Miesten epäsiisteys

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Puhdas
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

Puhdas

Vieras
Onko teidän miehenne epäsiistejä? Itseäni on alkanut pikku hiljaa hermostuttamaan oman mieheni epäsiisteys. Kyseessä ei siis ole mikään menninkäisen näköinen tyyppi, että niin pitkälle ei olla vielä sentään menty. Jotkut asiat vain saavat minut kerta toisensa jälkeen ihmettelemään hänen siisteyskäsitystään.

Eli hän ei pese vaatteitaan tarpeeksi usein. En tarkoita, että kaikki vaatteet pitäisi pestä jokaisen käyttökerran jälkeen. Alusvaatteet toki, mutta esim. neuleet, kauluspaidat olisi minusta ihan hyvä pestä 3-5 käyttökerran jälkeen. Eikö? Ja housut yhtä useasti. Mieheni mielestä vaatteet kuluvat, jos niitä pesee niin useasti. Eli kauluspaidat pestään max kaksi kertaa vuodessa!!!!! Eli käyttökertoja tulee varmaan kymmeniä ennen kuin ne menevät pesuun.

Miehen saaminen parturiin on ison työn tulos. Voi, jos se kävisi edes kahden kuukauden välein. Yleensä menee neljäkin kuukautta.

Hampaita ei pese aamuisin. En tiedä miksi. Olen kyllä kysynyt. Ei osaa perustella. Niin on vain aina toiminut. Aamuhengitys on kyllä tosi karmaiseva.

Lääkäriin meno on sula mahdottomuus. Ollaan tunnettu yli kymmenen vuotta. Käynyt kerran hammaslääkärissä ja kerran tavallisella lääkärillä.

Mistä nämä asiat johtuvat? Eilen hermostuin ja sanoin, että palautan sen takaisin äidilleen ja hän saa opettaa miehelleni asiat, jotka yleensä opitaan jo viisi vuotiaina.

Vaadinko nyt liikaa? Ovatko miehet vain epäsiistimpiä? Aivan varmasti ovatkin, sen kestän kyllä ihan varmasti. Mutta kohtuus sentään kaikessa.

Et ole ollenkaan nipottaja. Minun mieheni käy suihkussa aamuin illoin ja vaihtaa kauluspaidan joka päivä. Toki myös sukat ja alusvaatteet. Hän tuoksuu aina ihanalle töihin lähtiessään sekä illalla nukkumaan mentäessä.

Lähetä vaan mokoma törkimysukkosi takaisin äitinsä luokse. Tosin kaikilla naisillakaan ei ole minkäänlaista käsitystä puhtaudesta, joten sekään ei saata auttaa.

Otan osaa.

Mieheni kyllä käy päivittäin suihkussa. Että itse mies ei haise pahalle. Lähinnä hänen vaatteensa ovat tunkkaiset. Eli nekään eivät ole pahanhajuiset. Mutta siis tunkkaiset, joka sekin on huippuärsyttävää, koska meillä on kuitenkin yhteinen vaatekaappi... Ja se tunkkaisuus asuu siellä kaapissa.

Eilisen räjähdyksen jälkeen luulen, että kaikki sujuu taas ihan mallikkaasti. Pari viikkoa. Sitten ukko unohtaa taas kaikki nämä asiat ja alkaa elelemään kuin pellossa.

Täysin samaa mieltä, paitsi että neuleita ja esim. farkkuja en pesisi joka viikko. Itselläni on käsintehtyjä esim. neuleita, joita käytän aina toisen paidan päällä enkä pese KOSKAAN, ellei tule tahroja tai näkyvää likaa. Tuuletan kyllä ja toisia pesen n. kerran vuodessa. Siistejä ovat eivätkä kulu turhaan.

