Mies suuttui, kun en suostu laittamaan 6kk ikäistä hoitoon

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja harmaana:
No joo. vuodessa on 365 päivää ja jos sun miehesi pyytää niistä yhtä niin en yhtään ihmettele vaikka suuttuikin.
lapset pitää ilman muuta laittaa yli kaiken muun mutta ei parisuhteen edelle.
vanhempien hyvä parisuhde takaa lapsille onnellisen perhe elämän, ja se tarkoittaa myös sitä, että joskus täytyy vanhempien saada olla kahdestaan ilman pelkoa siitä, että lapsi keskeyttää.
ja kun kyse on yhdestä päivästä vuodessa niin se ei vauvan elämää muuta.
ja näinhän se on jos mies kokee jääneensä alakynteen ja huomiotta niin jossain vaiheessa se sitä muualta hakee.
sitten saat antaa jakamattoman huomion lapsillesi 24h/7 päivänä viikossa.

Mäkin olen ihan täysin eri mieltä sun kanssa tästä asiasta. Vauva menee ehdottomasti parisuhteen edelle vauvavuoden ajan! Ja silti voidaan hoitaa suhdetta kotosalla tai muuten vauvan läheisyydessä. Mutta vauva on ykkönen ja sitten vasta vanhemmat. Vauva-aika on lyhyt ja kunhan lapsi on hieman kasvanut voi alkaa viettää teatterireissuja. Se, että ap ei halua jättää lasta yksin ilman kumpaakaan vanhempaa koko päiväksi, ei kerro sitä, että mies on unohdettu ja suhdetta ei enää hoideta! :D

Alkuperäinen kirjoittaja onks:
Onks ap vähän riidanhakuinen? Laittaa viestiin että antaa tulla vaan ja sitten alkaa kauhee tiuskiminen vastauksille. Tekee oikein mieli laittaa jotain nasevaa ja ehkä hiukan ilkeääkin vastausta ap:lle, vaikken edes ole sellainen ihminen :O

Laitoin sen ihan sen takia siihen loppuun, kun tiesin että täällä on paljon juuri tälläisiä ihmisiä kuin tässä ketjussa näet olevan. Eli että paskat vauvan tunteista, pullo suuhun ja vieras ihminen sen pullon jatkeeksi - kunhan mies kehrää.

Alkuperäinen kirjoittaja nöppönen:
No joo. vuodessa on 365 päivää ja jos sun miehesi pyytää niistä yhtä niin en yhtään ihmettele vaikka suuttuikin.
vanhempien hyvä parisuhde takaa lapsille onnellisen perhe elämän, ja se tarkoittaa myös sitä, että joskus täytyy vanhempien saada olla kahdestaan ilman pelkoa siitä, että lapsi keskeyttää.
ja näinhän se on jos mies kokee jääneensä alakynteen ja huomiotta niin jossain vaiheessa se sitä muualta hakee.

niin on.. 365 päivää joten sen yhden päivän voi yhdessä viettää vaikka siellä loppuvuodesta :xmas:

Peesi tähän. :)

No mutta eihän meidän edellisestä teatterireissusta ole kulunut vielä edes läheskään vuotta, joten eihän tässä ole hätä eikä mikään sitten. Justiinsa joulukuussa oltiin ja jos kerran tuo kerta vuoteen on sinustakin ok niin älä vouhkaa.

Alkuperäinen kirjoittaja :
Ap, ehkä sinä itse et nyt osaa nähdä metsää puilta? Olet varmasti monessa suhteessa oikeassa, mutta niin on myös miehesi pyytäessä yhtä päivää parisuhteelle. YHDESSÄ sovittuja kompromisseja tässä tilanteessa tarvitaan koko perheen kannalta, ei sinun luomiasi rajaehtoja.

ja sen yhden päivän voi edelleen lienee toteuttaa pari kolme kuukautta myöhemmin niin että miehen lisäksi vaimokin nauttisi siitä.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Onks ap vähän riidanhakuinen? Laittaa viestiin että antaa tulla vaan ja sitten alkaa kauhee tiuskiminen vastauksille. Tekee oikein mieli laittaa jotain nasevaa ja ehkä hiukan ilkeääkin vastausta ap:lle, vaikken edes ole sellainen ihminen :O

Laitoin sen ihan sen takia siihen loppuun, kun tiesin että täällä on paljon juuri tälläisiä ihmisiä kuin tässä ketjussa näet olevan. Eli että paskat vauvan tunteista, pullo suuhun ja vieras ihminen sen pullon jatkeeksi - kunhan mies kehrää.

