Miesten käsitykset

• Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Eli vastatkaa miehet, että mitä mieltä. Saa naisetkin vastata, mutta kertoo sitten, että kumpi vastaa, ksoka miehen mielipide voi olla vähän eri.

1. Päivähoidossa oleva lapsi sairastuu, kumpi jää kotiin?

2. Lapsi sairastuu, kumpi vie hoitoon?

3. Vanhemmat lähtevät yhteiskyydillä töihin ja vievät lapsen samalla hoitoon, kumpi pakkaa lapsen hoitokamppeet, valitsee vaatteet, pissattaa?

4. On viikonloppu ja koko perhe kotona, lapset pitäisi viedä puistoon. Kumpi vie, vai molemmat?

5. Molemmilla on tärkeä meno illalla töiden jälkeen ja molemmat tietävät menosta samaan aikaan. Kumpi jää kotiin?

6. Jos hankitaan hoitoapua, kumpi hoitopaikan etsii?

7. Lapsen synttärit lähestyvät, kumpi ottaa asian esille? Kumpi järjestää?

8. Lapsen vaatteiden pesu, kumpi pesee?

9. Lapsi on pissannut sänkyyn, kumpi siivoaa?

10. Koko perhe on oksennustaudissa, kumpi hoitaa lapsen?

11. Onko nämä teillä itsestäänselvyyksiä vai johtuvat siitä, että toinen ehtii ennen, tottumuksesta, vai siitä ettei itse viitsi ja tietää toisen kuitenkin asian tekevän?

Meillä
Eli vastatkaa miehet, että mitä mieltä. Saa naisetkin vastata, mutta kertoo sitten, että kumpi vastaa, ksoka miehen mielipide voi olla vähän eri.

1. Päivähoidossa oleva lapsi sairastuu, kumpi jää kotiin? Isä

2. Lapsi sairastuu, kumpi vie hoitoon? Siis lääkärille ei hoitoon? Isä

3. Vanhemmat lähtevät yhteiskyydillä töihin ja vievät lapsen samalla hoitoon, kumpi pakkaa lapsen hoitokamppeet, valitsee vaatteet, pissattaa? Äiti

4. On viikonloppu ja koko perhe kotona, lapset pitäisi viedä puistoon. Kumpi vie, vai molemmat? Isä

5. Molemmilla on tärkeä meno illalla töiden jälkeen ja molemmat tietävät menosta samaan aikaan. Kumpi jää kotiin? Vähempiarvoinen meno peruutetaan, ei niin väliä kumman

6. Jos hankitaan hoitoapua, kumpi hoitopaikan etsii? Äiti

7. Lapsen synttärit lähestyvät, kumpi ottaa asian esille? Kumpi järjestää? Isä

8. Lapsen vaatteiden pesu, kumpi pesee? Äiti

9. Lapsi on pissannut sänkyyn, kumpi siivoaa? Isä

10. Koko perhe on oksennustaudissa, kumpi hoitaa lapsen? Äiti

11. Onko nämä teillä itsestäänselvyyksiä vai johtuvat siitä, että toinen ehtii ennen, tottumuksesta, vai siitä ettei itse viitsi ja tietää toisen kuitenkin asian tekevän? Luonnollinen jakauma.

"vieras"
Nainen vastaa.
[QUOTE="vieras";28766077]

1. Päivähoidossa oleva lapsi sairastuu, kumpi jää kotiin? Mies.

2. Lapsi sairastuu, kumpi vie hoitoon? Mihin hoitoon?- siis lääkäriin vai?- Nainen kai.

3. Vanhemmat lähtevät yhteiskyydillä töihin ja vievät lapsen samalla hoitoon, kumpi pakkaa lapsen hoitokamppeet, valitsee vaatteet, pissattaa? Nainen pakkaa ja valitsee muuten, mies voi pissattaa ja pukea.

4. On viikonloppu ja koko perhe kotona, lapset pitäisi viedä puistoon. Kumpi vie, vai molemmat? Ei kumpikaan.

5. Molemmilla on tärkeä meno illalla töiden jälkeen ja molemmat tietävät menosta samaan aikaan. Kumpi jää kotiin? Nainen...

