Mies petti ikään kuin kaksi kertaa - miten tästä eteenpäin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
En tiedä, miksi kirjoitan tänne. Kenties vain selvitelläkseni ajatuksiani, kenties saadakseni kommentteja. Tai jotain.

Olen 25-vuotias avioliitossa oleva nainen. Vihille mentiin kolme vuotta sitten, mutta avoliittoa on jatkunut pidempään. Kolme lastakin meille on siunaantunut; kaikki nyt alle 5-vuotiaita. Vanhin 4-vuotias ja nuorin on pian puoli vuotta täyttävä poika.

Liittoomme on tähän mennessä mahtunut niin hyviä kuin huonojakin päiviä, mutta kaikista on kyllä selvitty. Hyvinhän tässä on suurimmaksi osaksi mennytkin, mutta puoli vuotta sitten mieheni käytös alkoi muuttua - ja samalla kummeksuttaa.

Muutamaan otteeseen hän on myöskin humalassa ollessaan kutsunut minua väärällä (!) nimellä, joka ei millään tavalla muistuta omaani. (Eli sanotaan nyt vaikka, että minun nimeni olisi Julia, ja tuo toinen nimi Emma-Kristiina.) Kysyttyäni asiasta mies on nopeasti korjannut, että "En minä tiedä, kuka se on. Niin joo, serkullani on sen niminen tyttö." Siis että mitä? Alettuani tiukkaamaan asiaa kovemmin, mies on aina vaihtanut puheenaihetta tai ruvennut haastamaan riitaa.

Mies on myös alkanut epäillä ja syytellä minua vieraiden miehien kanssa vehtaamisesta, vaikka luulisi hänen nyt sentään jotain tajuavan. Synnytin hieman yli viisi kuukautta sitten kolmannen lapsemme, eikä seksi ole minulle maistunut muuten, kuin läheisyyden muodossa. Koko asiaan ei edes tunnu riittävän aikaa eikä energiaa... Sitä paitsi, järjellä ajatellen, missä vaiheessa minä edes vieraiden miehien kanssa vehtaisin, kun on rinnalla roikkuva vauva, ja kaksi rasavilliä meuhkaamassa? :D Tätä olen tietysti miehelle yrittänyt sanoa, mutta huonolla menestyksellä.

Näiden syytösten aina tullessa esiin yhä uudelleen ja uudelleen aloin tietysti ihmetellä, mistä moiset syyttelyt kumpuavat. Aloin tulla siihen tulokseen, että miehellä on itsellään luurankoja kaapissa. Toisaalta samalla syyttelin itseäni vainoharhaisuudesta ja epäluuloisuudesta; enkö minä idiootti osaa olla onnellinen kun mulla on hyvä aviomies ja ihanat lapset, miksi mä taas epäilen tuota, miksi olen näin epävarma, etc.

Yhtenä viikonloppuna mieheni lähti omien sanojensa mukaan Pudasjärvelle. Myöhemmin kävi ilmi, että sinne hän ei koskaan mennytkään... minulle nimittäin soitti naikkonen, joka kertoi olevansa Emma-Kristiina, jolla on suhde mieheni kanssa. Olin aika ällikällä lyöty. Mieleni teki haukkua koko nainen, mutta olin myös hyvilläni siitä, että ylipäätänsä joku kertoi minulle homman nimen. Muutenhan en varmaan ikinä olisi saanut tietää mitään...

Mieheni luikki kotiin häntä koipien välissä ja tunnusti kaiken. Puhelimessa puhumista he ovat kuulemma jatkaneet pitemään, mutta tapaaminen oli heidän ensimmäisensä. "Pahin" oli silti ehtinyt tapahtua. Olin loukkaantunut (no totta kai) ja minua inhotti, mutta päätin, että haluan kuitenkin katsoa, josko tästä asiasta päästäisiin yli ja saataisiin asiat jälleen kuntoon. Mies kertoi haluavansa samaa ja suorastaan väänsi itkua osoittaen vuoroin syvää katumusta ja vuoroin voivotellen, miten onnellinen onkaan, kun minä olen hänelle niin hyvä, etten tyystin häntä hylkää, vaikka hän nyt tekikin mitä teki.

Joo, siitä alkoi sitten asian käsitteleminen. Halusin puhua asian ja siihen liittyvät seikat kunnolla läpi niin, ettei niitä tarvitsisi sitten myöhemmin vatvoa tai miettiä, että kun nyt jotain jäi kumminkin hampaan koloon. Jeps. Aikamme keskusteltuamme ja vatvottuamme ja riideltyämme jne. jne. jne. asia tuntui vihdoin olevan edes jollakin tavalla selvä ja ajattelin, että siitä on hyvä jatkaa suhteemme eheyttämistä, luottamuksen takaisinsaamista ja muutenkin asioiden korjaamista. Kaikki tuntui olevan ok ja miehen käytöskin oli taas tyystin tavallista...

...kunnes muutaman päivän sisällä tuosta kaikki tuntui taas alkavan alusta. Tosin sillä erotuksella, että neiti Emma-Kristiina alkoi piinata minua tekstiviestein ja soitoin. Jos satuin juttelemaan mieheni kanssa puhelimessa, neiti Emma-Kristiina koputteli vuoroin kummankin puhelimeen ilmeisesti ottaakseen selville, puhummeko keskenämme. Lisäksi hän soitteli miehelleni. Kävikin sitten ilmi, että mies vakuutteli hänelle suunnilleen samantyyppisiä asioita, mitä minulle, ja samanaikaisesti esitti hyvää aviomiestä. Neiti Emma-Kristiina alkoi uhkailla minua tekstiviestitse, mutta pysyin päätöksessäni olla vaihtamatta numeroa; eihän se minun tehtäväni ole muuttaa numeroani siksi, että jollakin toisella ei ole kaikki inkkarit kanootissa.

Alkoi melkoinen show, joka päättyi siihen, että neiti Emma-Kristiina ilmoitti matkustavansa ulkomaille joksikin aikaa ja jättävänsä minut rauhaan, sillä "tuo mieshän on pitänyt meitä kumpaakin tyhmänä" niinkuin onkin. Vielä en tiedä jatkosta. Mies ruikuttelee kovasti uutta mahdollisuutta, mutta mun luottamus on kyllä nyt mennyt niin, etten todellakaan tiedä, miten voisin koskaan saada sitä takaisin. Toki minä miestäni sisimmässäni rakastan edelleen, sillä eihän se rakkaus mihinkään tuosta noin vain lopu, mutta äärimmäisen loukkaantunut ja sisäisesti haavoilla kyllä olen.

En tajua, miten tästä voisi lähteä avioliittoa enää jatkamaan, vaikka luovuttaakaan en haluaisi.

Anteeksi sekava tekstini, mutta pää lyö aika tyhjää ja on ontto olo.

Heitä pihalle, ainakin siksi aikaa että saat ajatuksesi selviksi. Mieti haluatko oikeasti jatkaa miehen kanssa, joka tekee sinulle noin?
Hän saattaa tehdä niin uudestaankin, jos nyt annat asian olla. Jos osoitat heti, ettei moinen peli vetele, voi olla mahdollista, että mies tulee järkiinsä ja voit sitten ottaa hänet takaisin, jos siltä tuntuu.
Ja jos ei mies enää halua palata luoksesi, niin käsi sydämelle: olisitko moisella rotalla mitään tehnytkään?

no onpa melkoinen tilanne:( eivät tunteet tietenkään katoa heti eikä hetken päästä eikä kai tarvitsekaan. oisko nyt käynyt niin että,mitenkään puolustellakseni miestäsi,hän on jäänyt lasten varjoon eikä ole saanut sinulta tarpeeksi aikaa? tietysti ymmärrettävää kun teillä on pienet lapset jotka vaativat kaiken huomion äidiltä melkein koko ajan. miehesi teko on kuitenkin todella tuomittava ja loukkaava sinua kohtaan! nostan hattua jos pystyt anteeksi antamaan ja jatkamaan yhdessä miehesi kanssa. olisiko apua tilanteeseen jos lähtisitte koko perhe jonnekin pienelle reissulle yhdessä,keskittyisitte vain nauttimaan aikaansaannoksistanne? tai mikäli mahdollista,ihan kaksin?

Teit enemmän kuin tarpeeksi kun annoit ENSIMMÄISELLÄ kerralla anteeksi etkä todellakaan ole kellekään velvollinen antamaan anteeksi toistamiseen, saatika sen jälkeen ja sen jälkeen..
Sinä annoit miehelle rehellisen uuden mahdollisuuden(johon ei moni pystyisi)ja mies käytti tilaisuutensa töpeksimällä uudelleen. Sen takia en itse pystyisi enää antamaan anteeksi tai jatkamaan, en uskoisi ettei mies taas tekisi jotain kerta kuvittelee saavansa aina uuden mahdollisuuden.

Upeaahan olisi, jos perhettänne ei tarvitsisi hajoittaa, mutta mieti nyt tarkkaan, että pystytkö luottamaan mieheesi jatkossa. Tuollainen kahden naisen vedätys on kyllä aika huippua. Mutta toki voit katsoa, mihin asiat menevät. Toivotaan, että mies oppi tästä kerrasta. Aika huonot ennusmerkit kyllä on ilmassa.

Enpä luottaisi tuolaiseen mieheen enää koskaan, heittäisin pihalle.
En voisi antaa enää anteeksi tuollaista peliä.

En tiedä, mitä odotit, kun päätit olla antamatta seksiä koska se ei maistu. Energiaa kuitenkin olet sitten joutunut käyttämään monin verroin kriisin selvittelyyn. On mieskin hivenen tyhmä kun lupaili hupakolle maat ja taivaat. Ja epäreilua sekin ettei rehellisesti sanonut sinulle, että aikoo jatkaa rakastajattaren kanssa.

Tosin en tiedä, miten itse toimisin. Mies on laitettu tosi epäreiluun tilanteeseen. Hän on pääosin hyvä, mutta ei saa vastapalloon sitä miehen ymmärtämää rakkaudenkieltä kotoa. Toisaalta ei saisi muualta hakea.

Toivottavasti saatte asiat kuntoon. Itse olen huomannut että vieraiden naisten pyörittely vie sitä aikaa ja voimaa, palkiten harvemmin kuin omaan vaimoon keskittyminen. Ehkä miehellesi voisi kaupata samaa talousmallia,mutta se edellyttää sitten tiedät kyllä mitä.

Kamala tilanne. En oikein osaa mitään sanoa... Itse en varmaan heti laittaisi avioeropapereita vetämään, vaan olisin esim. asumuserossa jonkin aikaa. Veikkaan kyllä, että jos suhdetta jatkatte, niin tämä tulee vaikuttamaan aina teidän väliseen luottamukseen ja siihen, miten toista kohtelee. Miehesi ei ehkä tajua, kuinka pahasti on tehnyt.

Hyvä vaihtoehto tosiaan olisi tuo erilleen muuttaminen. Ja jos päätätte suhdetta jatkaa, niin ehdottomasti tarvitsette ulkopuolisen apua (parisuhdeterapiaa).

helppo tietysti sanoa, että jätä mies, mutta toisaalta uskon, että päätös kolmen pienen kanssa on äärimmäisen vaikea. En tiedä kuinka tuollaisesta voisi päästä yli, ehkä jonkunlaisella pariterapialla, mutta luottamuksen palautuminen vie varmasti vuosia. Kovasti voimia, mihin ratkaisuun sitten päädytkin!

"Mies on laitettu tosi epäreiluun tilanteeseen. Hän on pääosin hyvä, mutta ei saa vastapalloon sitä miehen ymmärtämää rakkaudenkieltä kotoa." Mikä osa miehen toiminnasta on ollut hyvää? Mielenkiintoinen, selvästi miehinen näkökulma asiaan...

Menkää pariterapiaan. Opetelkaa luottamaan uudelleen. Jos mies vielä pettää tai valehtee, pistä ukko saman tien pihalle. Joka kannattaa tehdä miehelle selväksi.

En tiedä, mitä odotit, kun päätit olla antamatta seksiä koska se ei maistu. Energiaa kuitenkin olet sitten joutunut käyttämään monin verroin kriisin selvittelyyn. On mieskin hivenen tyhmä kun lupaili hupakolle maat ja taivaat. Ja epäreilua sekin ettei rehellisesti sanonut sinulle, että aikoo jatkaa rakastajattaren kanssa.
Tosin en tiedä, miten itse toimisin. Mies on laitettu tosi epäreiluun tilanteeseen. Hän on pääosin hyvä, mutta ei saa vastapalloon sitä miehen ymmärtämää rakkaudenkieltä kotoa. Toisaalta ei saisi muualta hakea.
Toivottavasti saatte asiat kuntoon. Itse olen huomannut että vieraiden naisten pyörittely vie sitä aikaa ja voimaa, palkiten harvemmin kuin omaan vaimoon keskittyminen. Ehkä miehellesi voisi kaupata samaa talousmallia,mutta se edellyttää sitten tiedät kyllä mitä.

Niin, miehen mielestä on siis kohtuullista ja oikein pettää, jos kotona ei saa. Olisko ensin jokin muu ratkaisuyritys paikallaan, jottei joutuisi tyhmyyttään tuollaiseen 2 naisen loukkuun?

En varmaan pystyisi jatkamaan. Miten voi rakkaalleen tehdä noin edes sen yhden kerran, saati kaksi. Itse olen "jo" reippaasti yli 30-vuotias ja ajattelisin, että avioliittoa olisi jäljellä vielä niin kauan ennen kuolemaa, että en jaksaisi sitä, etten voisi varmasti koskaan luottaa 100%:sti. Olisi niin kamalaa "päästää" miestä enää minnekään, vaikka eipä sitä voisi kotiinkaan sitoa. Kuvittelisin itseni 20 vuoden päähän ja miettisin, että jos mies jo nyt on valmis pettämään, niin entä silloin, kun olen rupsahtanut ja lapsetkaan ei enää sido perheeseen. Vaihtaisi varmaan nuorempaan tjt. Kukaanhan ei voi sanoa, miten sinun tulisi toimia, mutta itse miettisin, että "herran jestas, olen vasta 25-vuotias ja olisin halunnut elää arvostettuna suhteessani".

[QUOTE="vieras";24358278]Itse en pystyis mitenkään enää tuosta liittoa jatkamaan. Luottamus kun on menny, niin se on kans menny.[/QUOTE]

Peesi. Yksi kännipano on eri juttu, kuin tuollainen pettäminen. Ja vielä senkin jälkeen, kun jo on jäänyt kiinni. Mies pellolle lopullisesti. Ei se kuitenkaan muutu. Tilaisuus oli ja meni.

Eli miehellä on oikeus pettää ja valehdella, koska nainen ei ole levittänyt jalkojaan? Ja koko juttu oli taas naisen syytä?

Mun mielestä jokainen toipuu omaa tahtiaan synnytyksestä. Meillä meni miehen kanssa melkeinpä vuosi, ennen kuin varsinaiseen yhdyntään asti päädyttiin... syystä, että sen harrastaminen oli aivan helvetin kivualiasta. Lisäksi kroppa ei tuntunut yhtään omalta ja sen kanssa tavallaan toisen murrosiän elinkin... Mun mielestä jokaisen pitää antaa itselleen se aika, mitä itse tuntee tarvitsevansa...

Onko ap teillä sitten läheisyyttä ollut muuten?

[QUOTE="ninnii";24358356]no onpa melkoinen tilanne:( eivät tunteet tietenkään katoa heti eikä hetken päästä eikä kai tarvitsekaan. oisko nyt käynyt niin että,mitenkään puolustellakseni miestäsi,hän on jäänyt lasten varjoon eikä ole saanut sinulta tarpeeksi aikaa? tietysti ymmärrettävää kun teillä on pienet lapset jotka vaativat kaiken huomion äidiltä melkein koko ajan. miehesi teko on kuitenkin todella tuomittava ja loukkaava sinua kohtaan! nostan hattua jos pystyt anteeksi antamaan ja jatkamaan yhdessä miehesi kanssa. olisiko apua tilanteeseen jos lähtisitte koko perhe jonnekin pienelle reissulle yhdessä,keskittyisitte vain nauttimaan aikaansaannoksistanne? tai mikäli mahdollista,ihan kaksin?[/QUOTE]

Tokihan lapset vaativat paljon aikaani, sitä ei voine kukaan kiistää. Mies on päivät töissä, jolloin minä siis lasten kanssa kotona (ja välillä tietysti muuallakin). Töistä kotiuduttuaan mies pääsee valmiiseen pöytään eikä hänen tarvitse viikolla kotitöistä juuri kummoisemmin huolehtia. Lasten hoitoon hän toki osallistuu siinä missä minäkin, mutta tuo nyt mielestäni onkin ihan itsestäänselvä asia... yhteisiä kun ne lapset kuitenkin on.

