Mies vaan nukkuu!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja 646733
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Joo, töiden aloittamisen jälkeen se väsymys tullut, mutta ennen töiden aloitusta oli n. puolisen vuotta työttömänä. Silloin oli ihan ok. Sitä ennen oli saman alan hommissa ja jaksoi hyvin.
Nyt on se väsymys tullut uusissa töissä. Jaksaa kyllä viikonloppusin kotonakin olla kunnolla hereillä mutta kun ehdottaa, että lähdetään vaikka lenkille niin mies "ei millään jaksaisi" omien sanojensa mukaan. Veikkaan että liikkumattomuus ja ruokavaliokin väsyttää.. Mutta voiko NOIN paljon että mies nukkuu kuin joku aavikkorotta päivät pitkät ja vielä sikeästi.. Ei kuitenkaan esim kuorsaa eli tuskin uniapneaa..

Huolettaa miehen terveys kun kuitenkin hänellä on ylipainoa n 10-15kg, eikä liiku..
Olen sanonut että kuule se kostautuu jos syö huonosti ja ei liiku.. Mies sanonut että hällä on ihan hyvä olo.. Sanoin, että ei kovin monta vuotta voi noin jatkaa tai tulee joku verenpainetauti tai diabetes. Terveyttä arvostaa monet vasta kun sen menettää..

Mutta millä IHMEELLÄ minä sen miehen saan lääkäriin?? Jos mies on omasta mielestään terve ja minä vaan hössötän niin tuskinpa hän "turhaan" lähtee lääkäriin silloin.. Tai miehen logiikallahan reissu olisi TURHA koska olo on "hyvä".. Yhdellä verikokeella jo katsois kaikki rauhasarvot ja hemoglobiinit..

tiedän miestyypin joka ei lääkäriin mene, mutta kokeileppa alkaa puhua miten tommonen vaikuttaa pitemmän päälle erektioon. Oikeastikin varmasti vaikuttaa, mutta tuon tyyliseelä sain exän joskus lääkärille.

En usko että toikaan toimis kun ei miehellä sillä saralla mitään ongelmaa ole.. Kun on just sellanen mies joka lähtis lääkäriin vasta kun on pakko ja tosi kipeä ja huono olo..

Minun mies (nyt siis ex) oli tismalleen samanlainen paitsi vkl pysyi hereillä kaljan voimalla.
Häneltä otettiin kaikki kokeet lääkärissäeikä missään ollut vikaa.
Lopulta tämä ikuinen nukkuminen + vkl juominen ajoi meidät eroon.
On kuulemma vieläkin samanlainen paitsi olutta ottaa nyt jo viikollakin sen hetken kun on hereillä.
Voi olla, että miehelläsi on vain oikeasti niin raskas työ , joka vie mehut mutta asiasta kannattaa vakavasti keskustella.

No aiemmin ollut ihan samoisa hommissa eikä ole ollut yhtä raskasta..! Kyllähän normaalin ihmisen pitää pystyä töiden jälkeen normaaliin arkeen eli urheilemaan, siivoamaan, yms, yms, viettämään aikaa perheen kanssa. Ja alkoa mies ei ota kuin muutaman kerran vuodessa, ei ole nytkään ottanut edes yhtä saunakaljaa kuukausiin...

Siis onko tuo ylipaino nyt uutena asiana työn lisäksi? Meinaan vaan kun sanoit että on tehnyt aiemminkin ihan samaa työtä ja jaksanut silloin muutakin elämää ihan eri tavalla, niin oliko mies myös silloin ylipainoinen? Vai onko tämä nyt ensimmäinen kerta kun tekee tuota työtä "pulleampana"? Voisko olla että ruokailu, kuntoilu ja elintavat yleensä ovat nyt niin huonot että ainoa mitä jaksaa työn lisäksi on nukkuminen?

