Miesten mielenkiintoiset harrastukset...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tipi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Tipi

Vieras
Onko teidän muiden miehillä paljon harrastuksia? Tai edes yhtä, mitä mies harrastaa intohimoisesti? Ärsyttääkö joku miehesi harrastus sinua, vie liikaa aikaa perheeltä tms.? Tai harrastatko jotain yhdessä ukkosi kanssa (siis muutakin kuin sänkypuuhia :D)

Enkä nyt tarkoita harrastuksella kaljan litkimistä ja teeveen katselua...

Meillä mies on himoliikkuja, juoksee, käy uimassa ja vaikka mitä muuta. Ärsyttävän hommasta tekee se, että mikään normaalin rajoissa tapahtuva suoritus ei riitä, aina pitää vetää yli omien rajojen... ja hiki lentää. Harrastaa tuo lisäksi kaikkea erähenkistä ja armeijaan liittyvää, joiden viehätyksestä mulla ei oo hajuakaan. Yhteisiä varsinaisia harrastuksia ei oikein ole, mikä sinänsä on harmi.

No, suoraan sanottuna....KYLLÄ!

Mun mies on lätkäfanaatikko ja parhaimmillaan käy kahtena (joskus jopa kolmena) iltana viikossa lätkämatseissa kauden aikana. Muuten ei haittais ehkä niin paljoa mutta siinä on hirveä sumpliminen kun meillä on vaan yks auto ja mies joutuu ottaan sen aina (kun kilttinä roudaa puol sukua niihin peleihin) ja mä sitten joudun säätämään bussien yms. kanssa.

Toisaalta olen ottanut tavaksi viettää lätkämatsien vaatiman ajan kuntosalilla joten on tullut sit ite lisättyä kuntoilua aika paljon. Mut aika tylsää töistä lähtee viideltä ja olla salilla yheksään...

Kaikki kyl varmaan muuttuu nyt kun esikoinen tupsahtaa maailmaan, niin lätkän seuraaminen kun mun intohimoinen salilla juokseminen.

Alkuperäinen kirjoittaja iiris-77:
No, suoraan sanottuna....KYLLÄ!

Mun mies on lätkäfanaatikko ja parhaimmillaan käy kahtena (joskus jopa kolmena) iltana viikossa lätkämatseissa kauden aikana. Muuten ei haittais ehkä niin paljoa mutta siinä on hirveä sumpliminen kun meillä on vaan yks auto ja mies joutuu ottaan sen aina (kun kilttinä roudaa puol sukua niihin peleihin) ja mä sitten joudun säätämään bussien yms. kanssa.

Toisaalta olen ottanut tavaksi viettää lätkämatsien vaatiman ajan kuntosalilla joten on tullut sit ite lisättyä kuntoilua aika paljon. Mut aika tylsää töistä lähtee viideltä ja olla salilla yheksään...

Kaikki kyl varmaan muuttuu nyt kun esikoinen tupsahtaa maailmaan, niin lätkän seuraaminen kun mun intohimoinen salilla juokseminen.

Uhhuh, penkkiurheiluhulluus vielä puuttuiskin. Otan osaa ;) Meillä EI ONNEKSI olla kiinnostuneita oikeastaan minkäänsortin penkkiurheilulajista, eipä joudu itse sijaiskärsijäksi...

Ap, no olishan voinut tota jatkaa. Tv-penkkiurheilu on sit tietty lätkän mm, formulat, jalkapallo..aina löytyy jotain katottavaa mutta onneks mieheni touhuaa paljon muutakin, muuten olis mennyt hermot jo iät ajat sitten:)

Mies suunnistaa (kisaa kyseisessä lajissa), lenkkeilee, hiihtää yms. Lähes kaikenlainen yksilölajiliikunta menee. Ei ärsytä. Parempi mun mielestä treenata kuin vetää lukua baarissa tai lötköttää kaiket illat sohvalla.

Alkuperäinen kirjoittaja heh:
Mies suunnistaa (kisaa kyseisessä lajissa), lenkkeilee, hiihtää yms. Lähes kaikenlainen yksilölajiliikunta menee. Ei ärsytä. Parempi mun mielestä treenata kuin vetää lukua baarissa tai lötköttää kaiket illat sohvalla.

Tuo on kyllä totta.

Alkuperäinen kirjoittaja Tipi:
Onko teidän muiden miehillä paljon harrastuksia? Tai edes yhtä, mitä mies harrastaa intohimoisesti? Ärsyttääkö joku miehesi harrastus sinua, vie liikaa aikaa perheeltä tms.? Tai harrastatko jotain yhdessä ukkosi kanssa (siis muutakin kuin sänkypuuhia :D)

On yksi. Ei ärsytä, ei vie kun harrastaa sitä kotona. Harrastetaan yhdessä.

