mies passiivinen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tanja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Tanja

Vieras
Ajattelin purkaa tänne asian joka on vaivannut mieltäni jo kauan..-Miesystäväni nukkuu liikaa, yleensä aina kun työpäivä ohi..hän menee töiden jälkeen salille ja sitten joko tuijottaa Tv koko illan tai menee iltapäikäreille useaksi tunniksi. Hän nukkuisi vaikka koko ajan ja vuorokaudet ympäri.

Ongelma on siis aika selvä, että miten asia vaikuttaa parisuhteeseen..olen itse aktiivinen, tykkäisin tehdä kumppanini kanssa yhdessä kaikenlaista, yleensäkin saada seuraa ja keskustella, koska asumme yhdessä. Normaalia elämää edes, mutta ei, nukkuminen pilaa suuresti parisuhde-elämää. Olen kertonut siitä kumppanilleni, se ei auta. Hän ei tykkää että mainitsen siitä..

Taustalla on hänellä osaltaan vaikuttamassa nukutukseen rankka työ henkisesti sekä masennuslääkitys/paniikkihäiriölääkitys. Mutta ei kaikki voi mennä näidenkään piikkiin.

Tv ja nukkuminen ovat suhteemme vallitsevat tekijät, seksiä kerta viikossa jne..mies rakastaa ainakin sanoo niin, mutta enhän todellakaan saa tyydytystä tämmöisestä suhteesta. Mitähän tekisin, mitä teillä muilla on kokemusta asiasta, kertoisitteko, olisin ikionnellinen että kuulisin muiden fiilikset tästä.

En usko että miehelläni olisi narkolepsia, oireet eivät niin laajat eikä myöskään uniapnea vaikuta olevan. Olen jotenkin ihan paineessa asiasta sillä haluan antoisan suhteen jossa eletään normaalia elämää..ero ei tunnu hyvältä ratkaisulta sillä onhan hyviäkin hetkiä joukossa.

2 erilaista persoonaa..energinen ja passiivinen..siinäpä sitä.

Jos hän vetää ekstaasia ja muuta piristeitä- pysyy hereillä liian kauan. Maailmassa on vaikka minkälaisia huumeita.
Sitten nukuttaa. Oletkos pistänyt merkille minkälaista viikonloppuelämää se viettää?

Hei gimma! näin meistä unta ja kerro mitä tapahtui! Istuin tukevasti tuolilleni ja sinä istuit syliini,selkä minuun päin, upottaen samalla vankkana seisovan kullini ihanan lemmenpesään. Samaa aikaa mieto, ihana pillun tuoksu leijaili sieraimiini ja totesin itsekseni olevani maanpäällisessä paratiisissa! Kullini upposi kerta toisensa jälkeen pillun syöveriin! Halusit koko ajan me naidaa ja voihkittiin kiimaisina.Tunsin laukeamiseni lähestyvän ja kiihdytin entistään. Äänekkäät huohutuksemme täyttivät huoneen! Työnsin kullini viimeisen kerran syvälle pillun perukoille asti ja tunsin kuinka orgasmini ampaisi liikkeelle ravisuttaen minua päästä varpaisiin ja sinä laukesit heti perääni ja tunsin pillusi supisteli rajusti kulliani vasten imien viimeisenkin spermalastin sisään! Tämä jälkeen sanoit elämäsi paras pano mun kaa! T: (a)

Oma ex oli myös samanlainen. Nukkui koko ajan. Ihan terve mies se oli, ei siinä mitään fysiologista vikaa ollut.

Vaikuttihan se yhteisen elämän olemattomuus, joten 3,5 vuoden jälkeen päädyimme eroon yhteisellä päätöksellä. Ei muuten ole kaduttanut tippaakaan. Nykyisellään elämä on ihanaa!

Toisen unirytmiä et voi mennä muuttamaan: joko siedät sen tai et. Valinta on sinun. Miettisin sinuna vielä vähän tarkemmin, haluatko todella elää passiivisen miehen kanssa elämäsi, kun itse olet aktiivinen. Et saa toista muutettua aktiiviseksikaan. Koko elämäsi olisi yksinäistä puuhailua, koska mies ei innostu mistään. Mieti, olisitko onnellinen. Jos epäröit, niin...

Tarvitseeko tätä keskustelua edes käydä? Suhteenne lähtölaskenta on jo alkanut. Et muuten olisi edes kirjoittanut viestiäsi tänne.

Olen eri mieltä edellisen kanssa:

Omassa parisuhteessani minä olen tuo unelias, töiden jälkeen rättiväsynyt raskaan työn raataja, joka jaksaa arki-iltoina vain nyhjöttää joko tietokoneen tai tv:n ääressä - yhteiset hellyyshetketkin ovat harvassa.