Muita vaatteita ei pidetä pesemättä montaa päivää, pesulla käydään päivittäin ja hampaat pestään aamuin illoin joka päivä. muu on ällöttävää ja loukkaavaa ympäristöä kohtaan. Kaikkien normaali-ihmisten tämä kuuluu tietää. Jos ei tiedä, on puliukko tmv.

Sano sille hammaspeikolle, että tästä lähtien peset hampaat aamuin illoin tai muuten... (keksi jotain kamalaa - tai lahjo:)

Mitä jos heität ne vaatteet sieltä kaapista pesukoneeseen? Tai roskiin? Opeta vähän ja sano, ettei muu kelpaa ollenkaan enää, et kestä. Vai kestätkö?

Juu, eilen sanoin, että nyt riittää. Että se on minua kohtaan loukkaavaa, että hän ei huolehdi itsestään tässä asiassa. Ja että hän tartuttaa sen tunkkaisen hajun myös minun vaatteisiini.

Eli sanoin, etten aio tästä asiasta enää toiste huomauttaa. Hänen on putsattava vaatekaappi ja laitettava vaatteensa pesuun ja jatkossa huolehdittava siitä, että ne tulee pestyä riittävän usein.

Pesen hampaani kerran päivässä, enkä tiettävästi koskaan ole karkoittanut ihmisiä ympäriltäni karmeanhajuisella hengityksellä. Reikiäkään ei ole. Ehkäpä hampaidenpesutarpeeni on pienempi, koska en syö makeaa juuri ollenkaan. Luulisin, että tuo hampaidenpesutarvekin on yksilöllinen.

Itse pesen kaluspaitani 2-3 käyttökerran jälkeen ja muutkin vaatteet saman verran. Hiukseni leikkaan aina kerran kuukaudessa. Kyllähän mies pitäisi hoitaa itsensä ja hygiensa kunnolla kuten hampaitten pesua aamuin ja illoin. Hammaslääkärissä käyn kerran vuodessa ja työnpuolesta lääkäritarkistuksessa säännöllisesti. Muuten hoidan ulkonäköni niin että on hyvä olla silloin vaimokin pitää minut hyvänä ja nauttii :)

Kunpa mies ylipäänsä pesisi itse vaatteensa... silloin tällöin sentään kantaa pyykkikoriin. Joskus olen suutuksissani heittänyt pihalle likavaatekasan ja siellä ovat olleet jopa viikkoja. Mies ei välitä.

Alkkarit ja sukat mies vaihtaa päivittäin, mutta se ei paljoa auta, kun käy suihkussa kerran viikossa. Hampaat pesee samoin noin kerran viikossa. Eipä tee mieli mennä lähelle... Sitten ihmettelee, kun ei seksi kiinnosta!

Miehet yksinkertaisesti ovat likaisempia kuin naiset, he vaan jotenkin viihtyvät liassaan. Johtuuko siitä, kun armeijassa totutetaan pitkiin marsseihin ym ilman pesumahdollisuutta päiväkausiin, ja oppivat nauttimaan miehekkäästä saastasta?

niinhän ne muutkin sottapytyt luulevat, että heillä on harvinaisen pienet pesutarpeet eivätkä haise kuten muut ihmiset, jos eivät peseydy... Mielenkiintoista. Mutta harvempi siitä kehtaa huomautellakaan.

Juotko myös kahvisi ja teesi varmasti ilman sokeria etkä polta tupakkaa? Toivottavasti, sillä muuten haiset, vaikka pesisit hampaat 2 x päivässä joka päivä. Tietenkään et sitä itse huomaa, kun olet tottunut löyhkääsi.

