Mies töissä aina

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Tiivi"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

"Tiivi"

Vieras
En jaksa soittaa miehelle, että lähtis kotiinsa sieltä töistä jo. Sama juttu vuosia ollut, että tulee vasta iltamyöhällä kotiin. Kotona ei pitäis olla mitään vikaa eikä minussakaan kai. Vaikea vaan uskoa miehen työäärän perusteella...

It-alalla on kyllä vähän pakko sanoa töissä, että jatkuvat ylityöt ei käy. Okei, olet sitten ehkä ensimmäisten irtisanottavien joukossa, jos firmalla alkaa mennä huonosti, mutta sille ei voi mitään. Niitä töitä vaan yleensä tulee eteen sitä mukaa kun edelliset alkavat olla kutakuinkin valmiita eli sellaista hetkeä, ettei olisi mitään tekemättä, ei ole eikä tule. Nyt tosin saattaa it-alan väki olla vähän pupu pöksyissä, kun Nokia irtisanoo sellaisen määrän henkilökuntaa, että vastaavaa ei alalla ole Suomessa aiemmin nähty.

Niin sellaistahan se varmaan sillä alalla on. Mies ei ole onneksi Noksulla.

Ei saa palkkaa tai lomaa noista tunneista kuin tiettyyn rajaan asti ja se raja paukkuu aina heti vastaan. :-( Ei kai tälle mitään voi - unohtuu varmaan sinne vkolopuksi, kun en soita.

Sama ongelma täällä. Ja aika usein viikonloppuisinkin kaivetaan kone esiin ja tehdään ihan vain nopeesti pari pikaista hommaa...
En ole itse mitään keksinyt, yritän vain ajatella, että kai sitä pahempiakin vikoja voisi olla.

Miehen on opittamaan laittamaan rajat työnteolleen ennenkuin menee terveys ja sen mukana työpaikka. Siinä sivussa voi mennä perhekin. Sitten miehellä ei ole mitään. Laita miehesi tajuamaan tämä ennenkuin on liian myöhäistä.

Ajatellut olen vuosien varrella vaikka mitä ja toteuttanutkin, mutta mikään ei toimi. Juu "...", niin tutulta kuulostaa. Olen puhutu terveydestään, yms, mutta mikään ei tunnu auttavan. Oli vaan pakko saada rutista tänne, etten taas soittele sille. Välillä saa soitella kolmekin kertaa esm. viiden tunnin sisällä illalla. Nyt en ole sortunut soittelemaan.

Yhteistyössä