Tai näin siis oli, nyt on toisin.

Koska en aina ole ollut vätyskä ja päiväunien orja, en voinut kuin ihmetellä mistä väsymykseni johtuu... sekä minä että puolisoni mietimme molemmat puutostilojen ja muiden väsymystä aiheuttavien tekijöiden mahdollisuutta. Sellaiset eivät kuitenkaan olleet syynä.

Päivätyö ja sen ohella täysipäiväinen itsenäinen opiskelu vaativat veronsa. Vasta kun ymmärsin jättää ne tv:n iltaohjelmat katsomatta, ja siirsin nukkumaanmenoaikani suosiolla yön pikkutunneista iltayhdeksään tai -kymmeneen, minulla alkoi olla puhtia päivisin. Vasta YHDEKSÄN tunnin yöunilla jaksoin olla päivän töissä, ja töistä palattuani vieläpä viettää yhteistä aikaa puolisoni kanssa.

Tietenkin minua harmittaa, että nyt osa kiinnostavista tv-sarjoista jää näkemättä, mutta... minä koin parisuhteen tärkeämmäksi. TV:tä ehtii tuijottaa myöhemminkin, kun ei ole yhtäaikaista työtä ja opiskelua, ja niiden aiheuttamaa stressiä. Stressihän on myös tunnetusti yksi suurimmista kuvailemasi kaltaisten oireiden aiheuttajista. Niin myös minulla.

Ei kun iltaysiltä petiin, niin jaksaa työt ja huvit! Kokeilkaa edes, vaikka viikon ajan...

""unelias mies"" kiitos muidenkin puolesta tuosta vastauksesta, pitää varmasti paikkansa ja on asenne kysymys. Sisäisen kellon siirtäminen on vaikeaa, mutta päättäväisyydellä se onnistuu.

Onko ap miehesi käynyt täydellisessä terveystarkastuksessa? Väsymys ja saamattomuus voivat johtua myös mm. kilpirauhasen vajaatoiminnasta. Joskus syy saattaa löytyä myös fyysiseltä puolelta.

Näin myös meillä.. Paitsi ettei miehen työ ole erityisen vaativaa eivätkä työpäivät pitkiä eikä minkäänsortin lääkityksiä ole. Mies tulee töistä 17.15 joka ikinen arkipäivä, syö ja heittäytyy sohvalle makaamaan ja katsomaan telkkaria. Siihen hän sitten nukahtaa yleensä kuuden aikoihin. Usein käskee vielä herättämään esim. kahden tunnin päästä, mutta ei sitten kahdeksalta jaksakaan nousta vaan kääntää äreänä kylkeään ja käskee jättää rauhaan. Yleensä sitten jossain kohtaa iltaa komennan sänkyyn tai sitten annan nukkua yönsä sohvalla.

Mies siis nukkuu säännöllisesti jopa 13 tuntia vuorokaudessa. Terveys on ok enkä näe tuohon unen järkyttävään määrään mitään muutakaan selitystä. Miestä asia ei häiritse, ei ilmeisesti ole kiinnostunut harrastamaan mitään tai viettämään aikaa kanssani. Muutenkin mies on vähän sellaista joo joo, myöhemmin sitte, en mä nyt jaksa -tyyppiä eli ehkä on vain patalaiska tapaus.

Meillä on samoja ongelmia. Naiseni on iltayhdeksältä yleensä jo niin väsynyt, ettei oikein jaksa mistään kiinnostua. Ei ainakaan seksistä. Hänen työnsä ei ole erityisen väsyttävä - omien puheittensa mukaan - työaika on kylläkin aika epäsäännöllinen. Eikä varmasti ole kotitöiden paljoudesta tai hellyyden puutteesta tai rakkaudettomuudesta johtuvaa. Veri- ym. -arvotkin ovat kuulemma kunnossa. Olen kuvitellut, että olemme molemmat aktiivisia ja vireitä ihmisiä... liekö tämä vain ohimenevä kaamosmasennus? Ongelmasta on keskusteltu ja taas keskusteltu, kokolailla tuloksettomasti. Olemme seurustelleet vielä tuskin vuottakaan. Kaikki olisi muuten niin hel... hyvin. Onko tosiaan niin, ettei omaan unirytmiinsä tai unen tarpeeseensa juuri voi vaikuttaa?

Kiitti kaikille kun annoitte ajatuksianne:)..

Asia on yhä ongelma..eihän se muutu siitä..yritän saada suostuteltua vielä jotenkin tuosta Tv äärestä pois että aikaa todellakin olisi suhteelle illalla.

Kaksi niin pirun erilaista ihmistä yhdessä..ei millään tapaa helppoa..kovia aikoja eletty ja jokin""valtataistelu""tai vastaava oli alussa aika kova. Vahvoja luonteita molemmat.