Peseekö teillä miehesi omat pyykkinsä ja sinä omasi? Jos kyse on nimittäin avioparista. Aika outoa, sanoisin.
Neuleita ja varsinkaan villapuseroita ei ole hyvä pestä jatkuvasti. Itse vien puseroni ulos muutamaksi tunniksi joka käyttökerran jälkeen tuulettumaan.
Miehen kauluspaidat , varsinkin valkoiset pestään joka käyttökerran jälkeen. Puku tuuletetaan hyvin joka jäyttökerran jälkeen jne.
Mitä tulee muuhun hygieniaan niin siihen en ota kantaa. Miehissähän on kainkenlaisia ""Uuno Turhapuroja"" ja sitten vähän fiksunpia Uunoja.

täytyy käydä suihkussa joka päivä, muuten hänellä on rasvaiset hiukset ja hänen kainalonsa haisee hieltä. Muutaman kerran on herra uskaltautunut tulemaan viikonloppuaamuna meille niin ettei ole suihkutellut, tällöin suunnitelmissa on ollut lähteä kaupungille yhdessä.

Hän ei ehkä itse huomaa haisevansa hielle? Olen asiasta huomauttanut ja luulen että herra ei tule enää meille ""likaisena"". Syyksi sille että ei ole suihkutellut on mm. ollut että on harkat illalla tai jotain muuta yhtä naurettavaa. Hän pukeutuu siististi ja vaatteet ovat puhtaat.

Itseni ei ole tarvinnut käyttää esim. deodoranttia kainaloissa koskaan (jippii) kun hikeni ei haise miltään, enkä paljon edes hikoile. Pidän myös suihkuttelun lisäksi huolen että ulkoinen olemukseni on siisti ja vaatteet puhtaat. Samaa kai voin odottaa vastapuoleltakin.

Kyllä kuulkaas miehet puhtaus on kaiken a ja o. Aika harvalla ei ole peseytymismahdollisuuksia ja vesi ei maksa niin paljon että pitäisi säästää siinä asiassa. Jos on kuiva iho voi pestä kainalonsa, räpylänsä ja pyllynsä erikseen PÄIVITTÄIN.

Kyllä, ainakin minun mieheni.

Kun muutimme 6 vuotta sitten yhteen, olin saada useammankin kerran ""slaagin"". Seuraavista asioista olen hänelle huomauttanut / opettanut ""normaali-ihmisten"" tavoille:

-kalsarit vaihdetaan päivittäin, vaikka niissä ei olisikaan ruskeaa jälkeä
-sukat vaihdetaan päivittäin ja reikäiset sukat heitetään roskiin
-suihkussa on hyvä käydä kerran päivässä vähintään
-deodorantin käyttö, laivalta ostettu Bossin sticki ei korvaa Rexonan dödöä (esimerkki)
-partavedellä/eau de toileteilla ei piiloteta hien hajua
-ostan hänelle uuden hammasharjan aina kun ostan itsellenikin, huolimatta siitä, ettei hän sitä käytä, ei kuulema tarvitse koska on kuoret tai jotain, koko hammaskalusto uusittu. Ei sentään tekarit, ikää 31v.
-balsam-teksti pullossa tarkoittaa hoitoainetta ja miksi sitä kannattaa käyttää. Shampoolla pestään hiukset. Edelleen hän kysyy esim. saunassa, mitä tässä ja tässä pullossa on, voinko tällä pestä hiukset jne.
-leikkaan hänen varpaankyntensä, koska minua ylipitkät kynnet inhottaa ja hän ei itse taivu niitä leikkaamaan

Tässä nyt muutama mieleen tullut esimerkki. Ja nämä ovat tosielämästä. Mieheni on elänyt ikänsä pääkaupungissamme, ei siis mikään peräkylän korsussa asunut mörökölli. Elämä on.

Ja en TODELLAKAAN odota, että mieheni huolehtisi millään tavoin perheemme pyykkihuollosta. Kerään hänen vaatteensa ympäri asuntoa ja pesen ne, huolimatta perästä kuuluvista pyynnöistä, tyyliin että ""ei muru sitä tarvi pestä"" tai ""se on ollut vasta vähän aikaa mun päällä"".

