Mies pyytää apuanne

• Viestiketjun aloittaja pete
  • Ensimmäinen viesti
tota
Varmasti tossa tilanteessa liikunta tekisi hyvää, ihan vaan tota masennusta ajatellen. Mutta suoraan sanoen kuulostaa, kuin et osaisi sanoa asiaa oikein. Naisysätävsi näyttää kokeneen kommenttisi painostukseksi ja kuten itsekin sanot, vertailuksi eksään. Sinun on muutettava tyyliä ja ymmärrettävä, ettet voi vaatia muutosta. Hyväksy naisystäväsi sellaisena kuin hän on tai jatka matkaasi ja etsi sinulle sopivampi. painostamalla aiheutat vain pahaa mieltä. Hyväksymällä saattaisit saada jopa tulosta -mutta sen saavuttaaksesi et saa enää haluta sitä tulosta niin ehdottomasti.

pete
Alkuperäinen kirjoittaja g:
sano tytölle että sinua huolestuttaa hänen terveys,kun liikkuminen on terveellistä. älä puhu ulkonäöstä mitään..
näin olen menetellyt, ei hän tajua hyötyjä ollenkaan, kun ei ole koskaan liikkunut.Jollain tasolla hän ahluaisi liikkua, sillä oli ostanut koirtankin että tulisi lenkkeiltyä. mutta ei hän halua lenkkeillä edes minun kanssani. mieluummin istuu, tuijottaa tvtä ja syö.Iltasyöminen on kanssa jotain kummallista jos on liikaa painoa ja on kuitenkin illastettu ihan hyvin juuri muutama tunti aiemmin.

pete
Alkuperäinen kirjoittaja tota:
Varmasti tossa tilanteessa liikunta tekisi hyvää, ihan vaan tota masennusta ajatellen. Mutta suoraan sanoen kuulostaa, kuin et osaisi sanoa asiaa oikein. Naisysätävsi näyttää kokeneen kommenttisi painostukseksi ja kuten itsekin sanot, vertailuksi eksään. Sinun on muutettava tyyliä ja ymmärrettävä, ettet voi vaatia muutosta. Hyväksy naisystäväsi sellaisena kuin hän on tai jatka matkaasi ja etsi sinulle sopivampi. painostamalla aiheutat vain pahaa mieltä. Hyväksymällä saattaisit saada jopa tulosta -mutta sen saavuttaaksesi et saa enää haluta sitä tulosta niin ehdottomasti.
Itse en ole sanonut exästä sanaakaan vaan hän itse koko ajan vertailee itseään minun exääni, jonka hän on nähnyt. Exäni työskentelee liikunta alalla. Oikeastaan siksi olenkin alkanut vertailemaan häntä exään, kun siitä kokoajan häneltä kuulee...rasittavaakin se on joskus.

vieras
Minä en ymmärrä miksi edes olet alkanut seurustelemaan ihmisen kanssa joka ei alunperinkään ole miellyttänyt sinua ulkoisesti? Toista ei voi pakolla muuttaa. Näin se vain on.

vieras
Meillä sama juttu, mutta toisinpäin. Minä liikun ja mieheni ei ja mieheni on entinen huippu-urheilija. Kannustan ja kannustan, mutta ei hän jaksa. Käymme yhdessä välillä juoksemassa tai salilla, mutta liian harvoin. Tajuaa kyllä, että pitäisi terveyden kannalta liikkua, mutta ei vain yksin jaksa.

pete
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Minä en ymmärrä miksi edes olet alkanut seurustelemaan ihmisen kanssa joka ei alunperinkään ole miellyttänyt sinua ulkoisesti? Toista ei voi pakolla muuttaa. Näin se vain on.
Hän on erittäin kaunis kasvoiltaan.Emme olleet alasti heti eka treffeillä ja hänellä on onneksi taito useinmiten pukeutua niin ettei maha röllötä.Periaatteessa hän miellyttääpaljonkin minua juuri ulkoisesti.

dh
auttaisko se että kehut hänen kroppaansa,niin haluaa siitä vielä kehuttavamman. näin ainakin mulla kävi : ) mies kehui kiinteäksi ym vaikka vauva maha roikkui ja sitten aloin tekemään töitä että todella olisi aihetta kehua..

Nainen
Alkuperäinen kirjoittaja pete:
Hän on erittäin kaunis kasvoiltaan.Emme olleet alasti heti eka treffeillä ja hänellä on onneksi taito useinmiten pukeutua niin ettei maha röllötä.Periaatteessa hän miellyttääpaljonkin minua juuri ulkoisesti.
Unohda sitten ne kilot! Keskity auttamaan masennuksen hoidossa. On muitakin tapoja toipua masennuksesta, esim. kirjoittaminen, piirtäminen, maalaaminen, musiikki..

Varmasti hän sinun kanssasi innostuu liikunnastakin, kun lopetat painostuksen ja hän toipuu masennuksesta. Käykö hän terapiassa? Olisi hyvä, jos hän kävisi juttelemassa asiantuntijan kanssa.

pete
Alkuperäinen kirjoittaja Nainen:
Unohda sitten ne kilot! Keskity auttamaan masennuksen hoidossa. On muitakin tapoja toipua masennuksesta, esim. kirjoittaminen, piirtäminen, maalaaminen, musiikki..

