Mies päätti ryypätä eilen...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nyt pelokas
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
silloin puhelu tiedot ei näy!

Itselläni aikanaan samanlainen tilanne. Mies uhkasi tappae meidät, lapset 3kpl ja minut. Asuttiin jo erillään silloin. Minulla omakotitalo. Lukitsin kaikki ovet ja soitin turvakotiin. Kerroin tilanteen että, jos soitan tästä numerosta, niin nopeasti tänne vaikka en kerkeäisi sanomaan mitään. Tilanne otettiin vakavasti ja sovittiin että poliisi tulee silloin paikalle. Koko yön oltiin lasten kanssa sisarpatjalla tilassa missä ei ikkunoita. Aamulla oli rättiväsynnyt, kun menin opettajana töihin. Kävin kirjastossa ja löysin kirjan , naisen pahoinpitelystä- henkisestä sellaisesta. Silloin päätin että muutan toiselle paikkakunnalle asumaan. Joku syy siihen varmaan löytyy. Löysin uuden duunipaikan ja , työmaatka olisi ollut 100 km/päivä , joten exälleni ilmoitin että töiden takia joudun muuttamaan toiselle paikkakunnalle. Ex:än ongelma oli liika alkoholin jounti ja aggressivisuus.

En halunnut että mies edes epäilee että pelkään häntä, joten olin rauhallinen ja tyyni. Möin taloni ja ostin huomattavasti kalliimman talon toiselta paikkakunnalta. Sen jälkeen olen ollut 9 vuotta rahallisesti ahtaamaalla, mutta sen arvoista se on ollut.

Jos olisin lähtennyt häntä koipien välissä pelolla hän olisi seurannut ja vaaninut minua loppuelämänsä aikana. Yhden kerran hän on saannut juoppukuskin 100 km matkalle. Yritti lähennellä minua tiskin altaan luona. Aiemmin muutama kerta edelliseessä tilanteessa raiskannut. Kerran tulin siitä raskaaksi, mutta onneksi siitiöt olivat huonokuntoisia humalaisella miehellä. Joten tuli luonollinen armahtava keskenmeno viikolla 9.
Sillä kertaa olin henkisesti vahvempi ja tiesin miehen tavat yrittää juovuspäissään panna minua. (Tosi iso ja voimakas mies, vaikka olen lihaksikas nainen niin sen miehen voimat ovat yli minun voimiani.) Joten otin kunnon lihaveisten ja komensin miehen ulos. Sanoin että, jos vielä yrität jotain tai tulet enään ikinä tänne niin lihaveitsi heilahtaa. Mies lähti pois häntä koipien välissä.

AP sinulle halusin kertoa tarinani, koska miehelläni samanlaiset pirteet. Mutta ei ollut anoppia tai isovanhempia tukemassa minua siinä tilanteessa. Mies ei muutu, vaan sylkee aina vaan enemmän sinuun. Minunkin mies uhkaili että, jos jotain kerron niin minusta ei ole äidiksi hänen kertomusten jälkeen.

Voimia sinulle ja vaikeelle päätökselle.

Lapset ovat tapahtuneen jälkeen ja uudin kodin myötä kiittäneet siitä että heidän elämä muuttui täysin ja tämä mahdollisti heidän tasapainoisen elämän, nyt aikuisiän kynnyksellä.

Ei ole kysymys sinusta ja miehestäsi, vaan pienistä lapsista. Nehän ovat sinulle tärkeimpiä.

Alkuperäinen kirjoittaja Joo joo:
Meillä kanssa välillä miehen kanssa suututaan, tavaraakin lentäny mutta ei heti eroa mietitä. Te varmaan erootte jos lasi sentäis seinään.

pitää aina muistaa että tilanteet ja tilanteet erillaiset.

Teillä ei varmasti pelkokerrointa pelissä ja henkistä väkivaltaa :) onnea teille elämäänne

Mä en tajua miten naiset suggeroi itsensä tuohon tilaan, että uskoo tuollaisen sekopään uhkailuja lapsien menetyksistä ja huostaanotoista. Lähde äläkä keksi tekosyitä. Lakkaa olemasta heikko! Sä olet vastuussa lapsistas.

