Mies petti, kuinka jatkaa eteenpäin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Elikkäs, mies tunnusti hiljattain pettäneensä mua jokin aika sitten.

En olisi koskaan saanut asiaa tietää ellei olisi sitä minulle kertonut.

Sattuu niin pirusti mutta nyt pitäisi miettiä kuinka tästä eteenpäin?? Ongelmia meillä on. Ja isoja! En tiedä pystytäänkö muutenkaan enää koskaan palaamaan vanhaan... Mutta mitä pettämiseen tulee niin kysynkin pystyisittekö TE antamaan anteeksi tai oletteko kenties antanut? Mitenkäs luottamus? Palautuuko koskaan?

Miten erosta toipuu?
No, itselleni oli paras lääke kun erosin miehestä ja lähdin opiskelemaan uutta alaa. Panostin opiskeluun todella paljon, ehkä tiedostamattani purin pahaa oloani tekemiseen. Mutta helpotti. Ex on edelleen yksin, vaikka silloin aikoinaan oli kovasti menossa yhteen sen panonsa kanssa. Nyt vuosien jälkeen minulla on uusi mies, johon luotan.

• Tykkää
Reactions: endis
Näin juuri sanoin itsekin. En tule KOSKAAN unohtamaan sitä! Voi V... että voikin sattua näin paljon! Ahdistus on kova ja isoja valintoja on vaikea tehdä tässä mielentilassa :(

Sattuuhan tuollainen :unsure:

Toisethan laittavat tuossa tilanteessa lusikat heti jakoon, toiset voi mennä johonkin pariterapiaan tms. ja onnistuvat/haluavat vielä jatkaan suhdetta.
Onhan sellaisia juttuja lukenut missä on päästy asian yli mutta silti sitä ei ole voitu unohtaa.
Oli se pettäjä ollut sitten nainen tai mies.

Mä en pystyisi jatkamaan suhdetta, koska en saisi sitä luottamusta takaisin. Jos toinen on tietoisesti ottanut sen riskin, että suhde päättyy, niin mielestäni hän ei suhteesta välitä eikä arvosta minua. Pettäminen on siis mielestäni jo jättämistä. Mutta jokainen kokekoon sen omalla tavallaan. Ehkä voisin joskus vuosien päästä antaakin anteeksi, mutten silti haluaisi jatkaa suhdetta.

Mä en tiedä voisinko antaa kertapanoakaan anteeksi.
Mä voisin, ja oon antanutkin. Sitä taas en antanut anteeksi, kun lapsen isä pyöri mun selän takana useamman viikon jonkun muikkelin kanssa ja kysyttäessä valehteli päin näköä. Mulla ei oo mitään varmuutta eikä todisteita, että olisi pettänyt, mutta valehteleminen ja jatkuva seläntakana toimiminen vei luottamuksen lopullisesti. Oon ehkä omituinen, mutta mulle valehtelu on paljon isompi asia kuin joku kertapano, jos sen myöntää itse. Seksi ei muutenkaan oo mulle niin tärkeää kuin rehellisyys.

Mä voisin, ja oon antanutkin. Sitä taas en antanut anteeksi, kun lapsen isä pyöri mun selän takana useamman viikon jonkun muikkelin kanssa ja kysyttäessä valehteli päin näköä. Mulla ei oo mitään varmuutta eikä todisteita, että olisi pettänyt, mutta valehteleminen ja jatkuva seläntakana toimiminen vei luottamuksen lopullisesti. Oon ehkä omituinen, mutta mulle valehtelu on paljon isompi asia kuin joku kertapano, jos sen myöntää itse. Seksi ei muutenkaan oo mulle niin tärkeää kuin rehellisyys.

Eihän valehtelukaan kivaa tietenkään ole.
Mutta ei sekään jos puuhailee toisen kanssa. Edes sen kerran.
Jokainen ajattelee ja kokee nämä asiat tietysti eri tavalla :)

Mulla on kuulemma vääristynyt moraalikäsitys tämmösissä asioissa, harva ymmärtää mun pointtia tämmösissä :D

Ei kaikkien tietenkään tarvitsekaan "toimia" samalla tavalla :)

Tiedän mäkin yhden pariskunnan jossa toisella oli lyhyt suhde ja silti jatkoivat yhdessä olemista.

Toisessa taas meni lusikat heti jakoon yhdestä kerrasta.

Suhdetta ei voi antaa anteeksi, mutta jos rehellisesti kertapanon myötää tai jos asiasta ei edes jäisi koskaan kiinni sou what. Mä ottasin asian niin, että jos mun kohdalle joskus sattuu uros jota haluu testaa niin mikä estää ;)
Mutta selän takana vehtaaminen ja valehtelu on iso nou nou, en halua että mies pitää mua sekunttiakaan höynäytettävänä. Jos hän kokee oikeudekseen panna muita niin sillon samat oikeudet on mullakin.

Mä olen kerran ollut ihastunut tosi pahasti oman avioliiton aikana. Olin melko lähellä pettämistä, vaikka rakastan miestäni tosi paljon. Jos meillä olisi ollut joku kriisi menossa, olisin luultavasti pettänyt.

Ennen tuota kokemusta en olisi antanut miehelle pettämistä anteeksi.. Nyt antaisin, koska tiedän miten huumaava tunne voi viedä mukanaan vaikka kuinka rakastaisi. Mulla piti itsehillintä, mutta kokemus antoi hirvittävästi ymmärrystä virheitä kohtaan.

Mun mielestä on ihan perseestä mennä edes tunnustamaan pettäneensä. Kaikkein kusipäisintä mitä toiselle voi tehdä. Kantakoot yksin syyllisyytensä ja paskan fiiliksensä siitä, että kävi vieraissa, hittojako sitä toisen niskaan kaataa.

Mitä tuohon muuten tulee, niin en ole kovin anteeksiantavainen ihminen, joten en edes yrittäisi lähteä sille tielle. Lusikat vois laittaa jakooon ihan siltä istumalta.

Riippuu ihan itsestäsi, miten haluat jatkaa. Jos olet uskollista tyyppiä, suosittelen eroa, koska pettäjä on aina pettäjä, eikä tämä jää yhteen kertaan. Jos taas itsekin olet pettänyt, on turha valittaa, jos muut tekevät samoin. Ja jos molemmat tykkäävät laukata vieraissa, kannattaa neuvotella suhteen säännöt uusiksi, ja sallia vieraissa juoksu.

Suhde olis ohi samantien. Pettävää miestä en kattelis hetkeekä ja anteeks en myöskä antais. Mun kohalla riittäis jo se kerta pano ja siihen loppuis, toi on nöyryyttävää ja kumppanin tunteitten mitätöimistä. Ihminen kyllä tietää, mitä tekee ja oli missä kunnossa tahansa. Jos pettää kumppaniaan, niin mä oon sitä mieltä, että se tuskin rakastanu kumppaniaan aidosti. Kun toista rakastaa, niin sillon sitä ei petä vaan osaa hillitä itsensä ja halunsa. Mä ihmettelen tota ihmisten löyhää moraalia, miks ylipäätään olla parisuhteessa jos haluaa nussia muitakin??!!

• Tykkää
Reactions: papumössö

Yhteistyössä