Mies pyytää apuanne

• Viestiketjun aloittaja pete
  • Ensimmäinen viesti
pete
Ja tuntuu tosiaan etten osaa sanoa hänelle...olen monia tapoja kokeillut...ehdotin aktiivilomaa johion olisi kuulunut kiipeilyä, surffaamista, tennsitä ja vaikka mitä, mutta hän sanoi tykkäävänsä löhölomista rannalla!!!!minäö en kestä sellaisia ollenkaan!

mies
Löllöperseitä on tosi vaikea houkutella mitenkään liikkumaan jonkun ulkopuolisen toimesta. Itsestähän tuo muutos pitää lähteä. Voisit kuitenkin esim. huolehtia siitä, että olisi edes jotain terveellistä iltanaposteltavaa esim. hedelmiä suklaan ja sipsien sijaan. Jos siitä lähtisi pikkuhiljaa elämäntapamuutos vauhtiin.

Monet keksivät kyllä vaikka minkälaisia tekosyitä miksi eivät voi liikkua tai miksi syövät epäterveellisesti. Itsekin keksin aikaisemmin. Oli vaan niiiiiin kiire, eikä vaan millään nyt just tänään jaksanut... En oikein edes tiedä milloin ja miksi itse tajusin, että nyt on perkele homman muututtava. Ehkä kun näin itsestäni valokuvia, joista ajattelin, että onko tuo läski todellakin minä?! Faktahan kuitenkin on, että kellään ihmisellä ei ihan oikeasti ole niin kiire, ettei voisi käydä vaikka joka päivä puolen tunnin lenkillä tai tunnin salilla. Ottaa sen ajan vaan pois tv:n katselusta, netissä surffailusta tai jostain muusta turhasta.

Minusta paras tapa saada liikunta jokapäiväiseksi osaksi elämää, ja pitää se sellaisena, on asettaa itselleen pieniä tavoitteita jatkuvasti. Esim. itse otin ensiksi tavoitteeksi pystyä juoksemaan 10 km, sitten puolimaratonin, sitten maratonin. Nyt asetan parempia aikatavoitteita... tai pystyä tekemään 20 punnerrusta, 30, 40, 50 jne... Mutta se onkin sitten toinen asia miten toisen ihmisen saisi asettamaan tavoitteita ja vieläpä sitoutumaan niihin, kun se kaikki tosiaan lähtee itsestä. Voisit tietysti koittaa näyttää jotain inspiroivia ohjelmia (esim. The Biggest Loser) tai shokeeraavia (esim. Jamie Oliver's Food Revolution), mutta siinä on tietysti vaarana, että naisystäväsi vetää herneet nenään siitäkin.

Tsemppiä joka tapauksessa :)

ei hyvää päivää...
Pete Darling,

1. Naisesi ei laihdu.

2. Toista ei voi muutaa.

3. Kipaiseppa ne aivot sieltä narikasta ja mietiskele vähän aikaa. Jos etsit vartaloa niin vaihda naisesi sellaiseen.

x
Olen ollut masentunut ja olen edelleen ja siihen on syynsä mutta en nappaile pillereitä.
Aikoinaan löysin liikunnan eli oon käynyt lempilajeissani; pilates, venyttely. Talvella hiihto.
Tähän aikaan ramppaan metsässä, se on kivaa ja rentouttavaa myös.
Ja oon huomannut että liikunta auttaa masennukseen!!
Tuli mieleen että väsyttävätkö ne lääkkeet?
Vetelä elämäntapa voi pahentaa masennusta?

Alkuperäinen kirjoittaja mies:
Niin no. Kun lukee näitä mammojen vastauksia ja miettii mikä se normi vastaus täällä on: JÄTÄ SE MAMMUTTI AP! Ei se kuitenkaan muutu.
Niin. Toista ei oikein voi muuttaa, mutta itseään voi. Jos tuntuu siltä, ettei yksinkertaisesti pysty elämään ihmisen kanssa, jonka elämäntavat ja -arvot ovat täysin poikkeavia omista, kannattanee varmaan harkita sitä eroa. Ikävän pinnallisen syyn takia kyllä, mutta minkäs teet.

x
tuli mieleen että jos se nainen olisi tarpeeksi motivoitunut ja tajuais tän jutun kuinka se
painaa ja vaikuttaa miesystäväänsä, hän voisi muuttua eli alkaa liikkumaan.
Mutta jos nainen luulee että kaikki on hyvin ja häneen ollaan tyytyväisiä, hän ei muutu.

