mies sitten päätti ettei pilaa elämäänsä..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tiinu123
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

tiinu123

Jäsen
15.10.2007
429
0
16
ja jätti mut yksin kahden lapsen kanssa.. vastasyntyneen ja 1v.. huh.. taitaa koittaa raskaat ajat. miten selviän..? kavereita ei oikeastaan ole.. ainakaan ketään kellä lapsia itsellä.. antakaa jotain neuvoja et miten sais arkeen tekemistä ja mitä.. en haluis miettiä tilannetta tai itken koko ajan..

Voimia sulle! Tulee varmasti raskasta, mutta selviät kyllä.

Heti huomenna otat selvää, mitä kerhoja teilläpäin on. Menet niihin kerhoihin vaikka väkisin ja yrität jutustella muiden äitien kanssa. Voi olla, että ekat kerrat tuntuu tympeiltä, jos ei tunne ketään, eikä ole oikein asiaa muille. Käy silti kerhoissa sinnikkäästi, sillä ajan kanssa sieltä saa väkisinkin tuttuja. Kerhot myös rytmittävät mukavasti arkea ja ainakin meillä lapset nukkuu kerhon jälkeen päikkärit hyvin ja saan itse levätä.

Pahinta mitä voit tehdä, on linnoittautua kotiin.

Reilu temppu mieheltä :o |O :(

Yritä keksiä joka päivälle jotain ohjelmaa. Kutsu vanhoja kavereita kylään, käy perhekerhoissa ja -kahviloissa, puistoissa, etsi ystäviä netistä...

Ja pärjäile :hug:

mun on pakko sanoa, että ikävä kyllä oli arvattavissa, ja varmaan parempi näin?! muistan niitä sun aiempia kirjotuksia, enkä usko, että olisit ollut onnellinen siinä tilanteessa kuitenkaan. etkö silloin itsekin harkinnut eroa?

ja mies ei sitten voinut miettiä hiukan aikaisemmin mihin ryhtyy. Kaksi pientä lasta ja pienellä ikäerolla, joten mitä voi odottaa kuin unettomia öitä, valvomista ja sitoutumista! Outo mies!

Alkuperäinen kirjoittaja tiinu123:
ollaan oltu nyt mun vanhemmilla.. ku mies käski painua helvettiin.. huoh. porista olen.. mistäköhän noista kerhoista saa tietoa?

kiitos:)

Varmaan kantsii ensin soittaa seurakuntaan. Niillä on yleensä hyviä kerhoja, vaikka ei mikään jeesustelija olisikaan.

ollaan oltu nyt mun vanhemmilla.. ku mies käski painua helvettiin.. huoh. porista olen.. mistäköhän noista kerhoista saa tietoa?

Porissa on tosi kivasti kerhotoimintaa riippuen mistäpäin olet. Sekä seurakunnalla että kaupungilla. Itse olen kokenut tosi hyvinä ja saanut ystäviä ja juttu- ja kyläilyseuraa paljon. Muutakin tukea saatat toki tarvita, mutta näistä kun kysyit :). Kovasti jaksamista!

Kattele oman kunnan nettisivuilta, sieltä pitäs löytyä tietoo ainaki avoimista päiväkodeista.

Se tuntuu varmasti hankalalta tällä hetkellä mutta on tosissaan paljon parempi kun edes vähän käy ihmisten ilmoilla kuin että jäisi kotiin vain istumaan. Koska sitten myöhemmin on miljoona kertaa hankalampi lähteä yhtään minnekään.

Voimia sulle kovasti! :hug: