Mies reissutyössä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja reissaaja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

reissaaja

Vieras
Onko kenenkään mies reissutyössä? Miten pitkiä aikoja on poissa kotoa? Miten muun perheen arki sujuu? Mitä ongelmia on ilmennyt?
Minun mies suunnittelee lähtevänsä reissutyöhön ja aikoisi viipyä 2 viikkoa töissä ja tulisi sitten viikoksi kotiin. Hankkishan siinä huomattavasti paremmin, mutta mietityttää miten sitä itse jaksais tämän arjen pyörittämisen yksinään.

Exä on reissutöissä.
Oli aina viikot poissa kotoa ja viikonloput paikalla.
Tuo järjestely sopi meille hyvin kun siihen oli alusta asti totuttu. Jossakin vaiheessa kävi töissä pari kuukautta kotoa pitäen ja se oli raskasta meille kaikille kun kuviot meni ihan uusiksi. Riitoja oli enemmän.
Toisaalta kun oli vain viikonloput kotona, niin minä odotin siltä vähältä yhdessäoloajalta paljon ja toinen ei sitten jaksanut oikein mitään raskaan viikon jälkeen.. :/

mutta ukko tekee kesät 15h työpäiviä, joten yksin joudun pyörittämään täällä kaiken. Yleensä myös vkl:t töissä. Käy siis kotona suihkussa, äkkiä syömässä ja nukkumassa. Sitten kun on vp viikonloppu meillä tehdään talveksi talon lämmitys puita ja muita hommia mitä en kykene yksin tekemään, vaikka periaatteeni on että pärjään yksin, mutta joitain hommia on vaan yksinkertaisesti helpompi tehdä kahdestaan.
Täytyy sanoa, että tässä vaiheessa kesää (sama joka vuosi!) oon jo aivan rikki ja valmis pakkaamaan lapset ja lähtemään!!!!!!!!!!!!

mikä lasketaan reissutyöski. meillä mies tulee kyllä illaksi kotiin. mutta ei sitä voi laatuajaksi sanoa, kun tuskin keritään toisiamme näkemään. eli aamulla alkaa kolmelta työt, ja iltaseiskalta kotiutuu. käy sitten suihkussa ja syö, ja nukkumaan menee, että jaksaa nousta kukonlaulun aikaan. eli ei ehdi tähän arjen rutiiniin juurikaan osallistumaan. tai lasten kanssa olemaan. ja se kaikki yhdessäoleminen vaikka ihan ulkoilu on pois. eli ei vain jaksa. kun työlle menee 16h vuorokaudessa.

no ei meillä varsinaisesti reissutyössä oo mut päivävuoro viikolla on poissa kotoa 6.30-20, syö, käy suihkussa ja nukkumaan, yövuoro viikolla on töissä 19-05, sit syö ja käy nukkumaa ja nukkuu johokki klo. 15, joten aika pitkälti tulee tää normaali arki pyöritettyä yksin ja hyvin se on sujunu ku tähän on alusta asti tottunu.. kyllähän se välillä on rankkaa ja tuntuu et päähajoo mut.. välillä on myös la töissä! yhteistä aikaa on vähän mut sekin vähä ollaa koko perhe aina yhessä!

Meillä mies 2vkoa töissä (vloput kotona aina) ja sitten vkon kotona. Aijemmin tämä ei haitannut mua just lainkaan, mutta nyt 3 ja 1v. lasten äitinä toivon että mies ei olisi aina pois. Kyllähän se pussissa huomaa, mutta ennemmin eläisin tiukemmin kunhan mies olisi normaalisti kotona ja lapset saisi elää "normaalisti" perheenä. Varsinkin viimeaikoina 3 vuotiaan pojan kanssa on ollut vaikeaa kun jatkuva itku isi-ikävään. Eli jos NYT pitäisi sanoa suosittelenko tätä jollekkin, vastaukseni on en!

Vaihtelevasti on viikon poissa tai muutaman päivän kerrallaan. Ja välillä viikon kotona...

Meillä se on normaaliarkea. Pitkät kotijaksot ja talvella yhteinen ulkomaan loma tasapainottavat kuitenkin ihan kivasti.

KOhta 15 vuotta menty näin, minä hoidan neljän lapsen arjen ihan suvereenisti.

Kaikkeen tottuu. Tytön syntymän aikoihin mies oli viellä työpaikassa, josta reissasi yli 120 päivää vuodessa työpäivistä, eli välillä kävi kassin vaan täyttämässä viikonloppuna ja menoksi. Välillä taas oli pitkiäkin aikoja ettei ollut reissua. Ei siinä mun mielestä suurta ongelmaa ollut, mulla on hyvät tukijoukot, kun asutaan kotipaikkakunnalla, ellei näin olisi ollut niin huh huh. Sitten kun lapsi alkaa olemaan jotain vuoden vanha, niin sitten taas menee yksinkin ihan ok.