"Parisuhdeväkivalta voidaan nähdä myös kolmiportaisena prosessina: jännitteen kasvaminen, pahoinpitelyvaihe ja anteeksi pyytämisen vaihe. Se on siis luonteeltaan syklistä, vaiheittain etenevää ja hyvin usein raaistuvaa; jokainen uusi tilanne on aina raaempi kuin edellinen."

http://demo.seco.tkk.fi/tervesuomi/item/nn:310

Mäkin olen lukevinani tekosyitä tekstistäsi, miehen perättömät uhkailut viranomaisiin yhteydenotosta ja verkoston puute... Tuosta on suunta ylöspäin, ja kyllä sussa rohkeutta on! Et kai halunnut vaan valittaa, miten elämä on kurjaa mutta mitään ei voi tehdä?

Alkuperäinen kirjoittaja sammuta puhelin :
Meillä kanssa välillä miehen kanssa suututaan, tavaraakin lentäny mutta ei heti eroa mietitä. Te varmaan erootte jos lasi sentäis seinään.

Teillä ei varmasti pelkokerrointa pelissä ja henkistä väkivaltaa :) onnea teille elämäänne

On kuule fyysistakin väkivaltaa ollut, poliisit käynyt. Kännissä tosin tapahtunut.

On kuule fyysistakin väkivaltaa ollut, poliisit käynyt. Kännissä tosin tapahtunut.

:|

Alkuperäinen kirjoittaja :(:
kyllä sun pitää nyt vain lähteä. minä puhuisin tuosta neuvolassa tai jossain.

Olen hyvin pahoillani, jos parisuhteessanne on ongelmia.
Kirjoitit, että miehesi on normaalisti rakastava ja huolehtivainen.

Silti kaikki naiset täällä ovat heti "hirttämässä munista", kielimässä
poliisille, papille ja neuvolantädille. Hyvin tyypillistä naisilta. Emme
me oikeasti tämän tekstin perusteella tiedä, miten tilanne on kehittynyt.

Keskustele miehesi kanssa asiasta suoraan. Hän todennäköisesti
pyytää anteeksi.

Älä usko näitä valittavia telaketjunaisia.

Lisäksi huomautan, että miehesi kehotuksessa olla keskustelematta
suoraan viranomaistan kanssa on perää. Suomi ei ole oikeusvaltio. Lasten
huostaanottoja tapahtuu täysin sattumanvaraisin perustein. Hallinto-oikeus ei myöskään käsittele huostaanottoasioita nopeutettuina vaan normaalissa virkajärjestyksessä. MISSÄÄN muussa EU-maassa ei vallitse tällainen albanialainen tila. Varo siis oikeasti viranomaisia - näin on valitettavasti todeta.

Alkuperäinen kirjoittaja Maura:

:|

Toiset ne ei kuule eroo yhdestä fyysisestä vedoista puolin toisin. Jos tämmönen tapahtunut kerran niin ei elämä siihen kaadu 6 v aikana.

Alkuperäinen kirjoittaja Mies:

Olen hyvin pahoillani, jos parisuhteessanne on ongelmia.
Kirjoitit, että miehesi on normaalisti rakastava ja huolehtivainen.

Silti kaikki naiset täällä ovat heti "hirttämässä munista", kielimässä
poliisille, papille ja neuvolantädille. Hyvin tyypillistä naisilta. Emme
me oikeasti tämän tekstin perusteella tiedä, miten tilanne on kehittynyt.

Keskustele miehesi kanssa asiasta suoraan. Hän todennäköisesti
pyytää anteeksi.

huostaanottoja tapahtuu täysin sattumanvaraisin perustein. Hallinto-oikeus ei myöskään käsittele huostaanottoasioita nopeutettuina vaan normaalissa virkajärjestyksessä. MISSÄÄN muussa EU-maassa ei vallitse tällainen albanialainen tila. Varo siis oikeasti viranomaisia - näin on valitettavasti todeta.

Kielimässä? Tiisus! Onneksi mulla on ihan oikea mies jota voin arvostaa ja joka arvostaa toisen ihmisen koskemattomuutta. Ei myöskään hallitse toisten elämää pelottelemalla.