Niin no pitää vielä lisätä, että on tuo mies harrastanut nuorempana posliininmaalausta :D Oli ihastunut tyttöön joka kävi kyseisellä kurssilla ja yritti kai tehdä vaikutuksen. Ei tainnut onnistua... Ja onneksi kyseinen harrastus on historiaa, ei vaan oikein kuullosta kovin, öööö, miehekkäältä :p Ja voi saada aikaan erikoisia mielleyhtymiä ;)

Meillä miehellä harrastuksena musiikki. Soittaa bändissä kitaraa, säveltelee. Aina joko kuuntelee musiikkia tai soittaa kitaraa kuten nytkin kuuluu. Kitaraa on 20 vuotta soittanut. Ennen kuin aloimme yhteiselon niin saattoi soittaa kitaraa jopa 8 tuntia päivässä. Kyllä tuolle musiikki on elämäntapa. Ei ärsytä tuo kitaransoitto, mutta tuo musiikin kuuntelu kyllä, sillä kuuntelee aina kuulokkeilla. Ei voi keskittyä kuuntelemaan, jos kuuluu kaiuttimista ja taustalta kuuluu muita ääniä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
POKERI POKERI POKERI....NETISSÄ JOKA PÄIVÄ +LIVE PELIT!!!!ja ärsyttääkö, kyllä.

Meillä miehellä sama harrastus, mutta ollaan saatu sovittua, että pelaa sellaisiin aikoihin, ettei paljon rasita perhe-elämää. Pelaa lähinnä aikaisin aamulla ennen töihin menoa ja illalla lasten nukkumaanmenon jälkeen. On sillä tienannutkin ihan hyvin, joten ollaan koko perhe saatu osamme voitoista. Ennemminkin miehen liikuntaharrastukset ärsyttää, kun täytyy vaikka kuinka monta kertaa viikossa niissä käydä.

Alkuperäinen kirjoittaja OmaTunto:
Jeps, mies sukeltaa, tosin vähän aikaan ei ole käynyt, mutta nyt on taas innostus nousussa. Musta on niin hienoa että taas löytyy innostusta. Kyllä kaikki tarvii jotain stressin purkua :)

Niin eli ei mies ole mielestäni liikaa harrastuksen kimpussa, kysyy mielipidettäni usein

JALKAPALLO. se ei ärsytä, koska harrastaa sitä myös itse eikä vain penkkiurheiluna, kannattaa fanaattisesti muutamaa joukkuetta ja aiheuttaa pahennusta kun ystävineen pelejä on katsomassa..

Mun mieheni on elämäntapa-lintuharrastaja. Hänelle ei tuota minkäänlaista ongelmaa laittaa kelloa herättämään aamukolmelta jotta pääsis auringonousuks merelle ''staijaamaan'' eli katsomaan lintuja. Maastossa viettää helposti hyvänä päivänä 12 tuntia (hyvänä lintupäivänä on aivan sama minkälainen ilma on) ja päivän päätteeksi naputtelee havainnot Tiira-järjestelmään sekä osallistuu lintusähköpostilistojen keskusteluihin, on aktiivinen paikallisessa lintuyhdistyksessämme ja tietenkin lukee alan kirjallisuutta.

Mies myös bongaa lintuja, muutaman kerran on tullut äkkilähtö kyläpaikasta kun teksiviesti-ilmoitus on kertonut uuden ''eliksen'' eli elämänpinnan olevan bongattavissa. Nykyään noita ei tule kauheasti kun miehellä jo 376 lintulajia plakkarissa Suomesta.

Onneksi minäkin tykkään luonnosta, mennään välillä yhdessäkin retkelle, minä tosin en nouse aamunkoitteessa merenrantaan hytisemään. Saan vihdoin omat kiikarit, lisäksi valokuvailen ulkona ollessamme ja ihmettelen maisemia. Vauvan synnyttyä olemme alkaneet keräämään myös vaunupinnoja, eli yritämme nähdä mahdollisimman monta lintulajia niin, että lapsemme on vaunuissa mukanamme.

Miehen isä on myös lintuharrastaja, onneksi mulla on ihana anoppi jonka kanssa on usein tullut vietettyä ''lintuleski-viikonloppuja'' kun mies ja appi ovat ties missä kivikkosaarella linturetkellä :)

harrastaa kuntosalia.. juoksua.. sählyä.. kalliokiipeilyä.. mutta oneksi osaa pistää perheen edelle kun häntä tarvitaan.. esim ,nyt kun on vastasyntynyt ja 3 vuotias.. niin on jäänyt harrastaminen vähemmälle

yhdessä harrastetaan sitten metsässä retkeilyä.. keilaamista.. ym..

Alkuperäinen kirjoittaja heh:

Sama juttu. Mies suunnistaa (kisailee ahkerasti), lenkkeilee, hiihtää. Lisäksi soittaa kitaraa erittäin aktiivisesti, käy myös bändiharkoissa. Eikä todellakaan ärsytä nämä hyvät harrastukset meikäläistä. Mielummin pesen hikisiä suunnistusvehkeitä kuin katselisin baarikärpäsen puremaa rähjäkettä. :D

Mun mies harrastaa kalastusta ja näin kesäisin kaikki viikonloput menee siihen. Siis oikeasti kaikki, viime kesänä oli ehkä kaksi viikonloppua välissä, kun säiden takia eivät voineet kalastaa, mutta jos vain sää sallii.. Ja joo, ärsyttää välillä, mutta ainakin nyt ihan itsekkäistä syistä kun itsellä ei ole mitään tekemistä ja kaipaisi vain seuraa :D Vähän mietityttää että mitäs sitten kun lapsi syntyy, tuskin tuo mies kalastamista yhtään vähentää ja silloin varmasti harmittaa enemmän.

Toinen joka päiväinen harrastus on ystävien näkeminen. Siis joka päivä, siihen menee n. tunti.

Yhteistyössä