Mies toivoo "hiukan" liian innokkaasti poikaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pinna kireällä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

Pinna kireällä

Vieras
Onko kellään muulla ollut tilannetta, että mies on toivonut e-rit-täin voimakkaasti vauvasta joko tyttöä tai poikaa? Mulla alkaa (muutenkin jo kireä ;) pinna palaa, kun mies ihan tosissaan koko ajan jankuttaa, että "kyllä se poika on", "peukut pystyyn että poika tulee" ja toitottaa muillekin, että "meille on pikkumies tulossa". ARGHHHH!

Itselläni on hiukan enemmän tyttöolo, eikä ultrissakaan ole mitään ulokkeita omiin silmiin näkynyt (ei siis olla kysytty, kumpi on tulossa). Meillä on entuudestaan poika ja tyttö, eikä kyse ole missään nimessä siitä, etteikö mies tuota tyttöä rakastaisi ihan yhtä paljon kuin poikaakin, enkä ollenkaan epäile, että hän mahdollista tulevaa tyttöä jotenkin vähemmän toivottuna pitäisi, mutta mutta... Ymmärrän, että jotkut toivovat enemmän toista sukupuolta, mutta tää alkaa jo ihan tosissaan ahdistaa ja ketuttaa.

me molemmat toivottiin tästä vauvasta tyttöä koska meillä on yhteensä jo kolme poikaa. mutta kun selvis ultrassa että neljäs poika tulee niin ollaan hyvin onnellisia hänestäkin ei se sukupuoli ainakaan meillä ole rakkauden mittari kun lapsesta on kyse :heart:

Mä voin myöntää että mies palavasti toivoo seuraavasta poikaa. Meillä on jo tyttö ja miehelle hän on kaikki kaikessa, mutta voi sitä toivoa siitä kala- ja metsästyskaverista, jolle voi opettaa kaikkia miesten juttuja.
On kyllä enemmän huumorin kannalta asiasta puhunut, mutta kyllä kuitenkin toiveet paistaa läpi. Ei se minua haittaa, kun tietenkin realistina tietää 50/50 mahdollisuudet. Ja oon aina vaan kuittaillut että se on hänen siittiöistä kiinni kumpi tulee :D
Kuitenkin rakkautta riittää varmasti yhtä lailla tytölle, mutta poika olisi miehen unelmien täyttymys. En koe asiaa loukkaavana, jokainen saa haaveilla ja kun tyttä ei kuitenkaan ole mitenkään aliarvostettu, ikinä.

No mun mieheni toivoi meidän ekasta yhteisestä lapsesta tyttöä ja poika tuli haluaisi vielä kovasti toisen lapsen toivoisi taas tyttöä mutta en halua enää lapsia.

Alkuperäinen kirjoittaja Kokenut:
Meil oli hiukan sama tilanne. Suosittelen, että meette ultraan ja otatte asiasta selvän, niin loppuu turha meuhkaus, tiedän et voi stressata.

Eipä se aina selviä edes 4d ultrassa. Tuo sukupuoli.

Alkuperäinen kirjoittaja Pessi:
Alkuperäinen kirjoittaja tyttöjen äiti:
Meil oli hiukan sama tilanne. Suosittelen, että meette ultraan ja otatte asiasta selvän, niin loppuu turha meuhkaus, tiedän et voi stressata.

Ei niin.

No, riippuu tietysti viikoistakin, mutta kyllä myöhemmillä viikoilla kokeneen lääkärin tekemässä 4Dssä aika varmuudella saadaan sukupuoli selville. Mikäänhän ei tietty koskaan ole 100% varmaa. Meille esim. kerrottu sukupuoliveikkaus nyt kahdella kerralla jo rv 13 (Cassiatore) ja kummallakin kerralla oikein meni.

Yks tuttu aikoinaan oli stressissä koko odotusajan kun mies koko aika puhui pojasta ja toivoi poikaa kovasti...no tyttö tuli ja vielä kaks tyttöä lisää sen jälkeen,lapsiluku tyssäs siihen

Alkuperäinen kirjoittaja Rytkäätys:
Mä voin myöntää että mies palavasti toivoo seuraavasta poikaa. Meillä on jo tyttö ja miehelle hän on kaikki kaikessa, mutta voi sitä toivoa siitä kala- ja metsästyskaverista, jolle voi opettaa kaikkia miesten juttuja.
On kyllä enemmän huumorin kannalta asiasta puhunut, mutta kyllä kuitenkin toiveet paistaa läpi. Ei se minua haittaa, kun tietenkin realistina tietää 50/50 mahdollisuudet. Ja oon aina vaan kuittaillut että se on hänen siittiöistä kiinni kumpi tulee :D
Kuitenkin rakkautta riittää varmasti yhtä lailla tytölle, mutta poika olisi miehen unelmien täyttymys. En koe asiaa loukkaavana, jokainen saa haaveilla ja kun tyttä ei kuitenkaan ole mitenkään aliarvostettu, ikinä.

