Mies petti

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kaarina
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

kaarina

Jäsen
16.10.2004
35
0
6
Kuukausi sitten sain tietää, että miehelläni on ollut suhde toiseen naiseen usean kuukauden ajan, nainen myös naimisissa oleva ja myös pieniä lapsia. Olivat soitelleet, sähköpostitelleet ja seksikin oli tullut mukaan kuvioihin jossain vaiheesa. Autossa oli harrastettu, kun ei muita paikkoja ollut. Sitten mieheni ilmoitti, että haluaa eron eikä suostu luopumaan tästä naisesta. Minä käskin hänen häipyä. Hän muuttikin muualle. Pidimme kuitenkin keskusteluyhtetyttä yllä ja nyt hän asuu taas kotona. Nainen ei ollutkaan ollut niin tärkeä hänelle vaan minä ja lapset sitten kuitenkin. Avioliittoome ei tämän suhteen kestäessä ollut todellakaan mikään hyvä ja itsekin olin miettinyt josko muualla olisi parempaa. Koskaan en tosin pettänyt, vaikka tarjokkaita oli. Tämä kriisi kuitenkin pisti meidät huomaamaan, että sitä rakkautta on edelleen meidän välillä. Se vain oli hautautunut kaikkien muiden ongelmien alle. Anteeksi antaminen ja luottamuksen palautus on kuitenkin vaikeaa. Enkä oikein tiedä onnistunko siinä. Miten te, jotka olette päässeet kumppanin pettämisetä yli, olette siitä selvinneet? Veikö pitkänkin ajan?

En osaa vastata kysymykseesi, mutta olen pahoillani, että olet joutunut moista kokemaan. Toivon teille voimia ja toivottavasti saatte asiat selvitettyä ja rakkautenne riittää jatkamaan. :hug:

Hienoa että teillä on yhteys tallella :heart:
Nyt kannattaa hyödyntää tuota uutta kiinnostusta suhdetta kohtaan, ja käydä jossain parisuhdeleirillä tms. Jottei vanhat kaunat nousisi myöhemmin pintaan, niin kannattaa punoa suhde uudelleen tiukaksi. Kyllä se onnistuu, rakkaus on suurimmaksi osaksi tahtomista. Äläkä usko puheita "kerran pettää, aina pettää", koska ihminen on tekoja tehdessään aina eri ihminen kuin niiden jälkeen. Jos miehesi katuu ja on ottanut opikseen, on hän eri ihminen kuin silloin hairahtuessaan. Parempi ihminen. Käykää keskustelemassa ja antakaa toisillenne aikaa. :flower: =) :flower:

HEI!

En usko että pettämisen yli pääsee koskaan 100%...
Meillä mies petti 5v yhteiselon jälkeen, asia selvitettiin ja se johti 2.5 vuotta sitten avioliittoon.
Aluksi pettäminen oli mielessä joka hetki mutta aika parantaa pikkuhiljaa. Jonain päivänä huomasi ettei ollutkaan miettinyt asiaa aikoihin.
Mutta kyllä asia kalvaa vieläkin välillä ja tulee ajoittain varsinkin riidellessä esille.
Nyt pettämisestä on jo kulunut 3v 5kk ja joitakin päiviä...
Luottamus ei koskaan palaa ennalleen vaikka muutos onkin tapahtunut.
Mutta ihminenhän on erehtyväinen, myös se petetty osapuoli.
Ja anteeksi voi aina antaa muttei koskaan täysin unohtaa...

Voimia ja jaksamista Sinulle!
Toivon että saatte asiat kuntoon taas.

Yhteistyössä