Mies töissä tänään 10 tuntia miten jaksan alle 1v kanssa?

• Viestiketjun aloittaja kauhistus
  • Ensimmäinen viesti
Non compos mentis
Teette jotain mukavaa. Menkää ulos, että lapsi väsyy ja nukkuu kunnon päikkärit. Käykää kirjastossa hakemassa luettavaa kummallekin. Äkkiä se aika menee ja miljardit naiset ovat tuosta selvinneet, heikommatkin kuin sinä.

sellaista se elämä on, meillä mies on huomenna 12 t töissä. Koitetaan kuitenkin jotain erilaista keksia. Kannattaa käydä ainakin ulkoilemassa tai katsoa jos pääsisitte jonnekin kylään.

IhanaValo
Meillä sama homma tänään, mies lähti just toiselle paikkakunnalle "harrastusmatkalle" ja tulee joskus illalla..Täällä kaks pientä riehujaa :snotty: mutta eiköhän niistä selvitä..ja niin selviit siekin:)

onpas helppoa..
meillä mies töissä 5 päivää viikossa 16 tuntia päivä ja melkein tunti menee matkaan. mä yksin 3 lapsen kanssa joista nuorin 6 viikkoa vanha ja sairastaa rs-virusta ja korvatulehdusta. ja on muuten ollu rankka viikko. jos oisin sun tilanteessa en valittais yhtään. mut tsemppii sulle.

äippä
Alkuperäinen kirjoittaja kauhistus:
On vilkas kun mikä.Ryömii ja nousee seisomaan.Lisäksi yskää.En ole yksin lasta 3vkoon hoitanut kun olemme yhdessä hoitaneet.Nyt mies töissä siksi yksin.
Se on asenteesta kiinni <3 Itselläni 4 pientä lasta ja viimeisilläni raskaana ja mies tekee välillä tosi pitkää päivää,lähtee aamuyöllä ja tulee illalla 21-22 ja viimeksi kun oli pitkiä päivä niin olin vielä kipeäkin.

mm
Ymmärrän tilanteen, koska et ole paljoa yksin mutta silti pakko kommentoida... Miten kukaan voi päästää itsensä niin "avuttomaan" tilaan ettei pärjäisi yksin lapsen /lasten kanssa?
Meillä mies saattaa olla välillä viikonkin työreissulla ja kertaakaan ei ole tullut mieleen miten pärjäisin.
Ja meillä ei ole mummola jne. verkostoa tässä, että yksin hoidan jälkikasvun.

Lähinnä halusin antaa perspektiiviä tuohon hommaan, koska 10h on oikeasti lyhyt aika.
Tsemppiä joka tapauksessa!

Non compos mentis
Joidenkin vastaajien kannattaisi muistaa, että kaikki on suhteellista. Tämä on taas niitä, että korvakierteestä kärsivän vauvan äiti ei saa valittaa, sillä jossain tuolla on äiti, jonka lapsella on elinikäinen vamma. Empatia ja sympatia ovat ilmaisia. Myötätunto ei kuluta ketään, mutta katkeruus vanhentaa ennenaikaisesti.

Joopa
Mulla 6v,3v ja erittäin aktiivi 7kk.Ei turvaverkkoa ja lapset mulla ihan koko ajan.Kaikesta olen vastuussa yksin.

Asenteesta kiinni.Tosin ihan en edes tajua,mitä tuossa panikoit.Voiko olla edes totta?

mami
Alkuperäinen kirjoittaja Non compos mentis:
Joidenkin vastaajien kannattaisi muistaa, että kaikki on suhteellista. Tämä on taas niitä, että korvakierteestä kärsivän vauvan äiti ei saa valittaa, sillä jossain tuolla on äiti, jonka lapsella on elinikäinen vamma. Empatia ja sympatia ovat ilmaisia. Myötätunto ei kuluta ketään, mutta katkeruus vanhentaa ennenaikaisesti.
IHANASTI SANOTTU!!