En tiiä mikä, mutta joku mua häiritsee tällaisessa asetelmassa :(. Miksi tyttöä ei voi ottaa kala- ja metsästyskaveriksi? Ei tietenkää ketään voi pakottaa jota se ei kiinnosta, mutta ei sellaiset "miesten jutut" välttämättä kiinnosta poikaakaan sen enempää kuin tyttöä tai tyttöä voi kiinnostaa paljon enemmän kuin poikaa. Ja entä sitten, miten käy kun on ennestään se tyttö ja tulee se kauan odotettu ja palvottu poika? Otetaanko hänet yhtälailla mukaan kalareissuille jne. vai onko ne niitä miesten juttuja jotka perheen miehet hoitaa ihan keskenänsä?

Mutta ymmärrän kyllä, että toiveet ovat toiveita ja ne ovat tunteitakin, eihän niille edes mitään voi. Ja varmasti suurin osa jotka toivoo toista sukupuolta ovat ihan yhtä onnellisia toisestakin sukupuolesta eikä rakkauden määrä ole kiinni sukupuolesta vaikka olisi sattunutkin toista sukupuolta toivomaan :). Ja eihän haaveilussa sinänsä mitään pahaa ole.

Yhtään kertaa ei onneksi ole mitään sellaista puhunut :D Mutta nyt ehkä ymmärrän paremmin miksi meidän tyttökatraasta aina kuittaillaan jos joku mies oikeasti noin ajattelee, minusta se on aika...junttia :whistle: Tytöt ovat muuten käyneet miehen kanssa kalassa ja tehneet remonttia, en ymmärrä miksi se pippeli pitäis olla jalkojen välissä että pystyy olla isälle kaverina.

Alkuperäinen kirjoittaja Kotilehmä:
Tytöt ovat muuten käyneet miehen kanssa kalassa ja tehneet remonttia, en ymmärrä miksi se pippeli pitäis olla jalkojen välissä että pystyy olla isälle kaverina.

Tätä minäkin ajoin takaa tuossa aiemmassa viestissäni :). Että miksi ihmeessä se pitää aina olla isälle poika kala-, metsästys, remontti-, peli- tai mikä-vaan-mistenjuttu-kaveriksi? Kyllä tytöt tykkää yhtälailla isän kanssa touhuilusta.

Toisaalta, eipä niistä pojistakaan aina sitä kalakaveria itselleen saa. Meidän esikoispoika ei ainakaan kalastaisi mistään hinnasta, eikä ole halunnut kuulla sanaakaan isän metsästysharrastuksesta. Hän istuu kotona nenä kiinni kirjoissa ja kaikki isän yritykset yhteisistä jalkapallo tai sählyharrastuksista on saanut vain itkua ja hammasten kiristystä aikaan. Eli yksilöitä ne lapset ovat, sukupuolesta riippumatta.

Alkuperäinen kirjoittaja Lina:

En tiiä mikä, mutta joku mua häiritsee tällaisessa asetelmassa :(. Miksi tyttöä ei voi ottaa kala- ja metsästyskaveriksi? Ei tietenkää ketään voi pakottaa jota se ei kiinnosta, mutta ei sellaiset "miesten jutut" välttämättä kiinnosta poikaakaan sen enempää kuin tyttöä tai tyttöä voi kiinnostaa paljon enemmän kuin poikaa. Ja entä sitten, miten käy kun on ennestään se tyttö ja tulee se kauan odotettu ja palvottu poika? Otetaanko hänet yhtälailla mukaan kalareissuille jne. vai onko ne niitä miesten juttuja jotka perheen miehet hoitaa ihan keskenänsä?

Mutta ymmärrän kyllä, että toiveet ovat toiveita ja ne ovat tunteitakin, eihän niille edes mitään voi. Ja varmasti suurin osa jotka toivoo toista sukupuolta ovat ihan yhtä onnellisia toisestakin sukupuolesta eikä rakkauden määrä ole kiinni sukupuolesta vaikka olisi sattunutkin toista sukupuolta toivomaan :). Ja eihän haaveilussa sinänsä mitään pahaa ole.

