Mies sai palkkaa 4596,95 ?. Tuntuu et tämä oli viimeinen pisara.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja paha mieli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kumman tulotason mukainen elintaso teillä on? Jos on kaksi eri tuloista ihmistä, niin kyllä toisen on jelpattava toista tai sitten on asuttava huokeasti, ei autoa, ei luksusta missään. Itse en todellakaan sulattaisi tuollaista. ´Sinun nöyryyttämistä.

En ymmärrä tuota järjestelyä laisinkaan? Meillä on ollut seurustelun alusta asti rahat yhteisiä. Omat tilit on mutta kumpainenkin pääsee toisen tilille tarvittaessa ja ei ole mitään sääntöä et kuka maksaa milloinkin ja mitä vaan sen jonka tilillä rahaa on niin sen tililtä maksetaan.

Ei tossa ole mitään järkeä! jos miehesi saa noin paljon rahaa niin miksi siittä ei voisi tarvittavia maksaa? miksi hän omii kaikki rahat?

Alkuperäinen kirjoittaja äö:
Kumman tulotason mukainen elintaso teillä on? Jos on kaksi eri tuloista ihmistä, niin kyllä toisen on jelpattava toista tai sitten on asuttava huokeasti, ei autoa, ei luksusta missään. Itse en todellakaan sulattaisi tuollaista. ´Sinun nöyryyttämistä.

Hyvä pointti, meillä homma toimii niin ettei mulla olis ikäpäivänä varaa siihen elintasoon mitä mies haluaa ylläpitää, joten hän sitten huolehtiikin suurimmista kuluista ja laittelee mulle "talousrahaa"...

Voisit kirjoittaa mun miehestä! Ihansamoja lauluja laulaa. Viime kuussa mulla loppu rahat ja ostin ruuat Visalle (kaikille) ja bongasinpa että mies sitten kuitenkin tilailee itselleen useilla satasilla moottoripyörän varusteita. Samassa taloudessa ja yhteiset lapset niin pitäs joku kohtuus olla kuitenkin. Ymmärrän tottakai että kyllähän omilla rahoilla saa tehä mitä haluaa mutta on mustakin naurettavaa joutua sanomaan kotona miehelle että kyllä sekin on elatus velvollinen lapsistaan!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja :O:
Siis ei ole todellista, ei ikimaailmassa toimis meillä. Meillä on yhteinen perhe, yhteiset lainat ja yhteiset rahat, jotka menevät yhteiselle tilille. Ja tollanen tili sun miehellä ja vielä kehtaa valittaa omien lastensa kuluista...

Uijui! Ei kaikkia rahoja yhteiselle tilille!

Jos toinen kuolee, tili jäädytetään, ja milläs sitten ostat ruokaa ym? Tai tulee ero? Toinen tyhjentää tiin ja milläs sitten itket rahojesi perään?

Molemmille omat tilit jonne palkka- ja muut tulot menee, ja sieltä siirretään rahaa yhteiselle "taloustilille".

Noh, ihan äkkiä en usko eroa tulevan ;) ja vaikka tuliskin, niin eipä tuo mieheni ole sellaista sorttia, joka tyhjentäisi tilin ja jättäisi perheensä tyhjän päälle. Ja jos toinen kuolee, mitä toivon mukaan ei hetken tapahdu, niin sitä katsotaan sitten-eipä tuo tili ainoa ole, missä meillä rahaa on.

Tää toimii meillä kuin unelma, eikä ole syytä systeemiä muuttaa.

Kotona olen koska nuorin on tosiaan vasta 3kk. En tiedä oikein miten tähän on ajauduttu, mutta näin se vaan menee. Mulla ei koskaan ole omaa rahaa enkä edes sitä kaipaa, mutta haluan et lapsilla on edes perusasiat kunnossa. Yritän tuosta pienestä rahasta sitten ostella kaikki tarvittavat ja usein olen joutunut puhumaan vaikka isovanhemmille että lapset tarvii sitä tai tätä ja he sitten avustaa. Tässä kuussa vielä tuli isomman lapsen vakuutusmaksu ja auton vakuutusmaksu joten rahaa ei jää mulle senttiäkään muuhun. Mies on siis ostanut mulle auton (ilmeisesti siitä syystä kun sille kuittailtiin kun mä kävellen kuljin) mutta kaikki kulut joudun minä maksamaan. Olen ehdottanut et myydään se pois koska mulla ei ole varaa siihen mutta tähän mies ei suostu. Mitään turhaa en koskaan ole pyytänyt miestä maksamaan joten tuntuu vaan niin väärältä. En taida jaksaa tällaista enää. Tuntuu kun elettäisi eri maailmoissa. Miehellä on kaikkea mitä rahalla vaan voi saada ja mulla ei edes ole autoon kesärenkaita kun en ole saanut talvenaikana rahaa niin paljon säästöön. Ostipa mies tuossa uuden valtavan taulutelevisionkin ihan muuten vaan ja samalla mä pyydän mummeja ostamaan isommalle lapselle uutta haalaria...

Alkuperäinen kirjoittaja sama:
Alkuperäinen kirjoittaja ???:
Alkuperäinen kirjoittaja ?:
Rahanko takia palstan mammat ovat naimisissa?
Mitäköhän sinä tuolla kysymyksellä tarkoitit?

