Mies päätti ryypätä eilen...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nyt pelokas
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja nyt pelokas:
Kiitos vastanneille.

Itseni mielestä paras ratkaisu olisi selvittää asiat ja tehdä töitä sen eteen ettei kenenkään tarvitsisi pelätä kotonaan tai uhkailla toista huostaanotolla.
Olen tietoinen paikallisen turvakodin sijainnista, mutta pidän sitä viimeisenä tikkinä, kuitenkin ykköstavoitteeni on täysin toimiva, hyvä parisuhde ja perhe, nämä tilanteet ovat niin harvinaisia että niiden takia kannattaisi tuhota kaikki yhteinen. Etenkin kun näitä tilanteita lukuunottamatta meillä menee sekä parina että perheenä hyvin.

Puin asiaa juuri miehen kanssa puhelimessa varsin pitkään, pyysi anteeksi huutamistaan ja tavaroiden heittelyä ja säikäytystä, ei halunnut lopettaa puhelua ennen kuin asia on loppuun käsitelty. Mies muisti kaiken tapahtuneen, tapahtumat käytiin läpi vaihe vaiheelta, ja selvitettiin. Nyt on taas rauha talossa, ja minä menen nukkumaan.

Voi niitä lapsiraukkoja, jotka joutuu yöllä peloissaan kuuntelemaan kuinka isä uhkailee äitiä ja äiti on piilossa kylppärissä. Ja niiden äiti ei edes tee asialle mitään vaan sallii sen tapahtua ja pienten pelätä!

Oikeestiko kuvittelet ettei lapset tiedä noista yöllisistä huudoista ja riehumisista? Se että en ei uskalla ilmasta olevansa hereillä ei tarkota etteikö ne olis. Eipä ne sulta raukat uskalla apua pyytää kun tietää ettet sinä mitään asialle tee.

Juu oottele ihan rauhassa josko sun ihana prinssis tosta muuttuis sun unelmamiehes. Matkalla teet lastesi lapsuudesta traumaattisen mutta hei, ehkä SINÄ saat pitää sen unelmaperheesi?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Lisään vielä että normaalisti parisuhteessa menee hyvin, mies huolehtii ja rakastaa minua ja lapsia paljon, mutta harvoin sattuvat ..hmm.. kohtaukset ovat jotain mitä en meinaa kestää. Yhdessä on oltu liki 10vuotta.

Niin. Eli olette olleet yhdessä kauan ja kun elämä on ylämäkeä ja alamäkeä, niin olisit heti luovuttamassa kun on alamäki. Ja nyt on aika sinunkin katsoa peiliin. Vaaditko mieheltä liikaa? Onko kaikki kuitenkaan arjessa hyvin, jos purkautuu humalassa noin? Tsemppiä ja selvittäkää tilanne. En itse ainakaan olisi suosittelemassa heti lähtöä, vaikka sehän aina tietysti helpoin ratkaisu on. Ei selvitetä ongelmia vaan jätetään ne ja lähdetään. Avioliitto on tahdon asia ja sen eteen pitää tehdä töitä.

Mikäs tahdon asia se silloin on, jos se perustuu siihen toisen uhkailuihin? Eihän ap tahdon vuoksi ole jäämässä vaan siksi ettei uskalla lähteä.

Kenenkään ei tarvitse pelätä kotonaan. VARSINKAAN lasten. Jos mies käyttäytyy tuossa määrin uhkaavasti raskaana olevaa vaimoaan kohtaan lasten kotona ollessa, niin veikkaisin ap:lla olevan hyvät mahdollisuudet päätyä luvuksi surullisissa tilastoissa.

Niin ap, mites ajattelit lasten pärjäävän jos mies ottaa sut hengiltä?

Alkuperäinen kirjoittaja kolmen äiti:
Aika jännä et väkivaltasta miestä puolustellaan, ja ap:n tekstistä päätellen ei tod. ollu eka kerta... ei se avioliiton alamäki tarkota pahoinpitelyä... ei tollasta tarvii kenenkään sietää... joskus voi käydä tosi huonosti..

Ap:n mies ei kuulosta väkivaltaiselta, koska myös stressin ja alkoholin alaisena purkaa vihansa tavaroihin ja itseensä. Ärtyneisyys ja vihan purku ei tarkoita että haluaisi tai osaisi vahingoittaa rakastamansa naista tai lapsia.

Oikeata väkivaltaa kokeneet naiset säikähtävät sinänsä vaaratonta käytöstä ja kehottavat eroamaan. Samoin naiset jotka eivät koskaan ole asuneet samassa talossa miehen kanssa.

Vailla isää kasvaneet naiset eroavat herkemmin (turhaan), jolloin turha testosteronipelko periytyy heidän tyttäreille.. yksinhuoltajuus on periytyvää.

Alkuperäinen kirjoittaja tripod:
Aika jännä et väkivaltasta miestä puolustellaan, ja ap:n tekstistä päätellen ei tod. ollu eka kerta... ei se avioliiton alamäki tarkota pahoinpitelyä... ei tollasta tarvii kenenkään sietää... joskus voi käydä tosi huonosti..

Ap:n mies ei kuulosta väkivaltaiselta, koska myös stressin ja alkoholin alaisena purkaa vihansa tavaroihin ja itseensä. Ärtyneisyys ja vihan purku ei tarkoita että haluaisi tai osaisi vahingoittaa rakastamansa naista tai lapsia.

Oikeata väkivaltaa kokeneet naiset säikähtävät sinänsä vaaratonta käytöstä ja kehottavat eroamaan. Samoin naiset jotka eivät koskaan ole asuneet samassa talossa miehen kanssa.

Vailla isää kasvaneet naiset eroavat herkemmin (turhaan), jolloin turha testosteronipelko periytyy heidän tyttäreille.. yksinhuoltajuus on periytyvää.

Keittiöjakkaran kohti heittäminen ei ole väkivaltaa? Se että ap ehti täpärästi väistää tuuletinta ei oo väkivaltaa, jos ois ehtiny niin ois väkivaltaa? Mitäs jos tämä "humalassa vihaansa purkanu" ei osaakaan ihan niin kirurgintarkasti tähdätä, ja se "ihan vaan viereen" tarkoitettu tuolin heitto osuukin vatsaan?

Uhkailua, pelottelua, puhelutietojen tutkimista --- juu ihana prinssi se on. Ja kännistähän tuo kaikki johtuu, myöskin seuraavan aamun ja päivän uhkailu ja valehtelu. Muutenhan tuo mies on täydellinen.

Sääli että se viina silleen vahingossa kaatu kurkkuun vaikka lapset oli kotona.

Toi homma menee just tollalailla...eka kännissä mesotaan ja riehutaan ja sit kun siitä selvitään niin ollaan niin pahoillaan. Voin sanoa, että ei tule homma loppumaan. Ainoa vaihtoehto tollaselle ihmiselle on absolutismi... Ja jos ei siihen kykene, niin sittenhän vaihtoehdot tiedetään. Joko sietää sellaisen ihmisen käytöstä tai sitten lähtee....

Eipä takaa absolutismikaan yhtään mitään, jos kysymys on patologisesta väkivallasta. Silloin henkilö pystyy pitkiäkin aikoja pitämään itsensä kurissa, mutta kokoajan se kasaantuu kuitenkin ja jossain vaiheessa alkaa pikkuhiljaa kiristyä. Sitten tarvitaan vain joku pieni laukaiseva tekijä, normiriita tms. ja sitten on oksat pois. Ja siinä kohtaa monesti sorrutaan siihen pulloon viimeistään. Jos mies on taipuvainen väkivaltaan, hänen pitää se myöntää, olla avoin siitä ja hakea itselleen vakavissaan apua. Muussa tapauksessa on todella vastuutonta jäädä lasten kanssa odottamaan seuraavaa kertaa.

Mun elämä on kans helvettiä. Mä en kestä, mä en jaksa, eikä mul oo ystäviä. Miten sitä tekee eroo ilman tukiverkkoo? Mies juo ja hakkaa´, sillointällöin.
tarjuli@wippies.fi

Alkuperäinen kirjoittaja KIRJOITA JA AUTA MUA:
Mun elämä on kans helvettiä. Mä en kestä, mä en jaksa, eikä mul oo ystäviä. Miten sitä tekee eroo ilman tukiverkkoo? Mies juo ja hakkaa´, sillointällöin.
tarjuli@wippies.fi

TURVAKOTI on sinua varten! Saat keskusteluapua sekä kaikki tarvittavat neuvot elämäsi uudelleenjärjestelyssä.

