Mies tahtoo viettää joulut ex-perheensä kans?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "kukaties"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

"kukaties"

Vieras
Meillä on nyt vajaa 8kk takana uusperhekuviota: Kummallakin on pari lasta aiemmista liitoista ja kaikki on, olosuhteisiin nähden, mennyt varsin hyvin. Siispä yhteen ollaan muuttamassa ja vakaa aikomus on yhdessä jatkaa.

Pikkusen ajoissa tuli jostain syystä puhetta ens joulusta, joka siis olisi ensimmäinen yhteinen. Molempien lapset ovat tapaamissopimusten mukaan silloin ex-puolisoilla, joten kai olettanut, että me vietämme joulun uuden mieheni kanssa yhdessä. Mies kuitenkin ilmoitti, että viettää joulun todennäköisesti ex-vaimonsa ja lastensa kanssa "lasten toiveesta". Minä saan joko tulla mukaan tai sitten olla yksin?! Ei kuulemma ole reilua vaatia muuta, kun tämä on siis lasten toive.

Olen yrittänyt olla kaikessa joustava, ymmärrän, että lapsilla on toiveita ja tarpeita jne.jne. Mutta ylireagoinko, kun en pysty nyt hyväksymään tätä? Miten te toimisitte ja mitä asiasta ajattelisitte? Mielipiteitä nyt nopsaan, tästä tulee kauhee kriisi :/

Ilmankos en pidä uusperhekuvioista, niissä ja lasten ja aikuisten edut tuppaavat olemaan vastakkain. Pitäisikö isän viettää joulu sinun kanssasi ettet joydu olemaan yksin, itse pistän lapset etusijalle.

Onhan tuo erikoinen ajatus, että meis viettäisi joulun entisen puolisonsa kanssa. Mitenkäs se olikaan, että nykyään valta on siirtynyt lapsille... jos he päättävät missä isänsä joulun viettää.

Jos ei ole yhteisiä lapsia, niin kyllä minäkin tuon ymmärtäisin. Kyllä nimittäin omat lapseni menisivät uuden seurustelukumppanin edelle. Jos siis kokisin olevani tervetullut exän luokse jne. Meillä minua tuskin exän luokse kutsutaan joulua viettämään ;D enkä kyllä osaisi exää kutsua meille, mutta meidän eromme oli aika riitaisa. Sopuisasti eronneita pareja tiedän, jotka kokoontuvat uusien puolisoiden ja kaikkien lasten kanssa syömään lounasta jouluna tms yhteistä.

lapset nauttii joulusta ja ovat todella tyytyväisiä jos aikuiset tulevat keskenään hyvin toimeen.
Voit ex vaomon kans sopia joulujärjestelyistä ja et mitä tarjottavia viette mukana kun menette.

Se on toi uusperheily vaativa laji.

No ei meillä ainakaan tullut edes kysymykseen, eikä mies olis missään nimessä mennyt. Enkä mä sitä olis hyväksynyt. Mennyt on mennyttä ja eron jälkeen kaikkien pitää joustaa, eihän ne vanhemmat muutenkaan asu enää yhdessä, eikä sitä perhettä ole enää sellaisena olemassa. Lapsi voi haluta mitä vaan, aikuiset laittaa rajat. Kyllä joulunaikaan pyhiä riittää ja lasten kanssa voi joulua juhlistaa ennen tai jälkeenkin oikean joulun.

Mä oikeastaan olen sitä mieltä, että olisitte kaksin. Nyt on molemmilla yksi epäonninen avioliitto takana. Ei se jatkossakaan se homma parane, jos parisuhdeasiat aina laitetaan sijalle 500. Lapset ehkä toivoo joo, mutta toisaalta onks se ihan terve kuvio, että juhlapyhiä jonkun toiveesta vietetään entisellä perhekokoonpanolla. He viettää joulua niissä uusissa kuvioissaan ja te olette lasten kanssa sitten vaikka uuden vuoden.

Henk.koht. musta olis aivan karsea kuvio jos mun ex tulis meille jouluksi, saati vielä jonkun uuden naisen kanssa. Olis lapset ihan mitä mieltä hyvänsä. Halusin eroon exästä enkä todellakaan halua sitä enää pyörimään juhlapyhiksi mun kotiin, vaan kun eropäätös on tehty, niin sitten siitä pidetään kiinni ja opetellaan uudet kuviot.

mun mies vietti viime joulun lapsensa kanssa ex-anoppilassa :( vaikka oltiin etukäteen suunniteltu että vietetään KOKO PORUKKA (sekä miehen lapsi että minun lapset) joulu yhdessä. tämä sumpliminen tapahtui mun selän takana ja tosiaan pahotin mieleni tuosta. ja tässäkin kyse miehen LAPSEN toiveesta kuulemma. ei mun mielestä yksi napero voi kuitenkaan pyörittää koko orkesteria eikä asiat voi mennä aina niin että yhden pillin mukaan tanssitaan...