Tosi vaikeaa on miettiä että mikä asia/ongelma on tarpeeksi iso syys erota tai onko vaan asiat hyväksyttävä, koska täydellistä ei ole missään. Sehän selvä. Toivoisin että saisin nauttia siitä että tunnen mieheni olevan innoissaan minusta..edes joskus..haluavan minua..että seurani olisi in:).

Muita miehiä kyllä riittäisi vaikka miten paljon, mutta en siihen peliin mitenkään haluaisi ryhtyä-petturiksi..

Katsotaan nyt miten tässä käy..puhuminen ei helppoa tässä suhteessa ja hermot välillä tiukilla..

sinun on nyt vain pakko puhua miehesi kanssa aiheesta. ihan oikeesti muuta vaihtoehtoa ei ole.

Vaihtoehtoja voisi sitten olla yhdessä mennä puhumaan parisuhdeneuvojalle..vaikka tuntuu varmasti hirveelle. Mutta ehkä miehesi sitten hiukan heräisi.

Koska ei muuten ole muita vaihtoehtoja kuin että sinä eksyt.. kokemusta on..liian hyvin.. vaikka tilanne oli toistepäin meillä.

terkuin mies...3x

Voisiko kyseessä mitenkään olla joku vitamiinin puutos miehesi ruokavaliossa? Minä (nainen) olin ennen aivan järjettömän väsynyt. En edes tee raskasta työtä ja silti nukahdin lähes joka päivä töiden jälkeen sohvalle ennen kuutta. Ja kuitenkin nukuin öisin noin 8 tuntia kuin tukki. Ja koko ajan olin väsynyt. Joku suositteli mulle lisävitamiineja ja olen kuin toinen ihminen. Ilmeisesti minulta puuttui joko C-vitamiinia tai jotain B-ryhmän vitamiinia sen verran, etten jaksanut yhtään mitään. Nyt olen taas energinen oma itseni ja ne kahdeksan tunnin yöunet (ja joskus toki lyhyemmätkin) riittävät pitämään minut pirteänä enkä nuku enää päiväunia. Ehkäpä miehesi uniongelmaan voisi olla ihan näinkin yksinkertainen ratkaisu.

Vitamiinit varmasti vaikuttavat, mutta ongelma on yleinen. Ei ole helppoa kääntää sisäistä kelloaan; ihminen on tapojensa orja. Vaikka kuinka olisi haluja muuttaa tapojaan, niin vaikeata on. Pitäisi yrittää ymmärtää ja koettaa saada toinenkin ymmärtämään asia ja sitten tukea häntä muutoksessa.

Hyvä olisi jollakin tapaa rikkoa rutiineja. Harrastus toimii erittäin hyvänä syynä muuttaa aikatauluja ja tapoja ja jos siitä saa vielä virtaa, niin se on mahtavaa. Mutta mikä olisi se mikä sohvan voittaisi? Tanssikurssi? Jääkiekko? Hiihto?

Mieheni syö vitamiineja(b.c monivitamiinivalmisteita) sekä aika monipuolista ruokavaliota..eli ei ainakaan ne ole auttaneet. Tietysti välillä vähän piristäneet ainakin mieltä tai jotain..Mutta uneliaisuus ei ole muuttunut..juuri nytkin hän koisaa tuolla..nukkuin pitkät hyvät unet lomallaan, jolla on tällä hetkellä jne..

Harrastuksiakin on kokeiltu..käyty yhdessä salilla, mutta sitten sen jälkeen heti päikkäreille tai sohvaperunaksi nuokkumaan.
En ymmärrä miten joku voi olla niin laiska ja saamaton. En tosiaan jaksaisi aina vaan maata..koskaan mieheni ei oikeasti edes istu, siis voitteko kuvitella. Ottaa päähän..toisen tapa on tätä..en tiedä perhanavie kuinka ikinä tuo voisi muuttua mitenkään..

Olen aika epätoivoinen tässä tilanteessa,,toivotonta jotenkin. Minun pitäisi yrittää hyväksyä vaan asia kai..Itse niin nauttisin kaikesta touhusta ja sitten taas myös päinvastoin rauhallisesta olemisesta mutta kun olisi yhteistä se kaikki niin oisko mikään parempaa..

Joskus on hyvä olla yksinkin..omassa rauhassa..kaverien kanssa ja irti toisesta ja suhteesta. En siis ole riippakivi tms. Järkevää elämää kaikin puolin ja omaa elämänhallintaa jokaisella tulisi olla, eikös.

Vitsi miten ihania kannustavia ihmisiä täältä olen löytänyt..se on lohduttanut jonkin verran kun jokumuukin on kokenut samaa..ja jotkut päässee ongelman yli..siis hirvittää tilanne jos pitäisi esim perhettä perustaa tämmöiseen suhteeseen..kaikkihan jäisi minun kontolleni. En vaan voi edes harkita. Mihin tällainen suhde viekään..hohhoij.

