Mies vaatii pitämään päiväkirjaa kotitöiden teosta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja monica5
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

monica5

Uusi jäsen
07.02.2011
7
0
1
Meillä on reilun vuoden ikäinen lapsi ja olen osa-aikaisesti kotona hänen kanssaan. Ensin olin tietysti äitiyslomalla kokonaan kotona. Siitä lähtien kun vauva oli vielä pieni, olen saanut kuulla miten laiska olen. Mieheni väittää, että hän joutuu työpäivän jälkeen tekemään meidän kaikki kotityöt. Nyt kun taas riitelimme (alkoi siitä kun pyysin häntä tyhjentämään astianpesukoneen), hän alkoi huutamaan että olen laiska enkä tee mitään. Hän ehdotti jo viime kesänä että kirjoittaisin ylös mitä teen päivällä kotona. Silloin en ottanut sitä tosissani ja sanoin ettei mulla ole aikaa kirjoitella. Nyt hän taas sanoi että mun on kirjoitettava kaikki ylös. Onko kellään vastaavaa???
En ymmärrä miksi hän ei huomaa tekemiäni kotitöitä muuten. Mitä hän esim. kuvittelee miten likaiset vaatteet likakorista (tai lattialta sängyn vierestä...) löytää puhtaina takaisin kaappiin. Tai että asunto on siisti. Hän on imuroinut meillä viimeksi joulukuun lopussa, silloinkin vain alakerran.
Lapsikin on aika vilkkaassa iässä ja vaatii paljon huomiota. En pysty keskittymään vain kotitöiden tekemiseen.
Mua loukkaa hänen vähättely ja haukkuminen laiskaksi :(

tee se. Kirjoita minuuttiminuutilta mitä kotona päiväaikana teet niin miehes näkee, montako "vapaa" minuuttia sulla päivänaikana on. Monet miehet on sokeita tuolla ja ne olettavat että kun kerran nainen on laiskottelemassa kotona niin sen pitäis tehdä kaikki kotityöt.

Kiitos sulle vastauksesta. Aloitin sitten tosiaan päiväkirjan pitämisen. Kyllä tämä vähän siltä tuntuu että haluaa kontrolloida mua... Muilla ei sit varmaankaan ole vastaavia kokemuksia kun ei kukaan niin vastannut.

Saimme puhuttua asiasta vihdoin mieheni kanssa. Hän sanoi että pyyntö pitää kirjaa oli sarkasmia... Mutta niinhän oli minunkin vastaus siihen kun pidin tosiaan kirjaa ;-) Jaksoin sitä kaksi ja puoli päivää pitää. En tosin usko vieläkään että hän arvostasi sen enempää kotona lapsen hoitamista. Hänen mielestään lapsi olisi pitänyt laittaa jo ajat sitten (alle vuoden ikäisenä) päiväkotiin, että minä olisin päässyt "oikeisiin" töihin. Ehkä hän on myös vähän kateellinen siitä että "saan" olla kotona ja jään aina nukkumaan kun hän lähtee aamulla töihin. Meidän lapsi herää vasta 8-9 välillä.

Yhteistyössä