Miesten pukeutumistyyli - ajatusleikki naisille

  • Viestiketjun aloittaja Hra.
  • Ensimmäinen viesti
Hra.
Kertokaa arvon naiset millaisia ajatuksia tai mikä mielikuva miellyttää teitä eniten. Luottelen muutamia vaatetusliikkeitä ja toivon että kommentoitte tai ainakin valitsette niistä sen teitä eniten miellyttävän vaihtoehdon, joka siis syntyy mielikuvasta.

1. Stadium / Intersport
2. Jack & Jones / JC
3. Dressmann
4. H&M / Seppälä
5. Waldo's (Hip Hop)
 
"vieras"
Riippuu iästä ja tyylistä muutenkin. Paras olisi semmonen tyyli joka sopii miehelle, josta ei näy heti merkit ja mistä ostettu, joka ei olisi ihan pintamuotia, ja tilanteeseen sopiva.
 
n21
Mulle on yhdentekevää minkä nimisestä kaupasta vaatteet on ostettu. En varmasti erottaisi onko jotkut farkut ostettu Jack & Jonesilta, Seppälästä vai Dressmannilta. Stadiumissa ja intersportissa on urheiluvaatteita. Waldo's = neverheard
 
Aries 78
Rennot farkut, taikka hillityt tummat reisitaskuhousut.
Black Horsen boxerit.
Hiaton tumma paita alla.
musta lyhyt-hihainen laadukas kauluspaita.
vaaleanruskeat mokkanahka kengät.
kevyt takki taikka hillitty tumma huppari ulkonaliikkumisen aikana.

Tuollainen mulla on tavallinen koulupukeutuminen..
 
Hra.
Jos kerron että ostan paljon vaatteistani Dressmanilta, niin mitä se kertoo tyylistäni?
Hmm, no siis homman ideahan oli se että mikä mielikuva SULLE syntyy. Mulle Dressmannista syntyy mielikuva miehestä, joka pukeutuu suoriin farkku- / kangashousuihin, kauluspaitaan / neuleisiin tai sitten vaikka bisnesmäiseen farkku ja puvuntakki -tyyliin.

Esimerkkikuvia:

http://www.jannekuusinen.net/DressmannXL.jpg

http://b.bimg.dk/node-images/440/1/626x352-c/1440560-dressmann-p-vej-med-nyt-stort-underskud--.jpg
 
Näin kesällä yleisin pukeutuminen:
Maastokuvioidut ilmastoidut lenkkarit, farkut, t-paita ja ruskea nahkastetson. Siistimpi tyyli on kavelykengät, suorat housut, kauluspaita, musta nahkatakki ja musta lierihattu.
 
"Armi"
Kertokaa arvon naiset millaisia ajatuksia tai mikä mielikuva miellyttää teitä eniten. Luottelen muutamia vaatetusliikkeitä ja toivon että kommentoitte tai ainakin valitsette niistä sen teitä eniten miellyttävän vaihtoehdon, joka siis syntyy mielikuvasta.

1. Stadium / Intersport
2. Jack & Jones / JC
3. Dressmann
4. H&M / Seppälä
5. Waldo's (Hip Hop)
1. Sporttinen mies, joka joko tarkoituksella satsaa pukeutumiseensa tai sitten sellainen, joka ostaa sen merkkiset verkkarit kun teininäkin ja se siitä.
2. Nuori mies, kiinnittää huomiota ulkonäköönsä, tavis ei mikään keikari.
3. Tahvo Tavallinen
4. Tämä tyyppi voi olla millainen vaan. Jälkimmäisestä liikkeestä hankkiva on perinteismepi tyyliltään kuin ekaa suosiva.
5. Teini-iästä ei ole pitkä aika ja jos on niin hiukan wanna be-teini

Mikään vaihtoehto ei ole eniten miellyttävä.
 
sdrgasdg
Vastaan, ikää mulla on 24v eli mietin 25-35v miestä...
1. Stadium / Intersport

Joko sporttinen tyyppi, tai sitten vaan näissä myytäviä merkkivaatteita käyttävä. Urheilukaupoissa myydään miehille hienoja skeittityylisiä vaatteita... kuten myös kenkiä. Laadukkaita merkkejä, mutta muuten ns. sporttinen tyyli ei miellytä.

2. Jack & Jones / JC

Tää on ehkä turhan trendikäs vaihtoehto, itse en lämpene. Varsinkin Jack&Jones on yleensä tosi no-no, joskus tosin jotain kivaa löytyykin. Sanoisin että "massamuodikas" vaihtoehto.

3. Dressmann

Ei Dressmann tyylille :p Kyllähän sieltäkin voi toki löytää vaikka alusvaatteita tai farkkuja, oma kundikaveri ostaa usein farkkunsa sieltä - miehen mielestä sopivan rentoja, mutta ei mitään "typeriä kulutuksia" eli siis tarpeeksi perusfarkkuja. Mutta kaikki neuleet ja hupparit ja t-paidat siellä... ei.

4. H&M / Seppälä
No H&M on "aina varma", seppälän miestenvaatteista en oikein osaa sanoa. Halpoja rättejä, mutta löytyy kyllä joka makuun jotain.

5. Waldo's (Hip Hop)

Miellyttää itseäni. Tykkään kovasti "skeittityylistä" ja roikkuvista housuista, mutta kaikki xxxl-paidat ja superlöysät farkut on mauttomia.