Ylipainoa on kertynyt n. 1,5 vuoden aikana.. Töissä saa aamupalan (leipää, jugurttia) ja lounas työpaikalla on lämmin ateria, tosin salaattia mies ei syö.. Saavat töissä vielä jonkun välipalan halutessaan ja kotona mies ei välttämättä syö mitään, tai sitten illalla syö leipää.. Tai jos on nälkäinen niin jonkun pakastepizzan. Kotiruokaa ei yleensä syö kun "ei ole nälkä", viikonloppuna kyllä syö normaalia kotiruokaakin mutta ei kyllä salaatit yms terveelliset uppoa.. Tai no tehdään perus terveellistä ruokaa muuten, mutta ei se hyvä ole että lautanen pursuaa pelkkää makaronia ja soosia esim..

Olen itsekin ollut muutamia vuosia sitten tukevammassa kunnossa ja kyllähän se vaikutti jaksamiseen.. Laihtuminenkin voisi varmaan piristää miestä.. Mutta hän tuntuu oikeasti olevan niin puhti pois että miten siinä jaksaa lähteä lenkille..

Anna miesparan nukkua. Jos joutuu tuollaista kotihirviötä aietämään ja vielä vauvankin erehtynyt alulle panemaan niin taatusti tarvitsee kaiken unen.

Joo, kotihirviöhän minä, kun mies ei muuta tee kuin käy töissä, melkein suoraan maate, ja aamuun nukkuu ja sit taas töihin, ja sieltä nukkumaan, sama rumba.. Ja minä töiden ohella sitten siivoan taloa ja hoidan pihaa ja käyn kaupassa jne.. :)

Voihan tietty nukuskella johtuen tylsyydestä, masennuksesta, rasituksesta ja mistä lie. Kuitenkin just verensokeri ja kilpirauhasarvot kannattaisi ainakin tutkituttaa. Ja oliko jotain vatsajuttuakin. Patistele lääkäriin. Asiasta toiseen olen huomannut joidenkin olevan ihan fanaattisia kilpirauhasjuttujen suhteen niinkuin kaikki maailman taudit ja huonot olot saisi siitä selityksen. Joillain saakin ja mieheltäsikin kannattaa tarkistaa mutta on myös paljon vouhkaamista.

Auttaako se nalkutus? Ei varmasti joten älä tee itsestäsi enää pelleä. Kierre on valmis kun miestä ei edes huvita tehdä perheensä kanssa mitään kun akka vaan nalkuttaa. Ei mies vittumaisuuttaan varmaankaan nuku.

No voi jeetari, enkö ole sanonut, että en ole miehelle kuin muutamna kerran "nalkuttanut", olen pitemmän aikaa yrittänyt muuten innostaa muihin hommiin kuin nukkumisen pariin!

Kyllä normaalisti ihminen jaksaa muutakin kuin käydä töissä ja nukkua. Kyllähän jokaisen täytyy jaksaa pitää kotia kunnossa, laittaa ruokaa, lenkkeillä, olla perheen kanssa. Ei voi vaan nukkua..!

Ja edelleen, kun mies ei mene lääkäriin, ellei ole todella kipeänä, se on vuosien varrella huomattu... Mutta ei kai korkea verenpaine ja kolesteroli aiheuta juuri oireita ennen kuin tauti tai joku aivoinfarkti tulee.. Ja samoin jos on kilppariarvot vinksallaan niin helposti luulee että on muuten vaan väsyny..

Miehesi on vaikeasti masentunut. Ja ilmenee väsymyksenä. Miehesi elämä on nyt koko lopun ikäänsä vain työtä ja nalkuttavaa kohta itsekin väsyä äitiä. Kyllä sellaisen asian tajuaminen saa kenet tahansa hiljaiseksi ja masentuneeksi.

Juu, enhän tosiaan ole maininnut kertaakaan, että se väsyminen tuli kauan ENNEN jotain vauvauutisia ja jos olen muutaman kerran älähtänyt siitä ainaisesta nukkumisesta (kellä ei menis hermot että yksin pitää pyörittää huushollia ja toinen vaan lorvii töiden jälkeen) niin minähän se olen kamala nalkuttava ämmä ;) Mutta jos oliskin NAINEN se jolla väsyttää niin sanottais että ryhdistäydy ja pidä huolta miehestä ja lapsista...

Ja joo olen varma että nukkuu, miehen kone on eri huoneessa, puhelinta pitää eteisen pöydällä kun nukkuu..

Yhteistyössä