Mies tuli töistä kotiin 4 tuntia aikaisemmin, ja ilmoitti...

Alkuperäinen kirjoittaja Coffee Break:
^^^Meillä mies menee ja tekee mutta ei tod. lähde reissuun muutaman tunnin varoitusajalla. Enkä lähde mäkään. Joillekin varmasti sopii reissuunlähtö nopealla aikataululla, mutta mä tykkään että voi luottaa siihen että mies on "siellä missä pitääkin" eikä esim. yllättäen lentokoneessa matkalla Lontooseen :D
Ei mun mieskään ilmoittamatta mene, enkä minä =).
Hän tekee 80 tunnin työviikkoa, joten eipä tuo paljon ehdi olemaan muualla kun töissä, ja kotona nukkumassa. Siksi todellakin sallin hänelle pienen irtioton arjesta kerran viidessä vuodessa :xmas: .

Alkuperäinen kirjoittaja ääliö olet:
Alkuperäinen kirjoittaja SmellyCat:
Minunkin mies on parin viikon päästä menossa kavereiden kanssa "pilkkireissulle", ensin oli puhe yhdestä yöstä ja tänään ilmoitti et meneekin ehkä kaksi yötä jotta ehtivät myös "pilkkiä" kaiken kelkkailun lisäksi niin pitäisikö mun hermostua :eek:

En yhtään ihmettele miten nykyään parisuhteet voi huonosti kun ei yhtään luoteta, pettämisien suurin syy varmasti onkin juuri se kun kahlitaan toista liikaa eikä anneta olla oma itsensä.
Pilluja ne pilkkii.
:LOL:
Olis varmaan tosi kivaa olla mies, ja naimisissa tuollaisen naisen kanssa :D.

vieras
Åboriginal hienoa,olen samanlaisessa suhteessa ollut jo kauan, paaaaaaaaaljon
kauemmin kuin sä!Elä ja anna toisenkin elää, kunnioita niin hänkin kunnioittaa.
Piiiiiiiiitkää ikäääääääääää teille ja ihania vuosia!

A shadieeyah
jopas on ketju venyny..
Mut joo kukapa sitä pidemmän päälle tykkäis(mies tai nainen) jos puoliso ois ku naama norsun värkillä koko ajan? Ja kotia kun tulis niin jäkä jäkä väkä väkä koko ajan.
Relatkaa niitä asenteita vähäsen ja pitäkää sitä puolisoa hyvänä ja "antakaa" vähän löysää. Ei se mies ole se toinen lapsi jota pitäis komentaa tai antaa kotiintuloaika jne. Ei toki lapsi jota passata tai pilalle hemmotella.

Mutta kyllä se miekkonen varmaan ilahtuis jos vaimo laittais joskus eväät valmiiks tai sanois että "mee sie vaan Pertti sen Kallen kanssa kaljalle tai johonkin. Kyllä me pärjätään täällä ". Ja kun tulee töistä kotiin ei ole ensimmäisenä kaatamassa päivän "likasankoa" niskaan..vaan maltillisesti oottaa että pääsee ovesta sisään ja antaa hengähtää ensin.
Kyllä mie ainakin ottaisin hatkat miehenä hyvin äkkiä jos vaimo ois ensimmäisenä nalkuttamassa ku ovesta astuu.

ap:lle :hug: let it go sis' ...ps.joka ilta miehelle teen työeväät valmiiksi ja pakkaan reppuun ym ym ym.. Hyvällä mielellä töihin lähtevä mies töistä tullessaan hyvällä mielellä pitää perhettäänin hyvänä.

Sulla on Åboriginal tuo ajatusmaailma ja luottamus täysin kunnossa.
Sen mitä mä olen sun ketjuja lukenu, niin voin lähes poikkeuksetta olla sun kanssa aina samaa mieltä. :)
Musta on mahtavaa, että joku vielä nykyään jaksaa nähdä asioiden hyvät puolet, eikä vaan niitä huonoja, jotka useimmiten ovat omaa mielikuvituksen tuotetta.
Mä olen myös itse aika kova vaatimaan sitä omaa aikaa silloin tällöin. Sitäkään ei ole katsottu pahalla. (Paitsi täällä tietysti, muttei oikeassa elämässä ) :D

välihuomio
Moneen kertaan on alleviivattu et mies tekee 80 tunnin työviikkoa. Ei kai noilla tunneilla paljoa ehdi kotona tapella....On aika ironista, kuinka hyvänä esimerkkinä ihanasta parisuhteesta tätä suhdetta pidetään. Kuulostaa enemmän käytännön asumisjärjestelyltä.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Tyttöni Tuulispää:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Njaa meillä ei kyllä kumpikaan lähde noin lyhyellä varoitusajalla mihinkään ja kyllä olemme ollut vielä pidempään yhdessä kuin ehkä yksikään tällä palstalla.
Ja syy siihen on ?
Siihenkö ettei kumpikaan lähde?
No ihan se että puhumme asioista etukäteen ja otamme toisemme huomioon. Ja kyllä mieheni on jopa ollut ulkomailla kaksi viikkoa kaverin kanssa joten kyllä pääsee lähtemään, mutta siitä vain keskustellaan ajoissa.

