mies sotilasuralla, kokemuksia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja maria
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

maria

Vieras
Heippa. :)

Johonkin pitää nyt purkaa tuntoja, joten ajattelin katsella löytyykö täältä yhtään kohtalotoveria.

Olen seurustellut nyt vuoden päivät miehen kanssa, jonka tosin tunsin jo kauan ennen seurusteluamme. Hän on täysin tavallinen, ihana suomalaismies, mutta opiskelee sotatieteitä ja tähtäimessä on tietysti koko elämän kestävä sotilasura. Itse en näistä asioista paljoa perusta, mutta on hienoa seurata millä intohimolla tuo mies hommiinsa suhtautuu. :)

Nyt edessä on aikamoinen muutos, hän lähtee aluksi täysin eri paikkakunnalle töihin pidemmäksi aikaa, ja siitä ajasta osan työskentelee ilmeisesti rauhanturvaajana jossain kaukana poissa. Opiskeluni ovat aivan vaiheessa, joten en voi vielä lähteä hänen matkaansa. Koko ajan on vähäsen suru puserossa, vaikka asummekin vielä saman katon alla... kaikki muuttuu yhtäkkiä etäsuhteeksi. :( Vaikka luotan häneen kyllä kuin kallioon, hän ei ikinä petä tai unohda, se on varma.

Onko kenelläkään kokemusta, millaista tällaisessa suhteessa eläminen pidemmän päälle on? Ilmeisesti jatkossakin tulee elämä pyörimään aika pitkälle miehen työkomennusten mukaan, eikä paikalleen voi paljoa asettua? Toki kaikki on varmasti järjesteltävissä, mutta nuorta ja mieluiten paikoillaan jököttävää tyttöriepua tämä mietityttää kovasti. Ikää minulla on 25 vuotta. Kyseessä on kuitenkin ihan ehdottomasti "se oikea", jos sellaista nyt on olemassa. :)

No hei jos suhteenne on vahvalla pohjalla se kestää kyllä. Ole ennakkoluulottomasti mukana miehesi puuhateluissa se on helpointa. Paikkakuntien/maiden muutokset ovat vain suola elämässä mikäli et halua luoda itsellesi uraa jossain tietyssä X paikassa. Kapiaisen tai YK-hemmon matkassa eläminen on ihan ok mutta vaatii joustavuutta ja luottoa. Matkalle mahtuu kaikkea ja pääset ainakin jubileeraamaan suht hienoihin tilaisuuksiin ja tapaamaan erilasia ihmisiä. Minulla on takana koko elämä ja en voi valittaa lähinnä suosittelen.

Ei kai tuo ammatti tee miehestä sen ihmeellisempää, mutta silti täytyy kuriositeettina mainita, että kun tuttavapiirissä on ollut jonkun verran skabbari-poliisi-akselin miehiä, niin kotioloissa on esiintynyt näissä tapauksissa perheväkivaltaa (henkistä ja/tai fyysistä) tai muuta hieman erikoista kuviota, mm. alistamisleikkiä joka menee niin pitkälle että lasten läsnäollessakin äiti palvelee isää nöyränä ja puhuu vain kun mies puhuttelee jne.

Otanta on kuitenkin kohtuullisen pieni, joten en tiedä onko vain sattumalta kohdalle osunut näitä tapauksia (noin muuten tuttavapiirissämme on kyllä ihan ns normaaleja ihmisiä :) vai hakeutuuko tällainen despoottisuuteen taipuvainen luonne herkemmin "voima-ammatteihin".

Ei kai tuo ammatti tee miehestä sen ihmeellisempää, mutta silti täytyy kuriositeettina mainita, että kun tuttavapiirissä on ollut jonkun verran skabbari-poliisi-akselin miehiä, niin kotioloissa on esiintynyt näissä tapauksissa perheväkivaltaa (henkistä ja/tai fyysistä) tai muuta hieman erikoista kuviota, mm. alistamisleikkiä joka menee niin pitkälle että lasten läsnäollessakin äiti palvelee isää nöyränä ja puhuu vain kun mies puhuttelee jne.

Otanta on kuitenkin kohtuullisen pieni, joten en tiedä onko vain sattumalta kohdalle osunut näitä tapauksia (noin muuten tuttavapiirissämme on kyllä ihan ns normaaleja ihmisiä :) vai hakeutuuko tällainen despoottisuuteen taipuvainen luonne herkemmin "voima-ammatteihin".

Tällä linjalla itsekin olen sen otannan perusteella mitä olen nähnyt ja tiedän eli 5 miestä.

Lisäksi ovat aikas persoja viunan perään.

Viimeksi muokattu:
ohoh, oma mieheni on kyllä niin kiltti ku ikinä voi, toki fanaattinen noiden sotilashommiensa suhteen, joskus liiankin... ja makuuhuoneen puolella tykkää että MINÄ olen se, joka alistaa.. :D Väkivallasta ei tod puhettakaan...

Mutta että meillä suhde on aivan ihana. Tykkään tosin olla paljon yksin. Ymmärrän, ettei ehkä sovi sellaiselle joka tahtoo aina asua samassa paikassa ja laittaa kotiaan ja inhoaa juhlia, koska muuttamista luultavasti tulee (riippuu tiesti millaisessa hommassa sulhases on) ja edustushommaakin riittää varsinkin jos mies korkeampaan asemaan päätyy... Kaikki ei sitä siedä, everstinnalle se selkeästi sopii, tällaisessa suhteessa se on ihan mahtavaa. :)

Itse myös omasta lähipiiristäni olen huomannut, että näissä intti-poliisimies kavereissa esiintyy perheväkivaltaa valitettavan usein ja pettämistä. Ollaan niin miestä, että heikompaa kyykytetään. Ei tietenkään saisi yleistää...

Yhteistyössä