Alkuperäinen kirjoittaja Mies:

En tosiaan ole telaketjunainen. Ja mies jos mies ei osaa käyttäytyä, niin valitettavasti hetken voi katsoa. Niin kuin minä 4 v. Mutta ei se käytös muutu.

Joku fyysisen väkivallan kohteeksi joutunut vielä tuossa äsken sanoi, niin kuin minun suullani aikanaan, että jos seksi ja fyysinen vetovoima on , niin miksi pitää erota.

Siksi ettei asetu kynnyksmatoksi. Kellään ei ole oikeutta talloa sinua fyysisesti eikä henkisellä tasolla. Ihmisarvo on paljon suurempi. Sinulla lienee ongelma itsetuntosi kanssa. Kannatta kiinnittä huomiota siihen. :)

Kiitos vastanneille.

Itseni mielestä paras ratkaisu olisi selvittää asiat ja tehdä töitä sen eteen ettei kenenkään tarvitsisi pelätä kotonaan tai uhkailla toista huostaanotolla.
Olen tietoinen paikallisen turvakodin sijainnista, mutta pidän sitä viimeisenä tikkinä, kuitenkin ykköstavoitteeni on täysin toimiva, hyvä parisuhde ja perhe, nämä tilanteet ovat niin harvinaisia että niiden takia kannattaisi tuhota kaikki yhteinen. Etenkin kun näitä tilanteita lukuunottamatta meillä menee sekä parina että perheenä hyvin.

Puin asiaa juuri miehen kanssa puhelimessa varsin pitkään, pyysi anteeksi huutamistaan ja tavaroiden heittelyä ja säikäytystä, ei halunnut lopettaa puhelua ennen kuin asia on loppuun käsitelty. Mies muisti kaiken tapahtuneen, tapahtumat käytiin läpi vaihe vaiheelta, ja selvitettiin. Nyt on taas rauha talossa, ja minä menen nukkumaan.

Toi homma menee just tollalailla...eka kännissä mesotaan ja riehutaan ja sit kun siitä selvitään niin ollaan niin pahoillaan. Voin sanoa, että ei tule homma loppumaan. Ainoa vaihtoehto tollaselle ihmiselle on absolutismi... Ja jos ei siihen kykene, niin sittenhän vaihtoehdot tiedetään. Joko sietää sellaisen ihmisen käytöstä tai sitten lähtee....

Ei se pois lähtö aina oo välttämättä ens sijanen ratkasu, mutta tollaset jutut yleensä tuppaa jatkumaan... Mä en kyllä enää katselis tollasta hommaa... ei se anna kovin tervettä kuvaa lapsille, ja vaik lapset oliskin nukkumassa, niin ei ne välttämättä aina nuku.

Alkuperäinen kirjoittaja nyt pelokas:
Lisään vielä että normaalisti parisuhteessa menee hyvin, mies huolehtii ja rakastaa minua ja lapsia paljon, mutta harvoin sattuvat ..hmm.. kohtaukset ovat jotain mitä en meinaa kestää. Yhdessä on oltu liki 10vuotta.

Niin. Eli olette olleet yhdessä kauan ja kun elämä on ylämäkeä ja alamäkeä, niin olisit heti luovuttamassa kun on alamäki. Ja nyt on aika sinunkin katsoa peiliin. Vaaditko mieheltä liikaa? Onko kaikki kuitenkaan arjessa hyvin, jos purkautuu humalassa noin? Tsemppiä ja selvittäkää tilanne. En itse ainakaan olisi suosittelemassa heti lähtöä, vaikka sehän aina tietysti helpoin ratkaisu on. Ei selvitetä ongelmia vaan jätetään ne ja lähdetään. Avioliitto on tahdon asia ja sen eteen pitää tehdä töitä.

Aika jännä et väkivaltasta miestä puolustellaan, ja ap:n tekstistä päätellen ei tod. ollu eka kerta... ei se avioliiton alamäki tarkota pahoinpitelyä... ei tollasta tarvii kenenkään sietää... joskus voi käydä tosi huonosti..

Yhteistyössä