Mies sai sitten työtarjouksen Saudeista

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap

Vieras
Paikkana joko Riyadh tai Jeddah, tarkentuu siis myöhemmin, vielä ei siitä tietoa.

Kahden vuoden komennuksesta kyse ja lähtö ois jo muutaman kuukauden päästä. Taloudellisesti olis kannattavaa, käteen jäisi noin 7000 e/kk mikä on enemmän kuin nyt jää mulla ja miehellä yhteensä, siis sillonkin kun mä kävin töissä, nyt olen lasten kanssa kotona. Asumiskulut kustantais miehen työnantaja eli ainoot kulut olisi ruoka ja muut vastaavat jutut. Työsuhdeautokin kuuluu etuihin.

Ollaan asuttu aiemmin ulkomailla, mutta sivistysmaassa, mua ei jotenkaan houkuta noi Saudit yhtään. Mies haluaisi siis lähteä, koska meillä suht iso laina talosta maksettavana niin saataisiin sitä vähän enemmän maksettua etenkin jos saataisiin vuokralaiset taloomm.

Ehkä turhaa kysyä, mutta olisiko palstalla ketään, jolla kokemusta Saudeissa asumisesta? Mua kiinnostaa millaista siellä on asua naisena lasten kanssa? Meillä aivan pienet lapset, molemmat alle 2-vuotiaita, joten eivät kouluunkaan ole menossa. Miten siellä saa päivät kulumaan lasten kanssa? Mies voisi lähteä myös yksin, mutta silloin ei näkisi lapsiaan kuin tosi harvoin, ehkä parin kuukauden välein jos sitäkään. Sitä vaihtoehtoa emme oikein edes harkitse.

Mulla ei ole kokemusta siitä saudeissa asumisesta mutta siitä on että mies on poissa neljäkin kuukautta putkeen ja kun kyse parista vuodesta niin sen kyllä voisi kestää..? Ainakin minä kestin. Onhan siellä ulkomailla paikallisiakin lapsia ja naisia ja uskon että lapsesi tulavet hyvin juttuun ikäistensä kanssa. Ainoa vaan että onko tuleva alue kuinka tarkka huivin käytöstä ja naisen yksin liikkumisesta, nuo kannattaa selvittää. Olisihan tuo lapsien kannalta avartava kokemus.

Menkää ihmeessä!

En ajattelisi kyllä Saudeista että se ei ole sivistysmaa... Etenkään kun expatit eivät yleensä minnekään käpykyliin sijoitu, vaan suuriin kaupunkeihin. Varmasti pärjää naisena, ja tuolla rahalla saa todennäköisesti hyvinkin lastenvahdin jne jotta voi itsekin tehdä muuta kuin olla kokoajan kotona lasten kanssa.

Mutta ei, mulla ei ole varsinaisesti kokemusta Saudeista. Kunhan vastailin :D

saatte perheenä uusia kokkemuksia. Harvalle tulee tuollaisia tilaisuuksia, ja uusi mielenkiintoinen kulttuuri. Kunhan perusasiat tuntee ja muistaa kunnioittaa maan tapoja, tuskin mitään ongelmaa. En epäilis yhtään.

Te tulisitte varmaankin asumaan jossain "hienostoalueella" jossa on muitakin eurooppalaisia. Ohjeita kannattanee kysyä sieltä miehen työnantajalta, heiltä on varmaan ennenkin ollut joku siellä töissä ja ehkä myös lasten kanssa.

Tarkotin tolla sivistysmaalla sellaista, jossa voi liikkua vapaasti. Tuolla Saudeissa ei voi naisena yksin liikkua tai ainakin pitää olla se kaapu päällä, ei voi ajaa autoa. Lähinnä näitä mietin. Miten siis jaksaa olla jos elämä noin rajoitettua? Miehellä kuitenkin varmaan aika pitkät työpäivät,joten mietiskelen miten saa päivät kulutettua lasten kanssa. Asuminen olisi compoundilla, jossa länsimaisia, jonkun verran ostospaikkoja, uima-altaita, mutta ehkä pidemmän päälle tylsää. Lisksi sekin arveluttaa, että saudeihin ei kuulemma pääse turistina eli kukaan sukulainen ei pääsis meitä sinne katsomaan... No lukaisenpa tuota raporttia mikä oli ketjuun laitettu. Kiitos siitä!

Alkuperäinen kirjoittaja JJ:
Sulle sitä ap sattuu ja tapahtuu. Miten ihmeessä jaksat kommentoida täällä kokoajan. Muutaman minuutin välein uusi avaus.

ap = viestin alullepanija, eli ihan kuka tahansa joka aloittaa viestiketjun on ap.

no hyi en kyllä uskaltais lähteä, nehän kivittää siellä naisia kuoliaaksi ihan ilman syytä. esim. jos nainen raiskataan niin se saatetaan kivittää sen takia...!

Pääseehän sieltä aina pois jos alkaa ahdistaa! Lisäksi kävisitte varmasti lomilla Suomessa tms. Tuo asumispaikka vaikuttaa ok:lta ja siellä ei nuo paikallisen kulttuurin rajoitukset ole niin sitovia. Tutustuisit siellä varmaan muihinkin samassa tilanteessa oleviin äiteihin.

Alkuperäinen kirjoittaja juuh:
Pääseehän sieltä aina pois jos alkaa ahdistaa! Lisäksi kävisitte varmasti lomilla Suomessa tms. Tuo asumispaikka vaikuttaa ok:lta ja siellä ei nuo paikallisen kulttuurin rajoitukset ole niin sitovia. Tutustuisit siellä varmaan muihinkin samassa tilanteessa oleviin äiteihin.

Näin mäkin meinasin sanoa, voihan aina lähteä katsomaan miten sujuu ja tulla sitten takaisin jos ei huvita siellä olla. Tai olla esim. aina 6kk siellä ja 6kk täällä...en usko että se olisi kylläkään mitenkään ihan kamalaa siellä.

Siellähän on kompaudit joihin saudeilla ei ole mtn asiaa, eli täysin länsimaalaiset kylät/alueet, mutta kompaudien ulkopuolella täytyykin sitten kulkea hunnutettuna -mikä ärsytti suunnattomasti, ja olis tehny mieli vilauttaa persettä niille saudi ukoille.

Ihan mukava kokemus!
Onko sunkin mies insinööri?

Alkuperäinen kirjoittaja pökäle:
Siellähän on kompaudit joihin saudeilla ei ole mtn asiaa, eli täysin länsimaalaiset kylät/alueet, mutta kompaudien ulkopuolella täytyykin sitten kulkea hunnutettuna -mikä ärsytti suunnattomasti, ja olis tehny mieli vilauttaa persettä niille saudi ukoille.

Ihan mukava kokemus!
Onko sunkin mies insinööri?

Juu diplomi-insinööri on.

Kiva kun löytyi ihan aitoa kokemusta joltakin. Saanko kysyä, että kauanko asuit saudeissa ja olitko yksin vai perheen kanssa? Ahdistiko sinua koskaan asua siellä? Tuliko sellaista ttunnetta, että vaan jähmettyi neljän seinän sisälle kun piirit ja mahdollisuudet liikkua oli niin pienet?

Yhteistyössä