6. Jos hankitaan hoitoapua, kumpi hoitopaikan etsii? Nainen. (naisen sukulaiset hoitoapuna)

7. Lapsen synttärit lähestyvät, kumpi ottaa asian esille? Kumpi järjestää? Nainen molempiin.

8. Lapsen vaatteiden pesu, kumpi pesee? Nainen pesee kaikki pyykit.

9. Lapsi on pissannut sänkyyn, kumpi siivoaa? Mies voi jotain siivota mutta nainen pesee pyykit.

10. Koko perhe on oksennustaudissa, kumpi hoitaa lapsen? Nainen hoitaa oksennuspyykit, mies voi hoitaa muuten.

11. Onko nämä teillä itsestäänselvyyksiä vai johtuvat siitä, että toinen ehtii ennen, tottumuksesta, vai siitä ettei itse viitsi ja tietää toisen kuitenkin asian tekevän? Nainen osaa paremmin, mies on oikeasti aika urpo monissa käytännön asioissa mutta hoitaa lapsia hyvin.
[/QUOTE]

"nainen"
Vastaan naisena tähän, että meillä kaikkiin muihin kohtiin tulee molemmat, mutta 7 ja 8, että äiti. 7 johtuen siitä, että miehellä ei ole lapsuudessaan ollut synttärijuhlia, eikä tunnu tajuavan, että ne ovat tärkeitä lapselle. Ja 8 siksi, että itse pidän vaatteiden huoltamisesta, ja haluan, että vaatteiden värit pysyvät kirkkaina, mies laittaa kaikki värilliset samaan ja vaaleat samaan, ei sen kummemmin erittele.

Nainen vastaa.

Se kumman työ joustaa paremmin. Tällä hetkellä äiti hoitaa lasta kotona, joten hoitaisi myös sairastuessa.

Äiti hoitaa kotona, joten veisi myös lääkäriin. Jos molemmat töissä, se kumman työ joustaa sillä hetkellä paremmin.

3. Vanhemmat lähtevät yhteiskyydillä töihin ja vievät lapsen samalla hoitoon, kumpi pakkaa lapsen hoitokamppeet, valitsee vaatteet, pissattaa?

Äiti pakkaa ja valitsee vaatteet, isä pissattaa ja pukee.

4. On viikonloppu ja koko perhe kotona, lapset pitäisi viedä puistoon. Kumpi vie, vai molemmat?

Todennäköisimmin molemmat yhdessä. Mutta kumpitahansa myös yksinään.

5. Molemmilla on tärkeä meno illalla töiden jälkeen ja molemmat tietävät menosta samaan aikaan. Kumpi jää kotiin?

Se kumman meno on vähemmän tärkeä. Jos ihan yhtä tärkeitä todennäköisemmin isä.

Äiti.

Äiti ottaa esille, yhdessä järjestetään.

Äiti vaatteet, isä kestovaipat.

Äiti.

Isä.

11. Onko nämä teillä itsestäänselvyyksiä vai johtuvat siitä, että toinen ehtii ennen, tottumuksesta, vai siitä ettei itse viitsi ja tietää toisen kuitenkin asian tekevän?

Aikalailla itsestään nämä jakautuneet. Noissa menoissa ja kotiin jäämisissä keskustellaan ja sovitaan tilanne siten miten se parhaiten järjestyy.

Viimeksi muokattu:
jokuv
Naisena vastaan.

1. Päivähoidossa oleva lapsi sairastuu, kumpi jää kotiin? Ei kumpikaan. Lapsi menee anopille. Jos on pahasti kipeänä, kotiin jää mies jos on talviaika, kesällä jää äiti. (isä on töissä lähinnä kesäisin)

2. Lapsi sairastuu, kumpi vie hoitoon? Lääkäriin vie kumpi vain, se kenellä on mahdollista mennä.

3. Vanhemmat lähtevät yhteiskyydillä töihin ja vievät lapsen samalla hoitoon, kumpi pakkaa lapsen hoitokamppeet, valitsee vaatteet, pissattaa? Äiti pakkaa hoitokamppeet ja vaatteet, pissattaa voi kumpikin.

