mies sai kuningasidean

säästöpossu

Aktiivinen jäsen
19.12.2005
2 253
0
36
:kieh:
eli kun hänellä on kohta synttärit, täyttää 30, niin meillä on kotibileet, tarkoitus on että on ruokaa ja boolia tarjolla ja mä ajattelin että teen jotain salaattia, leipää ja jotain muuta naposteltavaa mutta mies sai nyt sellaisen kuningasidean että koska hän on saksan ystävä hän haluaisi juhlat saksan tyyliin, eli saksalainen teema :headwall:
no mun pitäisi sitten yrittää tehdä jotain saksalaista ruokaa mutta mitä?? mulle tulee ekana mieleen hapankaali ja perunasalaatti :x
löysin todella hyvän nettisivun, siinä on aika paljon ruokaa mitä voisin tehdä mutta kun reseptit on englanniksi enkä jaksais kääntää kaikki.
Tuleeko teille mieleen jotain mitä voisi tehdä?

Saksalaisia ruokaohjeita:

Saksalainen makkarapata
300 g braatvurstia tai muuta maustettua makkaraa
1 sipuli
800 g kaalia (noin)
1 porkkana
1 rkl öljyä
3 dl lihalientä
1 dl omenasosetta
1 tl kuminaa
1 rkl sinappia
1 tl rouhittua mustapippuria
1 tl suolaa
1 rkl omenaviinietikkaa
Pinnalle persiljaa

Viipaloi makkarat. Leikkaa sipuli ja kaali ohuiksi suikaleiksi. Kuori porkkana ja leikkaa se ohuiksi viipaleiksi. Ruskista makkarat kuivalla pannulla ja nosta ne sitten syrjään. Kuumenna pannulla öljy ja lisää siihen sipuli- ja kaalisuikaleet sekä porkkanat. Kääntele niitä hetken aikaa pannulla, kunnes ne hieman pehmenevät. Lisää kuuma lihaliemi ja anna hautua noin 15 minuuttia kannen alla. Lisää makkarat, omenasose sekä mausteet. Hauduta vielä 15-20 minuuttia. Tarjolle tuotaessa ripottele pinnalle hienonnettua persiljaa. Tarjoile höyryävä pata perunaohukaisten kanssa

Alkuperäinen kirjoittaja Hörölä:
Saksalaisia ruokaohjeita:

Saksalainen makkarapata
300 g braatvurstia tai muuta maustettua makkaraa
1 sipuli
800 g kaalia (noin)
1 porkkana
1 rkl öljyä
3 dl lihalientä
1 dl omenasosetta
1 tl kuminaa
1 rkl sinappia
1 tl rouhittua mustapippuria
1 tl suolaa
1 rkl omenaviinietikkaa
Pinnalle persiljaa

Viipaloi makkarat. Leikkaa sipuli ja kaali ohuiksi suikaleiksi. Kuori porkkana ja leikkaa se ohuiksi viipaleiksi. Ruskista makkarat kuivalla pannulla ja nosta ne sitten syrjään. Kuumenna pannulla öljy ja lisää siihen sipuli- ja kaalisuikaleet sekä porkkanat. Kääntele niitä hetken aikaa pannulla, kunnes ne hieman pehmenevät. Lisää kuuma lihaliemi ja anna hautua noin 15 minuuttia kannen alla. Lisää makkarat, omenasose sekä mausteet. Hauduta vielä 15-20 minuuttia. Tarjolle tuotaessa ripottele pinnalle hienonnettua persiljaa. Tarjoile höyryävä pata perunaohukaisten kanssa

eli siis röstiperunat käy ton kaverina

Mikähän siinä on, että oli perheessä sitten äidin, isän tai lasten synttärit niin äiti on se joka päänsä puhki miettii miten synttärit järjestetään. Pane nyt mies itse moiset synttärinsä järjestämään.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mikähän siinä on, että oli perheessä sitten äidin, isän tai lasten synttärit niin äiti on se joka päänsä puhki miettii miten synttärit järjestetään. Pane nyt mies itse moiset synttärinsä järjestämään.

Niin, emmäkään oikeen tätä ymmärrä. Kai se ukko itse voi synttärinsä järjestää. :|

Yhteistyössä