Moneen kertaan olen jo kysynyt, että miten jotkut pystyy kääntämään asiat näin päälaelleen?

Aivan, kyllä se mieskin saa kehrätä yhden päivän vuodesta, oli se sitten vauvan ensimmäinen vuosi tai ei. Ja naisena sanon tämän mielipiteen.

Laitoin sen ihan sen takia siihen loppuun, kun tiesin että täällä on paljon juuri tälläisiä ihmisiä kuin tässä ketjussa näet olevan. Eli että paskat vauvan tunteista, pullo suuhun ja vieras ihminen sen pullon jatkeeksi - kunhan mies kehrää.[/quot]

nooh, samalla vastauksissasi sitten haukut pullottelijat. Et silleen. vain SINUN tapasi on oikein. SItähän tässä haetaan?

Alkuperäinen kirjoittaja ??????:
Onko ap:llakin teidän mielestä sitten sama oikeus käydä vieraissa, kun ei toi ap:n mies kovin paljoa varmaan ehdi työpäivien ja harrastusten jälkeen parisuhteeseen panostaa? Vai koskeeko tää vapaus vaan miehiä? Miesten pitää saada tarpeensa tyydytetyksi?

Ilmeisesti miehet on sellaisia jumalaisia ja tärkeitä olentoja, että kaiken pitää sujua niin, että miehet pysyy mahdollisimman tyytyväisenä. Se, että vaimo hoitaa kodin ja perheen lähes täysin itse eikä ehdi juuri käydä omissa menoissaan niin on sivuseikka. Tärkeintä on, että mies on tyydytetty ja tyytyväinen ja että kaikki perhettä ja lapsia koskevat ratkaisut on tehty miehen kannalta positiivisessa valossa.

Miksi sun miehes sitten tekee pitkää päivää ja harrastaa mielummin kuin on kotona? Hmm.. miksi piti kolmaskin lapsi hankkia?

Pitäisiköhän lapsenne laittaa kokonaan hoitoon, jotta vaimo/äiti saa myös omaa aikaa? Pitäisiköhän palkata kotisiivooja jottei tarvitse yksin kotia hoitaa?

Äidin ja isän hyvä suhde = lapsen koti
Lapsi ei ole ainoastaan äidin omaisuutta, vaan isälläkin on oikeus hoitaa ja kasvattaa lapsia omalla tavallaan, myös lapsilla on oikeus isäänsä.

tuo on ap aika rumasti yleistetty. Kyllä mielestäni ajattelen lastani, vaikka hän joskus mummollaan onkin. Mielestäni olen myös hyvä äiti, vaikka en voikaan imettää terveyteni takia. Täytyy sanoa, että tästä tuli todella paha mieli!

Ap, ehkä sinä itse et nyt osaa nähdä metsää puilta? Olet varmasti monessa suhteessa oikeassa, mutta niin on myös miehesi pyytäessä yhtä päivää parisuhteelle. YHDESSÄ sovittuja kompromisseja tässä tilanteessa tarvitaan koko perheen kannalta, ei sinun luomiasi rajaehtoja.

ja sen yhden päivän voi edelleen lienee toteuttaa pari kolme kuukautta myöhemmin niin että miehen lisäksi vaimokin nauttisi siitä.

Ja yhdessä sovittu kompromissi ei siis voi olla se, että isommat lapset on hoidossa ja tehdään jotain vauva mukanamme? Yhdessä sovittu kompromissi pitäisi siis olla kuitenkin se, että vauva väen vängällä opetetaan pullolle ja jätetään vieraan ihmisen hoiviin. Ja sitä siis hänelle tällä hetkellä kaikki perheen ulkopuoliset ihmiset on - vieraita, vaikka me itse heidät tunnemmekin. Vauva ei tunne.