Jos vielä jatkan tuota edellistä listaani, niin
-olen saanut voitettua hänen jalkahikiongelmansa, josta hän oli suuresti tunnettu kaveripiirissään aiemmin. Opetin käyttämään useita kenkiä ts. eri kenkiä vuorotellen, sukkien päivittäisen vaihdon ja jalkadödön käytön. Tästä hän on/osaa olla jopa kiitollinen.

-joskus näen tai kuulen, kuinka hän käyttää vessapytyn harjaa, HURRAA:D

-saunan jälkeen ts. löylyjen jälkeen on mentävä suihkuun, saunan hiostava vaikutus ei ole sama kuin puhdistautuminen. Totta, näin hän kuvitteli.

-saunaan/suihkuun lähtiessä omia likaisia kalsareita ei heitetä pöydille tai minun vaatteiden päälle. Lattialle tai pyykkikoriin.

Voitte uskoa, että on välillä ei ole löytynyt omalle ihmettelylle ja sanattomaksi jäämiselle mitään rajaa. Näitä miehiä - ja miksei naisiakin- näköjään löytyy.

Minä hoidan meidän kummankin pyykit. Mies hoitaa sitten tiskien pesun. Tämä jako on toiminut muuten hyvin paitsi, että mies ei laita niitä OIKEASTI likaisia vaatteita sinne pyykkikoriin, vaan takaisin kaappiin. Ja kun minä en näe mitä vaatteita se pitää töissään päällä, niin en voi edes arvailla kaapissa olevista vaatteista, että mikä niistä on likainen.

Ihanaa, että kohtalotovereita löytyy. Minunkin mies on ikänsä pääkaupunkiseudulla asunut muuten oikein fiksu, koulutettu, huumorintajuinen ja minulle oikea tyyppi. Nämä pienet asiat saavat minut välillä edelleen kahdeksan yhdessä asumisen vuoden jälkeen haukkomaan henkeä.

Esimerkiksi hänellä on vastuu keittiöstä esim. tiskeistä. Kerta toisensa jälkeen saan huomauttaa, että sitä tiskirättiä pitää vaihtaa, eikö hän huomaa, että hänen pyyhittyään tiskipöydät vanhalla rätillä, koko keittiö haisee mädäntyneeltä. Ei kuulemma huomaa. Ja eilenkin ihmetteli, että sehän vaan haisee, ei se tarkoita, että se olisi likainen???!

Miten tällaisiin juttuihin pitäisi suhtautua? Kun tyyppi on siis oikeasti fiksu. Mutta sitten tulee jotain tällaista järjetöntä suusta? Luulen, että osa tulee lapsuudenkodista. Siellä ei mm. perheen isä osallistunut kotitöihin millään tavalla. Ja muutenkin välillä tosi kummallisia uskomuksia. Esim. että mikrosta tulee vaarallisia säteitä ruokaan ja se menee myrkylliseksi. Mitäh? Siis tähän uskoo anoppi.

Ja mummolla oli vanha uskomus, että palohaavaan laitetaan äkkiä rasvaa. Siis ruoanlaittorasvaa. Kerran sitten tapahtui vahinko ja mummo veteli itseään voilla. Käristi itsensä sitten oikein kunnolla.

Eli mitä yritän selittää. Tässä lapsuudenperheessä on tällaisia uskomuksia. Esim. että liika vaatteiden pesu pilaa vaatteet. Mikro on vaarallinen. Voita nahkaan, kun se palaa. Nyt jo vähän naurattaa. :) Hullunkurinen perhe.

Miehille saa tosiaan vääntää joitain juttuja rautalangalla. Ja useaan kertaan. Kerran kirjoitin tyhjään vessapaperirullaan, jonka löysin mieheni jäljiltä vessan lattialta tekstin: Minut saa viedä roskikseen. Seuraavan vessareissun jälkeen ukko tuli vessasta hymyillen vessapaperirullan kanssa ja nauroi. Sillä kertaa tehosi. Tänä aamuna minua odotti jälleen kerran tyhjä vessapaperirulla vessan lattialla.