Vastuuta suhteesta ja sen hyvinvoinnista ei voi syrjäyttää näon pahasti..eikä pitää mitään itsestäänselvyytenää.suurin virhe.

voih ja aih..

Kuulostaapa tutulta!
Meidänkin taloudessa mies on niiiiin väsynyt koko ajan, että alkaa hermot mennä. Ollaan asuttu vuosi yhdessä ja tätä on jatkunu alusta alkaen. Valittaa koko ajan miten rankkaa työ on vaikka perseellään istuu koko työpäivän, mikä siinäki mahtaa rasittaa...
En nyt itsekään mikään hirveän aktiivinen ole mutta tykkäisin kyllä muutenkin viettää aikaani kuin kotosalla. Juhliinkin saan yleensä yksin mennä kun ei mies jaksa. Ja vanhempien luokse ei saa kirveelläkään kerran puolessa vuodessa kun menee kokonainen viikonloppu hukkaan minkä voisi pyhittää myös lötköttelylle.
Töitten jälkeen menee salille tai lenkille ja muun ajan röhnöttää joko sängyssä torkkumassa tai vahtaa töllöä. Kotihommat jää suurimmaksi osaksi mun kontolle kun isäntä ei jaksa eväänsä liikauttaa ""rankan"" päivän jälkeen. Kummastipa sitä muut joutuu jaksamaan vaikka töissä olisikin ollut. Kehtaa vielä valittaa kun on muka niin pölystä kotosalla ja kaikki hujan hajan. Mies nappailee päivittäiset vitamiinisatsinsa, ettei siitä ainakaan väsymys johdu.
Meillä on hyvä jos seksiä irtoaa edes kerran kuukaudessa ja silloinki yleensä hirvittävän ruinaamisen jälkeen, mies ei millään jaksais. Yleensä tuo kömpii sängystä ylös kun itse menen nukkumaan ja kukkuu myöhään yölle, nautiskelee kuulemma yksinolosta. Ei puhettakaan että harrastettaisiin yhdessä jotain, eihän tuota saa mihinkään. Enkä nyt ole vaatimassa että jokainen liikenevä vapaa-hetki pitäisi nyhjöttää yhdessä puuhastellen, kun edes kerran pari viikossa tapahtuisi jotain. Jos on jotain sovittu niin takuulla peruuntuu, koskaan ei voi luottaa siihen että tapahtuuko joku sovittu asia vai ei. Viikonlopuiksi ei voi suunnitella mitään kun pitää rentoutua rankan työviikon jälkeen ja pah! Kaikki hommat aina kasaantuu kun viikolla on muka niin väsynyt ja viikonloppu on pyhitetty lepäämiselle, voi ziisus.
Lääkärissäki kävi tutkituttamassa ittensä josko jotain terveydessä olisi ollut vikaa mutta kaikki oli ihan normaalit.
Olen tullut siihen loppu tulokseen, että vätys mikä vätys. Mitä virkaa on flegmaattisella miehellä joka lötköttää vaan kotosalla sängyn pohjalla. Harkinnan alla on miehen laitto kiertoon, eipä tässä hirveetä muutosta kuitenkaan tulisi kun muutenkin joutuu itekseen puuhastella ja tehdä kaikki hommat. Olen kyllä yrittänyt puhua useamman kerran mutta mies suivaantuu ja käskee olla kärsivällinen. Sitä tässä on oltu kohta vuoden verran eikä mitään muutosta ole tapahtunut koko aikana ja tuskin tapahtuukaan. Jos ei se mies halua oikeasti mitään muutosta tapahtuvan niin turha toisenkaan yrittää sitä saada aikaan...

Jos masennuslääke on Remeron, se ainakin väsyttää, muutkin voivat. Paniikkihäiriölääkitys jos on rauhoittavaa sorttia, se väsyttää myös. Lääkitys voi olla kaiken takana.

Syökö miehesi kovin sokeri/hiilihydraattipitoista ruokaa? Eli valkoista leipää, pastaa, riisiä, perunaa, vehnäjauhoja sisältäviä ruokia, muroja, puhdasta sokeria (karkkia, keksejä jne)?

Jotkut ihmiset ovat niin sokeriherkkiä, että verensokerin vaihtelut vaikuttavat insuliinintuotantoon niin, että väsymys tulee ilman puutoksiakin. Kun ruokavaliota rukkaa, saattaa omituinen väsymys ja vetämättömyys kadota kuin tuhka tuuleen.

Googlesta löytyy varmaan tietoa hakusanoilla:sokeriaddikti, verensokerin heittely tai glykeeminen indeksi