Niin tripod... itse väkivaltasessa suhteessa eläneenä voisin sanoo...et kyllä se on ihan hel...tiä elää sellasen ihmisen kanssa joka on väkivaltanen...mä en oo koskaan pelänny, että se ehkä erona alottajaan...mutta ei sitä käytöstä voi viinallakaan puolustella. Ja se väkivalta raaistuu...eka ehkä tuupitaan ja uhkaillaan, sit saatetaan jo lyödä ja potkia...
Ja ei se stressi oo mikääm syy... kyllä se syy on ihan siinä väkivallan käyttäjässä itsessään.

sun päässäs on kyllä jotain vikaa, pahemmanlaatuista sellaista :D Toivottavasti pääset pian hoitoon, kannattaa olla aktiivisesti yhteydessä mielisairaalaan jos ne ottais sut nopeammin sisälle.

Alkuperäinen kirjoittaja Minä:
tarjuli@wippies.fi

TURVAKOTI on sinua varten! Saat keskusteluapua sekä kaikki tarvittavat neuvot elämäsi uudelleenjärjestelyssä.

Mä taas en lähde kotoa lasten kanssa mihinkään, mielummin en päästä miestä tänne!

Alkuperäinen kirjoittaja NÄIN:
tarjuli@wippies.fi

Mä taas en lähde kotoa lasten kanssa mihinkään, mielummin en päästä miestä tänne!

Sitten jotain todisteita väkivallasta, menet terveyskeskukseen, jos on vammoja. Tai hankit jotain muuta todistetta uhkailusta tms. niin saat lähestymiskiellon. Silloin hän joutuu lähtemään kotoa.

Alkuperäinen kirjoittaja v:
tarjuli@wippies.fi

Sitten jotain todisteita väkivallasta, menet terveyskeskukseen, jos on vammoja. Tai hankit jotain muuta todistetta uhkailusta tms. niin saat lähestymiskiellon. Silloin hän joutuu lähtemään kotoa.
Älä kuitenkaan odota, että poliisit joutuvat hakemaan!

Alkuperäinen kirjoittaja Just:
Uhkailua, pelottelua, puhelutietojen tutkimista --- juu ihana prinssi se on.

No lähinnä tavallinen mies eikä mikään prinssi.. vasta testosteronivaje ja/tai neurologinen tauti tekee miehestä tasaisen lempeää ja aurinkoista prinssiä.

tarjuli@wippies.fi

Niin ja voit sä sinne turvakotiin mennä siinä kohtaa, kun väkivalta on tapahtunut tai sen uhka on. Voit sitten palata kotiin kun saat miehelle lähestymiskiellon. Ajattele kuitenkin ensisijaisesti sinun ja lasten(?) turvallisuutta!

Voi elämä sentään...ihan kuin ihmisen tarttis olla tasasen lempee.. mut ei se väkivaltasuus oo mitään tavallisen ihmisen luontasta käytöstä...pikemminkin sairautta. Ihme et joku aattelee et se on normaalia?!!!!!

Lisään vielä että normaalisti parisuhteessa menee hyvin, mies huolehtii ja rakastaa minua ja lapsia paljon, mutta harvoin sattuvat ..hmm.. kohtaukset ovat jotain mitä en meinaa kestää. Yhdessä on oltu liki 10vuotta.

:o :o:o:o

Kuulostaapa TODELLA rakastavalta mieheltä :whistle:

LUEPA itse ensimmäinen viestisi ajatuksella läpi. Miehesi alistaa ja käyttäytyy aggressiivisesti, se on kaukana rakkaudesta.

Herää nainen! Vaikka itse olisit niin vätys, että haluaisit elää moisessa paskassa suhteessa, niin ajattele EDES lapsiasi! He eivät ole ansainneet moista.

No lähinnä tavallinen mies eikä mikään prinssi.. vasta testosteronivaje ja/tai neurologinen tauti tekee miehestä tasaisen lempeää ja aurinkoista prinssiä.

Jos normaali mies ei voi elää ilman uhkailuja ja pelotteluja ja puhelutietojen kyttäystä niin otan kiitos mieluummin sen neurologisella taudilla varustetun.

Pelkästään se että sinä et pysty hallitsemaan tekojasi ei tarkoita etteivätkö todelliset MIEHET pysty.

Keskenkasvuset poikaset uhoaa ja uhkailee pienempiään.

