Mies ottaa lapsen töihin

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Korkeassa autossa on mielenkiintoista matkustaa. Hienoa että isä ottaa mukaan jos lapsi päivistä nauttii.

Mutta tietysti kunnon ruokailu pitäisi olla ja liika herkuttelu pois, eväiksi vaikka hedelmiä jne. Isän pitäisi tajuta tuo puoli, että loppupäivä ja yöunet ei kärsi muuten kivasta "työpäivästä".

• Tykkää
Reactions: Elena777
Pakko sanoa, että olen järkyttynyt kuinka moni pitää tätä asiaa hyvänä. Ja vedotaan siihen, että se on "isän ja lapsen yhteistä aikaa" siis istuttaa lasta koko päivä autossa jossa ei edes ilmastointi pelaa?! Ja lahjotaan lapsi herkuilla hiljaiseksi. Jos vaihtoehtona on mennä tarhaan oman ikäisten pariin ulkoilemaan, syömään terveellisesti jne niin ei pitäisi olla vaikea valinta. Ja joku tuolla mainitsi, että kysykää lapselta, niin hänhän on vasta 4 vuotias? Ei sen ikäinen tiedä mikä on hyväksi hänelle ja mikä ei. Joku vielä piti hyvänä ideana kun lapsi voi pelata tabletilla autossa, ei hyvää päivää taas. Kyllä lapsen paikka on päiväkodissa tai kotona vanhemman/hoitajan kanssa eikä vanhemman työpaikalla!

• Tykkää
Reactions: Aqela
Koska apukuski on vasta neljävuotias, niin en yhtään ihmettele, että loppuilta on kiukkua ja yliväsymystä istuttuaan aikuisen kahdeksantuntisen työpäivän ajan herkkuja vedellen. Muutoin kuulostaa tosi kivalta, kun lapsi pääsee katsomaan, mitä kaikkea isä tekeekään työkseen, ja saavat ihan omaa kahdenkeskistä laatuaikaa. Mutta noin pienelle riittäisi huomattavasti lyhyempi työpäivä isän kaverina, jos tuollainen järjestely suinkin on mahdollista. Kouluikäisen voi ottaa mukaan kaveriksi kahdeksaksi tunniksi silloin tällöin, vanhemmalla lapsella jaksamisen taso on erilaista.

Lisäksi isän kannattaa tsekata omakin ruokavalio kuntoon eikä tankata itseään mättösafkoilla. Edellisenä päivänä kun tekee pikkukaverin kanssa yhdessä kunnon eväät matkalle valmiiksi hedelmäpalaherkkuineen, niin isäkin jaksaa paljon paremmin työssään eikä survo verisuoniaan tukkoon rasvamätöillä. Tottakai saa jotain reissuherkkuakin olla mutta kyllä isänkin pitää ymmärtää että lapsensa ei elä karkeilla.

Kiitos kaikille vastauksista! Sai minutkin ajattelemaan asiaa hieman eri tavalla, mutta edelleen olen sitä mieltä etten pidä miehen tavasta toimia. Silloin kun on näitä päiviä ettei ole ollut tarhassa niin lapsesta huomaa sen kun on koko loppu päivän aivan pitkästynyt, kiukkuinen, on vaikea nukahtaa jne. Miehellä ja lapsella on sitä yhteistä aikaa myös iltaisin kun itse olen töissä.
Joku mainitsi että on lapsellekkin kivaa olla purkamassa kuormaa, no, sitä lapsi ei todella tee kun on isän töissä mukana, vaan lapsi istuu sen ajan yksin autossa. Mies ei yleensä käy missään "huoltoasemalla syömässä" vaan hakee tyyliin mäkkärisafkat autokaistalta.
Ota ero ja hanki vaikka kissa. Jätä lapsi ehdottomasti miehelle. Sinulla on selkeästi ongelmia kontrolloivan käytöksesi kanssa.

Yhteistyössä