Mies valehtelee pikkuasioistakin

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Suivaantunut
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ihan samaa valehtelua täälläkin. Ollaan oltu naimisissa muutama vuosi ja meillä on lapsikin, yhdessä n 10 vuotta. En tosiaan ymmärrä, että minkä tähden pitää valehdellä asioista joista jää kiinni ja joista ei tarvisi valehdella. Olen huomannut valehtelun vasta lapsen saannin jälkeen ja aiemmin sitä ei mielestäni ollut. Tiedä sitten valehteliko vai ei..
Taitaa tämäkin rva olla kohta yh..

No jopa nyt on keskenkasvuista touhua, en minä jaksaisi tuollaista teiniä katsoa.

Miksi miehet sitten valehtelevat?
1. Hän haluaa kaunistella asioita muille ja/tai tehdä vaikutuksen. "Mulla on hieno merenrantamökki, mennään sinne joskus kahdestaan (nyt se pitää mua menestyvänä miehenä)"
2. Hän haluaa kaunistella asioita itselleen. "Otin vaan yhden kaljan Penan kanssa (siis enhän minä juo edes joka päivä, tai ainakaan joka tunti, ei mitään ongelmaa)"
3. Hän haluaa piillottaa tai salata jotain. "Joo ylitöitä on taas (tää menee aina läpi, pääsen kavereiden kanssa kaljalle)"
4. Hän haluaa välttää totuuden puhumisesta seuraavaan konfliktia. "Meen kaupassa käymään (jos sanoisin että menen oikeasti kaljalle niin siitähän meteli tulisi)"
5. Hän ei viihdy kotona ja/tai parisuhteessa. "On pelireissu ja ylitöitä ja harrastuksia jne (en halua olla kotona joten olen muualla niin paljon kuin mahdollista)"
6. Hänellä on jonkinlainen persoonallisuushäiriö.
7. Muu, mikä?

Veikkaisin, että syyt 1-5 ovat huomattavasti yleisempiä kuin 6...

että ns. vastapuoli näin pakotetaan tiettyyn rooliin eli joksikin vahtija-Justiinaksi, oli hän millainen tahansa. Jos tosiaan lopettais kyselemisen eikä olis riippuvainen menojenkaan puolesta pelkästään miehestään. Eikä myöskään itse selittelisi menojaan. Toivottavasti tämä ei tietenkään etäännyttäisi lopullisesti puolisoita toisistaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Sellainen ajatus ärsyttää:
että ns. vastapuoli näin pakotetaan tiettyyn rooliin eli joksikin vahtija-Justiinaksi, oli hän millainen tahansa. Jos tosiaan lopettais kyselemisen eikä olis riippuvainen menojenkaan puolesta pelkästään miehestään. Eikä myöskään itse selittelisi menojaan. Toivottavasti tämä ei tietenkään etäännyttäisi lopullisesti puolisoita toisistaan.

Itse olen seurustellut vajaan vuoden miehen kanssa, jolta aina välillä putoilee pieniä valkoisia valheita ja muutenkin pitää yllä salaisuuksien ilmapiiriä. Kuten itsekin toteat, johtaa tämä väistämättä siihen, että joudun tappamaan tunteeni. Taidan jättää kuitenkin suhteemme lopettamistyön hänelle, joka tässä haluaa valheita ladella enkä häneen pysty siksi luottamaan.

Mahdollisesti katselen tässä samalla parempaa seuraa. Saahan mies sitten miettiä, kannattaako se epäluotettavuus pitkän päälle... Ikävää.

Miten kummassa viitsitte ja jaksatte katella tuollaisia pojankoltiaisia?
Ottakaa nyt naiset itseänne niskasta ja nostakaa oikein kunnolla sitä minäkuvaa ja itseluottamusta ylöspäin. Nuo miehethän käsittelevät teitä kuin ala-astelaista, ja te hyväksytte sen.

Meillä vähän sama juttu, juo salaa, piilottelee pulloja. Onneksi tätä tapahtuu vain viikonloppuisin eikä silloinkaan aina. Suurempi murhe on raha-asioista valehtelu ja salailu. En ymmärrä mihin saa kulumaan hirmuisia summia, sanoo vain jotain ympäripyöreää.

Myös kaikki entisiin naisystäviin/vaimoon liittyvät asiat pitää salata tai valehdella. Monta päivää talossa ollut putkimies osoittautui yhden entisen veljeksi. Sitäkään ei voinut itse sanoa, vaan se selvisi vahingossa. Mitä salaamista siinäkin oli, en ymmärrä.

Minusta tuo on erittäin lapsellista touhua, ilmeisesti vanhemmat eivät ole koskaan pistäneet häntä vastuuseen valehtelusta. Miten vaimo voi enää kasvattaa paskanjauhajaa, on vähän myöhäistä.