Illalla lasten mentyä nukkumaan ollaan monesti valvottu hieman pidempään, jotta saataisiin viettää sitä aikaa ihan vain kaksin. Yleensä se aika on käytetty juurikin siihen läheisyyteen tai keskusteluun tai muuten vain yhdessäoloon ja rentoutumiseen.

Täytyy miettiä noita reissuja, mikäli tulen siihen tulokseen, että yrittää vielä haluan.

Mielenkiintoinen näkökulma. Onko siis avioliitossa tai parisuhteessa yleensäkin ihan ok pettää, ellei toinen omista fysiologisista ja henkisistäkin syistään halua seksiä?

[QUOTE="vieras";24358631]Tokihan lapset vaativat paljon aikaani, sitä ei voine kukaan kiistää. Mies on päivät töissä, jolloin minä siis lasten kanssa kotona (ja välillä tietysti muuallakin). Töistä kotiuduttuaan mies pääsee valmiiseen pöytään eikä hänen tarvitse viikolla kotitöistä juuri kummoisemmin huolehtia. Lasten hoitoon hän toki osallistuu siinä missä minäkin, mutta tuo nyt mielestäni onkin ihan itsestäänselvä asia... yhteisiä kun ne lapset kuitenkin on.

Illalla lasten mentyä nukkumaan ollaan monesti valvottu hieman pidempään, jotta saataisiin viettää sitä aikaa ihan vain kaksin. Yleensä se aika on käytetty juurikin siihen läheisyyteen tai keskusteluun tai muuten vain yhdessäoloon ja rentoutumiseen.

Täytyy miettiä noita reissuja, mikäli tulen siihen tulokseen, että yrittää vielä haluan.[/QUOTE]

Hupsista, siis ap:han minä olen. :)

Ymmärrän sinua.Itse painskelen kanssa kriisissä ja noh nyt tähän liittyy epäluottamus ja juominen. Tiedettävästi ei pettäminen...mutta vanhat haamut kummittelee,joista oltiin jo päästy yli...tapahtumista noin 5. vee. Odotan toistamme ja suhde on ajautunut ihan uskomattomaan kriisiin,tänä aamuna mies pakkasi kamansa ja lähti,en tiedä minne. Olo on kauhea.Mietin miten voikaan olla tälläinen umpikuja.
Riidat lähti tälläkertaa alkujaan vanhoista haavoista ja siitä etten voi luottaa mieheen. Tälläkertaa olin väärässä syytöksissäni,ehkä.Mutta vanhat merkit oli ilmassa ja luulin että taas sitä ollaan samassa pisteessä ja vielä vauva tulossa...eikö tuo sika kunnioita minua yhtään?!! Riita paisui ja tajusin että ei sitä luottamusta saa koskaan enää takasin mikä joskus on mennyt. Jos joskus miehelle on ollut helppo tehdä vääriä ratkaisuja niin ainakin omasta mielestä se on sitä sille edelleen...

Suosittelen sinua että harkitse vakavasti jäätkö...nämä eivät ole minullekkaan olleet helppoja vuosia...joskus toivon että olisin lähtenyt...Niin paljon stressiä ja pelkoa mitä seuraavaksi?!
Vaikka meilläkin oli silloin suhde huonossa jamassa ja ihan eri kuin silloin "jokin ihmeellinen tauko tms" niin se touhu oli niin häikäilemätöntä että sitä kipua olen tuntenut pitkään....tuntuu kuin minut olisi häpäisty. Arvosta itseäsi ja mieti voitko todella jatkaa...se jos jatkat vaatii todella paljon ja raskaita tunteita on edessä. VOIMIA!!!!!!

[QUOTE="feministi";24358474]"Mies on laitettu tosi epäreiluun tilanteeseen. Hän on pääosin hyvä, mutta ei saa vastapalloon sitä miehen ymmärtämää rakkaudenkieltä kotoa." Mikä osa miehen toiminnasta on ollut hyvää? Mielenkiintoinen, selvästi miehinen näkökulma asiaan...[/QUOTE]

niin siis ak itse näin kertoi kokeneensa, että hyvä aviomies ennen pettämistä

Yhteistyössä