Mies väittää, ettei saaressa voi olla karhuja/käärmeitä. Eihän se voi pitää paikkaansa?

Meillä on siis mökki saaressa (Imatran lähellä, jossa on paljon karhuja). Mies väittää, että pelkään ihan turhaan, esim. käärmeitö ja karhuja siellä :D Miksi saaressa muka ei voisi olla käärmeitä? Siellä pihassa on vaikka kuinka paljon isoja risukasoja ja pelkään hulluna siellä olevan käärmeitä :$

"vieras"
:D Voi voi.. ehkä parempi myydä mökki pois tältä seudulta jos noin pelottaa jottai elämisestä mitään tulee.
USko pois ne karhut ja käärmeet pelkää enemmän sua!

Blue
[QUOTE="jojo";25812083]Meillä on mökki saaressa ja sieltä on tavattu sekä kyy että rantakäärmeitä. Uivat hyvin. Karhukin ui erittäin taitavasti ja kauas, jos tarvis tulee.[/QUOTE]

Mutta ei karhu ui saareen ilman syytä.

khyl
Karhut yleensä eivät valitse talvehtimispaikakseen saarta ja harvemmin sinne huvin vuoksi uivatkaan. Mutta jos alueella on maissa käärmeitä, on niitä hyvinkin saaressa. Riittää kun yksi naaraskyy on tiineenä saareen uinut, siellä voi olla sen jälkeen niitä iso liuta. Kyyt nauttivat viileästä vedestä kesäkuumalla.

"vieras"
Meilläkin anopin mökkisaaressa on käärmeitä ja reippaasti.

Olen itse nähnyt miten hirvi ui kyseiseen saareen, uskomattoman pitkä matka maalta ja siinä se vaan jättimäinen lihamötkäle pinnalla pysyi ja rauhallisesti uiden eteni.

Eniten mua pelottaa ne käärmeet, kun on lapsia ja koira mukana kuitenkin aina. Asta-myrsky kaato tontilta kaikki puut ja se on edelleen melkoinen rytökasa ja täynnä niitä risukasoja.

Ja kyllä eläminen siellä onnistuu, ainakin toistaiseksi :D

"hmm"
käärmeitä kyllä on saarissa. karhutkin niihin pääsevät, mutta harvemmimpa niillä mitään tarvista on. ennenvanhaan käytettiin joillakin alueilla suomea "ruumissaaria" kuolleiden ihmisten säilömiseen, joiden haju sitten usein houkutteli karhun uimaan saarelle aterialle.

"vieras"
Mä olen nähnyt mun järvellä olevassa mökkisaaressa 16 vuoden aikana kerran käärmeen, karhua en kertaakaan, mut meren saaristossa käärmeitä on enemmän kuin lääkäri määrää.

Yhteistyössä