Joo.. paha. Mun mies sanoi myös ekana yhteisenä joulunamme (hänellä oli 2 lasta, mulla ei yhtään), että jos hänet kutsuttaisi, hän menisi todennäköisesti exänsä ja lastensa kanssa jouluaattoa viettämään. Olin aivan hiilenä! Ei sitten kuitenkaan kutsuttu, joten ei tarvinnut sitä sen enempää ruotia ja siitä eteenpäin ei ole tuollaista miehen suusta tullutkaan. Minkä ikäiset lapset miehelläsi on?

[QUOTE="vieras";24310277]8 kk tunnetun uuden tyttöystävänkö se pitäisi päättää? Jos taas isä päättää olla lastensa luona, niin onko se vääein, joulu on lasten juhla.[/QUOTE]

Tai sitten äiti on käyttänyt valtaansa ja pyytänyt lapsia toivomaan isän läsnäoloa. Jouluun on puoli vuotta aikaa, lapset elävät hetkessä, ei kuulosta uskottavalta, että itse olisvat jo isäänsä joulunviettoon halunneet.

[QUOTE="jep";24310285]mun mies vietti viime joulun lapsensa kanssa ex-anoppilassa :( vaikka oltiin etukäteen suunniteltu että vietetään KOKO PORUKKA (sekä miehen lapsi että minun lapset) joulu yhdessä. tämä sumpliminen tapahtui mun selän takana ja tosiaan pahotin mieleni tuosta. ja tässäkin kyse miehen LAPSEN toiveesta kuulemma. ei mun mielestä yksi napero voi kuitenkaan pyörittää koko orkesteria eikä asiat voi mennä aina niin että yhden pillin mukaan tanssitaan...[/QUOTE]

Olisit halunnut soittaa itse sitä pilliä?

No minusta niille lapsille tulis kertoa että isä asuu nyt muualla ja siihen kuuluu niin arki kuin pyhätkin. Tapaaminen vaik sitten Joulupäiväksi. Eihän tämä ap sitten sais koskaan viettää joulua miehensä kanssa..

[QUOTE="vieras";24310302]Olisit halunnut soittaa itse sitä pilliä?[/QUOTE]

no siinä mielessä juu että MEIDÄN PERHE olis tehnyt niinkun alunperin sovittiin :( en mä itse osais kuvitella lähteväni ex anoppilaan oman lapseni kanssa jos muu oma perhe jäisi keskenään kotiin. eniten tässä sapetti se että sopimuksesta ei pidetty kiinni vaan ex/ex:n vanhemmat puuhasi tuon kaiken "selän takana" eikä ukossa ollut miestä sanoa että meillä on jo ihan omat suunnitelmat.

lapset nauttii joulusta ja ovat todella tyytyväisiä jos aikuiset tulevat keskenään hyvin toimeen.
Voit ex vaomon kans sopia joulujärjestelyistä ja et mitä tarjottavia viette mukana kun menette.

Se on toi uusperheily vaativa laji.

Vaarallisilla vesillä liikutaan, jos ex-vaimo ja uusi tuttavuus (8kk...) järjestävät joulun miehelle ja lapsille. Toki on sellaisia ex-pariskuntia, jotka tulevat niin hyvin toimeen, että yhteinen perhejuhla on pelkkää auvoa ja vieläpä nykyiset kumppanit mahtuvat hienosti mukaan juhlaan.

Ihan lasten vuoksi, olisin hyvin varovainen tilanteessasi. Uusi miesystäväsi ei ole vielä irtaantunut ex-perheestään ja ”perheytynyt” sinun kanssasi. Se ei tietenkään tarkoita, ettet olisi hänelle tärkeä, mutta se tarkoittaa, että ex perhe menee hänellä vielä teidän suhteenne kehittymisen edelle.

Toivottavasti kutsun yhteiseen jouluun on esittänyt miesystäväsi ex-vaimo. Tunnustele asiaa hienotunteisesti...

[QUOTE="vieras";24310329]jaa-a vähän on kyllä manipuloinnin makua. Hyvä isä voi olla menemättä sinne joulunviettoon.[/QUOTE]

No jos lapset ovat ottaneet eron raskaasti, niin voisiko aikuiset toimia epäitsekkäästi...

Yhteistyössä