Varmasti hän sinun kanssasi innostuu liikunnastakin, kun lopetat painostuksen ja hän toipuu masennuksesta. Käykö hän terapiassa? Olisi hyvä, jos hän kävisi juttelemassa asiantuntijan kanssa.
Hän käy terapiassa ja maalaa.

:eek: Ja mä olen pyytänyt että mun mies vähän huomauttelis mulle jos alan syömään liikaa tai lihomaan liikaa. Ja pyysin että tsemppaa lenkillekin.
Ja mulla on koiratkin lenkittäjänä.
Ja silti mies sanoo että oon just hyvä ...aina, olinpa tän kokonen, 10 kiloa painavampi, tai 10 kiloa kevyempi. :xmas:
Masennusta ei ole joten sen vaikutuksesta en voi tohon sanoa, mutta sen tiedän että masentuneena voi olla vaikeaa lähteä yleensä edes ulos talostaan.

vieras
En näe muuta vaihtoehtoa kuin että mietit itse onko naisesi pömppömaha sinulle liian iso asia,että et voisi hänen kanssaan olla. Vai hyväksytkö hänet sellaisena kun hän nyt on. Jos tosiaan naistasi ei liikunta kiinnosta.

appu
masentunut ihminen TÄYTYY potkaista liikkeelle!
vaikka tulis ärräpäitä ja kaikennäköisiä, mutta mitä enemmän sä usutat sitä eri liikuntalejeihin, sen enemmän hä lettaa että "jos en kelpaa tällaisena kuin olen, ni antaa olla.."
eli sun kannattais varmaan kiertää jotenkin ovelasti koko homma, ja huijata nainen tekemään jotai uutta ja kivaa. ;)
vie vaikka johonkin metsään rämpimään yllätyspiknikille tai muuta "huvia ja hyötyä" samassa paketissa. :)

noh
Ja tuo kyllä pistää vihaksi, että hommaa koiran, eikä sitä liikuta :(. Syyllistä häntä siitä, kerro että on todella väärin koiraa kohtaan ettei se saa tarpeeksi liikuntaa ja sanot, että vähintään yks tunnin lenkki pitää päivässä olla reipasta kävelyä/juoksua.

vaikean masennuksen kokenut
Alkuperäinen kirjoittaja appu:
masentunut ihminen TÄYTYY potkaista liikkeelle!
vaikka tulis ärräpäitä ja kaikennäköisiä, mutta mitä enemmän sä usutat sitä eri liikuntalejeihin, sen enemmän hä lettaa että "jos en kelpaa tällaisena kuin olen, ni antaa olla.."
eli sun kannattais varmaan kiertää jotenkin ovelasti koko homma, ja huijata nainen tekemään jotai uutta ja kivaa. ;)
vie vaikka johonkin metsään rämpimään yllätyspiknikille tai muuta "huvia ja hyötyä" samassa paketissa. :)
Tää on taas näitä, että masennus paranee, "kun ottaa itseään niskasta kiinni".
Ellet ole itse kokenut vakavaa masennusta, kannattaisi olla hiljaa.

X
Alkuperäinen kirjoittaja noh:
Ja tuo kyllä pistää vihaksi, että hommaa koiran, eikä sitä liikuta :(. Syyllistä häntä siitä, kerro että on todella väärin koiraa kohtaan ettei se saa tarpeeksi liikuntaa ja sanot, että vähintään yks tunnin lenkki pitää päivässä olla reipasta kävelyä/juoksua.
Syyllistä! Ei tosiaankaan saa ehkä voimat lopussa olevaa ihmistä syyllistää, ketään se ei auta!!

minä
Aika erikoisia vastaksia joillain.
Ettekö ole ikinä alkaneet tapailemaan ihmistä, jolla on joku pikkuvika, mutta hän on muuten mukava ja ok?sitten se vika alkaa haitata enemmän ja enemmän.en voi sille mitään että haittaa, mutta en halua naista loukatakaan enkä pahalla tarkoita.

Exä on exä ihan syystä, en elä kuvitelmassa että kaikki kunnostaan ja ulkonäöstään huolta pitävät olisivat täydellisiä.En ole itsekään, en osota sitä toiseltakaan, mutta ajattele myös naisen parasta ihan aidosti tässä. Olen itsekin ollut masentunut ja siihen auttoi parhaiten juuri liikunta. Pahaa tekee katsoa kun toinen vetää purkista jotain eikä edes kokeile liikuntaa lääkkeeksi. Itse olisin valmis kokeilemaan uusia lajeja tai lähtemään aktiivimatkalle, mutta kaikki kaatuu aina milloin mihinkin tekosyihin.
Täällä on näitä henkisesti vajaita jotka häiriköi vähän joka ketjussa

pete
En hae 2-kymppistä vaan kaipaan aikuista naista. Sitäpaisti on hyvä että lapset on jo isoja eikä sido liikaa. menevät ja tulevat miten tykkäävät.
Onko mahdotin yhtälö saada aikuinen ja liikunnallinen nainen?Tai siis haluaisin että tämä minun nainen alkaisi liikkua, en kaipaa toisia naisia kumma kyllä.
mutta olisi surkeaa että maharöllykkä kasvaisi niin isoksi ettei suhteemme enää pääsisi siitä yli...

Yhteistyössä