4. On viikonloppu ja koko perhe kotona, lapset pitäisi viedä puistoon. Kumpi vie, vai molemmat? Äiti vie, jos puistoon mennään. Useimmiten lapset leikkii isän kanssa ulkona kotona.

5. Molemmilla on tärkeä meno illalla töiden jälkeen ja molemmat tietävät menosta samaan aikaan. Kumpi jää kotiin? Äiti.

6. Jos hankitaan hoitoapua, kumpi hoitopaikan etsii? Isä (isän puoleinen suku auttaa).

7. Lapsen synttärit lähestyvät, kumpi ottaa asian esille? Kumpi järjestää? Äiti.

8. Lapsen vaatteiden pesu, kumpi pesee? Äiti. Mies ei pyykkiin saa koskea sen jälkeen, kun pesi miten sattui ja tulos... nojoo... Omia pyykkejään mies saa pestä.

9. Lapsi on pissannut sänkyyn, kumpi siivoaa? Tämän voi tehdä kumpi vain. Pyykin pesee äiti.

10. Koko perhe on oksennustaudissa, kumpi hoitaa lapsen? Viimeksi äiti oli niin huonossa kunnossa, että isä.

Nämä ovat muokkautuneet ajan kuluessa. Mä olen yrittänyt, että mieskin osaa hoitaa tarvittaessa lasten asioita. En tykkää olla yksin vastuussa kaikesta.

Äiti kaikkiin kohtiin, koska nainen on heikompi astia ja KAIKKI naiset omaavat kodinhoitovietin jonka he ovat imeneet omasta äidistään, vasemmasta tissistä.
Mä en varmaan ole sitten nainen, kun mulla ei ole mitään viettiä tollaseen.
Lähinnä masentavia tekijöitä elämässä jotkut kotityöt, poislukien ruoanlaitto ja leipominen.

Eikä mua kiinnosta mitkään lastenrattaat ym, niin kuin yksi mies joskus väitti, että "miehet katselee autoja ja teillä naisilla on sitten niitä lastenrattaita ja muita joista vouhotatte". :D

- se kumman työ sillä hetkellä joustaa paremmin, äiti ehkä vähän useammin

- se, joka jää lapsen kanssa kotiin vie myös lääkäriin

- äiti pakkaa kamppeet, iskä pissattaa

- iskä vie, kun äiti menee salille tai lenkille

- äidillä ei ole työmenoja iltaisin, joten äiti jää kotiin. Vapaa-ajan menoista menee se, joka on viimeksi ollut kotona

- kumpi vaan

- äiti

- kumpi vaan

- äiti, koska herää herkemmin

- se, joka ei oksenna. Jos kaikki oksentaa niin varmaan äiti

- tilanteen mukaan mennään, mutta tottumuksesta osa esim. synttäreiden järkkääminen

"Vieras"

Se kumman työpäivään se paremmin sopii. Aika lailla puoliksi on mennyt.

Tarkoitetaanko tällä lääkäriä? Usein miten isä vie lääkäriin, äidillä kun on kamala neulakammo ja isä pysyy muutenkin paremmin rauhallisena, joten hänestä on lapsillekin enemmän hyötyä.

Äiti pakkaa repun sunnuntai-iltana, muuten se pysyy päiväkodissa, ja valitsee edeltävänä iltana vaatteet jos jaksaa. Jos ei jaksa niin aamulla se kumpi ehtii, valitsee vaatteet ja pukee ja pissattaa lapset. Aika fifty-fifty menee.

Joko isä tai molemmat.

Riippuu tilanteesta ja menosta. Kumpikin kyllä saa mennä yhtä paljon ja joustoa löytyy puolin ja toisin.

Äiti

Äiti suunnittelee, etsii reseptit, lähettää kutsut yms. Isä leipoo ja tarjoilee.

Äiti, koska hän tykkää pyykinpesusta.

