Kuukausi sitten sain tietää, että miehelläni on ollut suhde toiseen naiseen usean kuukauden ajan, nainen myös naimisissa oleva ja myös pieniä lapsia. Olivat soitelleet, sähköpostitelleet ja seksikin oli tullut mukaan kuvioihin jossain vaiheesa. Autossa oli harrastettu, kun ei muita paikkoja ollut. Sitten mieheni ilmoitti, että haluaa eron eikä suostu luopumaan tästä naisesta. Minä käskin hänen häipyä. Hän muuttikin muualle. Pidimme kuitenkin keskusteluyhtetyttä yllä ja nyt hän asuu taas kotona. Nainen ei ollutkaan ollut niin tärkeä hänelle vaan minä ja lapset sitten kuitenkin. Avioliittoome ei tämän suhteen kestäessä ollut todellakaan mikään hyvä ja itsekin olin miettinyt josko muualla olisi parempaa. Koskaan en tosin pettänyt, vaikka tarjokkaita oli. Tämä kriisi kuitenkin pisti meidät huomaamaan, että sitä rakkautta on edelleen meidän välillä. Se vain oli hautautunut kaikkien muiden ongelmien alle. Anteeksi antaminen ja luottamuksen palautus on kuitenkin vaikeaa. Enkä oikein tiedä onnistunko siinä. Miten te, jotka olette päässeet kumppanin pettämisetä yli, olette siitä selvinneet? Veikö pitkänkin ajan?