Onko ap:llakin teidän mielestä sitten sama oikeus käydä vieraissa, kun ei toi ap:n mies kovin paljoa varmaan ehdi työpäivien ja harrastusten jälkeen parisuhteeseen panostaa? Vai koskeeko tää vapaus vaan miehiä? Miesten pitää saada tarpeensa tyydytetyksi?

Mä ymmärrän tämän pointin niin, että kyseessä on kyllä itse asiassa enemmänkin äitireppana kuin isä. Miksi se isä ei voi tinkiä harrastuksistaan ja viettää enemän aikaa kotona kun vauva on vasta muutaman kuukauden?

Miksi siis äidin, joka jo valmiiksi on kotona enimmäkseen yksin lasten kanssa (eikä siksi ettei antaisi isän olla vaan koska isä on töissä ja harrastuksissa!), tulee kantaa vastuu parisuhteen hoitamisesta ja vaan tehdä myönnytyksiä ja ajatella parisuhdetta kun isä vaan huitelee omissa menoissaan?

Alkuperäinen kirjoittaja musta :
tuo on ap aika rumasti yleistetty. Kyllä mielestäni ajattelen lastani, vaikka hän joskus mummollaan onkin. Mielestäni olen myös hyvä äiti, vaikka en voikaan imettää terveyteni takia. Täytyy sanoa, että tästä tuli todella paha mieli!

Minä en edes tiedä mihin viittaat.... Mutta siis sinulle tuli paha mieli, mutta minulle ei saa tulla paha mieli kun pitäisi tieten tahtoen huudattaa vauvaa. Ja sinun vauvallesi ehkä se mummo on tuttu - minun vauvani ei mummoaan tunne.

Enkä minä ole puuttunut kenenkään imetykseen tai terveyteen. Turha syyttää minua siitä, kun en ole sellaista sanonut.

Alkuperäinen kirjoittaja Isä:

Moneen kertaan olen jo kysynyt, että miten jotkut pystyy kääntämään asiat näin päälaelleen?

Voi sinua, sä teet täällä koko kärjistyksiä mutta jos joku muu kärjistää niin heti peräänkuulutat asioiden päälaelleen kääntämistä! :D :D Itse kääntelet juttuja ja luet koko ajan rivien välistä asioita, joita siellä ei ole. Vai mistä päättelet että naista ei mies enää kiinnosta ja että vauva vain kiinnostaa. Eihän nainen ole näin sanonut missään vaiheessa! :D Voi pyhä jysäys..

Alkuperäinen kirjoittaja sockervadd:

Ilmeisesti miehet on sellaisia jumalaisia ja tärkeitä olentoja, että kaiken pitää sujua niin, että miehet pysyy mahdollisimman tyytyväisenä. Se, että vaimo hoitaa kodin ja perheen lähes täysin itse eikä ehdi juuri käydä omissa menoissaan niin on sivuseikka. Tärkeintä on, että mies on tyydytetty ja tyytyväinen ja että kaikki perhettä ja lapsia koskevat ratkaisut on tehty miehen kannalta positiivisessa valossa.

Miksi sun miehes sitten tekee pitkää päivää ja harrastaa mielummin kuin on kotona? Hmm.. miksi piti kolmaskin lapsi hankkia?

Pitäisiköhän lapsenne laittaa kokonaan hoitoon, jotta vaimo/äiti saa myös omaa aikaa? Pitäisiköhän palkata kotisiivooja jottei tarvitse yksin kotia hoitaa?

Äidin ja isän hyvä suhde = lapsen koti
Lapsi ei ole ainoastaan äidin omaisuutta, vaan isälläkin on oikeus hoitaa ja kasvattaa lapsia omalla tavallaan, myös lapsilla on oikeus isäänsä.

Mies tekee pitkää päivää, koska tuolla hänen työpaikallaan on sellaiset työajat. Jos hän ei tee työpäiviään kuten pitää niin ei tarvi kohta tehdä työpäiviä ollenkaan.

Eikä ole todellakaan rahaa palkata mitään siivoojaa eikä tarvettakaan.

Ja kuten täälläkin monesti on todettu, että lapset on mahdollista hoitaa 3vuotiaaksi kotona - se on vain valinnoista kiinni. No meillä on se valinta tehty ja se valinta edellyttää miehen töissäkäyntiä.

että täällä on sellaisia ihmisiä, että pullo suuhun vaan, ihan kuin se olisi pahinta mitä voi lapselleen tehdä. Mulla ei ole muuta vaihtoehtoa! SIlti olen lapselleni äiti ja paras sellainen. Tosi rumasti sanottu, en voi muuta sanoa. Onneksi maailmassa on sinunlaisiasi superihmisisä. Itse en heihin lukeudu, mutta pidän lastani ja miestäni hyvänä sopivassa suhteessa.

Alkuperäinen kirjoittaja joo:
Alkuperäinen kirjoittaja no:
voi kauheeta.eikö pulloo voi opetella?

Voi kauheeta kuule ei voi. Minä tahdon imettää ja sillä siisti. Se on minun valintani ja minun ratkaisuni. En todellakaan opeta pullolle ja ala ostella korvikkeita ja pestä pulloja. Tai pumpata. Minulla on aina steriilisti pakattua maitoa rinnat täynnä, sopivan lämpöisenä ja se on kaikenlisäksi ilmaista. Ei mitään helpompaa ja kätevämpää enkätodellakaan kolmen lapsen äitinä yhden teatterikeikan takia ala tehdä elämästäni vaikeampaa.

mä en ymmärrä näitä jotka ei voi koskaan joustaa.tai ajatella miestään.sympatiat miehellesi.

Minä ehdin ajatella miestäni monta, monta vuotta ennen esikoisen syntymää ja ehdin ajatella miestäni vielä monta vuotta, kun vauva on kasvanut isommaksi. Miksi mies ei voisi joustaa yhtä pientä aikaa, kun tuo vauva on pieni.

Ja sinä et tosiaan taida ymmärtää, että mitä tuollainen yhden päivän joustaminen tarkottaisi käytännössä täysimetetylle lapselle.

Se ei käytännössä tarkoittaisi yhtään mitään, mikäli osaa pullosta juoda lypsettyä rintamaitoa. Sinulle se merkitsisi lypsämistä reisussa muutaman kerran, mutta kyllä varmaan selviäisit siitä hengissä. Ainoa jolle tuo yksi päivä todella merkitisi paljon on miehesi... Ehkä hän nyt haluaa sitä juuri sen takia, että ei enää jaksa samanlaista touhua, mitä kahden ensimmäisen kanssa pidit. Otapa nyt itse järki käteen ja mieti asioitaa hieman suuremmassa mittakaavassa.

Alkuperäinen kirjoittaja musta :

Missä ap yleistää? Jos hän ei itse vaan nyt halua jättää lasta hoitoon isovanhemmille, joita vauva ei tunne ja jotka eivät ole innokkaita vauvan hoitajia, miten hän sinun vanhemmuuttasi on arvostellut? Ja hän saa imettää ja arvostaa imettämistään, vaikka joku muu ei imetäkään. Miksi otat itseesi sen että joku muu tekee toisin kuin sinä?

Ja yhdessä sovittu kompromissi ei siis voi olla se, että isommat lapset on hoidossa ja tehdään jotain vauva mukanamme? Yhdessä sovittu kompromissi pitäisi siis olla kuitenkin se, että vauva väen vängällä opetetaan pullolle ja jätetään vieraan ihmisen hoiviin. Ja sitä siis hänelle tällä hetkellä kaikki perheen ulkopuoliset ihmiset on - vieraita, vaikka me itse heidät tunnemmekin. Vauva ei tunne.

Tottakait kompromissiin kannattaa pyrkiä! Aloitusviestistäsi ei vain saanut sitä käsitystä, että olisit halunnut johonkin kompromissiin.

Tyrmäsit miehesi ajatuksen ilmeisen suoralta kädeltä, perusteluina sitten monen monta faktaa. Varmasti pahoittaisit itsekkin mielesi, jos joku sinun hyvä ajatuksesi tyrmätään suoraan...?

Minä ihmettelen äitejä (tämä on ihan kauhea yleistys, anteeksi), jotka eivät voi ollenkaan huudattaa vauvaansa. Lapsetkin pitää heti vaientaa jollain karkilla tai jollain, ettei vaan itketä. Kyllä minun mielestäni vauva (6kk) kestää pienen itkunkin. Sitä paitsi jossain vaiheessa on hyvä oppia, ettei itke turhasta. Mun mielestä vauvat on jo niin viisaita, että oppivat käyttämään hyväksi vanhempiaan, ovat niin viisaita toooosi aikaisin. Ja pieniä lapsiakin paapotaan niin, etteivät ne osaa pyytää mitään nätisti. aina itketään joka asiaa. No, joo, tää meni vähän yli :D, mutta osa oli ihan oikeasti mun mielipidettä.

En lukenu koko vänkäysketjua eli en tiedä onko jo kysytty, mut kysyn nyt kuitenkin. Eli miksi laitoit juttusi tänne kun sen tietää miten käy? Ja kun et oikeastaan tarvi neuvoa, päätöksen kun olet jo tehny. Ja kun sen tietää et täällä "neuvotaan" vaikkei sitä kaipaa. Tulee vaan taas rähinää ja sulle paha mieli. Itse asiaan vaan sen verran, et ymmärrän sun pointin jossain määrin. Ei muuta.

Ei, mikäli miehellesi olisi tärkeää olla juuri sinun kanssasi kahden. Piste.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja joo:
Alkuperäinen kirjoittaja no:
voi kauheeta.eikö pulloo voi opetella?

Voi kauheeta kuule ei voi. Minä tahdon imettää ja sillä siisti. Se on minun valintani ja minun ratkaisuni. En todellakaan opeta pullolle ja ala ostella korvikkeita ja pestä pulloja. Tai pumpata. Minulla on aina steriilisti pakattua maitoa rinnat täynnä, sopivan lämpöisenä ja se on kaikenlisäksi ilmaista. Ei mitään helpompaa ja kätevämpää enkätodellakaan kolmen lapsen äitinä yhden teatterikeikan takia ala tehdä elämästäni vaikeampaa.

mä en ymmärrä näitä jotka ei voi koskaan joustaa.tai ajatella miestään.sympatiat miehellesi.

Minä ehdin ajatella miestäni monta, monta vuotta ennen esikoisen syntymää ja ehdin ajatella miestäni vielä monta vuotta, kun vauva on kasvanut isommaksi. Miksi mies ei voisi joustaa yhtä pientä aikaa, kun tuo vauva on pieni.

Ja sinä et tosiaan taida ymmärtää, että mitä tuollainen yhden päivän joustaminen tarkottaisi käytännössä täysimetetylle lapselle.

Se ei käytännössä tarkoittaisi yhtään mitään, mikäli osaa pullosta juoda lypsettyä rintamaitoa. Sinulle se merkitsisi lypsämistä reisussa muutaman kerran, mutta kyllä varmaan selviäisit siitä hengissä. Ainoa jolle tuo yksi päivä todella merkitisi paljon on miehesi... Ehkä hän nyt haluaa sitä juuri sen takia, että ei enää jaksa samanlaista touhua, mitä kahden ensimmäisen kanssa pidit. Otapa nyt itse järki käteen ja mieti asioitaa hieman suuremmassa mittakaavassa.

Mieti itse suuremmassa mittakaavassa!! Yhden päivän takiako lasta pitää itkettää ja pitää hädässä vieraan hoitajan kanssa, syöden pulloa johon ei ole tottunut? Miksi he eivät voisi tehdä jotakin vaikka illalla kun vauva nukkuu sen sijaan että vauva on koko päivän erossa kaikista tuntemistaan ihmisistä? Vauva on VASTA muutaman kuukauden ikäinen!

toki ja pitääkin. Se ei silti oikeuta yleistämään mitään heistä jotka eivätr imetä. En minäkään moiti ketään 6 kuukauden täysimetyksestä. Hän nimenoman yleisti, että täällä on niitä ihmisisä, että viis vauvan tunteista ja pullo suuhun vaan!!! En ymmärrä miten tommoisia kommentteja voi puolustaa.

Mikäli miehellä on jo nyt mitta täysi ja pinna kireällä niin, että asiasta suuttuu, ei aikaa voi enää hukata paria kolmea kuukautta...

Yhteistyössä