Mies valehteli...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja taustalla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

taustalla

Aktiivinen jäsen
19.05.2004
63 720
9
36
Nimittäin tupakan poltosta! On ollut polttamatta melkein koko meidän suhteen ajan, eli monta vuotta. Minä inhoan tupakointia yli kaiken, en voi sitä sietää, hajua ja muutakaan, tämän takia, tai minun takia mies joskus sen lopettikin :)

Olen ehdottomasti ollut sitä mieltä, että tupakka on pahasta ja en tykkää siitä, kun sitä poltetaan..

Joku aika sitten mies tuli kotiin ja haisi ihan tupakalle, tästä on siis aikaa n. pari kuukautta. Kysyin, että onko polttanut. Vastasi, että ei todellakaan, epäilin kuitenkin ja kysyin uudestaan... Mies vannoi, ettei ole polttanut, ei todellakaan! Ja siis katsoi suoraan silmiin ja vannoi ja lupasi, ettei ole tupakkaan koskenutkaan.

No, tänään tulin kotiin, olin menossa vessaan ja pöntöstä löytyi tupakantumppi :o Kysyin mieheltä, että mistä se on sinne tullut... Mies sanoi, että parvekkeen tuhkakupista, niin varmaan, parvekkeella ei tuhkatumppia oo aikoihin ollut, joskus oli, kun vieraita kävi, mutta olen sen sieltä aikoja sitten pois ottanut. No, siinä sitten harmikseen jäi kiinni siitä, että on polttanut!! Ja tätä on kuulemma jatkunut muutaman kuukauden \|O Kaikkein eniten mua tässä harmittaa ja suututtaa tuo valehteleminen!!! Kun toinen niin vannoi ja lupasi, ettei ole tupakkaan kosenutkaan ja nyt kävi ilmi, että on jo useamman kuukauden polttanut :( Tuli ihan typerä olo, sehän on voinut valehdella ties mistä asiasta, kun minä sinisilmäisyyttänkikö uskoin, kun mies valehteli :ashamed:

Mitä olisitte itse mieltä, jos teille näin kävisi?

Ja toistan nyt vielä, että eniten harmittaa tuo valehteleminen, vaikka toki itse polttaminenkin harmittaa :/

Itse kirjoitit;

Minä inhoan tupakointia yli kaiken, en voi sitä sietää, hajua ja muutakaan, tämän takia, tai minun takia mies joskus sen lopettikin

Ymmärrän täysin miksi miehesi valehteli sinulle. :/

\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.05.2007 klo 21:52 ida kirjoitti:
Itse kirjoitit;

Minä inhoan tupakointia yli kaiken, en voi sitä sietää, hajua ja muutakaan, tämän takia, tai minun takia mies joskus sen lopettikin

Ymmärrän täysin miksi miehesi valehteli sinulle. :/

No mietitäänpä asiaa vaikka näin: inhoan myös pettämistä, valehtelisikohan mieheni sittenkin minulle, jos olisi minua pettänyt? Mitä itse ajattelet pettämisestä? Jos ajattelet, että se on väärin niin olisiko ymmärrettävää, että sinun miehesi valehtelisi jos olisi sinua pettänyt? :/

Meillä mies myöskin inhosi tupakanpolttoa (koska oli sen itse juuri lopettanut), ja hiosti ja painosti sitten mua kokoajan, kuinka mun henki haisi ja milloin mitäkin, sitten sanoin, että lopetan, mutta poltin kuitenkin paikoissa missä mies ei ollut läsnä, kunnes jossainvaiheessa hermostuin ja sanoin, että olen kuule aikuinen ihminen ja poltan jos haluan, ota tai jätä :/
Kyllä meillä jäpätys jäi siihen. nyt tosin olen ollut itsekkin jo kahdeksan vuotta polttamatta.

Toisaalta ymmärrän miestäsi :whistle:

Minusta se ei oikeuta valehtelemaan, että toinen ei tykkäisi totuudesta. Siitä tulee juuri sellainen mielikuva,että toinen jättää varmaankin kaiken muunkin kertomatta mistä ei arvele toisen pitävän. Hankala olisi luottaa sellaiseen ihmiseen :/ .

Meillä ihan sama homma. Mies polttaa heti kun mä ole lähettyvillä ja raukka vielä luulee että en huomaa sitä. Se haju kun tarttuu sormiin, tukkaan ja vaatteisiin eikä sitä mitkään purkat ja pastillit edes peitä vaikka kuin niitä söisi.
Varsinkin nyt kun raskaana on se tekee tosi huonoa.
En voi sietää sitä että valehtelee asiasta jos kysyn mutta kummasti tupakka askeja löytyy miehen taskuista ja muualtakin.
Ymmärrän sua ihan täysin miksi olet närkästynyt!

\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.05.2007 klo 22:05 Aaban kirjoitti:
Minusta se ei oikeuta valehtelemaan, että toinen ei tykkäisi totuudesta. Siitä tulee juuri sellainen mielikuva,että toinen jättää varmaankin kaiken muunkin kertomatta mistä ei arvele toisen pitävän. Hankala olisi luottaa sellaiseen ihmiseen :/ .