Sitä mitä kysyin. Rakkauteen tuntuu tulevan heti ryppy jos nainen ei saa miehen rahoja käyttöönsä.

Ei ne ole miehen rahoja kaikki, kyllä hänen pitää perhettään elättää myös! Olisi hankkimatta jälkikasvua, jos haluaa rahat vain ja ainoastaan omaan käyttöönsä. Ei kunnon vanhempi toimi noin.

Sitä mitä kysyin. Rakkauteen tuntuu tulevan heti ryppy jos nainen ei saa miehen rahoja käyttöönsä.

No kuule, ap:n tapauksessa kyseessä oli heidän lapsensa sairaalamaksu. Joten en ymmärrä, miten se raha olisi tullut naisen käyttöön.

Ja joo, verotuskin voitaisiin Suomen maassa järjestää sellaiseksi, että ansaitsit sitten 1700e kuukaudessa tai 4500e kuukaudessa, niin joudut maksamaan saman summan euroja veroina. Kummallekin lätkästään vaikka 800e verot. Sehän on reilua? :xmas:

Alkuperäinen kirjoittaja hyytikyppynen:
Alkuperäinen kirjoittaja v:
Alkuperäinen kirjoittaja hyytikyppynen:
Muuta pois, sillä on hyvä palkka, saat hyvät elarit.

Ilmaista pillua ei ole. Nainen rahastaa sen ennemmin tai myöhemmin.

Ei ne elarit vissin naisen ylläpitoon mee. Vaan niille lapsille, ko se ukko on munaansa kolossa uittanu. Semmosta se on.

Semmoista se on: mies joutuu aina maksamaan...

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Kotona olen koska nuorin on tosiaan vasta 3kk. En tiedä oikein miten tähän on ajauduttu, mutta näin se vaan menee. Mulla ei koskaan ole omaa rahaa enkä edes sitä kaipaa, mutta haluan et lapsilla on edes perusasiat kunnossa. Yritän tuosta pienestä rahasta sitten ostella kaikki tarvittavat ja usein olen joutunut puhumaan vaikka isovanhemmille että lapset tarvii sitä tai tätä ja he sitten avustaa. Tässä kuussa vielä tuli isomman lapsen vakuutusmaksu ja auton vakuutusmaksu joten rahaa ei jää mulle senttiäkään muuhun. Mies on siis ostanut mulle auton (ilmeisesti siitä syystä kun sille kuittailtiin kun mä kävellen kuljin) mutta kaikki kulut joudun minä maksamaan. Olen ehdottanut et myydään se pois koska mulla ei ole varaa siihen mutta tähän mies ei suostu. Mitään turhaa en koskaan ole pyytänyt miestä maksamaan joten tuntuu vaan niin väärältä. En taida jaksaa tällaista enää. Tuntuu kun elettäisi eri maailmoissa. Miehellä on kaikkea mitä rahalla vaan voi saada ja mulla ei edes ole autoon kesärenkaita kun en ole saanut talvenaikana rahaa niin paljon säästöön. Ostipa mies tuossa uuden valtavan taulutelevisionkin ihan muuten vaan ja samalla mä pyydän mummeja ostamaan isommalle lapselle uutta haalaria...

Oletteko naimisissa?
Kuka omistaa talon?
Onko teillä avioehto?

Musta taas tuntuu ennenmminkin että se ryppy tulee siinä vaiheessa kun miehen pitäsi osallistua perheensä ja lapsensa elatukseen.

huomaa että naiset haluaa kaiken ja vielä enemmän ja silti mäkä mäkä mäkä...

akka vaihtoon lapset itelle... menkööt töihin eikä tsättäile täälä jos ei oo kerran rahaa...

ite oon maksanu kaiken 2 vuotta noin 5000e/kk netto kuluja... vaikka summa on kova jää kuitenkin itselle vielä hurvitteluun kun nostaa osinkoja.. nyt on kuitenkin mitta täynnä mäkä mäkää ja saa muija mennä töihin tai lopettaa valittamisen...

Sie vertaat sitä että nainen olisi rahan takia nainut miehen. Kun tämä "mies" ei voi edes oman lapsensa sairaalamaksua maksaa.

Ihan puistattaa että tälläisiä ihmisiä on vielä olemassa. Kertoo paljon heidän maailmankuvastaan.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Niin oletteko naimisissa ja onko teillä avioehto?
Mä en kyllä tuollaista ukkoa katselisi.

Alkuperäinen kirjoittaja hah:

Ja joo, verotuskin voitaisiin Suomen maassa järjestää sellaiseksi, että ansaitsit sitten 1700e kuukaudessa tai 4500e kuukaudessa, niin joudut maksamaan saman summan euroja veroina. Kummallekin lätkästään vaikka 800e verot.

Olen samaa mieltä kanssasi. Miksi ahkeruudesta pitäisi rangaista?

Alkuperäinen kirjoittaja tiina:

Musta taas tuntuu ennenmminkin että se ryppy tulee siinä vaiheessa kun miehen pitäsi osallistua perheensä ja lapsensa elatukseen.

Ap:n mies osallistuu perheen elatukseen, mutta ap ei itse pysty pitämään sovituista säännöistä kiinni.