Mies pilasi Juhannuksen...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tylsyyys
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ylläripylläri, taas on 99 % vastaajista sitä miltä että vika on naisessa (ap:ssa).

No, mua vituttais kanssa. Kun on jotain odottanut, ja sit viime hetkellä kuuleekin, että "no katotaan, ei ehkä lähetäkään".

Ylläripylläri, taas on 99 % vastaajista sitä miltä että vika on naisessa (ap:ssa).

No, mua vituttais kanssa. Kun on jotain odottanut, ja sit viime hetkellä kuuleekin, että "no katotaan, ei ehkä lähetäkään".
Tottakai on oikeutettua olla pettynyt ja vihainenkin. Mutta koska ap:n kirjoituksen mukaan miehellä on tapana tuo "katsotaan", niin ehkä ei kannata kerta toisensa jälkeen pettyä odottaessaan, että mies jotenkin yks kaks muuttuisi. Suurin osa ketjuun vastanneista on vastannut ihan kannustavasti eli että ap:n kannattaisi lähteä lasten kanssa sinne anopin mökille eikä tyytyä siihen, että mies jälleen kerran pilasi koko perheen juhannuksen.

• Tykkää
Reactions: Madicken04
Jos tuo nyt on miehen yleinen tapa "hoitaa" asioita niin ei kannata jättäytyä ainakaan jatkossa hänen hoitamisten varaan. Suunnittelet itse tekemisenne ja sovit niiden appivanhempien kanssa noista mökkeilyistäkin. Jos sitten mies viimehetkellä haluaa jäädä kotisohvalle makaamaan niin jääkööt keskenään.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;28639976:
Tottakai on oikeutettua olla pettynyt ja vihainenkin. Mutta koska ap:n kirjoituksen mukaan miehellä on tapana tuo "katsotaan", niin ehkä ei kannata kerta toisensa jälkeen pettyä odottaessaan, että mies jotenkin yks kaks muuttuisi. Suurin osa ketjuun vastanneista on vastannut ihan kannustavasti eli että ap:n kannattaisi lähteä lasten kanssa sinne anopin mökille eikä tyytyä siihen, että mies jälleen kerran pilasi koko perheen juhannuksen.

No jospa mies ei vaikka JUST TÄTÄ temppua ole ennen tehnyt, eikä ap osannut ennakoida. Totta helvetissä tuo vituttaa, eikä ihan kaikkea voi ap aavistaa ja selvittää etukäteen.

Nimittäin oma mies just eilen yritti vähän samaa. Oli aamulla urheilemassa, sen jälkeen piti lähteä yhdessä piknikille, niin mies ilmoitti että ei ehkä nyt huvitakaan, että jos te menisitte? Onneksi lapsi nosti heti metelin, että isä oli luvannut tulla, niin sit mentiin :D

No jospa mies ei vaikka JUST TÄTÄ temppua ole ennen tehnyt, eikä ap osannut ennakoida. Totta helvetissä tuo vituttaa, eikä ihan kaikkea voi ap aavistaa ja selvittää etukäteen.
Ehkä ei kuitenkaan kannata jäädä odottamaan jokaista temppua erikseen vaan miehensä "katsotaan" -ajattelutavan tuntien järjestää haluamansa asiat itse. Siis sopia anopin kanssa itse, mitä juhannusruokia tuodaan mukana, kauanko voidaan olla sekä hommata tarvittaessa kyyti, jos ei omista ajokorttia. Mä ymmärrän ihan hyvin ap:n vitutuksen, mutta voisin kuvitella, että ap kohdistaa kiukkuaan osittain myös itseensä, koska jälleen kerran uskoi, mitä mies sanoi. Jos ei olisi uskonut, ap lapsineen olisi mökillä ja mies saisi nysvätä keskenään kotona.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;28640010:
Ehkä ei kuitenkaan kannata jäädä odottamaan jokaista temppua erikseen vaan miehensä "katsotaan" -ajattelutavan tuntien järjestää haluamansa asiat itse. Siis sopia anopin kanssa itse, mitä juhannusruokia tuodaan mukana, kauanko voidaan olla sekä hommata tarvittaessa kyyti, jos ei omista ajokorttia. Mä ymmärrän ihan hyvin ap:n vitutuksen, mutta voisin kuvitella, että ap kohdistaa kiukkuaan osittain myös itseensä, koska jälleen kerran uskoi, mitä mies sanoi. Jos ei olisi uskonut, ap lapsineen olisi mökillä ja mies saisi nysvätä keskenään kotona.

