Mies väittää, ettei saaressa voi olla karhuja/käärmeitä. Eihän se voi pitää paikkaansa?

"vieras"
Meillä on Saimaan saaressa mökki. Käärmeitä on ilmeisen paljon, näköhavaintoja viikottain. Eivät ole vielä ketään purreet. Silmat auki pitää liikkua ja tömistellä kävellessä. Karhuista ei havaintoja, mutta hirvistä kyllä, nekin liikkuvat uimalla.

"diu"
Meillä on mökki saaressa jonka pappani omistaa, siellä on nähty karhu monta kertaa & aina siellä metsässä on karhunpaskaa. Ja käärmeitäkin silloin tällöin nähty.

Mä käyn paljon metsässä ja olen törmännyt käärmeeseen useastikkin. Olen huomannut, että tömistely ei kyllä läheskään aina auta käärmeitten häätämiseen. Siksi ahdistaakin ajatus lapsista ja käärmeistä samassa paikassa.

Mä käyn paljon metsässä ja olen törmännyt käärmeeseen useastikkin. Olen huomannut, että tömistely ei kyllä läheskään aina auta käärmeitten häätämiseen. Siksi ahdistaakin ajatus lapsista ja käärmeistä samassa paikassa.
Harvemmin kai ne käärmeetkään ihan pihapiirissä viihtyvät. Tai näin ainakin meidän mökillä. Lapsia on aina opastettu, että metsään ei saa mennä ilman pitkävartisia saappaita ja jos näkee käärmeen, niin äkkiä karkuun. Ei ole onneksi kukaan vielä saanut puremaa(mökki ollut suvulla 31 vuotta).

Rohkeasti vaan luontoon ja kyypakkaukset mukaan :) Onko mökiltä pitkä matka lähimpään lääkäriin?

saaressa pikkuinen torppa
Oli pakko nauraa lukiessani aloituksen... :D Meillä on mökki saimaan saaressa, ja mieheni on nähnyt karhun ihan lähietäisyydeltä mökkipihassa :) Että kyllä niitä on saarissa, ainakin meillä.

Käärmeistä ei sellaista stressiä jaksa repiäkään.

Alkuperäinen kirjoittaja LauhkeaLehmä;25812301:
Harvemmin kai ne käärmeetkään ihan pihapiirissä viihtyvät. Tai näin ainakin meidän mökillä. Lapsia on aina opastettu, että metsään ei saa mennä ilman pitkävartisia saappaita ja jos näkee käärmeen, niin äkkiä karkuun. Ei ole onneksi kukaan vielä saanut puremaa(mökki ollut suvulla 31 vuotta).

Rohkeasti vaan luontoon ja kyypakkaukset mukaan :) Onko mökiltä pitkä matka lähimpään lääkäriin?
Lääkäriin ei ole matkallisesti kovin paljon, mutta venematkat yms. saavat aikaan sen, ettei ainakaan tuntiin-puoleentoista ehdi lääkäriin.
Tuolla tosiaan kävi se kauhea Asta-myrsky puolitoista vuotta sitten ja kaatoi pihasta kaikki puut, muutenkin pihanteko oli vielä ihan kesken, joten siinä on niille käärmeille oikein otolliset oltavat.

"vieras"
[QUOTE="vieras";25812322]No olipas hauska kommentti. :(
Katso Grizzly man.[/QUOTE]

Grizzly on peto joka syö ihmisen tavatessaan, mutta meidän karhulla ei ole yhtä häijyä luonnetta.

"punahilkka"
No karhu harvemmin haluaa ihmisen lähelle ja hyvällä hajuaistillaan varustettuna se tuskin kovin pienessä saaressa ihmisen kans viihtyy joten grillaa ihan rauhassa vaan.

Lääkäriin ei ole matkallisesti kovin paljon, mutta venematkat yms. saavat aikaan sen, ettei ainakaan tuntiin-puoleentoista ehdi lääkäriin.
Tuolla tosiaan kävi se kauhea Asta-myrsky puolitoista vuotta sitten ja kaatoi pihasta kaikki puut, muutenkin pihanteko oli vielä ihan kesken, joten siinä on niille käärmeille oikein otolliset oltavat.
Tuleekohan mediheli käärmeenpurema tapauksissa? Meidänkin mökiltä Tammisareen menee veneellä 45min. Usein on sitten vakavammat tapaukset haettu helikopterilla sairaalaan. Luulisi ainakin, että jos lasta puree, niin järjestyisi tällainen kuljetus.

"vieras"
[QUOTE="punahilkka";25812371]No karhu harvemmin haluaa ihmisen lähelle ja hyvällä hajuaistillaan varustettuna se tuskin kovin pienessä saaressa ihmisen kans viihtyy joten grillaa ihan rauhassa vaan.[/QUOTE]

Entäs sitten jos karhu on oppinut yhdistämään ihmisen hajun ruokaan?

"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja LauhkeaLehmä;25812397:
Tuleekohan mediheli käärmeenpurema tapauksissa? Meidänkin mökiltä Tammisareen menee veneellä 45min. Usein on sitten vakavammat tapaukset haettu helikopterilla sairaalaan. Luulisi ainakin, että jos lasta puree, niin järjestyisi tällainen kuljetus.
Epäilen.

"punahilkka"
[QUOTE="vieras";25812398]Entäs sitten jos karhu on oppinut yhdistämään ihmisen hajun ruokaan?[/QUOTE]

Siinä vaiheessa se ei ole enää terve tapaus ja niitä harvemmin missään perämetsissä asustaa, että kyllä todennäköisemmin sellaiseen karhuun törmäät ihan kaupungin läheisyydessä.

Yhteistyössä