Mies synnytyksessä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mietinpä vaan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mietinpä vaan

Vieras
Heippa!

Onko kaikilla mies mukana synnytyksessä? Eikö se pökerry sinne? :)
Mietin mitenköhän mun mussukka kestää pyörtymättä kun sitä inhottaa kaikki verijutut yms.

mies on aivan kauhean veri- ym kammoinen, mutta silti selvisi synnytyksestä pyörtymättä :) Mies ei edes pysty katsomaan teho- osastoa telkusta kun tekee huonoa...
Kyllähän se synnytys on sitten eri asia kun telkkariohjelmat, kait se tilanne vie vaan mennessään. Kyllä mies oli valkea kun lakana jossain vaiheessa, muttei kuulemma tehnyt huonoa.
Ei halunnut katkaista napanuoraa, eikä vilkaissutkaan sinne jalkopäähän :)

Kannattaa ottaa mies mukaan, kyllähän hän voi siirtyä käytävään jos alkaa heikottaa. Mulle miehestä oli suuri tuki, vaikkei tehnyt muuta kun seisoi mun vieressä (en antanut koskea).

Meillä tuumasi jälkeen päin, että "se välilihan leikkaaminen näytti kyllä aika pahalta..." Oli kuulemma nähnyt painajaisen tapaisiakin kotiin mentyään ko asiasta. Mutta pysyviä traumoja ei jäänyt, kun sain hänet kaveriksi kuopuksenkin synnytykseen. Onneksi silloin ei lihoja leikelty!

Mitäs ihmettä sun mies on mennyt "sinne" kattomaan välilihan leikkaus-operaatiota?! =)

Meillä mies pysyi visusti mun pääpuolella, siis katsoi mun yläpäätä ja kun alhaalla oli meneillään kriittiset (=ei niin kauniit) hetket.. Kävi myös käytävällä välillä haukkaamassa happea. Pääasia että oli läsnä ja tukena. Nimenomaan kielsin menemästä kurkkimaan mun alapäähän, eikä kyllä ois kuulema mennytkään :)

Mun mies kyllä näki kaiken mahdollisen, välilihan leikkauksesta pään esiin työntymiseen, mut sano, et ne oli ihan pikkujuttuja sen rinnalla, kun lapsi vedettiin imukupilla ulos ja sen pää oli muovautunut ihan pitkulaiseks. Siitä kuulemma traumat jäi. Ja mies on kyllä edelleen hyvin kiinnostunut sukupuolisesta kanssakäymisestä. En edes synnytyksessä tiennyt et mies kattonut koko homman läpi, olin niin tuskissani. Jälkeenpäin vasta kuulin. Toinen lapsi tulossa ja mies aikoo kyllä osallistua senkin syntymään.

Jostain luin, että 70 prosenttia miehistä osallistuu synnytykseen Suomessa (taisi olla Kumppani-lehden syntymä-teemanumeron Suomea koskevassa osuudessa). Itse hämmästyin että ai vaan 70 prosenttia..

Serkkuni isä oli yrittänyt osallistua synnytykseen, mutta verta kammoavana oli pyörtynyt ja viettänyt sitten lopun aikaa paareilla käytävällä:P

Yhteistyössä