Kyllä siihen tottuu, mun mies ei tosin joka viikko reissaa, mutta esim. nyt maanantaina tulee rv39 täyteen ja mies lähtee Lappiin työmatkalle, asumme etelä suomessa..
Hieman harmittaa jäädä tässä vaihessa itsekseen pitämään huolta lapsista (4) ja vielä jännäilemään mitäs sitten jos synnärille pitää lähteä kun ei tukiverkkoa ole täällä ihan nurkan takana.
Anoppi asuu 100km päässä, mutta sairaala on sitten vielä reilu 40km toiseen suuntaan...

Mies on reissutöissä ja käytännössä vkl:t kotona. Silloin mies on väsynyt ja pakko tehdä niitä hommia, mitä minä en ehdi/pysty lapsilta tekemään. Lapsia on neljä ikähaarukassa 10 vuotta- vauva. Omat menot täytyy minimoida ja aina täytyy olla lapsille hoitaja. Niin ja rahan kanssa harrastuksista/kauppareissulta kotiin. EI ihan halpaa lystiä ole, mutta ei pää kestäisi ilman omaa harrastamista. Meillä tämä on jatkunut jo kymmenen vuotta eikä loppua näy.

Yritän ajatella, että jos se on minulla täällä kotona rankkaa, niin on se miehellekkin raskasta. Pitää toivoa että terveys hänellä kestää.

Alkuperäinen kirjoittaja Sirius:
Mies on reissutöissä ja käytännössä vkl:t kotona. Silloin mies on väsynyt ja pakko tehdä niitä hommia, mitä minä en ehdi/pysty lapsilta tekemään. Lapsia on neljä ikähaarukassa 10 vuotta- vauva. Omat menot täytyy minimoida ja aina täytyy olla lapsille hoitaja. Niin ja rahan kanssa harrastuksista/kauppareissulta kotiin. EI ihan halpaa lystiä ole, mutta ei pää kestäisi ilman omaa harrastamista. Meillä tämä on jatkunut jo kymmenen vuotta eikä loppua näy.

Yritän ajatella, että jos se on minulla täällä kotona rankkaa, niin on se miehellekkin raskasta. Pitää toivoa että terveys hänellä kestää.

Miten olet lastenhoidon järjestänyt harrastuksiesi ajaksi?

komennuksilla kun mies on, niin on poissa 1-2vko ja viikonlopun välissä kotona.
max 100km läheisyydessä kun on töissä niin on poissa kotoa 12-16h joten yksin tässä lapsien kanssa pidetään kotia pystyssä lähes aina

Alkuperäinen kirjoittaja EpätoivoisenRento:

Tutun ihmisen teini käy hoitamassa lapsia kun olen itse harrastuksissa.

Hienoa että tutuillasi tälläisiä teinejä :) Itselläni nimittäin iso ongelma järjestää lastenhoito, että pääsisin joskus edes lenkille. Äitini ja anoppini kyllä asuvat lähellä mutta ovat työelämässä ja mulla kynnys kysyä hoitaan.

Hienoa että tutuillasi tälläisiä teinejä :) Itselläni nimittäin iso ongelma järjestää lastenhoito, että pääsisin joskus edes lenkille. Äitini ja anoppini kyllä asuvat lähellä mutta ovat työelämässä ja mulla kynnys kysyä hoitaan.

Juu, näin on. Onneksi vielä löytyy nuoria, jotka haluavat ja osaavat hoitaa pieniä. Niin ja ennenkaikkea ovat luotettavia. Semmoiselle mielellään maksaakin.

Minullakaan ei ole mahdollista pyytää äitiä/anoppia apuun, eikä ole sukulaisiakaan lähellä. Toivottavasti sinäkin löydät apua, sillä äidin jaksaminen ja hyvinvointi heijastuu koko perheen vointiin.

Ja sitten vielä... Entäs parisuhteen hoito. Kun tähän mennessä ollut vilkasta makkarin puolella niin miten sitä jaksaa odottaa kahta viikkoa miestä kotiin. Onko muilla tälläisiä "ongelmia"?

Alkuperäinen kirjoittaja reissaaja:
Ja sitten vielä... Entäs parisuhteen hoito. Kun tähän mennessä ollut vilkasta makkarin puolella niin miten sitä jaksaa odottaa kahta viikkoa miestä kotiin. Onko muilla tälläisiä "ongelmia"?

Jaksaa sitä.. :whistle: kolmekin viikkoa mutta sitten pitää saada jo lapset hoitoon yhdeksi päiväksi :laugh:

Meillä mies reissussa reilun viikon kuukaudessa. Hermoja raastaa hetkittäin, varsinkin nyt kun neiti on vasta 3vkoa ja sisällä on jouduttu neidin ja pojan 2v kans kököttelemään kun on niin huonot ilmatkin olleet. Mutta viikko on lyhyt aika kun tietää, että on perheitä joissa ollaan useempi kuukausi erossa.

Yhteistyössä