mies veti levyyn

sisko vietti yhteisiä polttareita miehensä kanssa. tuli jotakin kinaa ja mies veti turpaan. sen 15 vuotias sisko yritti tulla rauhoittaan veljeensä,niin kävi viä senkin kurkkuun kiinni. myöhemmin sisko kertoi ettei se kyllä ollut ensimmäinen kerta. musta tuntuu niin pahalta siskon puolesta,se oli viime yön mun tykönä,ja nyt kavereillaan. miten tälläsestä asiasta voi senkans puhua ja antaa ees jotain neuvoja miten toimia? kun kukaan ei tietenkään halua että se tuollaisen miehen tykö palaa,mutta se rakkaus ja riippuvaisuus on aika kovaa. koko suku on järkyttyny ja haluais auttaa,mutta miten.
 
En oo ikinä joutunut auttaa ketään tossa tilanteessa olevaa, mut mun eka kihlattu hakkas mua, joskus vuonna nakki. Kattelin sitä touhua puolisen vuotta, en kyennyt lähtemään, mut sit tapasin ja rakastuin lasteni isään, ja se rakkaus antoi mulle voimaa lähteä siitä suhteesta. Se vaatii todella paljon, että pystyy lähtemään tollaisesta suhteesta, varsinki jos toi ei ollu eka kerta. Siihen turtuu ajan myötä, ja mitä nopeemmin pääsee pois, sen helpompaa..
 
Liinuska74
Mua ei lyötäis ku kerran, se olis sitten ensimmäinen ja viimeinen kerta.
Eipä tuohon mitään neuvoja voi antaa, mutta kannattaa ajatella, millaiseksi elämä muodostuu, kun jo ennen häitä mies on väkivaltainen.
 
XXS
En ole vastaavassa tilanteessa joutunut ketään auttamaan, mutta ainakin neuvoisin siskoa miettimään kerran jos toisenkin, aikooko todella otta miehekseen kaverin, joka tuolla tavalla käyttäytyy.
 
No niin kauan kuin hakattu haluaa palata takasin hakttavaksi ei muilla ole muuta keinoa kuin paikata jälkiä ja piilotella hakattua vähän väliä. Sitten se menee takaisin, kaikki on ihanaa ja auvoista hetken, kunnes tulee seuraavaksi turpaan. Sitten taas paikkaillaan ja tuetaan ja piilotellaan ja hoidetaan hakattu takasin hakattavaksi.

Oikeasti ihan hirveän raskasta ja muut kuin oma perhe ei jaksa sitä kovin montaa vuotta tehdä. Irti et ihmistä tuosta suhteesta saa ennenkuin arkussa tai sitten sen yhden kerran liikaa turpaansa saaneena.

Voimia sinulle ja siskollesi. Ihme vaan, ettei isäsi ole jo pätkäissyt näköön tuollaista sulhasta :/ .
 
Mä sain puhuu kaverille kolme vuotta ennen kun se tajus lähteä kävelemään suhtesta, tosin siihenkin tarvittiin lopulta murtunut käsi ja muutama katkennut kylkiluu..

Jaksamista siskolle, yrittäkää nyt ainaki saada se lykkäämään häitä niin ei hälle tule sitten sitä että kun on naimisiinkin menty ja kaikkee..
 
äippis76
Tukena ja turvana vaan olla! Se kaikkein parasta.
Varovasti , mutta topakasti koittaa saaha sisko miehestä erilleen kokonaan. Löytyiskö netistä ns. vertaistukiryhmää saman asian kanssa painiskeleville, joka sit rohkasis siskoas lähtemään..
 
jaa a,voi vaan sanoo et lähtis pois kun voi.mun nykyinen mies hakkas mua ennenlapsia millon mistäkin ja en mä osannut mihkään siittä lähteä riipuvainen kun toisesta oli mukamas ja olen vieläkin siinä suhteessa se vain että tilanne muuttunut ettei ole mua enää lyönyt kerran menin nostin syytteen ja istuimme salissa asian puiden ja kai se tajus sen asian eikä sen koommin lyönyt tästä on nyt 6 vuotta.ei tollasessa tilanteessa voi oikein toista auttaa,jos toinen ei muutu niin pois suhteesta vieläkun voi ettei ole henki pois pian toiselta,menisivät terapiaan,puhuisivat keskenään tai vastaavaa.tsemiä kuitenkin asiaan.<br><br>
 

Yhteistyössä