Ja näitten kanssa on sitten elettävä. :)

On kyllä tosi juttu, että lapsuudenkodin perinteet seuraavat ihmistä pitkälle aikuisikään, jopa aivan koko elämän ajan. ja jostain ihmeen syystä ne seuraavat pääosin miehiä...

Minäkin tein vielä aikuisena monia asioita äidin mallin mukaan, mutta kyllä viimeistään kolmikymppisenä omat aivot alkoivat toimia. Esim. että lattiaa ei tarvitse pestä kontallaan rätillä...

Miehellä on edelleen näitä outoja kodin tapoja, kuten että housut ripustetaan vyölenkistä naulakkoon eteiseen, tai ovenkahvaan tai mihin tahansa näkyvään koukkuun. Toimi ehkä hänen isossa lapsuudenkodissaan, mutta pienessä asunnossa paha. Ja vyölenkit repeävät, siksikin outo tapa.

Mitään likaisuutta mies ei huomaa. Jos mehulasi kaatuu pöydälle, siihen se jää. Korkeintaan mehua levitetään yhdellä (1) talouspaperinpalalla pitkin koko pöytää. Ja minä siivoan loput, kun en kestä katsella.

Tarkoitin, että siihen hien määrään, mitä mieheni ""tuottaa"" kainaloista, ei tehoa 5vuotta sitten laivalta ostettu kuiva/kuivunut sticki, jota miehelläni oli tapana hangata kainaloihin ennen baariin lähtöä. Muutenhan noita dödöjä ei käytetty, lähinnä tuoksun vuoksi, ei hajuhaittojen ehkäisyyn.

Ja - toisaalta - kunnon antiperspirantti-dödö hakkaa nuo ylikalliit stickit kuusnolla, minun mielipiteeni ja kokemukseni.

Totta nämäkin vastaukset, että ""kaikki lähtöisin kotioloista"", kyllä, tässäkin tapauksessa. Olen monesti anoppilassa käydessä ihmetellyt, kun suihkunurkka (olen kurkkinut siis suihkuverhon taakse!) on täynnä siivousvälineitä mopista sankoon, rättejä ja harjoja, likapyykkikasoja, jne. Että eikö siellä ole hankala käydä suihkussa... kai niille on aina riittänyt se lauantain klo 18 saunavuoro... en tiedä enkä viitsi kysyä.

Hui kamala, mitä urpoja. En katsois tuollasta hetkeäkään, vaikka en olekaan mikää ylihygieenikko. Puhtaus on silti puoli ruokaa ja tuollainen henkilökohtainen hygienia(ttomuus) kertoo aika paljon koko tyypistä. Eikä nuo kuulosta edes oppivan millään. Ymmärtäisin, jos joku ei tosiaan tietäisi, miten toimia ja sitten, kun kerrotaan, muuttaisi tapansa lopullisesti. Uhhuh vaan. Itse en olisi päivääkään pesemättä hampaitani tms. Onneks oma mies on kohtuullisen siisti ja ainakin puhdas ja hyvänhajuinen. Kaikki ei haise hyvältä puhtaanakaan...

Kyllä, juon kahvini ja ilman sokeria ja teetä en juo ollenkaan. Enkä polta tupakkaa. Joskus, jos satun juomaan limonadia, niin kyllä huomaan heti eron siitä, miten hampaat limottuvat. Eli sinunlaisesi makeamussuttajatkin voisivat ruveta sen perusteella pesemään hampaansa kahden kerran sijasta 4-5 krt päivässä ; )

Ja mistä sinä minun suuni hajut tiedät. Tuskinpa olet niin lähekkäin koskaan ollut kanssasi ; ) Koska ketkään sukulaiseni, ystäväni tai työkaverini eivät kavahtele kauemmas, kun avaan suuni, niin vedän tästä sellaiset johtopäätökset, etteivät haisut ainakaan normaalille keskusteluetäisyydelle ulotu ; )