Meillä tuo mies on kyllä ihan varmasti meinaa samoja juttuja tehdä tytönkin kanssa, olen hänelle kertonut miten minä olin meidän perheessä lapsena poikatyttö, joka oli isän kanssa metsällä, rankametsässä ja moottorikelkkailemassa.
Ja tunnen mieheni niin hyvin, että ei jää tyttö pojan varjoon mitenkään. Varmasti säilyy isin prinsessana kuten on jo nyt =)
:heart: Minä uskon mieheni lähinnä keskittyvän haaveissaan pieniin hetkiin, joita voi pojan kanssa viettää (mikäli poika siis haluaa) ja siihen kuuluu varmasti sellainen nuori mies istumassa isän kanssa saunasta jäähyllä maistellen kylmää olutta (kuten mieheni oman isän kanssa tekee), tai 15-kesäinen poikanen opettelemassa auton tekniikkaa isän opissa (kuten mieheni teki) tai juttelemassa luottamuksella naisien ihanuudesta isän kanssa(kuten mieheni on tehnyt) :D
Siis kun tarkemmin mietin, niin kaikki pohjautuu siihen että miehelläni on isänsä kanssa niin lämpimät ja hienot välit! Ja on mieheni joskus sanonut että pelottava ajatus teini-ikäinen tyttö ja hänen murheensa pojista jne. Ei kuulema tiedä miten osaa sitten auttaa ja olla. Minä olen vakuuttanut että kyllä isit osaa :heart:

Se nyt vain on sellaista. Kun toista vauvaa tiirailtiin ultrassa, niin tytöltähän sekin näytti, koska suu oli suuri ja jalat tiukasti yhdessä. Poika sieltä tulikin ja se oli minulle lisäbonus, minkä uskalsin myöntää vasta sitten kun vauva oli jo syntynyt. Taloudellisesti olisi ollut parempi, jos toinenkin olisi ollut tyttö, sillä ihan pinkit paidat näyttävät pojan päällä hassulta. Mutta se tunne, ette hyvät naiset voi milloinkaan ymmärtää, millaista on sanoa "Isin poika." Vaikka poika heti korjaakin, että "Äidin poika."

Kiitos kovasti vastauksista! Ihan lohdullista kuulla, että tällaisesta on kokemusta muillakin. Niin, viikkoja on siis jo 32, eli kyllähän toi kohta selviää, eli ultraan ei varmaan enää kyllä mennä (ainakaan tämän asian takia siis).

Sen verran vielä noista miesjutuista, että meillä ei siis mies kalasta, metsästä, remontoi, ei ymmärrä mitään autoista tms. miesjutuista eikä kauheasti urheilustakaan ;) Eli mitään machokaveria hän ei varmaan kaipaa, en tiedä miksi se poika nyt on hänelle niin kovin tärkeä juttu.

Alkuperäinen kirjoittaja Lina:
Tytöt ovat muuten käyneet miehen kanssa kalassa ja tehneet remonttia, en ymmärrä miksi se pippeli pitäis olla jalkojen välissä että pystyy olla isälle kaverina.

Tätä minäkin ajoin takaa tuossa aiemmassa viestissäni :). Että miksi ihmeessä se pitää aina olla isälle poika kala-, metsästys, remontti-, peli- tai mikä-vaan-mistenjuttu-kaveriksi? Kyllä tytöt tykkää yhtälailla isän kanssa touhuilusta.

Tietenkin! Missä sellainen on poissuljettu?! Mutta saahan ihminen hyvänen aika haaveilla, ja tietäähän tuo minun mies että ei se poika välttämättä tykkäisi yhtään samoista jutuista mistä hän, mutta saahan sitä haaveilla! Haaveilenhan minäkin että lähden tyttären kanssa shoppailemaan ja ravintolaan syömään ja ratsastusvaelluksille, vaikka tytöllä on ikää 9 kuukautta! Ei se nyt väärin ole herranen aika!!! :o

Mulla kans yks kaveri jolla on kaikki "miehiset" harrastukset ja toivoi niin pojasta samanlaista, mutta poika kiinnostuikin lukemisesta ja puutarhanhoito on kesäisin hänelle niin tärkeää.
Se on jotenkin jopa surullista jos sitä lasta ei sitten osata arvostaa kun odotukset on liian suppeita. Senkin olen kuullut kun isä kielsi poikaansa lässyttämästä meidän vauvalle kun ei ole kuulemma poikamaista |O
Eikä jokaista tyttöäkään pueta prinsessamekkoihin, ja viedä tanssikouluihin. Meillä yksi hämähäkkimiestyttö ja yksi haluaa harrastaa jalkapalloa ja karatea :whistle:

Ja mies on jo nyt katsellut tytölle kesäksi polkutraktoria.... Pitää kuulemma päästä tytön kanssa ajelemaan. Oli ostanut myös pyörään istuimen että voi kuskailla kesällä tyttöä sen kyydissä. Vakavasti harkitsee sivuvaunun hommaamista pärräänsä, että tyttö pääsisi kyytiin. Että varmasti on isillä ja tytöllä keskenään puuhaa ihan niissä miestenkin hommissa =)

Mulla kans yks kaveri jolla on kaikki "miehiset" harrastukset ja toivoi niin pojasta samanlaista, mutta poika kiinnostuikin lukemisesta ja puutarhanhoito on kesäisin hänelle niin tärkeää.
Se on jotenkin jopa surullista jos sitä lasta ei sitten osata arvostaa kun odotukset on liian suppeita. Senkin olen kuullut kun isä kielsi poikaansa lässyttämästä meidän vauvalle kun ei ole kuulemma poikamaista |O
Eikä jokaista tyttöäkään pueta prinsessamekkoihin, ja viedä tanssikouluihin. Meillä yksi hämähäkkimiestyttö ja yksi haluaa harrastaa jalkapalloa ja karatea :whistle:

En usko että näissä tässä ketjussa olleissa jutuissa mainitaan yhtään isää jolla olisi suppeat odotukset tai ettei tyttöä osattaisi arvostaa :headwall:

Alkuperäinen kirjoittaja hmmm:
Alkuperäinen kirjoittaja Pessi:
Alkuperäinen kirjoittaja tyttöjen äiti:

Ei niin.

No, riippuu tietysti viikoistakin, mutta kyllä myöhemmillä viikoilla kokeneen lääkärin tekemässä 4Dssä aika varmuudella saadaan sukupuoli selville. Mikäänhän ei tietty koskaan ole 100% varmaa. Meille esim. kerrottu sukupuoliveikkaus nyt kahdella kerralla jo rv 13 (Cassiatore) ja kummallakin kerralla oikein meni.

Kävimme 4Dssä noin raskauden puolivälissä. Ei selvinnyt sukupuoli. Sukupuolta tiirattiin myös n.rv30, eipä näkynyt siinäkään. Vauva oli aina sellaisessa asennossa, että jalkoväliä ei vain näkynyt. Poika tuli.

jaa..no oon minäkin toivonu toista sukupuolta enemmän.. :whistle: mutta emmä ihan noin varamsti oo hehkuttanu sitä sillon kun on sukupuoli ollu epätiedossa. mieskin on toivonu samaa. ja sitä ollaan just saatukin. :heart:

mulla on molemmat tyttö ja poika yhtä rakkaita ovat , mutta nyt kun lapset ovat murkkuiässä niin ei se 15v. poika enään meinaa äitinsä kans lähteä mihkään. tytön kanssa käydään yhdessä shoppailemassa, pidetään kauneusiltoja yms. ehkä se enempi onkin niin pienenä tehdään enemmän mitä vaan, mutta enpä osaa kuvitella miestäni istumassa tytön kanssa saunan jälkeen terassilla olutta siemailemassa, pojan kylläkin

En usko että näissä tässä ketjussa olleissa jutuissa mainitaan yhtään isää jolla olisi suppeat odotukset tai ettei tyttöä osattaisi arvostaa :headwall:

Tarkoitinko tämän ketjun isiä, mistäs näin päättelit? Minusta tuo on ihan fakta josta on hyvä puhua, on niitä odotuksia niilläkin jotka tyttöä toivovat, jotkut odottavat ihanaa neitiä joka on aina kiltti ja rauhallinen, tuollaisenkin kommentin olen kuullut erään miehen suusta että toivoo tyttöä kun tytöt on helpompia.
Kyllä niitä käsityksiä vaan on vaikka minkälaisia ja ensimmäisen lapsen kohdalla sen ymmärränkin kun ei vielä ymmärrä kuinka tärkeä se lapsi on yksilönä, aivan sama sille sukupuolelle.

Alkuperäinen kirjoittaja Nellah:
me molemmat toivottiin tästä vauvasta tyttöä koska meillä on yhteensä jo kolme poikaa. mutta kun selvis ultrassa että neljäs poika tulee niin ollaan hyvin onnellisia hänestäkin ei se sukupuoli ainakaan meillä ole rakkauden mittari kun lapsesta on kyse :heart:

Täällä pian neljäs tyttö ja olemme toooosi pettyneitä. Toisesta jo toivottiin poikaa.

Yhteistyössä