Mies sanoi,että vaihdan liian usein tytön vaatteet kun päiväkodissakin sanovat asiasta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieas
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieas

Vieras
Eli juttu meni niin, että on vienyt 4v tyttöä päiväkotiin ja kiinnittänyt huomiota siihen, että hoitajat sanoo aina aamulla tytölle että "ja taaaaas uus mekko" tms. Eli siis ihastelevat ja tyttö usein näyttää vaatteitaan hoitajille heti mennessään sinne. On mielissään, kun nämä kehuvat. Sen takia tekee niin.

Nyt mies on sitä mieltä, että kun hoitajatkin sen huomaa niin ihan liian usein vaihdan.

Ja olen pyrkinyt nyt siihen, että tyttö pystyisi pitämään kaksi päivää samoja ellei niissä ole näkyvää likaa. Muutenkin tässä tällä hetkellä paljon pyykkiä niin olen minimoinut. Ja tiedän, että monet vaihtaa ne joka päivä ja itsekin toisinaan.

Mutta eihän ne hoitajat nyt tolla sitä tarkoita,että se olisi jotenkin outoa...

No ei varmaan tarvi ton takia kahta päivää pitää samoja, mutta useimmilla lapsilla viikoittain toistuu samat vaatteet kun ei niitä kummiskaan niin palijo oo.

[QUOTE="Vieras";27556579]No ei varmaan tarvi ton takia kahta päivää pitää samoja, mutta useimmilla lapsilla viikoittain toistuu samat vaatteet kun ei niitä kummiskaan niin palijo oo.[/QUOTE]

meillä pärjättäis kolmisen viikkoa pesemättä vaatteita :D

Me sanotaan siksi niin ettö tiedetään että lapset (varsinkin tyttölapset) ovat siitä otettuja :)
Ja voisiko päivä päiväkodissa alkaa paremmin kun pienellä itsetunnon nousulla.

Alkuperäinen kirjoittaja pk:ssa töissä;27556607:
Me sanotaan siksi niin ettö tiedetään että lapset (varsinkin tyttölapset) ovat siitä otettuja :)
Ja voisiko päivä päiväkodissa alkaa paremmin kun pienellä itsetunnon nousulla.

Minä sanoinkin miehelle, että nehän ihastelee niitä sen takia, kun se on tytölle tärkeää. Tyttö jo usein kotona sanoo, että "tätä sitten näytän hoitajille". Ja sitäpaitsi aamuisin tyttö näyttää isälleenkin, että nyt laitoin nämä ja tälläi tukka jne.

Ja siis ei tietenkään ole aina uusia. :)

no ne hoitajat sanoo niin, koska tietää että pikkutyttö ilahtuu kun ihastellaan vaatteita, varmaan kaikille lapsille sanotaan niin! Ja ei meillä ainakaan vaatteet pysy puhtaana, vaan ovat joka ilta tahroissa.

Ei kai ne tädit nyt vaihtoväliä päivittele, vaan sitä, että tytöllä on niin usein uusi mekko päällä. Vai heitättekö vaatteen käytön jälkeen roskiin?

Itse olen ollut hoitajana pk.ssa. En tiedä miten ap:n hoitajat suhtautuvat mutta itse olisin aika onnellinen jos jokainen hoitolapsi vaihtaisivat vaatteitaan niinkuin ap lapsi.

Alkuperäinen kirjoittaja Rasvaa:
Itse olen ollut hoitajana pk.ssa. En tiedä miten ap:n hoitajat suhtautuvat mutta itse olisin aika onnellinen jos jokainen hoitolapsi vaihtaisivat vaatteitaan niinkuin ap lapsi.

Sor, ei ollut tarkoitus lainata tuota Rks viestiä

Ihan mielenkiinnosta kysyn että miksi ihmeessä? Mikä järki on pestä puhtaita vaatteita?

Eivät ne ole täysin puhtaita. Niillä on kuitenkin nujuttu koko päivä, koulussa, eskarissa, kerhossa, koirien kanssa, kavereilla.... Käyvät suihkussa illalla ja laittavat vaatteet pesuun. Aamulla sitten puhtaat vaatteet päälle. No joo, ehkä mun neuroottisuutta mutta meillä näin. :)

• Tykkää
Reactions: lissukka.
Eivät ne ole täysin puhtaita. Niillä on kuitenkin nujuttu koko päivä, koulussa, eskarissa, kerhossa, koirien kanssa, kavereilla.... Käyvät suihkussa illalla ja laittavat vaatteet pesuun. Aamulla sitten puhtaat vaatteet päälle. No joo, ehkä mun neuroottisuutta mutta meillä näin. :)

Juuri näin meilläkin tehdään. Harvoin meidän eskarilaisella mitään näkyviä tahroja vaatteissa on, mutta en koskaan laita samoja vaatteita toiseksi päiväksi päälle.

Meillä lapsella on useampia samanlaisia ja värisiä vaatteita esim. velourhousuja. Enkä koskaan laita lapselle samanvärisiä päälle peräkkäisinä päivinä, jotta ei tule sellaista vaikutelmaa ettei vaatteita vaihdettaisi päivittäin. Vaikka siis aina olisivat puhtaita. Pakkomielle se on tämäkin.

[QUOTE="alkup";27556752]Ajatelkaa, että lapset nuhjasivat ennen vielä enemmän pitkin pihoja ja vaatteet vaihdettiin ehkä kerran viikossa. :D[/QUOTE]

On niitä perheitä vieläkin... :x

[QUOTE="alkup";27556752]Ajatelkaa, että lapset nuhjasivat ennen vielä enemmän pitkin pihoja ja vaatteet vaihdettiin ehkä kerran viikossa. :D[/QUOTE]

Mikä on ennen? Mä oon 43v ja meillä vaihdettiin kyllä vaatteet päivittäin. Mun äiti on 63v ja niin tehtiin heilläkin.

Mitä ihanaa siinä on, että kehutaan lapsen VAATTEITA päiväkodissa? Eikös voitaisi kehua mieluummin taitoja? Tytöillä on muutenkin kilpailua vaatteista, kenellä hienoimmat jne. Joillakin ei ole varaa ostaa uusia hienoja mekkoja usein ja jotkut suorastaan joutuvat rääsyissä kulkemaan hoidossa. Miltä se tuntuu sellaisista lapsista, joilla ei ole hienoja vaatteita johtuen vanhempien köyhyydestä. Ärsyttää kun vaatteilla koreilu alkaa jo pk:ssa. Minä mieluummin kehuisin, että onpas sinulla Jessica tänä aamuna ihana hymy =)

On myös niitä perheitä joiden lasten vaatteet laitetaan päiväkodin hoitajien toimesta pyykkipussiin jotta saisi puhdasta ylleen varavaateeista koska ovat olleet päällä useita päiviä putkeen. Kyse 1,5-vuotiaasta syömään opettelevast lapsesta.