mies
Alkuperäinen kirjoittaja Lode84:
Niin no. Kun lukee näitä mammojen vastauksia ja miettii mikä se normi vastaus täällä on: JÄTÄ SE MAMMUTTI AP! Ei se kuitenkaan muutu.
Niin. Toista ei oikein voi muuttaa, mutta itseään voi. Jos tuntuu siltä, ettei yksinkertaisesti pysty elämään ihmisen kanssa, jonka elämäntavat ja -arvot ovat täysin poikkeavia omista, kannattanee varmaan harkita sitä eroa. Ikävän pinnallisen syyn takia kyllä, mutta minkäs teet.
Pinnallinen syy? Sekö että toinen on läski sohvaperuna? Mitä pinnallista siinä on, että haluaa puuttua toisen hengenvaaralliseen käyttäymiseen? Vai pitäisikö aina vain hyväksyä, että no se toinen vaan on tommonen, löllykkä... ihanaa. Aivan vitun masentava ajatus suoraan sanottuna...

Eihän se henkilö välttämättä edes ole itseensä ja tyytyväinen ja ehkä haluaisikin muuttaa esimerkiksi sitä olemustaan. Sivusta seuranneena voin kuitenkin sanoa, että ihan oikea masennus on varsin lamaannuttava sairaus.

Ehkä ensisijaisesti tärkeintä olisikin saada vaimon mieliala kohoamaan ensin sillä lääkityksellä ja terapialla. En tiedä kauanko vaimo on hoitoa jo saanut? Sitten kun mieliala kokonaisvaltaisesti olisi kohentunut liikkumisen aloittaminenkin saattaisi tuntua jo mielekkäämmältä. Tiedä häntä.

vieras
Minä en sinäänsä ymmärrä AP.ta koska jos hän itse on hyvässä kunnossa ja odottaa sitä myös naiseltaan. Että kai siitä toisesta näkee jo vaatteetkin päällä miellyttääkö kroppa jos se kerran niin tärkeä on??? kun tuossa mainitsi että ei heti eka treffeillä otettu vaatteita pois. Jos se sinun naisesi on oikeasti lihava niin kai sen nyt näin vaikka hänellä olikin vaatteet. Ihmisiä on erillaisia,ap:lle vartalo on todella tärkeä naisessa. Ja jos teillä ei ole yhteisiä itressejä ollenkaan niin en näe syytä miksi ette eroa. Sinulla kannattaa etsiä itsellesi nainen vaikka salilta tms.

äippä
Alkuperäinen kirjoittaja pete:
Moi Olen mies jollaon uusi naisystävä.
Olemme tapailleet joitain kuukausia.
Nainen on 30ja risat nätti ja melkolailla mukava, 2lapsen yh.
Minua kuitenkin haittaa hänen löllähtänyt kroppansa.
Hänen ei hirveesti tarvitsisi tehdä, että saisi vartalon kuntoon, ylipainoa ei ole kuin ehkä 7kg, mutta hän ei halua liikkua.
Pojat on jo teinejä, vauva ajan löysyydestä ei tässä ole kyse, ymmärrän että naiset ovat herkästi pyöreitä ym. kun pikkulapset väsyttävät jne.
Naisystäväni on myös masentunut ja syö mielialalääkkeitä, uskon että liikunta auttaisi siihenkin.
Itse liikun paljon ja olen hoikka ja sopivasti lihaksikas.
Olen saanut liikunnasta apua moneen asiaan itse ja niin toivoisin että naiseni ottaisi myös liikunnan elämäänsä.
Keinot loppu.
Ostin hänelle salikortin lahjaksi ja hän loukkaantui verisesti.
En ole suoraan sanonut että löllöys haittaa minua, vaan olen koettanut tsempata liikkumaan,. pyytänyt lenkille ym, mutta ei hän halua.
Kerran oli mukanani lenkillä, kävelimme ihan, emme juosset ja sen jälkeen hän kotona söi kokonaisen levyn suklaata. Olin järkyttynyt.

Tykkään naisesta ja meillä on mukavaa, mutta miten tämän liikunta-asian saisi toimimaan?
herranjestas mä painan hädin tuskin 50kg ja vatsa on löllö(löysää nahkaa) mun miehen varmaan pitäs ostaa käynti plastikkakirurgilla! :kieh: ihme moukka ukko oot! 7kg on aika vähän,anna olla. pinnallista tollanen

JSSAP
Jos se maha on löysää nahkaa niin sitä ei saa pois kuin kirurgin veitsellä. Läski on taas vähän pyöreämpää ja pehmeämpää, eikä se 7 kg ylipainossa vielä ROIKU. Eli vaikka eukkosi juoksisi maratonin joka päivä ja puuhaisi salilla 5 tuntia niin nahka roikkuu jos on roikkuakseen.