Peesi tälle, kokonaisuudessaan.

Minä olen joskus onistunut olemaan tuplaärsyyntynyt, kun mies ei saa aikaan jotain asiaa, mikä hänen on pitänyt hoitaa. (siis että saisi edes kakaistua ulos, koska olisi hänelle sopiva ajankohta tehdä asia x ja minä järkkäisin sitten asian käytännön puolen) Sitten, kun minä totean, että emme pääse puusta pitkään ja päätän, että minä menen lasten kanssa ilman miestä NYT, kaiken jahkaamisen päätteeksi, niin viime minuutilla mies änkeääkin mukaan.

Kaikki ovat mukana reissussa ja kaikki on hyvin, eikös?

Todellisuudessa mies sitten tuhisee ja puhisee, että hän ei olisi oikeastaan ehtinyt tulla ja häneltä jäivät kesken ties mitkä puuhat ja vinku vonku. Vaikka ihan ilmoitin, että hänen EI ole pakko lähteä mukaan, enkä aio näyttää sitruunaista naamaa, vaan mennä menojani. Miehen ei tarvitsisi siis edes pelätä, että mulla on viikon verran naama norsunv***lla. Sitten on mun vikani, että autossa on hyytävä tunnelma, vaikka se itse noituu kiirettään.

Aika jännä olettamus kaikilla, että ap:llä on ajokortti/kyyti/muu kuljetus mökille :O Mulla esim. ei ole korttia ja voipi olla et jos kuski tekis oharit, niin vituttais aika huolella Ja kaikille mökeille ei ihan noin vaan lasten kanssa lähdettäkään julkisilla. Etenkään näin pyhänä. Voihan sitä toki taksilla suhaa jos ei oo pikkurahan puute...

Alkuperäinen kirjoittaja ööh;28640107:
Aika jännä olettamus kaikilla, että ap:llä on ajokortti/kyyti/muu kuljetus mökille :O Mulla esim. ei ole korttia ja voipi olla et jos kuski tekis oharit, niin vituttais aika huolella Ja kaikille mökeille ei ihan noin vaan lasten kanssa lähdettäkään julkisilla. Etenkään näin pyhänä. Voihan sitä toki taksilla suhaa jos ei oo pikkurahan puute...
No mulla ei ole ajokorttia, mutta mikäli mulla olisi tuollainen "katsotaan" -mies, niin mä järjestäisin itselleni ja lapsilleni kyydin mökille (kysyisin esim kyytiä anopilta, jos kerran tämä oli mökilleen menossa), jos kerran sinne mökille haluaisin. Tai sitten järjestäisin itselleni ja lapsilleni jotain muuta juhannusohjelmaa kuin juuri sen anopin mökille menemisen. Tilanne olisi toki eri, jos tämä olisi ensimmäinen kerta, kun ap:n mies suhtautuu johonkin asiaan "katsotaan" -asenteella. Mutta silloinkin tästä voi ottaa opikseen ja seuraavalla kerralla järjestää haluamansa asiat itse, niin silloin ei ainakaan ole juhannuksen onnistuminen tai epäonnistuminen kenestäkään muusta kiinni.

"Oli tarkoitus lähteä mökille perheen kesken."

Miehesi olisi siis pitänyt vain varmentaa etukäteen, että hänen vanhempansa eivät tule omalle mökilleen juhannuksena eikä myöskään hänen sisarensa saavu siine perheineen... koska miniä haluaa olla siellä perheen kesken?

