Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja veiras:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja joo:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja no:
voi kauheeta.eikö pulloo voi opetella?
Voi kauheeta kuule ei voi. Minä tahdon imettää ja sillä siisti. Se on minun valintani ja minun ratkaisuni. En todellakaan opeta pullolle ja ala ostella korvikkeita ja pestä pulloja. Tai pumpata. Minulla on aina steriilisti pakattua maitoa rinnat täynnä, sopivan lämpöisenä ja se on kaikenlisäksi ilmaista. Ei mitään helpompaa ja kätevämpää enkätodellakaan kolmen lapsen äitinä yhden teatterikeikan takia ala tehdä elämästäni vaikeampaa.
mä en ymmärrä näitä jotka ei voi koskaan joustaa.tai ajatella miestään.sympatiat miehellesi.
Minä ehdin ajatella miestäni monta, monta vuotta ennen esikoisen syntymää ja ehdin ajatella miestäni vielä monta vuotta, kun vauva on kasvanut isommaksi. Miksi mies ei voisi joustaa yhtä pientä aikaa, kun tuo vauva on pieni.
Ja sinä et tosiaan taida ymmärtää, että mitä tuollainen yhden päivän joustaminen tarkottaisi käytännössä täysimetetylle lapselle.
Se ei käytännössä tarkoittaisi yhtään mitään, mikäli osaa pullosta juoda lypsettyä rintamaitoa. Sinulle se merkitsisi lypsämistä reisussa muutaman kerran, mutta kyllä varmaan selviäisit siitä hengissä. Ainoa jolle tuo yksi päivä todella merkitisi paljon on miehesi... Ehkä hän nyt haluaa sitä juuri sen takia, että ei enää jaksa samanlaista touhua, mitä kahden ensimmäisen kanssa pidit. Otapa nyt itse järki käteen ja mieti asioitaa hieman suuremmassa mittakaavassa.
Mieti itse suuremmassa mittakaavassa!! Yhden päivän takiako lasta pitää itkettää ja pitää hädässä vieraan hoitajan kanssa, syöden pulloa johon ei ole tottunut? Miksi he eivät voisi tehdä jotakin vaikka illalla kun vauva nukkuu sen sijaan että vauva on koko päivän erossa kaikista tuntemistaan ihmisistä? Vauva on VASTA muutaman kuukauden ikäinen!
Voi luoja... ei se vauva varmana itke koko päivää hädissään varsinkaan kun on vasta puolivuotias. JA hoitaja on vieras vain hetken, kun vauva jo tottuu häneen.
Mä jätin ekan lapseni 7 kuukauden ikäisenä mummolle, tutulle vielä, hoitoon lähtiessäni ulos. Vauva alkoi huutaa juuri kun olin päässyt naapurikaupunkiin ja huuto ei loppunut ennen kuin pääsin neljä tuntia myöhemminkin kotiin. Ja tämä siis rauhalliselta vauvalta joka ei juuri koskaan edes itkenyt. Mä tein sen henkilökohtaisen päätöksen, että siihen jäi mun ulkoilut hetkeksi. Ihan oikeasti kaikki vauvat eivät totu niin vaan, edes tuttuun.
Eli jätit hänet hoitoon liian myöhään, sillä hän ei ollut tottunut olemaan hoidossa siihen mennessä...
Joka tapauksessa, jätän tämän areenan... Voimia teille miehet, joiden perheeseen kuuluu täydellinen äiti. Minun mieheni lienee siinä mielessä onnellisessa asemassa, että hänen lapsensa äiti ei sitä näemmä ole.
Oikeasti, hyvä että olet onnellinen. Se ei tarkoita, että tapasi toimia olisi parempi kuin ap:n niin isälle kuin lapsillekaan. Ap saa imettää ja keskittyä lapseensa tämän ollessa vielä niin pieni, ilman mitään haukkuja täydellisyyteen tavoittelusta. Samoin sinä saat tehdä tavallasi ilman mitään haukkuja.
Minä tosiaan ajattelen, että 7 kuukautinen on aivan tosi pieni enkä näe tarvetta aloittaa mitään äidistä vieroituksia sitä ennen -eikäpä heti pian sen jälkeenkään. Saat vapaasti ajatella toisin.