Alkuperäinen kirjoittaja pete:
Alkuperäinen kirjoittaja ..:
haittaako sua 7kilon ylipaino?
No silleen haittaa kun kaikki löllyy. Maha trömpöttää, ei ole kiva sellainen. Siis sellainen yleinen löysyys. Ja koska hän on masentunut, hän myös itse kärsii omasta löysyydestään ja minua hatrmittaa kun eui lähde minun kanssa liikkumaan.
Masennuslääkkeetkin lihottaa.

Niin
Jos minun kumppanini toteaisi minulle että olen löysä ja antaisi kaikin tavoin ymmärtää että olen hänelle löysyydessäni ja röllyköissäni vastenmielinen ja tuputtaisi salikortteja, loukkaantuisin siitä todella verisesti enkä kykenisi koskaan unohtamaan kumppanini kommentteja. vaikka hän toteaisikin että "olen kasvoiltani ihan kaunis."

Ne ilkeät kommentit jäisivät mieleen pysyvästi elämään ja olemaan siellä joka päivä. Kommentit jossa nainen muistuttaa sinua eksästäsi ovat selkeä merkki tästä, nainen tietää että sinä pidät häntä vastenmielisenä ja yrität muuttaa häntä hoikemmaksi jollainen myös ex oli, tästä vetää helposti johtopäätöksen että kaipaat eksääsi joka oli timmi ja urheilullinen.

Ovatko miehet tosiaan noin putkiaivoja että eivät tajua että toiselle ei sanota ilkeitä juttuja ja anneta ymmärtää että "kelpaat kunhan vaan vähän muutat ulkonäköäsi."

On hyvin mahdollista että naista jokin liikuntamuoto jossain vaiheessa kiinnostaisikin mutta tuskinpa nyt.

Alkuperäinen kirjoittaja Niin:
Jos minun kumppanini toteaisi minulle että olen löysä ja antaisi kaikin tavoin ymmärtää että olen hänelle löysyydessäni ja röllyköissäni vastenmielinen ja tuputtaisi salikortteja, loukkaantuisin siitä todella verisesti enkä kykenisi koskaan unohtamaan kumppanini kommentteja. vaikka hän toteaisikin että "olen kasvoiltani ihan kaunis."

Ne ilkeät kommentit jäisivät mieleen pysyvästi elämään ja olemaan siellä joka päivä. Kommentit jossa nainen muistuttaa sinua eksästäsi ovat selkeä merkki tästä, nainen tietää että sinä pidät häntä vastenmielisenä ja yrität muuttaa häntä hoikemmaksi jollainen myös ex oli, tästä vetää helposti johtopäätöksen että kaipaat eksääsi joka oli timmi ja urheilullinen.

Ovatko miehet tosiaan noin putkiaivoja että eivät tajua että toiselle ei sanota ilkeitä juttuja ja anneta ymmärtää että "kelpaat kunhan vaan vähän muutat ulkonäköäsi."

On hyvin mahdollista että naista jokin liikuntamuoto jossain vaiheessa kiinnostaisikin mutta tuskinpa nyt.
Niimpä, jos mieskin tollanen "kannustaja".

hmm
Eipä taida liikunnasta tykkäämätön nainen innostua ekana surffaamisesta tai välttämättä ees salikäynneistä. Pitäis kokeilla montaa lajia ja miettiä, mikä naista itseään eniten vois ees teoriassa kiinnostaa. Tanssi, ratsastus? Joku paritanssikurssi, menisitte alkeiskurssille yhdessä?

Musta ap:n pyrkimyksissä ei oo mitään väärää, taustalla on itsekkäiden syiden lisäksi huoli naisesta ja pyrkimys saada hänen olonsa parantumaan. Naista tuskin auttaa mitkään "mäkin parannuin liikunnalla" -jutut (samaa sarjaa kuin sanois masentuneelle "ota itseäs niskasta kiinni") mutta ihan oikeasti jos hän jotenkin pääsisi liikunnan makuun, niin elämä voisi lähteä siitä ylöspäin.

Mun käsityksen mukaan ap:tä tympii enemmän naisen yleislöysä olemus, ei niinkään se vatsaröllö. Liikuntaa harrastamaton, ryhditön, alakuloinen suklaanmussuttaja, jolla on huono itsetunto ja joka arvostelee itseään ja vertailee itseään muihin. Ehkä naisen itsetunto on liian matalalla, että hän uskaltaisi mennä liikkumaan. Joku pieni liikkumisen toive hänellä on (oli halunnut koiran lenkitettäväksi, mutta ei sitten mennyt ihan niin), joten täytyisi vain keksiä, mikä häntä estää. Huono itsetunto, pelko itsensä nolaamisesta? Joku yhdessä tehtävä juttu, mitä kumpikaan ei osaa, kuulostaa parhaalta, just esim. se paritanssin alkeiskurssi.