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;28640130:
No mulla ei ole ajokorttia, mutta mikäli mulla olisi tuollainen "katsotaan" -mies, niin mä järjestäisin itselleni ja lapsilleni kyydin mökille (kysyisin esim kyytiä anopilta, jos kerran tämä oli mökilleen menossa), jos kerran sinne mökille haluaisin. Tai sitten järjestäisin itselleni ja lapsilleni jotain muuta juhannusohjelmaa kuin juuri sen anopin mökille menemisen. Tilanne olisi toki eri, jos tämä olisi ensimmäinen kerta, kun ap:n mies suhtautuu johonkin asiaan "katsotaan" -asenteella. Mutta silloinkin tästä voi ottaa opikseen ja seuraavalla kerralla järjestää haluamansa asiat itse, niin silloin ei ainakaan ole juhannuksen onnistuminen tai epäonnistuminen kenestäkään muusta kiinni.

Nimenomaan. Ajokortittomana sitä sitten järjestää lomailunsa ja menonsa niin että ne hoituvat ilman omaa autoa, tai hankkii kyydin jotain muuta kautta. Lapset voivat esim tykätä kovasti junalla tehtävästä reissusta yms. :)

Jos tämä nyt oli se eka kerta kun mies tekee oharit niin varmasti ärsyttää. En tiedä miten kaukana tuo mökki on ja millaiset mahdollisuudet sinne on mennä julkisilla, mutta jos siis ap on ilman sitä ajokorttia niin voihan silti kysyä anopilta jos nämä voisivat auttaa kuskaamisessa tai tulla vaikka hakemaan bussilta/junalta. Jos siis tuo kotiin jääminen tarkoittaa että koko juhannus menee pilalle ja mökille on kaipuu. Jos se ajokortti löytyy niin mies tuskin sohvalla maatessaan autoa tarvii eli kulkupeli löytyy -mökille tai muualle.

[QUOTE="vieras";28640143]"Oli tarkoitus lähteä mökille perheen kesken."

Miehesi olisi siis pitänyt vain varmentaa etukäteen, että hänen vanhempansa eivät tule omalle mökilleen juhannuksena eikä myöskään hänen sisarensa saavu siine perheineen... koska miniä haluaa olla siellä perheen kesken?[/QUOTE]

Mikä tuossa on vaikeaa? Sen kuin olisi soittanut kaksi puhelua, yhden äidille ja toisen siskolle: "Oletteko menossa juhannuksena mökille/mitä ajattelitte tehdä jussina?" Ei ole pakko painostaa ketään pysymään poissa. Jos jompi kumpi olisi sanonut menevänsä mökille, ap olisi voinut suunnitella muuta. Pari päivääkin aiemmin soittaminen on iso apu, mutta viimeisenä päivänä "katseleminen" hankaloittaa asioita.

Mikä tuossa on vaikeaa? Sen kuin olisi soittanut kaksi puhelua, yhden äidille ja toisen siskolle: "Oletteko menossa juhannuksena mökille/mitä ajattelitte tehdä jussina?" Ei ole pakko painostaa ketään pysymään poissa. Jos jompi kumpi olisi sanonut menevänsä mökille, ap olisi voinut suunnitella muuta. Pari päivääkin aiemmin soittaminen on iso apu, mutta viimeisenä päivänä "katseleminen" hankaloittaa asioita.

On outo haluta toisten mökille vain oman perheen kesken juhannuksena... yleensä mökin omistajat ovat siellä myös juhannuksena. Halusi miniä sitä tai ei.

[QUOTE="vieras";28640143]"Oli tarkoitus lähteä mökille perheen kesken."