Yhdessä

Isä

Ehkä tottumuksesta, osittain mieltymyksistä, usein miten tilannekohtaisesti siipien mennään.

"Miu"
- se kumpi pystyy, jos ei kumpikaan, niin mummolaan viedään poika

- yleensä äiti koska työt paremmin järjesteltävissä ja lääkäriasema työpaikan naapurissa, mutta jos äidin työt ei järjesteltävissä niin sitten isä

- äiti pakkaa kamat ja valkkaa vaatteet, lapsi jo niin iso että pukee ja äy itse pissalla. Ja vaatteet valkkaa äiti vaan siitä syystä että isällä ei minkäänlaista silmää siitä mitä vaatteitä voi käyttää yhdessä :)

- äiti, isä inhoaa puistoja ja äidillä aina kavereitä nähdään puistossa.Isän kanssa puuhailevat omalla pihalla.

- ei kumpikaan, lapsi hoitoon

- hoitopaikkaa ei tarvitse etsiä, hoitajat jonottaa kuka saa pojan hoitoon :) Yhdessä ynnätään kenellä on viimeksi ollut ja kenen vuoro on seuraavaksi ja se kumman sukulaisesta on kysymys, hoitaa käytännön asioista sopimisen

- äiti

- lapsen vaatteet pestään muun pyykin joukossa ja se laittaa koneen päälle joka nyt sattuu olemaan hollilla.. Tai se jonka joku vaate mitä seuraavana päivänä tarvitsee, on pesussa ja samalla laittaa sitten koneen täydeltä pyykkiä pyörimään.

- äiti vaihtaa lakanan, lakanapyykit pestään pesulassa

- se joka on enemmän tolkuissaan

11. Onko nämä teillä itsestäänselvyyksiä vai johtuvat siitä, että toinen ehtii ennen, tottumuksesta, vai siitä ettei itse viitsi ja tietää toisen kuitenkin asian tekevän
- ihan maalaisjärjellä mennään tilanteessa kun tilanteessa. Se kummalle mikäkin homma luontevammin sillä hetkellä sattuu, hoitaa homman.

Veikkaan ettei kovin moni mies jaksa alkaa käymään läpi kaikkia noita tilanteita ja niitä sen syvällisemmin miettimään. Vaikka vastaukset onkin helppoa minä tai toi, ni kuitenkin parempi pysyä vaikka kahdessa kysymyksessä niin voi ehkä vastauksiakin tulla.

"vieras"

Se, jonka päivä joustaa paremmin. Vuorotellen pyritään ja tähän asti toteutunut.

Se, jonka vuoro viedä. Tosin me ei viedä sairaana hoitoon.

Kumpi tahansa. 50/50 hoidetaan lapsi.

Mies aamuisin, koska mulle tärkeämpi nukkua aamulla. Iltapäivisin yhdessä tai mä. Saatan mäkin joskus aamupäivisin viedä.

Se, joka viimeksi sai mennä tai jonka meno on mahdollista toteuttaa toisena ajankohtana tai vähemmän tärkeä tms.

Äiti enimmäkseen. Isä kysyy omilta vanhemmiltaan.

Minä ja organisoin. Mies tekee valmisteluja ja tekee ruokaa/leipoo.

Molemmat. Tosin mä vastaan enemmän pyykkihuollosta, kun mies tiskaa ja tekee ruoat 95 %.

Jompi kumpi, vuorotellen.

Se, joka töistä joustaa tai menoistaan paremmin. Jos molemmat kotona, mä hoivaan lasta enemmän. Lapsi on kuitenkin selvästi enemmän äidin perään.

Meille on itsestään selvää jakaa työt mahdollisimman tasapuolisesti ja aika hyvin sanotaankin, että sun vuoro. Jotain on tottumuksesta kuten pyykkihuollon ja ruoanlaiton/tiskauksen tehtäväjaot. asioiden muistaminen, kuten synttärit hoituvat multa paremmin, mies ei tule ajatelleeksi, joten meillä toimii, että mä muistan ja organisoin.

Yhteistyössä