Niinpä! Tätä mieltä olen itsekin :/

Olis voinu myöntää heti, mutta, kyllä se on kuule jokaisen ihmisen oma asia polttaako jos ei altista muita sille savulle. Ja jos ottaa sinut sitten huomioon niin, että pesee hampaansa, tuulettaa vaatteensa yms. Ei toista ihmistä voi "omistaa" ja määrätä mitä saa tehdä. Ja nyt tosiaan kysymys tupakanpoltosta. En kyllä itsekään pidä siitä, mutta en ketään sen takia tuomitse.

No, mulle puolison tupakointi on kynnyskysymys joten sikäli ymmärrän tunteesi, toisaalta ymmärrän myös miksi puolisosi sinulle valehteli vaikka se ei hyväksyttävää olekaan.

Ehkä johtuen siitä että ei tulisi mieleenkään alkaa lähikontaktiin tuhkakupinkaan kanssa, en ole koskaan edes seurustellut tupakoitsijan kanssa, ystäväpiirissä on toki montakin sauhuttelijaa ja sauhutelkoon rauhassa mutta puolisoksi en tupakoitsijaa huoli.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.05.2007 klo 21:48 vieras kirjoitti:
Nimittäin tupakan poltosta! On ollut polttamatta melkein koko meidän suhteen ajan, eli monta vuotta. Minä inhoan tupakointia yli kaiken, en voi sitä sietää, hajua ja muutakaan, tämän takia, tai minun takia mies joskus sen lopettikin :)

Olen ehdottomasti ollut sitä mieltä, että tupakka on pahasta ja en tykkää siitä, kun sitä poltetaan..

Joku aika sitten mies tuli kotiin ja haisi ihan tupakalle, tästä on siis aikaa n. pari kuukautta. Kysyin, että onko polttanut. Vastasi, että ei todellakaan, epäilin kuitenkin ja kysyin uudestaan... Mies vannoi, ettei ole polttanut, ei todellakaan! Ja siis katsoi suoraan silmiin ja vannoi ja lupasi, ettei ole tupakkaan koskenutkaan.

No, tänään tulin kotiin, olin menossa vessaan ja pöntöstä löytyi tupakantumppi :o Kysyin mieheltä, että mistä se on sinne tullut... Mies sanoi, että parvekkeen tuhkakupista, niin varmaan, parvekkeella ei tuhkatumppia oo aikoihin ollut, joskus oli, kun vieraita kävi, mutta olen sen sieltä aikoja sitten pois ottanut. No, siinä sitten harmikseen jäi kiinni siitä, että on polttanut!! Ja tätä on kuulemma jatkunut muutaman kuukauden \|O Kaikkein eniten mua tässä harmittaa ja suututtaa tuo valehteleminen!!! Kun toinen niin vannoi ja lupasi, ettei ole tupakkaan kosenutkaan ja nyt kävi ilmi, että on jo useamman kuukauden polttanut :( Tuli ihan typerä olo, sehän on voinut valehdella ties mistä asiasta, kun minä sinisilmäisyyttänkikö uskoin, kun mies valehteli :ashamed:

Ja toistan nyt vielä, että eniten harmittaa tuo valehteleminen, vaikka toki itse polttaminenkin harmittaa :/
Voi vastata sinulle että äiti kulta minä lopetan tupakoinnin heti, ei sitten tarvitse haukkana vahtia tai siis nuuskia tekemisiäni
:laugh: :laugh: :laugh:

\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.05.2007 klo 21:48 vieras kirjoitti:

Minä luulen tietäväni miltä sinusta tuntuu.
Silloin kauan sitten kun ruvettiin mieheni kanssa seurustelemaan, niin hän poltti (oli polttanut noin 10v.). Sanoin jo silloin miehelleni että en voi sietää röökin hajua, (saan ihan tajuttoman päänsäryn siitä.) mutta en tietenkään kieltänyt häntä poltamasta.
Aika nopeasti mies majaili vakituisesti kotonani ja huomasi jatkuvan päänsärkyni, onnekseni hän päätti lopettaa polttamisen.

Hän itse selitti ja lupaili minulle ettei enää koskaan polta jne.
Uskoin tietenkin ja olin tyytyväinen hänen lopettamisestaan, kunnes alkoi tuo salaa sauhuttelu.
Kerran kun olin lähdössä autolla liikenteeseen, niin löysin penkin alta hanskan johon oli piilotettu röökiaski. Näitä jemmoja löysin sitten aina välillä (Siis en penkonut paikkoja, vaan vahingossa löysin.)

Kerran hän käveli pihalla vahingossa minua vastaan, rööki suussa.
En silloinkaan kieltänyt häntä polttamasta, päinvastoin käskin häntä polttamaan ja jatkamaan, hieman vihaisella äänensävyllä tosin. Hän heitti röökinsä pois ja taas vannoi kuinka polttaminen loppuu.

Sen jälkeen en enää ole löytänyt kätköjä, eikä hän ole polttanut (tai ainakin väittää niin.)

Eli mieheni polttaminen loppui kuin kannustin häntä jatkamaan, enkä missään vaiheessa pakottanut lopettamaan.

Tulipas pitkä sepustus... =)

Yhteistyössä