Tilasit lentolipun johonkin kivaan shoppailukohteeseen. (Niin mä olisin tehny :saint: ) Tilanteet nääs pitää käyttää hyväksi, kun saa mahdollisuuden omaan aikaan niin, ettei tarvi yhtään miettiä tuleeko toiselle nyt paha mieli =) Mä olin viimeviikonlopun yksin hotellissa ja oli aika luksusta.

Njaa meillä ei kyllä kumpikaan lähde noin lyhyellä varoitusajalla mihinkään ja kyllä olemme ollut vielä pidempään yhdessä kuin ehkä yksikään tällä palstalla.
Ja syy siihen on ?
No ihan se että puhumme asioista etukäteen ja otamme toisemme huomioon. Ja kyllä mieheni on jopa ollut ulkomailla kaksi viikkoa kaverin kanssa joten kyllä pääsee lähtemään, mutta siitä vain keskustellaan ajoissa.
Jos ajatus reissusta on tullut samana päivänä, niin vaikea siitä on 2 viikkoa ennen puhua :headwall:

Tähän vaikuttaa varmaan myös se, missä asuu. Olemme joskus miettineet, että jos asuisimme Tampereella tai pääkaupunkiseudulla, voisi useammin tulla extemporereissuja, kun olisi tarjontaa ihan eri malliin, kuin täällä keskellä maata =) Eihän täältäkään tietenkään montaa tuntia mene, että on "ihmisten ilmoilla", mutta on se silti eri järjesteleminen, kuin että asuisi siinä vieressä, mistä laivat ja lentokoneet lähtee suoraan ulkomaille. =)

vieras
Ja syy siihen on ?
Jos ajatus reissusta on tullut samana päivänä, niin vaikea siitä on 2 viikkoa ennen puhua :headwall:
No meilläpä ei tehdä noita "äkkilähtöjä"
Kuten sanoin meillä keskustellaan ja sovitaan aina etukäteen.

Ja syy siihen on ?
No meilläpä ei tehdä noita "äkkilähtöjä"
Kuten sanoin meillä keskustellaan ja sovitaan aina etukäteen.
Mä en vaan edelleenkään tajua, miksi jostain pikkujutusta kuten laivareissusta pitäisi keskustella, neuvotella ja sopia sen enempää. Ei se ole sen kummallisempi juttu kuin vaikkapa se, että mennään mökille, tai että mies menee kaverinsa luo katsomaan futista. Ei meillä tuollaisia juttuja suunnitella viikkokausia. Puhutaan vaan että mökille/laivalle/jonnekin voisi joskus mennä, siis ihan yleisellä tasolla, ja jonain päivänä sitten päätetään että kele, mennään nyt sinne mökille/laivalle/Caribiaan uimaan/Helsinkiin tms, kun on sellainen olo että nyt tekee mieli lähteä, ja on mahdollisuus lähteä :)
Toisekseen, jos mieheni olisi vastannut pomolleen että keskustelen ja neuvottelen ensin vaimon kanssa pari päivää tai pari viikkoa, niin reissu olisi mennyt häneltä sivu suun. Ja seuraava mahdollisuus olisi tullut joskus vuoden tai kahden päästä, tuo miehen pomo kun on sitä sorttia joka puhuu ja puhuu mutta harvemmin toteuttaa mitään tällaisia reissuja.

No usko nyt jo, täytyy keskustella ajoissa ja sopia ja vatvoa ja kääntää ja vääntää ja silti olla sitten pahalla päällä kun äijä lähtee. Tai sitten sitä vatvotaan niin kauan ettei saada sitä ikinä tehdyksi.
Tämäkin ketju olisi aivan erillainen jos olisit ollut pahalla päällä. Joten muista, ensi kerralla, sinä ET silittänyt paitaa vaan rypistit sen.
:D ;)

vieras
Eiköhän tälläkin ketjulla ollut vain yksi tarkoitus: Katsokaa kuinka ihana ja helppo vaimo minä olen, eikös mieheni olekin onnekas???

Mitenköhän mulla "pirttihirmuna" ei ole mitään tarvetta kerätä palstalaisten vakuutteluita omasta hyvyydestäni. Tiedän olevani täydellinen vaimo miehelleni jo siitäkin ettei hän halua mennä minnekään ilman minua ja silti on aina onnellinen ja hyväntuulinen.

Vepasto
[/quote]

Mä en vaan edelleenkään tajua, miksi jostain pikkujutusta kuten laivareissusta pitäisi keskustella, neuvotella ja sopia sen enempää. Ei se ole sen kummallisempi juttu kuin vaikkapa se, että mennään mökille, tai että mies menee kaverinsa luo katsomaan futista.[/quote]

Meillä laivareissu ei ole pikkujuttu, varsinkin nyt kun sitä rahaa ei ole ylimääräistä.

Meni vähän lainaukset persiilleen... :whistle:

kolmen äiti
Mikä tässä nyt on ogelmana? ;=) tai siis ihmeellistä?
Kyllä meilläkin molemmilla on omia menoja,mies sais lähteä risteilylle jos haluaisi ja itse oon tehnyt monta ulkomaanreissua ilman miestä (kaverin kanssa).Toiselle pitää antaa omaa tilaa joskus,mielestäni siinä ei ole mitään ihmeellistä.Vaikka olisi perheellinen niin pitäisikö elää koko ajan symbioosissa....

Yhteistyössä