Niin tripod... itse väkivaltasessa suhteessa eläneenä voisin sanoo...et kyllä se on ihan hel...tiä elää sellasen ihmisen kanssa joka on väkivaltanen...mä en oo koskaan pelänny, että se ehkä erona alottajaan...mutta ei sitä käytöstä voi viinallakaan puolustella. Ja se väkivalta raaistuu...eka ehkä tuupitaan ja uhkaillaan, sit saatetaan jo lyödä ja potkia...
Ja ei se stressi oo mikääm syy... kyllä se syy on ihan siinä väkivallan käyttäjässä itsessään.

Peesi. Ei kaikki miehet ole onneksi apn miehen ja tripodin kaltaisia logiikaltaan. :D Minulla on/oli ystävä jonka hengenlähtöä tässä odotellaan. Mieheni pitää täytenä häviäjänä tuollaisia henkilöitä. Nähtäväksi jää teurastaako ystäväni mies myös perheensä, vai säästääkö ehkä pienimmän tytön.
Ja tämä on täyttä totta! Tuo ylevä mies on sanonut ystävälleni että rakastaa ja pyytää anteeksi. :D Anteeksipyyntö ei oikeuta hengenlähdöllä uhkailemiseen!
Jos tuosta joku henkiin jää niin huonoilla ennusteilla.

Aina ne kuulostavat yliammutuilta ne tappo- ym. uhkailut, mutta ne OIKEASTI pyörivät sillä ihmisellä päässä, ja joku kaunis päivä se tulee tapahtumaan, jos asiat ei muutu, ja naksahtaa. Tiedän enemmän kuin yhden tapauksen, missä siihen asti on menty ja hengenlähtö on ollut lähellä.

tavallinen, normaali mies ei käyttäydy humalassakaan tollalailla jatkuvasti!!!! minun käsittääkseni tätä käytöstä on ollut useamminkin kun kerran ja jos heitellään tavaroilla raivon vallassa toista kohti niin kyllä se väkivaltaa silloin on. myös tuo henkinen väkivalta on musertavaa.

jännä juttu miten tässäkin ketjussa miehet puolustaa omia tekojaan. eli hyväksykää vaan kaikki maailman naiset kaikki se mitä miehet tekee, nehän on alfauroksia ja niitä täytyy totella!

voi vittu tripod, kyllä laski sunki pisteet roimasti. normaali mies... voi ketun munat! kusipää paska tommonen on joka ei pysty hallitteen vihaansa! lekuriin mars ja hankkiin ammattiapua noihin ongelmiinsa.

ja lapsiraukat... voi ap ku sä tajuaisit sen, että lapset kuulee ja näkee kaiken, aivan kaiken! mutta ethän sä vissiin tajua.

tuli mieleen ihan vispilä tästä ketjusta, jokos se on taas raskaana?

Voi hyvä luoja sentäs. Lähe nyt hemmetissä sieltä lastenkaa pois..Vaikka sinne turvakotiin. Parempi se on nyt lähtä viel ku ei ole turpaa tullut ja olet hengissä. Ei sinulta lapsia viedä, kun olet rehellinen että mimmoinen tuo mies on ja pelkäät olla siellä. Itselläni on ollut vastaavanlainen tilanne, ja onneksi lähdin ajoissa pois. Siskollani on myös ollut samanlainen tilanne, mutta hän lähti vasta kun oli turpaansa saannut ja yöllä heräsi siihen kun mies vieressä uhkaa häneltä kaulan auki viiltää.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Peesi. Ei kaikki miehet ole onneksi apn miehen ja tripodin kaltaisia logiikaltaan. :D Minulla on/oli ystävä jonka hengenlähtöä tässä odotellaan. Mieheni pitää täytenä häviäjänä tuollaisia henkilöitä. Nähtäväksi jää teurastaako ystäväni mies myös perheensä, vai säästääkö ehkä pienimmän tytön.
Ja tämä on täyttä totta! Tuo ylevä mies on sanonut ystävälleni että rakastaa ja pyytää anteeksi. :D Anteeksipyyntö ei oikeuta hengenlähdöllä uhkailemiseen!
Jos tuosta joku henkiin jää niin huonoilla ennusteilla.

juuri näin. ja toisin kun muutama täällä väitti että kattokaa naiset peiliin, ei se kyllä naisen vika ole jos miehellä on mielenterveysongelmia. ap:n mies kuullostaa narsistilta joka uhkailee ja yrittää hallita tilannetta sillä että pistää vaimonsa pelkäämään.

Yhteistyössä