Sumsummarum: Mielestäni on oikeastaan ihan sama mistä ne vaatteet ostaa, jos ne osaa yhdistellä oikein :) Pystyisin kuvittelemaan että oma mieheni (28v) joka pukeutuu tosi kivasti, ostaisi noista kaikista vaatteita.
 
  • Tykkää
Reactions: fortunate
"vieras"
Ei mullekaan tule oikein mitään noista mieleen. Dressmannista tulee mieleen suorat housut, kauluspaidat ja neuleet. Sellainen konservatiivinen ja tylsähkö aikuistyyli. Jack and Jonesilla on aika räikeitä paitoja ainakin, nuorten miesten suosima merkki? Urheiluliikkeistä vaatteita osteleva mies on joko juntti joka pukeutuu aina verkkareihin ja tuulipukuun tai sitten ihan tavallinen urheilua harrastava mies, joka tykkää ostaa hienoja ja kalliita urheiluvaatteita? :D H&M noista positiivisin mielikuva, ainakin naisten puolelta saa niin neutraaleja ja tyylikkäitä perusvaatteita kuin yhden sesongin muotihärvellyksiäkin. En tykkää yhtään hip hop -tyylistä.
 
..,,,,,,,,.........
voi apua, mä haluisin pukea mieheni varmaan Jack&Jonesiin ja hän ite käyttää hipitihopitityylisiä vaatteita.. Ehkä sillä on sit kuitenki parempi tyyli ku mitä ajattelin et sen pitäis käyttää.. äääääh. näyttääkö jack&joneseissa sitten tavikselta/nörtiltä/äidinpukemalta?? Minä 26 ja kuljen reikäsissä lumpuissa ja mies 28, jonka vaatteita pikkupojat kattoo ihaillen :D
 
hmm..
Jotta tietäisin, mistä joku vaatteensa hankkii, pitäisi jonkun kertoa se minulle... Olen muutenkin huono kiinnittämään huomiota siihen, mitä ihmisillä on päällään. Yleensä kai ihmiset ostavat vaatteitaan mistä sattuu, sen mukaan mistä löytyy mieleisiä? Tässä kuitenkin ensimmäiset ajatukset:

Urheiluvaatekaupasta tulee mieleen kamahomo. Varmaankin harrastaa jotain lajia aktiiviseti ja on hyväkuntoinen, mutta harrastuksesta on tullut / tehty elämäntapa.

Jack&Jones ei ole minulle erityisen tuttu, mutta on jäänyt mielikuva tylsähköistä vaatteista, seassa joku kummallisen oloinen viritys. Aika neutraali.

Dressmannista tulee mieleen tylsähkö, wannabe-Ridge Forrester. En näköjään ole ainoa :D

H&M / Seppälä on vähän arveluttava, halpatyövoimalla kaukomaissa teetettyjä pintamuotirytkyjä. Tulee mieleen, ettei mies arvosta laatua tai jatkuvuutta, elää kertakäyttökulttuurissa.

HipHop-tyyli kuulostaa siltä, ettei ole kasvanut aikuiseksi.

Kaikista näistä kaupoista varmasti löytyy hyviä vaatteita ja useimmissa käyn ostoksilla itsekin. En siis tuomitse ketään yksittäisen ostoksen perusteella. Mutta en myöskään ymmärrä sitä, että vaatteet pitää saada juuri tietystä kaupasta tai tietyn merkkisenä.
 
Mun mies ostaa vaatteitaan vähän sieltä sun täältä. Hänellä on todella hyvä vaatetyyli, tykkään kovasti. Kun tapasimme, mies pukeutui juurikin tuohon Waldo's tyyliin eli hiphop kuteita aina. Inhosin sitä tyyliä. Ne kaikki polvissa roikkuvat housut ja jättikokoiset t-paidat, hyi! Vuosien varrella mies on aikuistunut todella paljon, ja varmasti minä olen vaikuttanut miehen nykyiseen tyyliin paljonkin, koska ostan usein vaatteita miehelleni. Mieheni pukeutumistyyli on rento, mutta tyylikäs. Aika usein saa kehuja vaatteistaan kavereiltamme, sekä naisilta että miehiltä. Itsekin pukeudun hyvin ja tyylikkäästi, joten on tärkeää, että mieskin näyttää hyvältä.

Enimmäkseen mies ostaa vaatteitaan näistä kaupoista: JC,Jack and Jones, Carlings ja H&M. Lisäksi Stadiumista löytyy usein kivoja ruudullisia kauluspaitoja ja paljon muitakin vaatteita kuin pelkkiä verkkareita. Verkkareissa mieheni ei koskaan lähde kaupungille, harvoin edes ruokakauppaan. Myös dressmannista löytyy kivoja vaatteita välillä. Seppälästä ei löydetä koskaan mitään kivaa.
 
"lilian"
Vapaa- vai työajalla? Meillä mies pukeutuu duuniin tietysti pukuun, kauluspaitoihin ja skragoihin, mutta normisti vaatteena on vaan farkut ja t-paita, lenkillä verkkarit ja t-paita.
Eli mikään vaateliike ei ainakaan mulle tuo mitään selkeää mielikuvaa, koska minusta ihmiset vaihtelee vaatteita tilanteen mukaan.
Mutta joo, hiphop- tai pelkkää verkkarityyliä en ehkä jaksaisi katsella. :)
 

Yhteistyössä