Tässä vielä lisää ihmisten hygieniakäsitysten vaihtelusta: Samassa työhuoneessa ollut työkaverini on juuri niitä naisia, jotka harjaavat raivokkaasti hampaansa joka aamu ja ilta ja imuroivat uudelleen miehensä jälkeen, kun ""se ei koskaan imuroi tarpeeksi huolellisesti"". Sama nainen käytti koko kesän iloisesti kuluneita työkenkiä paljaissa jaloissaan, eli voi sitä mykähtäneen jalkahienhajun määrää. Itsekin kyseinen leidi ihan ääneen voivotteli, et voi kamala, kun nää työsandaalit haisee. Mitäpä siihen muuta voi todeta kuin, että niinhän ne hiukan haisee, kun haju leijui aina omaan työpisteeseenikin saakka. Ehdotinkin kyseiselle naiselle, että veisi pohjalliset joskus kotiin ja pesisi pesukoneessa (kyllä, olen itsekin joskus tehnyt niin kesäkuumalla), mutta vastauksena oli aina: ""En mä viitti, kun laiskottaa liikaa.""

Meillä mies käy päivittäin (illalla) pesulla, ja vaihtaa alusvaatteet, mutta päällysvaatteet on kuukausia päällä, paskaisia ja niillä se kulkee kaupoissa, ihmisten ilmoilla, haisee tunkkaiselta, tupakalta, housut haisee pieruilta.
Parturissa ymmärtää käydä parikolme kertaa vuodessa ja joskus lyhentää kyntensäkin, mutta siinä kaikki. Eikä käytä mitään miestentuoksuja.

tarvihte körilähän muijan pelätä että tuommonen pieruhousu menis vieraisihin naisihin. Kyllä sää varmahan ihmettelisit jos se rupias kulukehen hienoisa vaattehisa ja laittahan dödyä kainalohon. Onni on että illalla on puhas ko tulee vierehen nukkuhun eikö vain?

Pakko kertoa. En ole kehdannut kertoa ystävillenikään...

Ihastuin n.kuukausi sitten mieheen, kaikin puolin ihanaan, normaaliin, urheilulliseen, siistiin mieheen siis. Kauluspaita-farkkutyyppi. Vietimme muutamia öitä yhdessä ennen seksiä. Kainalot haisivat hielle kun lähekkäin nukuimme, niin että huomasin, mutta en kiinnittänyt huomiota.

Sitten kutsuin hänet illaksi syömään luokseni. Tiesimme sanomattakin, että tänä iltana harrastamme seksiä. Itse tein kaikki mahdolliset kauneusrituaalit, tiedättehän, halusin olla ihana. Ja siihenhän se johti. Vatteet lensivät pois ruuan jälkeen. Siinä suudeltuamme ja kosketeltuamme sängyssä, menin alas ja aioin ottaa suihin. Pidän siitä. Yleensä.

Otin sen käteeni ja silmiäni kirveli. Haju oli jotain sanoin kuvaamatonta. Olin kuitenkin jo alhaalla, ja ajattelin yritää hoitaa homman. Nuolaisin kerran, ja maku oli jotain niin pinttyneen homeisen sperman ja ruumiin sekaista, että meinasin oksentaa. En tiennyt että voi niin pahaa hajua olla olemassa, pahinta oli että maku tarrasi kieleeni ja koko suuhuni. Keksin jonkin verukkeen, ja pussailin vain vatsaa (yritin epätoivoisesti nuolla maun pois suustani)

Tarvitseeko sanoa, että suhteesta ei tullut mitään. Niin sanotusti maku meni totaalisesti. Kaikki kiinnostus lopahti. Yök. Ihan äklöttää vieläkin.

Mitä opimme. Puhtaus on puoli ruokaa.Heh

Yhteistyössä