Miesten ja naisten lukutottumuksia

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Lukutoukka"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

"Lukutoukka"

Vieras
Mä olen työpaikalla kiinnättänyt huomiota miesten ja naisten välisiin lukutottumuksiin. Yllättävän selkeesti sukupuoli, ikä ja ammattiasema tuntuu määrittelevän sen mitä lukee esim. tauoilla:

Nuoret duunarinaiset: Ei tunnu kukaan lukevan muuta kuin kännykkää, siellä lähinnä Facebookkia. Seiskaa siihen päälle ehkä

Keski-ikäiset duunarinaiset: Enemmän seiskaa, vähemmän kännyä.

Vanhemmat naiset (55-65v): Seiska, naistenlehdet...

Nuoret duunarimiehet: Känny
Keski-ikäiset duunarimiehet: Hesari, känny kakkosena
Vanhemmat duunarimiehet: Hesari

Toimihenkilöt lukee eniten hesaria, joskin naiset saattaa lukea Seiskaakin. Jotkut lukee kans Kauppalehteä, tosin enempi toimihenkilömiehet.

Miehillä saattaa kanssa olla jotain urheilulehtiä.

Mutta sen minkä oon siis huomannut, että naiset lukee helkkaristi enempi roskaa. Tosin nuoriin miehiin on iskenyt sama homma. Mitäs mieltä... Toki aina on poikkeuksia, mutta päälinjoiltaan näin.

Riippuu mitä lehtiä siellä on tarjolla ja mitkä niistä on jo lukenut. Esim. kauppalehden paperiversion lukemisessa en näe juuri järkeä kun ajankohtaiset asiat löytyy netistäkin ja painetun lehden saapuessa ne ovat jo vanhoja.

Työpaikan taukohuoneessa luen niitä lehtiä, mitä sinne on jätetty, jos jotain luettavaa kaipaan. En bruukaa viedä mukanani mitään omaa lukemistoa, sillä kahvitauko kestää vain sen 10 minuuttia.

Mä lukisin jotai Ultra tai Minä olen lehteä, jos sellasia löytyis. Ei varmaan monesta paikasta löydy. :D Muuten sit lukisin jotai terveyslehteä tai naistenlehteä. Tai vaikka Aku Ankkaa.

Kai jokainen lukee paperiversioista niitä mitä on saatavilla siellä taukohuoneessa.

Meillä kaikki perheessä lukee kaikkea mahdollista (paitsi nuorimmat, 3 v). Ja nimenomaan paperiversioita, ei kännykkää. Rakastamme kirjoja ja esimerkiksi meidän teinien joululahjatoiveet oli kirjoja sekä lahjakortti kirjakauppaan.

Yhteistyössä