Miehesi olisi siis pitänyt vain varmentaa etukäteen, että hänen vanhempansa eivät tule omalle mökilleen juhannuksena eikä myöskään hänen sisarensa saavu siine perheineen... koska miniä haluaa olla siellä perheen kesken?[/QUOTE]

Sisarus oli valkannut pe-la itselleen ja mun mielestä on kohteliasta kysyä onko la-su vapaa, ettei vaan tungeta sinne. Olin koki vitun viikon siinä luulossa että mennään ja että on ok mennä... Luulun että mies oli jo sopinut sen.

Sitten oon vielä itse sairastunut ja tuntuu että seinät kaatuu päälle... Mut ihan vitun se ja sama. Möllötelköön yksin kotona, mulla ja lapsilla on muuta menoa jo.

[QUOTE="Vieras";28640188]Yleensä olaan Datan kanssa eri planeetoilta, mutta mikset itse soita ja kysy?[/QUOTE]

Data on aivan urpo. En edes haluais tuntea mokomaa hirvitystä. Ei se pysty siittämään lapsia - ne on tehty jotenkin jossain ulkoavaruudessa.

Sisarus oli valkannut pe-la itselleen ja mun mielestä on kohteliasta kysyä onko la-su vapaa, ettei vaan tungeta sinne. Olin koki vitun viikon siinä luulossa että mennään ja että on ok mennä... Luulun että mies oli jo sopinut sen.

Sitten oon vielä itse sairastunut ja tuntuu että seinät kaatuu päälle... Mut ihan vitun se ja sama. Möllötelköön yksin kotona, mulla ja lapsilla on muuta menoa jo.

Eikö teillä vietetä aikaa suvun kesken? Miehen pitää varmistaa omien vanhempiensa mökki tyhjäksi, jotta sinä voit sinne saapua?

[QUOTE="vieras";28640257]Data on aivan urpo. En edes haluais tuntea mokomaa hirvitystä. Ei se pysty siittämään lapsia - ne on tehty jotenkin jossain ulkoavaruudessa.[/QUOTE]

Kuopiossa oli lähin portaali, varokaa siellä ;)

SarekBabySpock_zpsffdadbce.jpg

Siis se miehen sisarus perheineen on siellä viettämässä juhannusta vanhempiensa kanssa ja mökin olisi ollut kohteliasta olla tyhjänä teitä varten?

En tiedä minkä kokoisesta mökistä on kysymys mutta jos siis olisit halunnut viettää juhannusta näiden miehen sukulaisten kanssa, olisi kannattanut tiedustella mahdollisuutta siihen jo ajoissa. Jos taas olisit/olisitte halunneet viettää mökkijuhannuksen ihan vain oman perheenne kesken niin silloin olisi kannattanut jo lähtökohtaisesti etsiä vuokramökkiä jostain ja antaa miehen sukujen rauhassa viettää juhannusta keskenään omalla mökillään.

Mutta hyvä että keksit nyt muuta tekemistä tilalle. :)

Ai jos mies on sanonut että asia on ok, niin nää "mäenluotakehenkäänmäteenainakaikenitse"-mammat soittelisi itse vielä miehen sukulaiset läpi, että "huijaakohan se meidän Pera kun se mulle väitti että asia on ok". Joo niin varmaan.

[QUOTE="vieras";28640339]Ai jos mies on sanonut että asia on ok, niin nää "mäenluotakehenkäänmäteenainakaikenitse"-mammat soittelisi itse vielä miehen sukulaiset läpi, että "huijaakohan se meidän Pera kun se mulle väitti että asia on ok". Joo niin varmaan.[/QUOTE]

:D

No jos mies sanoo varmistaneensa että joku juttu on ok ja sitten lähtöpäivän aamuna toteaa ettei ole näin tehnytkään eikä oikeastaan edes viitsi mihinkään lähteä niin varmaan mies kuulisi tuosta kunniansa. Ja keksisin sitten tilalle itselleni ja lapsille muuta tekemistä, niin kuin ap tekikin. :)

Jos tuota tapahtuisi useammin niin tuskin enää jaksaisin luottaa noihin miehen järjestelyihin vaan hoitaisin jatkossa nuo itse.

Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Data

Yhteistyössä