Täällä ihan samanlainen 1v ja kaksi isompaa lasta. Kannattaa tosiaan laittaa lapsi ulos rymyämään, että väsähtää sitten. Ihan hyvin se menee :) Meilä tuo lastenhoito on aina minun heiniäni, mies on tosi paljon poissa, ja kun on kotona niin nukkuu.

KK
Meillä on mies joka arkipäivä työreissulla 10-12 h. Meillä tosin tenava ei ole kuin 3 kk ikäinen, mutta erittäin vaativa itkuisuuden, mahavaivojen ja koliikin vuoksi. Tarvii syliä ja seuraa koko päivän ajan, muuten ei rauhoitu. Ja kyllä minä pärjään. Voi kumpa meilläkin olisi tuollainen tilanne vain kerran viikossa.

PB
No eihä toi oo aika eikä mikään ja nukkuuhan lapsi välillä päiväunetkin. Olisin tosi onnellinen jos miehen työpäivät olisi noin lyhyitä. Meillä kolme lasta joista nuorin 2v ja itse oon raskaana.

Niin totta!

Kyllä itsekin muistan kun lapsia oli vain se yksi miten kamalalta se tuntui kun mies oli päivän poissa töissä ja sitten vielä joku iltameno (töihin liittyvä ) siihen päälle. Raskasta se oli.

Yhtä raskasta se oli kahden ja kolmenkin lapsen kanssa. Ei se siitä miksikään muuttunut. Kaikki kun oikein muistelee miltä tuntui sen esikoisen kanssa niin ehkä ymmärtää tämänkin asian.
Varsinkin kun on pitkään saanut nauttia siitä että kotona on ollut kaksi vanhempaa pitkän ajan lasta hoitamassa.

Kyllä sinä selviät, ulkoilua aamupäivästä ja päikkäreiden ja välipalan jälkeen vielä lisää ja jos oikein aktiivinen olet niin vielä päivällisen jälkeen pikku lenkki. Siinähän se aika menee vähän niinkuin sivussa..

...
tottahan tuo on mutta silti... mä voin vaihtaa paikkaa ap:n kanssa samantien. :) Mulla 3v, 1v8kk ja raskaana viikolla 36. Oon niin hidas tällä hetkellä raskauden takia että ei nuo lapset saa kunnolla energiaa purettua ja purkavat sen sitten kiusaamalla toisiaan. 12 päivää tuli juuri oltua niin että parhaimmillaan taisi mies olla 2,5tuntia illalla apuna.

Hyvin sä pärjäät! Teette tosiaan jotain kivaa kuten käytte kirjastossa tai muotoilette taikataikinasta jotain hauskaa. Ja ulkoilu on tosi kova juttu kun annat toisen väsyttää itsensä oikeen kunnolla. Mulla tuntuu miehen iltavuorot tosi pitkiltä vaikka ne onkin vaan sen 8h, mutta tuntuu että koko päivä menee miehellä töissä ja aamupäivästä ei oikeen saada mitää kunnollista aikaiseksi ennen miehen töihin lähtöä. Joskus on ollut 16h työpäiviä jolloin näen miehen vain vilaukselta. Kyllä sitä jotenkin on tottunut koittanut luoda rytmiä jota seurataan tuon 2v kanssa oli sitten mies kotona tai ei. Jos on kaatosade niin silloin päivät on hankalampia kun pitää joka tapauksessa käyttää koiria ulkona ja aluksi säälitti vähän viedä tyttöäkin vesisateella, mutta ei tunnu neitiä haittaavan kun vain on varusteet kunnossa niin pysyy kuivana. Ja nyt hieman häveten myönnän että on hetkiä jolloin käytän tv:n lumovoimaa ja piirrettyä hämäämään tyttöä että saan tehtyä jonkun asian ilman että seassa on pieniä vikkeliä sormia... :ashamed:

Yhteistyössä