellä ja siellä ja sellainen nainen kainalossa. Osa ihmisistä haluaa saada jokin aviopuolison epävarmaksi ja eripuraa pariskuntien kesken.
Toki tunturipaikoissa on mahdollisuuksia käydä vieraissa, mutta niin on muuallakin. Aina kun lähdet tanssiravintolaan viikonloppuna aina sieltä on mahdollista saada vierasta, aina, naistentansseista varsinkin.
Älä ala kahlitsemaan miestäsi, sillä saa vain riitaa aikaan, kun asiat kotona on hyvin niin ei ole mitään tarvetta pettää. Keskinäinen luottamus pitää parhaiten parisuhteen kunnossa.

Toki täällä elleissä saa ""vuorenvarmaa"" tietoa että miehesi pettää, jätä se sika jne.
 
Nuori vaimo jatkaa
Kylläpäs aloitukseni kirvoitti keskustelua! Kyse on luottamuksesta, sitä joko on tai ei. Meillä on, koska usean vuoden kokemuksella olen todennut, että mieheni on kaikin puolin luottamuksen arvoinen mies. Kaikilla ei näin tunnu asiat olevan. Meillä ihan jokapäiväiset pienet teot puhuvat puolestaan; rakkautta ja arvostusta löytyy! Miksi siis kahlitsisin tällaisen miehen nalkutuksen säestyksellä kotiin, kun hän ei kuitenkaan todellakaan jatkuvasti ole menossa, vaan ainoastaan hyvin harvakseltaan silloin tällöin.

Itse en perusta talviurheilulajeista, mutta koska mieheni on aina pitänyt lautailusta, niin sen kyllä hänelle sallin edelleenkin. Meillä on paljon yhteisiä asioita, mutta saahan sitä nyt olla joitakin ""omia juttujakin"". Ja sitä paitsi joka kerta hän on pyytänyt minua mukaan silti.

Mutta niin paljon kun on ihmisiä on mielipiteitäkin. Taitaa tämä olla itsetuntokysymyskin. Olen aina tuntenut itseni viehättäväksi ja älykkääksi mieheni silmissä, emmekä pidä toisiamme lainkaan itsestäänselvyyksinä. Onhan tietysti mahdollista, että jompikumpi joskus hairahtuisi (hyvin epätodennäköistä!), eikä sekään välttämättä merkitsisi meidän loppua. Asiat eivät ainakaan enää näin vähän aikuisemmalla iällä ole välttämättä niin mustavalkoisia...
 
mies
""Olen aina tuntenut itseni viehättäväksi ja älykkääksi mieheni silmissä, emmekä pidä toisiamme lainkaan itsestäänselvyyksinä""

Todella hienosti sanottu ja ajateltu. Jokaisen ihmisen piäisi saavuttaa tuo tunnetila. Hienoa.

Sinisilmäinen ei silti kannata olla, mutta et olekaan, koska ette ole itsestäänselvyyksiä.
 

Yhteistyössä