Ap:n kirjoitukset vaikuttavat muuten naisen kirjoittamilta, liekö provo tai sitten naisen itsensä kirjoittamaa.

huomenta
Hassua.
Mä luin sun viestiä ja mietin koko ajan mistä ihmeestä tuo juttu on niin tuttu. Kunnes muistin, että mähän luin eilen illalla Leilaa ja Annukkaa ennen nukkumaanmenoa ja siinä oli just tuo kuvio.. Jännä yhteensattuma, todella.

Nooh
Onkos siitä vielä viikkoakaan kun Pete oli yksinhuoltaja ja pyysi naisten neuvoja kun tyttärellä oli kuukautiset alkaneet ja pyörrytti ja ahdisti. Jättäisitte tällaiset huomioimatta.

Tää on ky niin provonkuuloinen, mutta sanonpas silti.

Retkelle. Ja hyvää ruokaa ja juomaa mukaan. Ja kiikarit ja pussi siemille ja purkkeja marjoille. Ei ees kuulosta liikunnalta ja siitä tulee tuplasti hyvä olo.

mies
Miksi muuten naisille ei saa sanoa, että ota itteäs niskasta kiinni? Miksi siitä pitää verisesti loukkaantua? Mielestäni tuollainen loukkaantuminen on vaan yksi tekosyy, jota voi sitten itselleen toistella kun pitäisi oikeasti alkaa jo tehdä jotain. Ihan oikeasti luuletteko, että miehet vain ja ainoastaan omaa itseään ajatellen haluaisivat saada teidät laihtumaan? Että olisi sitten kivempi kiksauttaa? Onko TÄYSIN poissuljettu ajatus, että se mies voisi ajatella teidän etuanne, eikä itseään?

Ja miksei naiset inspiroituisi "mäkin parannuin liikunnalla"-jutuista? Ja miksi miehet inspiroituu? Itse ainakin saan edelleen potkua toisten "muuttumistarinoista", vaikka olenkin jo pitkään ollut hoikka.

Miksi muuten naisille ei saa sanoa, että ota itteäs niskasta kiinni? Miksi siitä pitää verisesti loukkaantua? Mielestäni tuollainen loukkaantuminen on vaan yksi tekosyy, jota voi sitten itselleen toistella kun pitäisi oikeasti alkaa jo tehdä jotain. Ihan oikeasti luuletteko, että miehet vain ja ainoastaan omaa itseään ajatellen haluaisivat saada teidät laihtumaan? Että olisi sitten kivempi kiksauttaa? Onko TÄYSIN poissuljettu ajatus, että se mies voisi ajatella teidän etuanne, eikä itseään?

Ja miksei naiset inspiroituisi "mäkin parannuin liikunnalla"-jutuista? Ja miksi miehet inspiroituu? Itse ainakin saan edelleen potkua toisten "muuttumistarinoista", vaikka olenkin jo pitkään ollut hoikka.
Ehkä tähän oikeasti on syynä vain se, että suurin osa naisista näkee painon vain ulkonäköasiana. Ja siis liikunnankin muuttavan vain ulkonäköä.

Ja on helpompi pelätä anoreksiaa kuin liikkua. (kuten eilinen pitkä ketju paljasti)

hmm

Jos vaahtoat tuosta mun viestistä, jossa viittasin "naiseen", niin tarkoitin ihan tätä miehen naisystävää. Totta kai miehiin pätee samat jutut ja kaikki on pohjimmiltaan ihan yksilökohtaista. Masentuneeseen, oli mies tai nainen, ei tehoa "ota itseäsi niskasta kiinni", se ei vain toimi niin. Eikä siinä oo kyse verisesti loukkaantumisesta vaan ihan vain tän kys. miehen sosiaalisesta kyvykkyydestä ja tunneälystä, jos haluaa jotain positiivista muutosta naisessaan aiheuttaa. Ja jos ap olis ollut nainen, niin sitten noi sukupuolet toisinpäin, niillä ei siis ole merkitystä.

Ja totta kai muuttumistarinoista voi inspiroitua, mutta se ei ole näköjään toiminut tässä tapauksessa tähän mennessä, joten tuskin tuputtamalla toimii vastedeskään. Sosiaaliset kyvyt, tunneäly, hoi...

Ja ei, en ole masentunut enkä ylipainoinen.

Yhteistyössä